Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:49

<3

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 00:17

hij ziet er lief uit :) van waar komt hij ?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 01:16

Wat een rust en vertrouwen!
Heerlijk om te zien, hij hoort er al helemaal bij :+:

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 05:32

wat een mooie pup!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 06:47

Hij komt uit Roemenië. Ik ben zometeen benieuwd wat ik beneden aantref hij is de hele nacht stuk geweest.

Ik ben echt stom geweest en heb alle afbeeldingen op mijn gsm per ongeluk gewist en heb natuurlijk geen back up. Nu met dure programma's straks proberen of het trug te halen is. Betreft Samsung a3. Iemand tips? Staan a filmpjes van inmiddels overleden pony en hond op :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:01

Leuke hond lynn! Hoe lang is het geleden dat je het gewist hebt? Want op mijn iPhone blijft alles nog een periode erop staan, kwam ik ook laatst achter, toen ik bij verwijderde items keek. Misschien heb je geluk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 07:14

Ah wat een mooi beest. Hij voelt zich al helemaal op zijn gemak bij jullie. Fijn dat hij bij jullie mag wonen!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:01

ohjajoh6 schreef:
Leuke hond lynn! Hoe lang is het geleden dat je het gewist hebt? Want op mijn iPhone blijft alles nog een periode erop staan, kwam ik ook laatst achter, toen ik bij verwijderde items keek. Misschien heb je geluk?

Gisteravond en erna bewust ook niks meer met gsm gedaan. Ik heb geen verwijderde items map op android, of staat dat ergens verstopt?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:07

Staan ze niet gewoon in je cloud?

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:14

Hoihoi, ik heb een vraagje.
Sinds een paar weken heb ik een nieuw bijrijdpaardje, Benny, een fjordxfries. Hij is erg leuk!
Benny staat aan huis bij de eigenaar, samen met de leenshet Eppie. Benny heeft in de garage een mooi stalletje, en als het weer het toelaat kan hij ook lekker in het weiland. Alleen omdat Benny altijd op een stal gestaan heeft waar hij met meerdere paarden stond is zijn baasje bang dat hij niet blij is.
Benny's baasje rijdt eigenlijk nooit, ze heeft een zoontje van 1.5 en werkt onregelmatige diensten, haar vriend is elke dag om 18.30 thuis.Daarom heeft ze aan mij gevraagd of ik benny wil rijden en ze wil voeren 's avonds als ze bijv. Avonddienst heeft.
Gister kwam ze verdrietig naar me toe, Benny hinnikt af en toe in stal en ze wil niet dat hij niet blij is. Met oog op de winter en het slechte weer is ze bang dat ze het niet trekt met Benny.. Ze wil wel een uitbouwtje maken, dat ze een soort uitloopstal krijgen, maar aan de andere kant wil ze niet investeren mocht het toch niet goed gaan en benny weg moet. Ik heb nu vakantie, maar over 2 weken zit ik elke dag tot 16.00 op school, dan kan ik na school niet rijden. Ik wil haar heel graag helprn, en alles doen zodat benny iig kan blijven! Heeft iemand nog tips? (Als er dingen niet duidelijk zijn, vraag gerust!)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:19

Tja Berinde, als een eigenaar al niet eens wil investeren in een uitloopje. ..dan heb je aan onze tips ook weinig, vrees ik -O-

Paardje is dan inderdaad elders beter af.
Hetzij op een pensionstal, hetzij bij een andere eigenaar.

Maar in elk geval ergens waar hij wel buiten kan en gezelschap heeft van soortgenoten!

Succes ermee :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:32

Fabster schreef:
Staan ze niet gewoon in je cloud?

Bij ifone blijkbaar wel maar met android gebeurd dat niet automatisch. Ook geen mapje verwijderde items

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:33

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:34

Berinde schreef:
Hoihoi, ik heb een vraagje.
Sinds een paar weken heb ik een nieuw bijrijdpaardje, Benny, een fjordxfries. Hij is erg leuk!
Benny staat aan huis bij de eigenaar, samen met de leenshet Eppie. Benny heeft in de garage een mooi stalletje, en als het weer het toelaat kan hij ook lekker in het weiland. Alleen omdat Benny altijd op een stal gestaan heeft waar hij met meerdere paarden stond is zijn baasje bang dat hij niet blij is.
Benny's baasje rijdt eigenlijk nooit, ze heeft een zoontje van 1.5 en werkt onregelmatige diensten, haar vriend is elke dag om 18.30 thuis.Daarom heeft ze aan mij gevraagd of ik benny wil rijden en ze wil voeren 's avonds als ze bijv. Avonddienst heeft.
Gister kwam ze verdrietig naar me toe, Benny hinnikt af en toe in stal en ze wil niet dat hij niet blij is. Met oog op de winter en het slechte weer is ze bang dat ze het niet trekt met Benny.. Ze wil wel een uitbouwtje maken, dat ze een soort uitloopstal krijgen, maar aan de andere kant wil ze niet investeren mocht het toch niet goed gaan en benny weg moet. Ik heb nu vakantie, maar over 2 weken zit ik elke dag tot 16.00 op school, dan kan ik na school niet rijden. Ik wil haar heel graag helprn, en alles doen zodat benny iig kan blijven! Heeft iemand nog tips? (Als er dingen niet duidelijk zijn, vraag gerust!)

Uitloop is niet heel duur, kan al met weidepalen en wat draad. Waarom geen shetje ebrij als gezelschap, een paard alleen houden is niet fijn

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:38

Hij staat toch al met een leenshet?
Zolang hij veel en samen buiten komt en genoeg te eten krijgt zal hij het wel redden, rijden is meer voor mensen hoewel wat afleiding voor sommige paarden wel nodig is.

Zo heb ik gister dit filmpje van Diva gemaakt, vind het al sneu dat ze nu niet elke dag in de wei komen maar ze hebben nog wel 600 vierkante meter paddock. Blijkbaar kan je daar niet goed genoeg rennen :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 09:53

Overheen gelezen, shetje is gezelschap inderdaad. Genoeg ruwvoer is ook belangrijk, evt uit netten gaan voeren?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:32

Hij staat alleen op stal zonder shet en alleen bij goed weer op de wei, lees ik?
Nou vind ik het altijd goed weer voor een paard, maar dat terzijde ;)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:19

Goedemorgen, ik meld me ook weer eens..... tijdje geleden.
Ik hoop dat het goed gaat met iedereen..... ik heb nog niet alles bijgelezen... maar dat komt wel.....
Ik begin maar weer es met twee hele luie paardjes
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:36

Hey, Monmaster! Leuk dat je er weer bij bent! Je werd al gemist. Lekker lui, die paardjes. Is de Tinker verhuisd?

Ik vind het ook altijd goed weer om buiten te lopen.

Maar met eigenaren die niks doen met het paard en netgens in willen investeren..... Waarom hebben ze dat paard gekocht eigenlijk?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:47

Heel even schrok ik van je foto Monmaster. (Zo lag James er namelijk bij... ).
Maar gelukkig slapen jou paardjes gewoon lekker!
Gisteren was het al weer een half jaar geleden........... Y;(

Wat een mooie pup lynn. Lekker rustig aan doen met de pup, dan komt het helemaal goed.

En Diva die lekker los gaat! :D

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:19

Hij heeft een gezelsschap shet, het weer is misschien dan wel altijd goed voor paarden, maar paarden niet voor het land, we leven hier zon 3 meter onder NAP, en het is allemaal veengrond, dus wordt t gauw een moeras. Ik heb niet de indruk dat hij niet gelukkig is, maar de eigenaar is bang dat hij ongelukkig wordt. Hij is mee verhuisd...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:43

Ik kan me toch blijven melden in het topic. We hebben besloten van Buddy te houden en voor een tweede Shetlander te gaan. We zijn weer gaan kijken bij de fokker van Buddy en er komt een 7 maanden oud valk hengstveulen bij.
Zij mogen lekker grasmaaier spelen op de weide zodat deze onderhouden blijft en ik altijd de optie heb om er op zijn minst met 1 groot paard weer naartoe te kunnen gaan.
Volgende zondag haal ik Buddy weer op bij Kirrr, die ik super dankbaar ben dat ze Buddy deze paar weken opgevangen heeft en waar hij een super huisje heeft gehad en als hij thuis staat, halen we de nieuwe telg op.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:15

Berinde schreef:
Hij heeft een gezelsschap shet, het weer is misschien dan wel altijd goed voor paarden, maar paarden niet voor het land, we leven hier zon 3 meter onder NAP, en het is allemaal veengrond, dus wordt t gauw een moeras. Ik heb niet de indruk dat hij niet gelukkig is, maar de eigenaar is bang dat hij ongelukkig wordt. Hij is mee verhuisd...

Dan zorg je voor een droge paddock of je moet geen paarden houden...
Vind dat altijd zo'n rotsmoes om een beest op te sluiten -O-

Je kunt hier in het topic ook lezen wat voor moeite en investeringen wij allemaal doen, maar ja...daar heb jij als verzorgster uiteraard niks over te zeggen :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:15

Yontheke schreef:
Ik kan me toch blijven melden in het topic. We hebben besloten van Buddy te houden en voor een tweede Shetlander te gaan. We zijn weer gaan kijken bij de fokker van Buddy en er komt een 7 maanden oud valk hengstveulen bij.
Zij mogen lekker grasmaaier spelen op de weide zodat deze onderhouden blijft en ik altijd de optie heb om er op zijn minst met 1 groot paard weer naartoe te kunnen gaan.
Volgende zondag haal ik Buddy weer op bij Kirrr, die ik super dankbaar ben dat ze Buddy deze paar weken opgevangen heeft en waar hij een super huisje heeft gehad en als hij thuis staat, halen we de nieuwe telg op.

Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd *\o/*

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 15:19

Afbeelding

Meet Bambi <3