Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:53

In de winter miet je het jezelf wel makkelijk maken, ja. Anders is het een heel erg lang seizoen... :=

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:02

Trekken gaat makkelijker haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:18

Nattigheid ben je zo zat -O-
Maar dat heb ik midden in de zomer ook, hoor!
Na een halve dag regen al...maar dan kun je jezelf nog troosten met de gedachte dat het goed is voor het gras :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:52

Ik heb schilders om het huis. Mijn hele programma in de war. De paarden kunnen niet meer op hun plek eten vanwege de steigers. Iedereen van de leg. Ga zo weg met Caj, maar moet nog even zien hoe ik dat voir elkaar ga krijgen. Blij als het klaar is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:28

idifix jou pony kan er niks aan doen dat jij het niet goed geregeld hebt, bedenk dat een pony nooit fout is, jij bent te makkelijk geweest en brande je billen, maar leuk is anders natuurlijk :(:)

fabster sterkte met de schilders

ben zo blij dat ik met het mooie weer de moeite heb genomen om de rijbak door te werken, ben er 2 dagen mee bezig geweest maar hij is nog steeds droog, en anders was hij nu vol plassen *\o/*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:38

Oeh, dat is irritant, Fabster!
Kunnen due wel wat met dit weer dan?
Alles is hier klam en koud, beetje mistig zelfs nog...niet echt schilderweer :n

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:53

Wordt alleen winterklaar gemaakt en de rest in het voorjaar. Maar ik heb nu al een hekel aan ze. De pissen staand in mijn plee. Ik haat dat. -:(-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:11

Sluit 'm af, dan doen ze het vanzelf buiten _O-

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:34

spatter schreef:
idifix jou pony kan er niks aan doen dat jij het niet goed geregeld hebt, bedenk dat een pony nooit fout is, jij bent te makkelijk geweest en brande je billen, maar leuk is anders natuurlijk *\o/*

Ik zeg niet dat ik helemaal geen schuld heb. En de draad hangt er moet hij nu ook niet beginnen doorlopen.. hij had op zijn minst wat kunnen meewerken :o Ben er net heen geweest, toch stiekem nog wat boos op hem .. Haha.

Ik hoor hier zoveel Winter gedoe, kop op ze geven droog in het weekend :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:31

Wij wachten nog met smart op een beetje water. Elke keer geeft de voorspelling wel wat regen af maar dat verplaatst zich telkens weer naar later of het is plotseling weer weg. Gelukkig wel wat kleine buitjes gehad maar niet genoeg om het grondwater hier echt op gang te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:02

Jaaaaa komend weekend weer droog!!!

Wij hebben op het moment wel even genoeg water gehad.

Niet leuk, pony's die door het draad wandelen. Boos worden/zijn heeft geen zin, snapt je pony toch niet......

Winter had ik vroeger een mega hekel aan, nu ik mijn paardjes aan huis heb en een goede gedraineerde paddock vind ik het minder erg. Al heb ik natuurlijk liever de zomer met een max van 18 graden :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 17:48

Zucht mijn paard Ziggy is verkocht.

Doet toch altijd weer een beetje zeer :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:02

Waarom verkocht. Je hebt net 2 nieuwe?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:05

Dat begrijp ik ook niet zo goed...hebben jullie een handelsstal ofzo?

Maar sterkte :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:36

Nee, Ziggy heb ik al vanaf januari. Zoals sommige misschien wel weten een draver, echt lief beest maar te moeilijk voor mij onder het zadel. In mei heb ik haar al eens te koop gehad, omdat ik wilde dat iemand echt met haar aan de slag zou gaan wat ik niet kon. Nou ik kreeg alleen maar mensen die een braaf makkelijk paard onder het zadel wouden, dat was ze niet, "makkelijk" onder het zadel ze moest nog veel leren maar wel een schat van een paard. Ze heeft ongeveer twee maand te koop gestaan zonder succes, toen dacht ik het komt wel goed en ben het weer gaan proberen zonder succes. Ondertussen hadden we al wel hulp van iemand die zijn oren zou open houden als hij wat hoorde van intresse in Ziggy. Dinsdag had ik Arlo en Andy gekocht, en twee dagen later bericht dat iemand intresse had in Ziggy. Die man kwam kijken met die gene die intresse had en hij wou hem gelijk mee nemen.

Vind beetje rot dat jullie denken dat we handel stal zijn dat zijn we absoluut niet.

Ik hoop dat ik Andy en Arlo heel lang bij me mag houden, net zoals de rest van mijn shetlander merries.

Maar goed sorry van het lange verhaal.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:49

Had ik sinds een paar weken een normaal paard in Caj. De truc was een andere singel en druppeltje van Laarakker. Om de singel nog beter te krijgen, had ik ook sweatflaps gekocht. Daar was ik aardig mee in mijn nopjes.

Maar sinds een week had ik weer een slome pony. Van de week een wat korter rondje gereden, zo n 12 km. Lekker relaxt, dacht ik nog. Nou, dat was het dus helemaal niet. Vandaag had ik een lange ronde in de planning. Met zadelen deed ze al moeilijk. Rijden was meteen k*t. Snapte er niks van. Ineens schieten me die sweatflaps te binnen. Dus onderweg afgestapt, sweatflaps eraf gehaald en weer opgestapt; lopen als een zonnetje! 28 km op de klok.

Die sweatflaps zijn dus duidelijk niet goedgekeurd.... :n

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:55

Ik breek ook weer een keertje in.

Sweatflaps? Nooit van gehoord
Janinevv: Zag jouw hafjes al voorbije komen in het zuidlarentopic, leuke beestjes. Sterkte met de verkoop van je andere beestje

Hier mag het van mij wel weer even stoppen met regenen. Eergisteren bij de EJ extra regendekens ingeslagen omdat de dekens die de paarden om hebben simpelweg niet snel genoeg drogen met al die buien; Met een artrosepony op stal vind ik een droog dekentje eenmaal op stal als ze stilstaan toch wel erg plezierig.
Net naar tegels/klinkers zitten kijken om een stuk van het paddock paradise toch maar extra bestraten, merk dat de paarden erg zoekende zijn naar een droog plekje. Tsja, vrouwtje ook :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:22

Zoiets moet je ook eerst overleggen, Fabster :n

Maar fijn dat je het uiteindelijk toch begreep :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 20:42

Haha! Ja, het moet eerst door de commissie... :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:39

Wat zijn die flaps?

Ik ben ziek een moet zo 4 uur auto rijden om pup op te halen. Ben benieuwd maar hoop dat ik mijn beter ga voelen. Heb ik ook weer een weekje vakantie en zoek. Gebeurd elke keer!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:40

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:48

Hopelijk hoef je niet zelf te rijden dan :(:)
En het is een prachtig doel!
Ondanks je ziek zijn veel plezier en beterschap :*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 10:59

Lynn_Nikita schreef:
Wat zijn die flaps?

Ik ben ziek een moet zo 4 uur auto rijden om pup op te halen. Ben benieuwd maar hoop dat ik mijn beter ga voelen. Heb ik ook weer een weekje vakantie en zoek. Gebeurd elke keer!

Is logisch dat je ziek word in je vakantie, je loopt er doorheen als je werkt en als je dan rust pakt dwingt je lichaam je verder tot rust. Is alleen niet leuk :(:)

Maar puppies zijn altijd een goede opsteker :Y)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 20:43

Puppy spam. Uurtje thuis en zo ontzettend relax trouw en knuffelig. Arm dier heeft een hectische dag gehad. Ben echt nu al gek op hem
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 21:16

Lynn_Nikita schreef:
Puppy spam. Uurtje thuis en zo ontzettend relax trouw en knuffelig. Arm dier heeft een hectische dag gehad. Ben echt nu al gek op hem
[ [url=m/IfN2mJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och wat heerlijk, hij heeft een prachtig snoetje <3