Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:22

Hier een zonnig buitenritje gemaakt!
Mezelf een flinke schop onder de kont gegeven en met de ruin alleen naar buiten gegaan.
Het ging best aardig, zeker in vergelijking met de vorige keer.
Ben best aardig op de proef gesteld met 4 tractors en koeien laden onderweg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:27

Tja, ik zit ook direct aan de weg, dus toen de stallen gezet werden stond er ook al meteen iemand van de gemeente of ik wel een vergunning had (die ze zelf notabene hebben afgegeven...)
Een bak aanleggen mag idd niet, maar een paddock wel. Dus zolang je geen schuine wanden neerzet én idd de boel niet diep afgraaft kunnen ze volgens mij niet veel doen.
Net terug van een ritje en nét op tijd de weg over gestoken voordat de teerwagen er aan kwam. Ze zijn nu 1,5 week bezig met schrapen etc en heuvels aan leggen en nu zou de laatste teerlaag er op komen.

@karing: you go girl :)
Hier hadden de militairen 'oproer' training. Gelukkig niet dichtbij het hek, maar ik kon ze wel horen joelen, honden blaffen etc :) Ik hoorde zelfs paardenhoeven op het asfalt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:36

Ik lees nog steeds mee. Maar het gaat me vaak wat te snel. Dan wil ik eigenlijk reageren op iets van twee pagina's terug oid. :o Dus dan doe ik het maar niet.

Wij hebben 'gelukkig' geen ruimte voor een bak. Dus die zorgen heb ik niet. Maar ik baal wel dat ik de track nog niet in orde heb. Het is echt veel te nat.

Vanmorgen wel mooie plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:48

Hier is ook alles zeiknat, behalve mijn rijbak, die is nog steeds te zwaar. Er is nu een goede 60mm regen gevallen afgelopen dagen en nog steeds is hij te zwaar.

Hopeloos.

Ook hopeloos is dat onze nieuwe schuifpui zo lek is als een mandje. Vloer nat, nieuw stucwerk nat. Hij moet er helemaal uit en er moet een nieuwe komen.

Dachten we eindelijk met kerst een woonkamer te hebben... niet dus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:10

@dais: dat is wel knap waardeloos van die schuifpui. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:36

Jeetje wat balen. Hier was een kleine lekkage maar die is vanmorgen gelukkig gerepareerd.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:13

Leuk Boemel dat je de paarden nu aan huis hebt, ziet er netjes uit.

biancaaaa, Dat ziet er al wel mooi uit zo. En ik denk dat lostrekken inderdaad ook een hoop doet.

manzano, mooie plaatjes!

Karin, wat goed dat je toch gegaan bent alleen. En het klinkt alsof het best goed gegaan is :D

Malenka, Mooie sfeer plaatjes van de paardjes in de mist.

Dais_, wat balen van je schuifpui. Kan het niet alsnog voor de kerst geregeld worden dat er een nieuwe in komt?

Jinte, succes met de laatste loodjes!
Ik vond een half uurtje apple jack met 32 weken al afzien. _O- Afgelopen weekend nog even wat spulletjes gehaald.
Nieuwe rijlaarzen voor David, een bitje voor Bliksem, wat halstertouwen (die zijn altijd zoek!) en David mocht een eigen nieuw dekje uitkiezen.

Wat veel regen gisteren! Hoosbuien kwamen over. Stond springles te geven bij de manege, de ruiters hoorden me niet meer van de regen op het dak. En ik de ruiters niet :') Gelukkig waren de paardjes niet onder de indruk van het lawaai op het dak.

Wel balen dat sommige buiten rijbakken nu al niet meer te doen zijn.
Ik heb geen idee hoe onze paddock er op dit moment bij ligt. Maar Nick en Bliksem zijn verwend. Ze hebben de paddock, een betonnen uitloop en de binnenbak tot hun beschikking.

Ik wacht al weken op koord wat ik besteld heb voor de afrastering. Het maïs is eraf, dus wilden we de weidepalen even weer recht trekken en de afrastering in orde maken. Zodat de paardjes de weide er ook bij kunnen krijgen. Maar het komt maar niet binnen.
De verwachte leverdatum was 23/24 september... >;)

Sinds vorige week zijn er 2 mannen bezig met het kantoor boven de stallen. Het kantoor is intussen geïsoleerd en ze zijn bezig met de gipswanden zetten. Een heel bewerkelijke klus in een schuur van 100 jaar oud. Niets is recht en we willen de balken graag blijven zien, dus het is nogal een gepuzzel ;)
Maar ik weet zeker dat het uiteindelijk heel mooi gaat worden!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 14:34

Klinkt herkenbaar. Ik ben ook een wandje aan het zetten boven. Alles is scheef en toch wil ik de balken in het zicht houden. Het wordt dus optisch recht zeg ik altijd maar, maar met die gipsplaten ertegen is het echt flink puzzelen.

De nieuwe schuifpui moet nog besteld worden en dan hebben we droog en praktisch geen wind nodig. We zitten hier aan de kust en de muur zit op het zuidwesten.

De oorspronkelijke schuifpui was vorig jaar oktober besteld en is pas dit jaar juli geplaatst.... dus ik heb niet echt goede hoop dat het nu sneller gaat zijn :-(

Wat voor draden heb je besteld? Ik zou bijna zeggen; ik kom je 500 meter brengen dan kun je al aan de slag.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 16:56

De levertijden zijn op het moment heel lang, dat merkt Daan ook met bouwmateriaal. Het is soms niet eens meer verkrijgbaar.
Wat balen dat je nu dan met een lekke schuifpui zit.
Is het een idee om er voor deze winter een soort van voorzet raam voor maakt? Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen.
Hoorde van Daan dat een klant ook zit te wachten op een schuifpui, hij heeft dan ook tijdelijk de oude terug gezet, anders zitten ze heel lang met een open gat. Of plastic, of wat er dan ook maar voor zit.

Ik heb dit koord besteld:
https://www.agradi.nl/ako-koord-premium ... 400mtr.htm

Maar als ik me niet vergis hadden we bij het vorige huis een grotere rol en 8mm dikte. Maar die kon ik nergens op de site vinden. -O-
Ik gok dat we meer dan 1000m nodig hebben, dus heb maar 3 rollen besteld van bovenstaande van de link.
Maar het komt mooi niet. :Y) :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 20:20

Kan je het nog ergens anders bestellen? Zo kun je niks...

Ik heb maar even wat geregeld:
Afbeelding

Je hoort er minimaal 2 te hebben, maar ik red me hier ook wel mee. Nu de oude lantaarnpaal nog weg...

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:24

Chasey schreef:
Ik heb dit koord besteld:
https://www.agradi.nl/ako-koord-premium ... 400mtr.htm

Maar als ik me niet vergis hadden we bij het vorige huis een grotere rol en 8mm dikte. Maar die kon ik nergens op de site vinden. -O-
Ik gok dat we meer dan 1000m nodig hebben, dus heb maar 3 rollen besteld van bovenstaande van de link.
Maar het komt mooi niet. :Y) :')

Das mooi stom dan. Want het staat ook nu als op voorraad.

Ik heb ook laatst bij Agradi besteld, in de kortingsactie; vliegenmaskers voor de pony. Stonden ook als op voorraad, maar bestelling wordt toch niet geleverd en levertijd nu onbekend.. Ik heb ze nog lang niet nodig natuurlijk, maar als ze zeggen dat het op voorraad is, is het wel balen als het niet zo blijkt te zijn.

Wij gaan ook aan de slag met de afrastering; weiland moet schapengaas omheen, voor de minischaapjes, die 'krengetjes' ontsnappen steeds... Iemand nog tips voor goede goedkope weidepalen?

Lorette, dat geeft wel een bak licht of niet? ziet er prima uit. Je hebt natuurlijk wel schaduw met één lichtpunt. Wij hebben twee ledschijnwerpers aan de schuur hangen, op één punt aangesloten maar schijnen net onder een andere hoek. Geeft ook schaduw, maar weinig last van in een paddock.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:52

@Dais, jeetje dat is balen zeg! Sterkte met alle schade!

@Chasey, irritant dat het zo lang duurt zeg!
Rit viel inderdaad niet tegen, stukken beter dan vorige keer! Iig met een lach en zonder pijn afgeklommen :D

@Lorette, je komt best een eind met 1 paal zo!

@greendragon, geen tips voor je, sorry!

Hier pakte ik net een nieuw baaltje hooi en er kwamen 3 muisjes onder vandaan kruipen.
Volgens mij een nestje gemaakt. Ik zag bij 1 baal een natte hoek en wat drollen dus die plak weggegooid.
Kan het verder kwaad denken jullie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:08

Als het alleen op dat plekje zit is één plak wel voldoende. Soms zitten er al tijden dieren op die plek (denk aan ratten oid) en dan drenkt de urine door in andere plakken en kun je soms een hele baal weggooien omdat de geur door-en-door zit.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:45

Even een vraag aan jullie..

Is dit wat ik denk dat het is? :(
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 11:49

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:48

Het lijkt me sowieso een kruiskruid. Had het een paarse stengel?

Hier stond van de week in de krant dat ze jkk niet gaan bestrijden dmv het maaien van bermen. Kostentechnisch niet interessant en eigenaren moeten zelf maar uit de wei steken.

Volgens mij zit het probleem hem juist in hooilanden...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:35

Ochtend goud, een geweldig uitzicht vanaf de keukentafel <3

Afbeelding

Afbeelding

en de 26 jarige , oud goud
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:49

Prachtig!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:50

Prachtige foto's!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:20

Mooie tegenlichtfoto's dankzij de filtering van de boom. De varkentjes gaan aardig samen met de paarden zo te zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:25

Prachtig <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:52

Heel mooi uitzicht LN, genieten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:52

Lynn_Nikita schreef:
Ochtend goud, een geweldig uitzicht vanaf de keukentafel <3

[ [url=m/UrTOeN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w3VOGV.jpg]Afbeelding[/url] ]

en de 26 jarige , oud goud
[ [url=m/5PhQ8m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geweldige foto's! <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:50

DubbelFun schreef:
Mooie tegenlichtfoto's dankzij de filtering van de boom. De varkentjes gaan aardig samen met de paarden zo te zien :)

Ontzettend goed, het zeugje en de pony zijn onafscheidelijk en verder loopt alles door elkaar. Varens lopen regelmatig onder de paarden door en ze kijken niet meer op of om

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 13:22

Ik heb maar even van het mooie weer gebruik gemaakt voor een rondje hei. De weg was weer normaal begaanbaar en de plassen op de hei zo goed als weg.