Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:11

Het is echt belabberd weer, vind ik niet leuk want ik heb nog steeds oud ijzer in de tuin en de "paddock" word onbegaanbaar..

Zie net ook Diva die Kim uit de schuilstal staat te timmeren, dat beloofd wat voor de winter want ik kan geen extra of grotere deur maken zoals het nu is -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:13

Afbeelding

Dit was hij als baby. Leek wel een vleermuis, met die enorme oren. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:18

fabster wat een schatje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:24

Mooie witte! Kittens zijn geweldig. Ik heb nu 2 katten en als de oudste komt te overlijden (hij is nu een jaar of 12) dan komt er een hond.

Gelukkig valt het met het oog mee. Geneest inderdaad vaak snel.

Hier in het Noord Hollandse hebben we gister en vannacht samen zo'n 40 mm water gekregen. Paardjes hebben afgelopen nacht voor het eerst binnen gestaan. Nu is het prachtig mooi, droog, zonnig, beetje winderig herfstweer. Het lijkt de komende dagen weer wat rustiger te worden, dus waarschijnlijk blijven ze vanavond gewoon weer buiten.

Heb mijn eerste baaltje voordroog opengemaakt en het is werkelijk super mooi spul *\%/* , blij mee. Paarden eten het heeeel erg graag. Is toch altijd een beetje spannend, ook al weet ik wat er mee gebeurt is voordat het ingepakt wordt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:52

Hier plenst het al de hele dag .
Heb de paarden voor het eerst na de nate lente, weer onder het afdak hooi gegeven .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:17

Hier is het nu net droog. Eindelijk. De hele zooi stond onder water. Heb de boel sl een paar x afgevoerd. Ik voer nu ook onder het sfdak en de Belg hou ik apart. Die heeft al 2 dagen zijn deken om. Doe ik normaal alleen 's nachts, maar met die pijnlijke knie en nat weer toch maar extra. Ik hoop ook dat we bet ergste hebben gehad, nu.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:21

Azmay schreef:
Zie net ook Diva die Kim uit de schuilstal staat te timmeren, dat beloofd wat voor de winter want ik kan geen extra of grotere deur maken zoals het nu is -O-

Met zo'n naam vraag je er ook om ;)

Fabster, met zulke oren en harde wind oppassen dat ie niet wegvliegt :oo

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:22

Even het mooiste katje showen wat ik ooit hebt gehad, is gisteren naar de nieuwe eigenaren gegaan.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een aantal foto's gestuurd naar Kirr van de overige.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:30

Hilary schreef:
Azmay schreef:

Met zo'n naam vraag je er ook om ;)

Fabster, met zulke oren en harde wind oppassen dat ie niet wegvliegt :oo

Ja die naam hebben ze de goede gegeven, maar dan hoeft ze haar moeder nog niet in de regen te zetten :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 15:32

O, Spatter, die is wel heel mooi, inderdaad!

@ Hilary: hij is inmiddels wel in zijn oren gegroeid, dus het ziet er niet meer zo groot uit. Maar het is dus een oosterse korthaar. Die hebben vleermuisoren... :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:56

Afbeelding
<3

Spamspam

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:56

Wat een geweldige katten <3

En Spatter, dat is zeker een knap ding!
Mooi, die kleurtjes!

En daar hebben we de gebroeders Spam ook ;)
Zet een linkje naar je topic, Janine!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:38

Mooi stel!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:26

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:38

Gefeliciteerd met jullie aanwinsten janine

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 07:54

Goedemorgen!

@janine: leuke hafjes! Hoeveel ponies hebben jullie eigenlijk wel niet?
@azmay: hoe gaat het nu met beide dames?
@fabster: leuke vleermuis :D

Hier ook 2 katten, voor honden zijn we echt te weinig thuis. Sinds een klein jaar hebben we er weer 2, Jane is een tijdje alleen geweest nadat haar broer verdween. En toen kwam mijn vriendin aan met een katje wat bij haar ouders was gedumpt en daar niet kon blijven vanwege de hond die dacht dat katten hondenvoer waren. Dus Zyra is hierheen gekomen.
Jane accepteert Zyra eigenlijk nog niet goed, is nog veel aan het blazen. Maar Zyra ziet dat vooral als een spelletje :')

Omdat de nieuwe stal nog niet klaar is, zijn we de oude stallen weer aan het uitruimen zodat ik ze weer kan gebruiken voor de paarden. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar het gaat nu eenmaal niet sneller.
Dat krijg je met zo'n ambitieus plan voor zo'n luxe stal :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 12:15

Kom net bij de DA vandaan met kat ( die oude dove) en hond. Die katligt altijd in zijn kooi weggedoken en houdt zich zo stil mogelijk. Zegt die dierenarts: ongelovelijk hoe relaxt die kat is.... :wow: . Op de DA school krijgen ze zeker geen gedragscursus.... =:) . Kat was echt niet relaxt!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:19

Fabster schreef:
Kom net bij de DA vandaan met kat ( die oude dove) en hond. Die katligt altijd in zijn kooi weggedoken en houdt zich zo stil mogelijk. Zegt die dierenarts: ongelovelijk hoe relaxt die kat is.... :wow: . Op de DA school krijgen ze zeker geen gedragscursus.... =:) . Kat was echt niet relaxt!

Oh dat is triest -O-

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 17:10

Haha wendy doe eens een gok zou ik zeggen :p

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 19:37

Arme kat..

Wat leuk die haffies! Heerlijk dat ze ook samen naar jullie toe mochten. Ik ga het ook wel even volgen. Vind ik wel leuk. Dit jaar zelf niet naar de zuidlaardermarkt geweest. Wel naar rhedermarkt maar toch niets gekocht. Met twee (&1extra) is het al druk genoeg.

Wel fijn dat je de oude stallen nog hebt als backup zo Wendy! Ideaal voor nu :) Kun je de nieuwe ook echt goed afwerken

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:01

Janine had je topic al gezien , erg leuke dieren ben benieuwd als ze wt groter zijn ..

Iemand troostende woorden, zucht. Pony staat op magere weide wegens hb, maar ga hem af en toe een handje eten geven, nu zag ik dat de kudde waar hij normaal bij staat de weide ook mager is en meestal als het kan zet ik hem er gewoon terug bij.
Normaal gaat dit zonder halster etc en hij kent dit ook dus ik neem hem mee richting de poort, ploft meneer er vandoor de andere ( helemaal niet magere weide, gewoon onder de draad door...) en dan begon het begin hem dan maar eens na te lopen, en te lokken en halster niet aan krijgen en ... Ik intussen een hoofd als een tomaat, woedend dat ie zo de aap uithing.

Ik jaag hem uiteindelijk terug de goeie richting uit hopla gaan we even door nog een andere draad en het is niet dat ik vlak achter hem zat dus ik heb hem er niet door gejaagd als je dat zou denken.. Uiteindelijk is ie dan van die weide toch in degene geraakt waar ik hem eerst wou brengen, maar heeft hij zelf voor gezorgd ..
In mijn ogen had hij dus ' gewonnen' klinkt stom mss maar was woedend bloeddruk is nog altijd hoog denk ik haha..

Dan denk ik hoe ondankbaar kan ie zijn, Maar ja zo denkt een dier natuurlijk niet ..nog iemand die zo zich kan opjagen daarin. Nu bedenk ik alweer dingen zoals ' morgen zal ie er van hebben dan kan hij terug alleen staan ' :o enzoverder

Ach Jaa intussen is het toch weer beetje van me af .. Bedankt als je dit gelezen hebt :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:13

Arme idifix :(:) soms zijn het net kleuters.

Twix had laatst ook zo'n bui. Ik wilde naar de les, zij niet. Dat heeft ze gewonnen. Tegen de tijd dat ik er eindelijk een halster om had was zelfs het tweede uur al voorbij. Wel heeeeeel veel werk op de kleine volte (had haar in een klein stuk gedreven) gedaan en het van hand veranderen op lichaamstaal zat er aan het einde van de avond ook in zullen we maar zeggen 8-) en toen ben ik nog even opgestapt. Nu maar hopen dat de les is blijven hangen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 01:17

Wat een knappe haflingers!

Ik herken je struggels idifix!
ik had laatst precies hetzelfde.. Licor heb ik altijd even apart staan zodat hij zijn pulp kan eten.. gaat normaal prima.. die andere 2 blijven mooi achter het draadje en ik kan hooi netten vullen ondertussen.. maar laatste stonden de anderen verderop in de wei.. geen probleem ik draadje dicht gemaakt en gevoerd.. hooi netten gaan vullen.. kom ik terug staat die dikzak de pulp op te eten.. waren ze door de draad gegaan.. ik was echt woedend.. maar wss waren ze gewoon enthousiast naar voren gekomen toen ze zagen dat Licor aan het eten was.. En hebben ze gewoon niet door gehad dat het lint dicht was.. ik had namelijk alleen de middelste dicht (wat normaal ook genoeg is).. Dom natuurlijk ook van mezelf.. maar ging altijd goed zo..

Ik was hier trouwens net aan het genieten van de paarden aan huis, komt de herfst ineens binnen vallen -O-
Ben het nu al zat.. jullie ook?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 05:32

Nu al zat? Dan wordt het eenn lange winter hihi.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 07:38

Haha jup :')
Paddock is weer zeiknat dus was een zware kruiwagen hooi om te duwen haha.. was er alweer snel klaar mee.. moet er weer even aan wennen denk ik haha