Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tarenko schreef:Hoi, ik heb even het topic doorgekeken maar nog niet gevonden wat ik wou weten. ( ik heb niet alle bladzijdes gezien) Hoeveel grond heeft een paard eigenlijk nodig? Ik hoor vaak verschillende dingen, maar wat is nou het beste?
Tinky12 schreef:Tarenko schreef:Hoi, ik heb even het topic doorgekeken maar nog niet gevonden wat ik wou weten. ( ik heb niet alle bladzijdes gezien) Hoeveel grond heeft een paard eigenlijk nodig? Ik hoor vaak verschillende dingen, maar wat is nou het beste?
Dat hangt van de grondsoort af en hoe je je paard gaat houden...wat je met het paard doet.
24/7 buiten (evt met schuilstal) In een paddock met stal en af- en toe weidegang...24/7 weidegang...enz enz.Ook wat voor paarden je hebt.
Ik heb 3 IJslanders staan op zo'n 4000m2 met schuilstal,afdak en een kleine 2000m2 aan graspaddocks.Ik heb bij lange na niet voldoende gras en snack bij de buren en voer hooi bij.
Jongens zijn met pre-pensioen.
Op deze afmeting zou je ook 2 grote paarden kunnen houden...minder vind ik niets.Ze moeten wel hun kont kunnen keren...paarden die altijd in een bak gehouden worden vind ik persoonlijk niets![]()
Als de paarden dagelijks bereden worden is dit natuurlijk weer een ander verhaal maar ik houd wel van een beetje ruimte.
Sure_lee schreef:Geven jullie je paarden weleens een vitaminespuit?
Ik zag toevallig wat staan in het divoza boekje.. Dat je dat iedere maand dat de R in de maand zit kunt geven.
Ik ben namelijk nog een beetje zoekende. Die van mij eten gras of hooi en hebben een liksteen en meer niet...mijn oude draver krijgt wel wat bijgevoerd in de winter maar de hafjes en shet niet. Zou zo'n spuit iets zijn om te geven?