Wat een lekker ding

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvulden schreef:Monmaster ze vind echt niks eng. Ik gebruik nu juist de kaptoom omdat ik meer controle heb. Op de terug weg werd ze onrustiger, niet bang. Helaas had ik te laat door waarom. Haar oren zijn toch beter dan de mijne. Zo als ik het zie reageerd ze op de drukte van het andere paard. Dat doet ze ook bij Marinka. Zij is dan rustig en als Marinka druk gaat doen omdat ik Rosie meeneem, dan lijkt het alsof ze denkt ohoh Marinka is druk en in paniek er moet wel iets zijn. En dan wil ze terug naar huis. Dat is ook wat er nu gebeurde. Ik dacht eerst ook dat het Marinka was. Dus de manier van geluid maken van dat paard was een beetje het zelfde. Ik zit hier naast een hengstenhouderij. Dus vaak drukke paarden in de wei. Ik was er de geen weg ook langs gelopen, maar toen stond hij er nog niet, dus was er niet op bedacht.
Fabster schreef:Mooi shettenpuppie!
Ik zou ook een ander soort kaptoom gebruiken, Kvulden. En zorgen dat ze haar boeg er niet voor kan krijgen. Want dan hou je haar met niks. Dus altijd aan de zijkant, zodat je haar hoofd opzij kan trekken. Als ze eenmaal voor je is, ben je haar kwijt.
Monmaster schreef:Wat ik doe als ik met mijn baby- IJslander langs de weg loop en er komt iets spannends aan, krijgt ze een snoepje.... zo associeert ze het met iets positiefs. Ik heb haar nu 4 maanden en ze loopt nu overal met mij langs...
kvulden schreef:Touwhalster vind ik niet fijn omdat als ze het hoofd omtrekt, het halster helemaal scheef trekt.