Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Leuke hond lynn! Hoe lang is het geleden dat je het gewist hebt? Want op mijn iPhone blijft alles nog een periode erop staan, kwam ik ook laatst achter, toen ik bij verwijderde items keek. Misschien heb je geluk?
Berinde schreef:Hoihoi, ik heb een vraagje.
Sinds een paar weken heb ik een nieuw bijrijdpaardje, Benny, een fjordxfries. Hij is erg leuk!
Benny staat aan huis bij de eigenaar, samen met de leenshet Eppie. Benny heeft in de garage een mooi stalletje, en als het weer het toelaat kan hij ook lekker in het weiland. Alleen omdat Benny altijd op een stal gestaan heeft waar hij met meerdere paarden stond is zijn baasje bang dat hij niet blij is.
Benny's baasje rijdt eigenlijk nooit, ze heeft een zoontje van 1.5 en werkt onregelmatige diensten, haar vriend is elke dag om 18.30 thuis.Daarom heeft ze aan mij gevraagd of ik benny wil rijden en ze wil voeren 's avonds als ze bijv. Avonddienst heeft.
Gister kwam ze verdrietig naar me toe, Benny hinnikt af en toe in stal en ze wil niet dat hij niet blij is. Met oog op de winter en het slechte weer is ze bang dat ze het niet trekt met Benny.. Ze wil wel een uitbouwtje maken, dat ze een soort uitloopstal krijgen, maar aan de andere kant wil ze niet investeren mocht het toch niet goed gaan en benny weg moet. Ik heb nu vakantie, maar over 2 weken zit ik elke dag tot 16.00 op school, dan kan ik na school niet rijden. Ik wil haar heel graag helprn, en alles doen zodat benny iig kan blijven! Heeft iemand nog tips? (Als er dingen niet duidelijk zijn, vraag gerust!)
Berinde schreef:Hij heeft een gezelsschap shet, het weer is misschien dan wel altijd goed voor paarden, maar paarden niet voor het land, we leven hier zon 3 meter onder NAP, en het is allemaal veengrond, dus wordt t gauw een moeras. Ik heb niet de indruk dat hij niet gelukkig is, maar de eigenaar is bang dat hij ongelukkig wordt. Hij is mee verhuisd...
Yontheke schreef:Ik kan me toch blijven melden in het topic. We hebben besloten van Buddy te houden en voor een tweede Shetlander te gaan. We zijn weer gaan kijken bij de fokker van Buddy en er komt een 7 maanden oud valk hengstveulen bij.
Zij mogen lekker grasmaaier spelen op de weide zodat deze onderhouden blijft en ik altijd de optie heb om er op zijn minst met 1 groot paard weer naartoe te kunnen gaan.
Volgende zondag haal ik Buddy weer op bij Kirrr, die ik super dankbaar ben dat ze Buddy deze paar weken opgevangen heeft en waar hij een super huisje heeft gehad en als hij thuis staat, halen we de nieuwe telg op.