Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:39

Met 2en gaat het meestal wel goed. Omdat ze alleen elkaar hebben.
Zou juist geen dominant type erbij nemen. Beetje middenmoot.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:32

Is ook wel moeilijk in te schatten soms, en soms verandert het ook nog wel! Samson was altijd de underdog, tot hij hier aan huis stond, nu is het een etterbak en issie de baas over Jake... En mn merrie Idaza is de baas over beide ruinen :D

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:02

Hilary schreef:
Die willen ze terug, anders klopt de registratie niet meer, voor zover ik weet. Volgens mij moet je het als boer melden als je koe (of geit of schaap) een oormerk mist.

Die kan de boer gewoon opnieuw bestellen, hoeft geen oude te hebben. Het is wel aardig om het te melden want dan is hij er attent op maar hij zou het al opgemerkt moeten hebben.

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:27

Oormerken geen verstand van.
Melle is hier de baas in de kudde.
Amel de middelste en Summer de laagste.
Melle dreigt eigenlijk nooit, hij hoeft maar ergens heen te lopen en de rest gaat aan de kant.
Amel legt wel eens haar oren in de nek naar Summer of draait de kont toe maar trappen of bijten is hier nog nooit gebeurt.

Summer is verkocht -O-
Ze zijn vandaag wezen kijken en waren weg van haar.
Het is dan ook een super lieve relaxte pony.
Volgende week vrijdag komen ze haar ophalen dus kan nog lekker een weekje met haar knuffelen en doen.
Waren superlieve mensen dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen maar ga dr wel missen natuurlijk :(

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:28

Dat is snel gegaan!
Kan me voorstellen dat het dubbel voelt :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:51

Ah 'mooi' dat het zo snel is gegaan, maar lijkt me ook wel weer heel dubbel.
Gelukkig heb je nog een week de tijd om afscheid te nemen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:59

Oh snel, maar wel fijn dat je een goed gevoel bij de kopers hebt. :j

Hier lekker wedstrijd gereden zaterdag in Epe/Heerde en goed gefinisht en een heerlijke dag gehad. Wel ontdekt dat mijn trailer een rotte plek in de klep heeft dus donderdag gaat ie naar de trailerboer hier om de hoek om gerepareerd te worden.. en om de rest te checken als we daar toch zijn. Schrok me rot man!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:38

Sterkte met afscheid nemen, wel fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij het nieuwe huisje!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:59

Ah even doorbijten.
Wel fijn dat je aan het idee kunt wennen.

Hier gaan er ook 12 de verkoop in.

Gelukkig wordt het weer warmer. Kan het gras groeien.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:03

Mijn trailer wordt elk jaar bovag gecheckt/gekeurd.
Kan me voorstellen dat je flink schrikt.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:08

Die van mij is 3 jaar geleden volledig nagekeken en gerepareerd waar nodig.. bij een heel betrouwbaar bekend trailerbedrijf.. Had voor dit jaar wel weer een keuring in gedachten maar had niet gedacht dat er rot zou zijn joh!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:14

Balen van de trailer!

Wij zijn afgelopen weekend al druk bezig geweest met de voorbereidingen van de weide.
Alle betonpalen zijn eruit. Coniferen, taxussen en andere meuk is eruit. Het is nu een chaos van losse palen. Maar het moet eerst altijd slechter worden, voordat het beter wordt, toch? :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:18

Haha optimist! Maak je ook foto's van de vooruitgang? Leuk om naast elkaar te leggen als alles af is. :j

Ah ja en die trailer.. heb een potje voor onderhoud dus ja.. ik heb er zoooooveel plezier van dus als je dan eens per 3 jaar wat uitgaven hebt.. prima, kan ik mee leven.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:19

Vind het altijd wel fijn als het spul dat ik tekoop zet snel weg is. Hier zijn gisteren onze stalwanden opgehaald, stonden nog geen week tekoop.
Nadeel is dan wel weer dat we even geen stal hebben :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:21

Mijn trailer heeft 3 jaar geleden voor 3000- euro een opknapbeurt gehad eigenlijk alles behalve de kap is vervangen geworden
Ga nu ook ieder jaar opnieuw keuren. Ik geloof meteen dat je je schrikt, gelukkig niks ergs gebeurd

Chasey succes met het opknappen van de wei

Anke, al het klein spul eruit nu?

Claudia fijn dat de koop doorgaat, even doorbijten!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:25

Palousa, alsof die paarden van jullie ooit op stal staan! :P Wel fijn dat je ze zo snel kwijt bent. :j Had ik met mijn zadel ook, was binnen 2 weken voor de vraagprijs verkocht, jeehj! :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:41

Als je het onderhoud een beetje bijhoud dan weet je ook wat je hebt! :D

Ja dat is inderdaad wel fijn als je spullen snel verkocht worden.

Foto's van de vooruit gang worden gemaakt. Ik moet ze nog even uitzoeken en leuk achter elkaar zetten. Maar ik werkt steeds op een andere computer. Dus overal en nergens staan de foto's. Een paar op de desktop een paar op de verschillende laptops.... :')

Ik heb sinds dit weekend een dikke schroef in de voorband van mijn auto. Weer precies op zo'n moment dat je het niet kunt gebruiken. Want hij staat te koop.
(Die gele). We hebben toch gekozen hem van de hand te doen ivm dat ie maar 1100 kg mag trekken. De vervangende die we 2 weken terug hebben gekocht mag 1300kg trekken. Zit je ook niet altijd zo krap.
Maarrrrrrrr.... bij de bezichtiging was er nog niets aan de hand. Na een 2 uur lange rit naar huis lekte hij ineens veel olie!!
Dus die staat nu bij de garage... heb er nog helemaal geen plezier van gehad. Alleen maar flink gebaald...
Tot die tijd de oude gebruiken. Al staan er al 2 mensen in de wacht om hem te bezichtigen. Nog even geduld. Kan gewoon niet zonder. Overmacht. Had gedacht dat de nieuwe goed zou zijn... Ach ja. Dat houd je toch met auto's.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:54

Oh balen man! Breek me de bek niet open.. zaterdag dus op wedstrijd en eerst die klep en even daarna begaf mijn automatische raam aan de bestuurderskant het.. ging wel naar beneden maar niet meer omhoog.. wheee! Met de hand omhoog kunnen drukken en 10 april stond er al een date met de garage voor ander dingetje dus dan kan dat meteen mee.. moet alleen goed onthouden dat ik m niet open moet doen.. motortje doet het nog wel maar het raam wordt niet meer aangegrepen ofzo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:57

Ik rij ook al een week met een schroef in mijn band, pomp hem elke dag een beetje op, ik heb morgen pas tijd om nieuwe banden erop te laten leggen De bedrijven konden niet rond de paasdagen
De auto in juli gekocht, met NAP, 2 weken geleden laten keuren kwam er een melding op de km stand
Bleek dat die dik een ton meer op de teller had staan dan die nu aangaf, 250.000 stond die in 2017 op bij de apk.
Hoe die daarmee op marktplaats kon staan met nap bij de k stand is mij een raadsel.
Ik heb die brief incl begeleidende brief bij de verkoper gepost, ben er echt zo kwaad om. Hierdoor veel te veel betaald terwijl ik juist een auto zocht met minder km`s

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:02

Schrikken van de trailer. Hier ook net onderhoud gehad.

Kristelhans, wat was nou ook alweer die dumpstore waar jij ook die laarzen vandaan had? Mijn laarzen zijn nu toch lek (heb e volgens mij al 2 jaar, dus ben eer tevreden), dus heb nieuwe nodig. Maar kan medie shop niet meer herinneren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:05

Haha herkenbaar. Van die kleine dingen kunnen zo ongemakkelijk zijn.
Ik heb die roze rally auto, daar kunnen de ramen niet (meer) van open. Als je dan die auto in de parkeergarage wilt zetten, moet je de deur open doen om op het knopje te drukken voor de slagboom :') En dan kijken mensen je aan 'doe niet zo moeilijk!'. :')

In het verleden wel eens een auto gehad waarvan het raam uit de geleider was, die motor deed het ook nog wel, maar raam kwam ook niet mee. Was simpel op te lossen. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Lynn_Nikita, oohh ben dus niet de enige met een schroef in de band. :Y)
Wat een geklooi altijd met die km stand he? Dan denk ik, mensen doe gewoon eerlijk! Wat is het toch voor stom gedoe altijd. Altijd maar dingen verzwijgen om iets te kunnen verkopen. Ik kán dat niet eens. Zou daar een rot gevoel van krijgen.
Die gele auto wat ik nu heb (en te koop staat) mankeert ook het een en ander aan. En dat hebben we er duidelijk bij vermeld. Je kan er prima mee rijden hoor, werkt ook prima, maar de radiateur is lek. Die moet gewoon binnenkort vervangen worden. En nu heeft ie dan ook nog een schroef in de band, tja het is niet anders. Wordt er ook gewoon bij vermeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:09

Chasey schreef:
Haha herkenbaar. Van die kleine dingen kunnen zo ongemakkelijk zijn.
Ik heb die roze rally auto, daar kunnen de ramen niet (meer) van open. Als je dan die auto in de parkeergarage wilt zetten, moet je de deur open doen om op het knopje te drukken voor de slagboom :') En dan kijken mensen je aan 'doe niet zo moeilijk!'. :')

In het verleden wel eens een auto gehad waarvan het raam uit de geleider was, die motor deed het ook nog wel, maar raam kwam ook niet mee. Was simpel op te lossen. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Lynn_Nikita, oohh ben dus niet de enige met een schroef in de band. :Y)
Wat een geklooi altijd met die km stand he? Dan denk ik, mensen doe gewoon eerlijk! Wat is het toch voor stom gedoe altijd. Altijd maar dingen verzwijgen om iets te kunnen verkopen. Ik kán dat niet eens. Zou daar een rot gevoel van krijgen.
Die gele auto wat ik nu heb (en te koop staat) mankeert ook het een en ander aan. En dat hebben we er duidelijk bij vermeld. Je kan er prima mee rijden hoor, werkt ook prima, maar de radiateur is lek. Die moet gewoon binnenkort vervangen worden. En nu heeft ie dan ook nog een schroef in de band, tja het is niet anders. Wordt er ook gewoon bij vermeld.

NAP leek mij veilig, dat die stand klopte, niet dus!

Wij hebben meer dan een uur met die man gesproken, 1 keer teruggegaan omdat de auto olie lekte en hij dat heeft laten maken in de garage ( kapotte pakking) en hadden beide keren de kinderen bij ons, verteld wat voor pech wij met de autos gehad hebben en daardoor nu een met minder km`s wilden kopen.
In mijn brief vermeld ik dat ook, dat hij er niet van wakker zal liggen maar dat dit voor ons wel echt poedersuiker is, dat ik nu weer onkosten krijg, weer niet door kan sparen voor dingen die in huis gedaan moeten worden. En dat voor hem om meer ged te vangen voor een auto.
Dat ik in karma geloof en het hierbij laat zitten en mijn verlies neem maar dat hij dit ooit nog wel eens terugkrijgt.
Ik kan dat ook niet, spullen verkopen en bewust verzwijgen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:11

Zou het knopje van het raam ff afplakken met duktape. Als geheugensteuntje.

Mijn trailer heeft ook al flink wat vernieuwd gekregen.
Veilig op pad vind ik een must.

Ah dat is wel balen zeg!

Schandalig die km's!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:11

Veulen nr 3 komt hopelijk snel.
7 april aan de telling. Mama al onrustig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:14

Wa hebben die km met een schroefin de band te maken? Ik dacht dat je ‘gewoon’ een lekke band had := . Maar dat dus niet....