Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:Vergeten erbij te vermelden dat we iets zoeken wat het blad vasthoudt in de winter.
Anders is het nog een deel van het jaar kaal haha.
Dan lijkt de haagbeuk de beste keuze.
Eten jullie paarden deze ook in de winter, als het blad bruin is?
Steentje schreef:Zo wordt het;
[ [url=m/YbEoym.png]Afbeelding[/url] ]
De track is in totaal zo'n 250 meter en overal 3.25 meter breed met twee ruimere plekken. We hebben met behoorlijk wat beperkingen en uitdagingen te maken (lössgrond, huurweide met agrarische bestemming, veel beschermde fruitbomen, ...), maar we zijn tot dusver best tevreden.
De weide loopt glooiend op, waardoor ze over de hele boventrack een prachtig weids uitzicht hebben over de gehele weide en het heuvellandschap.
Ook zijn aan die hele zijde veel meidoornstruiken waar ze van kunnen snacken.
De driehoek beneden is de 'zandpaddock' en rechts daarvan is hun schuilstal.
De 'basis' is begin komende week hopelijk af, daarna komt het invullen en verrijken van de track. Er komen minimaal twee slowfeeders met hooi op de track, een (maar het liefst twee) takkenril(len) van wilgentakken, op verschillende plaatsen hoge en lage boomstammetjes waar ik wisselende soorten kruiden aan wil bieden, een alternatief pad met berkenstammen en ik wil graag een bloemen- en kruidenplukstrook aanleggen in het voorjaar.
Willen jullie misschien met me meedenken?Waar zouden jullie deze dingen (strategisch) plaatsen op de track? Zouden jullie nog iets anders toevoegen (of juist weglaten)?