Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:06

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:09

DubbelFun schreef:
Luister hier eens naar op 3.55
https://www.youtube.com/watch?v=mfHwXmorsj0

Oh tof!!! Een bosuil hebben we sowieso, maar die herken ik aan het 'gezellige' geluidje :') Ik ga het hele filmpje eens luisteren :D Leuk!! Thanks!!

En! Volgens mij had jij nog gevraagd hoe mijn instructrice heette Karin, ze heet Marian! :D Achternaam heb ik even niet paraat haha :P

Edit: ja.. het is de bosuil! :D Haha wat tof!!! Zal eens kijken of ik het vanavond op kan nemen. Zul je zien, is 't vanavond stil :')
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 05-11-20 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:17

Hier zitten ransuilen, aan dat geluid moest ik ook een beetje wennen :+

Sloot is gedeeld onderhoud met de gemeente. Dat komt er dus op neer dat zij maaien en wij mogen opruimen.

Akshay grond is toch altijd agrarisch? :o? Het gaat om de bestemming van het woonhuis of je bedrijf moet voeren of niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:26

Iedereen kent alleen het 'gezellige' geluid wat bosuilen maken, maar dit is specifiek de roep van een vrouwtje om een mannetje... of was het andersom.. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:30

Nog niet zo heel lang geleden had ik hier een groene specht in de tuin en het geluid herkende ik toen ook vanuit het bos (wel gehoord, maar niet bekend van welke vogel).
Dat lachende deed me denken aan de Kookaburra, maar die zijn nog een graadje erger :D
https://www.youtube.com/watch?v=TqdRQxgtZtI&t=17s

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:32

Haha nou... lekkere roep, ik zou mooi niet komen _O- Gezellig is 't niet nee :')
Jaaa, groene en bonte specht hebben we hier ook inderdaad! Heel leuk ook! Er komt bijna elke dag een bonte specht van onze doppinda's eten :P
Oh en! Ik hoorde vanochtend getik, dus ik dacht: specht! Snel kijken.. nee hoor, een koolmeesje die het gaatje van een vogelhuisje groter aan het pikken was :P :+:

Ransuilen heb ik net ook gehoord op het filmpje haha, klinken ook best apart ja :')

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:38

Wij hebben hier een steenuilnest in de boom. Vanaf het voorjaar is hij weer bewoond. Genieten he dat buitenleven :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:43

Lekker dan Maartje! Hier was het gelukkig ‘alleen maar’ een paar pluimen.

DF, hier ook geen sloten maar zo’n waterbassin van de gemeente naast de wei :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 20:53

Ahh wat bijzonder Truedreams! Inderdaad heel erg genieten, dat buitenleven <3 Blijft bijzonder :+:

Woont hier iemand trouwens in de buurt van Cadier en Keer? Ik heb een vriendin, die nu in Maastricht studeert, en die is naarstig op zoek naar een paard om te knuffelen om zo een beetje te kunnen ontspannen tussen het studeren door.. Ontzéttende lieve en verantwoordelijke meid, zou haar zonder twijfel de sleutel van m'n huis geven <3 Maar ze woont nu te ver om bij mij haar ontspanning te halen... hopelijk is er daar in de buurt wel een plekje voor d'r :D :+:

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:02

Lijkt me zo leuk al die vogels op het erf. Hier alleen wat mussen, kwikstaarten, roodborstjes, koolmeesjes en wat eksters.. Afentoe zien we een uil vliegen maar ik weet niet welke.

Ik wil iig graag meer bomen planten o.a. voor meer vogels.

Hier gaan de paarden naar binnen als het donker wordt. Ik red dat nu niet meer met mijn werk dus ik maak alles klaar voor ik ga werken en mijn man doet de deur open en ze lopen zelf hun stal in.

Vandaag belde hij om te zeggen dat ik ze goed heb 'afgericht'. Ze gingen samen in 1 stal staan. Hij riep 1x 'Indy, eruit!' en ze ging gehaast haar eigen stal in.

Ik heb ze juist helemaal niet afgericht. Ze staan geregeld in elkaars stal. Maakt me ook niks uit. Ze eten hetzelfde dus dat maakt ook niet uit. Als hun gelukkig zijn zo, dan ben ik dat ook :D.

Morgen aan de gang met de grondboor... nog even uitvogelen wat voor brandstof er in gaat. Iemand enig idee? Timberland (ofzoiets) heet het ding.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:08

Maartje_M schreef:
Akshay grond is toch altijd agrarisch? :o? Het gaat om de bestemming van het woonhuis of je bedrijf moet voeren of niet.

Strikt formeel mag je daar blijkbaar geen paarden op houden.. voor woning en bijgebouwen hebben we bestemmingswijziging naar wonen indd. Maar de andere helft van het perceel is agrarisch bestemd gebleven (wei)

Ga een ex collega maar even vragen.. die zat in de vergunningen.

Nachtelijke geluidjes, altijd leuker als je weet wat het is :')
Hier een steenuil blijkbaar, klinkt ook alsof iemand geslacht wordt.
En tijd terug een krijsende rat, maar die was onze kat tegengekomen in de kattenren...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:14

Ik val ook weer even binnen. Hier achteraan alleen maar velden en bos, ook altijd de gekste geluiden. Soms heel enge, soms heel ontspannende.

Bij ons moet er 2takt in de grondboor.. Benzine met olie. Wij gebruiken altijd merk 'aspen'.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:15

Welke bestemming moet grond dan hebben? Hier in de omgeving is alles agrarisch en overal staan paarden :+

Onze kat had gister ook ruzie met iets, maar geen idee wat... ik was aan het rijden toen ik hem heel boos hoorde doen maar kon in het donker dus ook niks zien. Hij had wel zijn oortje een beetje beschadigd dus het is wel iets heftigs geweest

Hier ook 2takt in de grondboor :j

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:24

Maartje_M schreef:
Welke bestemming moet grond dan hebben? Hier in de omgeving is alles agrarisch en overal staan paarden :+

Moest voor 1000 euro beleidsverzoek ofzo indienen voor afwijken van het bestemmingsplan..
En dat allemaal omdat ik me afvroeg hoe dicht mijn omheining bij de sloot kon zonder dat ik er gedoe mee kan krijgen met die sloten ruimen.. :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:31

xXutopiaXx schreef:
Ahh wat bijzonder Truedreams! Inderdaad heel erg genieten, dat buitenleven <3 Blijft bijzonder :+:

Woont hier iemand trouwens in de buurt van Cadier en Keer? Ik heb een vriendin, die nu in Maastricht studeert, en die is naarstig op zoek naar een paard om te knuffelen om zo een beetje te kunnen ontspannen tussen het studeren door.. Ontzéttende lieve en verantwoordelijke meid, zou haar zonder twijfel de sleutel van m'n huis geven <3 Maar ze woont nu te ver om bij mij haar ontspanning te halen... hopelijk is er daar in de buurt wel een plekje voor d'r :D :+:

Cadier en Keer is hier niet zo ver vandaan. Maar wilt ze echt een paard hebben om iets mee te doen of is een aai geven ook voldoende bij wijze van spreken?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:31

Ohhh Akshay, dat is wel heel erg zuur.... :(:) :7 Ik blijf die bestemmingen lastig en vervelend vinden.. hebben wij ook zo mee lopen etteren met alle huizen die we bekeken hebben. Inderdaad ook eens een huis bekeken met een enorm gaaf perceel erbij, met natuurvijver en supermooi met boompjes enzo... agrarisch, mochten geen paarden op. Wat je er wel mee mocht, kon de makelaar ons ook niet vertellen :')

Klinkt ook spannend Maartje.... :oo

Een aai zou ze al heel gelukkig van worden Marloes <3 Ik stuur je even pb :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:33

Wat een geld zeg! Ik heb destijds de gemeente gebeld met de vraag of ik een vergunning moest aanvragen voor de rijbak. Dat moest en hij kon me vertellen dat het lastig zou worden. Maar geen opmerking dat ik op deze grond geen paarden mocht houden

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 21:39

Hier niks gevraagd/gecontroleerd en gewoon alles gedaan :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:18

Wat gaan jullie snel

Cadier en keer zal net te ver zijn voor hier, 45 min ongeveer denk ik
Vastzittende remmen, wat vervelend maar fijn dat het alsnog gelukt is, alles opnieuw scheppen wil je ook niet. In elk geval geeeeen olie erop doen, als 15 jarige met stiekem een brommer dacht ik het piepende remgeluid wel even te fixen. ja het piepen was weg, de rem ook hahaha

Hier zit een oehoe, een buurman had hem laatst gefilmd Ik heb hem nog nooit live gezien

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:19

Uiltjes hier ook vaak te horen, zo leuk !!

Hier vanavond begonnen met de houtchips. Ik vind het echt super mooi en de bodem voelt ook al een stuk beter. Vanaf morgen, na 4 weken niet kunnen rijden mag ik eindelijk weer longeren. Helemaal happy.
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:24

Zier en mooi uit, ik hoop alleen dat het geen rommel wordt over ene tijdje, ik heb er geen ervaring mee maar hoor van veel mensen dat het in het begin leuk en netjes is maar erna rommel wordt
Ivm blessure niks mogen doen? succes met opbouwen

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:29

Lynn_Nikita schreef:
Zier en mooi uit, ik hoop alleen dat het geen rommel wordt over ene tijdje, ik heb er geen ervaring mee maar hoor van veel mensen dat het in het begin leuk en netjes is maar erna rommel wordt
Ivm blessure niks mogen doen? succes met opbouwen

Paard had een schieffeltje, daarna de bak volledig drama. Geluk is dat we aardig goedkoop hout kunnen krijgen dus er gewoon bij gestort kan worden als het nodig is :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:45

Mijn ervaring met snippers is dat het gaat verteren. Dan wordt het glad en laat het slecht water door. Een vorige pensionstal had snippers in de bak. Zowel mijn paard als mijn pony zijn onderuit gegleden in die bak.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:58

Lynn_Nikita schreef:
Wat gaan jullie snel

Cadier en keer zal net te ver zijn voor hier, 45 min ongeveer denk ik
Vastzittende remmen, wat vervelend maar fijn dat het alsnog gelukt is, alles opnieuw scheppen wil je ook niet. In elk geval geeeeen olie erop doen, als 15 jarige met stiekem een brommer dacht ik het piepende remgeluid wel even te fixen. ja het piepen was weg, de rem ook hahaha

Hier zit een oehoe, een buurman had hem laatst gefilmd Ik heb hem nog nooit live gezien

Nee olie erop ga ik niet doen. Maar de laatste keer dat ik met de kar had gereden, reed ik in een gigantische stortbui en stond de route op meerdere plekken blank. Dus toen is er waarschijnlijk veel vocht bij gekomen, in combinatie met de regen van de afgelopen tijd en het feit dat de kar op de handrem stond heeft in dit geresulteerd. Met de auto hebben wij ook geprobeerd Utopia maar snel weer mee gestopt aangezien de kar zelf ook erg zwaar was en ik zuinig moet zijn op de auto.

Hier zit trouwens ook een uil (en een aantal andere roofvogels) maar ik ben er nog niet uit wat voor uil het is. Zit net te ver weg vaak om goed te kunnen zien. Vorig jaar zat hij op de binnenplaats maar was hij verward door de grote glazen pui die we hebben. Daar boven zitten grote openingen maar dat had hij even gemist. Uiteindelijk is hij veilig en heelhuids de binnenplaats weer af gekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 22:59

Ik heb in de paddock dezelfde ervaring als Hilary. En verder ook dat als ze eens gek doen ze wondje kunnen krijgen omdat de snippers zo scherp kunnen zijn.