Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:35

DP, dat idd. En op deze manier genieten we ook. Mijn doel was in een drukke omgeving met plezier en ontspannen rondrijden. Alles meer is mooi meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 20:59

Hier druk geweest met werken en ernaast de paarden veel mee gehad naar de vereniging.

Als ik morgen geen tijd meer heb:
Afbeelding

Fijne jaarwisseling alvast en een fantastisch 2023!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:11

Ik heb ze hier maar eens op stal laten staan want het regent behóórlijk ;( Zo te zien kan ik ook in het oude jaar de pomp nog een keer van stal halen.

@belker: leuk parcours maar net als voor DP geldt voor mij ook 'passé'. Zelfs die boomstam vind ik met Boon al te hoog :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:21

Groot gelijk.

Ik vrees hier voor een waterballet.
Net hardgelopen, man wat een wind.
Zo bij de paarden kijken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:28

Belker wat leuk!! Echt super gaaf dat je dat doet :D

Hier vrij druk geweest dus alleen ff meegelezen

Hier ook zeiknat -O- voor t eerst eigenlijk
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:32

Ik negeer het water gewoon. Ze hebben allemaal een prive schuilstal waar ze in kunnen.
Ga er vanmiddag nog 1 rijden op de vereniging. Denk dat ik het zeil van de trailer maar wel dicht doe :=

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:37

Hier ooo veel water gevallen vannacht. Ik heb ze wel buiten gezet aangezien bewegen goed voor Ze is, ze droog kunnen staan en de paddock ondanks dat die nat is een prima bodem heeft.
Zodra het weer of het geknal te gek wordt gaan ze weer naar binnen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:37

Hier ook heel veel plassen. Ach ik zag het stroompje water ook mooi lopen dus het zand spoelt mooi schoon. Verder paarden die door vuurwerk liever buiten staan, wat ik snap. Vandaag voeren we makkelijk, kleine baaltje in de bak die staat bij hun favoplek.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:40

Hier regent het amper, wel ontzettend harde wind maar het is lekker warm buiten. Alles opgeruimd en zo binnen verder De katten hebben gisteren gevochten en 1 had een bloedend oortje en die vond het nodig om langs alle deuren en ramen te wrijven. Alles zit onder de bloedspatjes

Gisteravond naar een Thaise massage salon gegaan, mijn nek zit zo ontzettend vast en ik heb alweer tijden hoofdpijn. Fysio en osteopath hielp niet echt maar poeeeee die hebben geen medelijden met je hoor, die duwen en knijpen alsof hun leven ervanaf hangt. Ik heb nu spierpijn!!! Maar tot nu toe geen hoofdpijn meer. Niet alles is losgekomen, zat echt mega vast dus volgende week weer laten pijnigen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:41

rover_ schreef:
Stoer Belker! Leuke foto’s. En angstig of niet… je hebt toch maar mooi gedaan!

Echt smerige regen weer vandaag. Jammer van je les Karin. En…nog gaan hardlopen?

Nope. Ben samen met mn man op de bank beland met een bak zelfgemaakte nacho's O:)
Was wel lekker. Poos geleden dat we een relaxte avond samen hadden zonder dat we toch nog zieke kinderen bij de oppas konden ophalen etc.

@Belker, stoer hoor dat je er toch nog overheen bent gegaan. Ondanks iets lager heb je het toch maar mooi gedaan! *\%/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:12

Hier ook droog, geen natte wei of bak, maar heeft vannacht ook niet veel geregend denk ik. Over een uur geeft buienradar aan.
Wel windkracht 6. Dus wel warm buiten maar door de wind is het alles behalve een lente gevoel.

Lynn gelukkig nu geen hoofdpijn en blijft deze ook weg

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:17

Hier een vreselijke natte bende en het blijft regenen...

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:19

Zooo ook even tijd om bij te lezen, zag in ieder geval al een grappige trekker voorbij komen, wij hebben vd week een klein lodertje gekocht…

Had gehoopt dat m’n ene paard weinig last zou hebben van het vuurwerk, maar nadat de buurman op 10m van m’n stal vuurwerk af heeft staan steken toen ze binnen stonden is het een ellende… Paard stond zeiknat onder haar dekens van de stress… Vanavond maar een bult hooi en de lampen aan, en een zweetdekentje op…

Afgelopen dagen wel heerlijk kunnen rijden op de club, motiveert weer om fanatiek aan de slag te gaan

Vandaag blijft alles maar even binnen, wat een natte bende buiten…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:30

Ik ben benieuwd wat het vuurwerk hier gaat doen met wat nieuwe buren. Vooralsnog af en toe een knal rn vooral veel herrie uit het dorp.
Om 12 uur verwacht ik de volgende buiengolf, dus nu eerst de stallen maar doen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:39

Hier droog maar wij hebben onze regen portie echt al ruimschoots gehad de laatste dagen/weken.

Paarden staan gewoon buiten en buiten heeft iemand de föhn heel hard aangezet want het is een vies warme harde wind.
Maar goed de paarden gaan hier eigenlijk altijd wel even naar buiten want ik heb geen zin in super smerige stallen. Soms gaan ze wel wat korter maar dat is het dan ook wel.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 11:42

Afbeelding
Hier ook een natte boel, ben benieuwd hoe de paddock van de kleine ponys erbij ligt. Die hebben we aangelegd met paddockroosters en dat gaat tot nu toe super goed.

Tot nu toe reageren ze ook heel goed op de knallen. Geen geren of gek gedoe. Mijn ruin was altijd 2 weken compleet van de leg rond oud en nieuw, dus het is heel prettig dat er nu redelijk veel rust is in de groepen.

Belker wat een toffe activiteit! En wat goed om het lekker op je eigen manier te doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:16

Het is inderdaad lauw buiten.
Er is ongelooflijk veel water gevallen.
Alles staat blank m.u.v. de rijbak, die heeft wederom geen plasje.

Ze gaan iig niet de wei in!
Hopelijk kan ik ze tussen de buien door even snel rijden of longeren.

Om 15.00 gaan we naar vrienden om oliebollen te proeven. Ze maken er een sport van om zoveel mogelijk variatie te maken.
Tot nu toe is de opengesneden oliebol met slagroom en limoncello mijn favoriet.

En daarna de oliebollen met bierbeslag en in rum gewelde rozijnen :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:18

@boemel. Jij hebt je rijbak toch nog maar net aangelegd? Heb jij nog iets van een speciale constructie of gewoon een hele fijne goede grondsoort?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:20

@boemel: klinkt lekker, maar ik voel mijn maag/darmen nu al opspelen :D

@mooney: zoals die achterste staat staat Boon ook altijd; mét regendeken onder het afdak en de kop steekt er uit.

De stallen zijn iig weer schoon en vers gevuld voor de nacht, de grootste plas is weer leeggepompt en heb ik laten staan voor de volgende bui. Hopelijk struikelen ze niet over de afvoerslang :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:22

Ik vond net een mail van de Welkoop met wat en hoeveel ik het afgelopen jaar daar gekocht heb...daar krijg ik dan toch weer een 'Big Brother' gevoel bij 8-)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:27

Boemel ik ben jaloers! Op de oliebollen en je bak maar dat laatste wist je al :+

Hier dag en nacht zelf kiezen, gezien hoe goor de stal was hebben ze veel binnen gestaan vannacht. Net alles klaar gemaakt zodat ik ze vanavond op kan sluiten op stal.

Amy had net dr dwaze 5 minuten, kaat deed 1 rondje mee en vond het daarna wel genoeg en ging in de plas liggen rollen >;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:36

DF zo'n mail wil ik niet :D

Boemel, lekker!!

Oh ja lekker modderbad.

Hier staan ze wel in de wei.
Maar kunnen ook een stuk in de bak.
Ryan kwam net naar me toe, die mag 's middags het graasmasker af, dus dat komt hij dan vragen.
Maar vond het nog te vroeg

Afbeelding

Dus maar weer terug de wei in
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 12:56

Haha DubbelFun dat is de Noord Zweed van een vriendin, die laten we helaas achter als we gaan verhuizen. Maar die vindt dit allemaal watjes weer, met zijn Zweedse achtergrond haha. Dus die staat of met zijn lijf eronder met een natte kop of hij staat met zn hoofd onder het afdak en laat de rest nat worden.
Ben wel blij dat die van mij niet graag nat worden :') Vooral de jonge generatie die is opgegroeid met een overkapping weet hem goed te gebruiken, mijn oudste merrie is in een natuurgebied opgegroeid dus die boeit het wat minder.

Ik ben ook jaloers op mensen met een (droge) bak, bij ons nieuwe huis zit een rechthoekige paddock die als kleine bak dienst kan doen hoop ik. Dat is al een mooie stap na 8 jaar alleen een kleine paddock.

DuoPenotti (bij het zien van jouw paarden snap ik je naam gelijk :') ) leuk stel! Leuk om ook even een beetje beeld te hebben van de paarden die jullie hebben als nieuweling.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:03

belle_boef schreef:
@boemel. Jij hebt je rijbak toch nog maar net aangelegd? Heb jij nog iets van een speciale constructie of gewoon een hele fijne goede grondsoort?

Ja, 13 maanden geleden.
Eb en vloedbak.
Dus het water gaat via drainage de sloot in.
Onze grond en ligging van de bak was zo slecht, dat er weinig andere oplossingen waren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:05

mooney
jij hebt anders ook een mooi ingevuld profiel :j
Leuke paarden.