Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvulden schreef:Ja in mijn eentje vind ik het helemaal wel een dingetje. Als ik gewoon aan een zandweg of iets had gewoont was ik waarschijnlijk al veel met haar gaan wandelen. Ik heb het 1 keer gedaan op zondagmorgen. Toen er bijna geen verkeer voorbij kwam. Naar het bos schuin tegen over ons. 200 meter langs de weg. Geen enkel probleem. In het bos zit een weitje dus even daar na toe. Lekker grazen. En ineens kijkt ze op. En rukt zich los en sprint naar huis. Gelukkig alles goed gegaan. Achteraf denk ik dat een van de andere dames heeft gehinnekt. Dat moet natuurlijk niet weer gebeuren. Ik had haar met halstertouw en longeerlijn vast, maar daar hou je echt niks aan. Nu druk bezig met grond werk. Dat zal al zeker helpen, maar toch. Je weet nooit wat je onderweg te wachten staat. Maar bij haar oude baasje is ze heel goed bekend gemaakt met trekkers ed. Dat merk ik ook echt. Ze komen de bak in met een trekker hooi brengen en dan wil ze er graag naar toe om te snuffelen.
willemlover schreef:
kvulden schreef:Kaptoom kan ik wel even kijken of die haar past. En inderdaad handschoenen is een goede tip. Maar ik had haar toen ook goed vast en ik ben echt wel sterk. Maar 350 kilo in galop dat hou je niet tegen, maar nu zijn we natuurlijk al wel een stapje verder. En ik moet even wat meer vertrouwen hebben. Wat toen behoorlijk geschrokken natuurlijk. Dat moet even uit mijn systeem.
Fabster schreef:Volgens mij is het een Nijlgans. Dit is een Canadese gans:
http://www.vogelbescherming.nl/vogels_k ... q/vogel/29
Om even betweterig te zijn....Maar altijd gezellig, gansen op bezoek.
Tinky12 schreef:[***]...ben benieuwd...wat kost dat zo'n beetje?Zullen wel zakken van 25kg zijn denk ik?
Palousa...ja als er toch niets op dat stuk gebeurd.Tegen de tijd dat je het echt wilt gaan gebruiken staat er mooi gras met een sterke wortel.