[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jitskenienke

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:40

Ik heb me maandag ook aangemeld bij plant en heg, maar nog geen bevestiging gehad. Klopt dit ? Ik hoop wel dat het goed komt! Ik heb 150 plantjes besteld. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:29

Ik maakte mij al om hetzelfde druk, laat je weten als je bericht hebt?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:23

Het is volgens mij echt 1 iemand (waar je tav hebt gemaild) die alles moet verwerken. Dus niet raar dat het soms gewoon even kan duren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:11

Ja klopt. En zou zomaar kunnen dat dat ook nog een vrijwilliger is. Duurde bij mij 2 jaar geleden ook even. Maar alles was verder goed geregeld.

Stomme vraag, maar hoe knippen jullie je draad door? Met een tang, schaar, iets anders?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 20:28

Zijkniptang of nijptang, schaar gaat bot op die metalen draadjes.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:24

Ik ben zo aan het genieten vandaag. Gisteren begin van de middag was ik klaar met leggen van de platen. Helaas kreeg ik door die inspanning wel meer gezondheidsklachten. Maar de paarden zien er zo gelukkig uit. Ze lopen weer veel meer rond, maken goed gebruik van de heuvel en hun nieuwe voerplek bevalt ze uitstekend. En dat is extra leuk voor mij want dan zie ik ze dus staan eten terwijl ik gewoon op de bank in de woonkamer zit. <3 En verder begint het terrein nu echt mooi herfstig te worden. Niet het akelige kale gure maar mooie kleuren, fijne temperatuur... echt, die tussenperiode is zo ontzettend mooi.

Even wat plaatjes van vandaag.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:26

tamary schreef:
Zijkniptang of nijptang, schaar gaat bot op die metalen draadjes.

Ja maar de kniptang wil het draad niet echt knippen. De ijzerdraadjes wel, maar het touw niet zeg maar. De schaar juist andersom, maar die is inderdaad snel bot.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:10

Ik snij het vaak met mijn zakmes, is ook makkelijk te slijpen. Of een schaar maar die is idd supersnel bot.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 00:27

Haakse slijper. Ik heb te weinig kracht in mijn handen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 07:08

Ik heb een goede kniptang, als die scherp genoeg is gaat die ook door de plastic draadjes heen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:51

Toch de kniptang dan maar weer proberen. Met een mes moet ik teveel kracht zetten.

Agrishop is weer lekker laat met de levering. Zondag van alles besteld. T-post palen, isolatoren, doppen en poortgreepankers daarvoor, en nog wat los spul. Alles stond op 2-3 werkdagen levertijd. Woensdag zijn de palen geleverd. Maar van de rest heb ik al 2 dagen een track en trace, maar is nog niet overgedragen aan post nl. En we willen vandaag de palen er in slaan en de boel vergroten. Jammer is dat :+

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:38

Oh ja, daar zijn ze een ster in he? Ze hebben een fijn assortiment maar de levertijd gaat heel vaak goed en dan ineens duurt het heel lang... :roll:

Ik ben onze haag nog maar weer eens aan t snoeien. Het blijft maar groeien!

We zijn begonnen met de renovatie van onze lage schuur (opslag). Asbest dakkie eraf en verrot hout vervangen. Zoveel minder stress dan begin dit jaar toen de paardenschuur gerenoveerd moest worden. Nu staan de auto's en trekker enzo gewoon ff buiten. Veel minder gedoe dan de paarden een tijdelijke woonplek geven enzo. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 11:08

Ja en ik had bewust gekeken naar die 2-3 werkdagen. Ik dacht: als ze dan uitlopen moet een week toch ook wel haalbaar zijn?
Helaas :+

Schuur zag er goed uit. Kaal :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:12

We zijn creatief aan de gang gegaan, want ik wilde het stuk erbij trekken. Mooi stukje zo. Hoog en breed. Iets van 7 meter breed en 30 meter lang.
Met bruin draad en de ingang met elastisch draad. En ze kunnen zo om de wal heen lopen en er achter schuilen. Daar komt nog 2 meter aan palen bij. En ik wil op de uiteinden van de bielzen een hooinet bevestigen. Maar moet nog even kijken hoe dat veilig kan. Ik ben er nog niet uit :+
Afbeelding

Afbeelding

Manlief is ook nog met de bosmaaier aan de gang geweest. Alles weer een beetje netjes gemaakt. En ik met de zitmaaier over de track en een weitje. En het achterste weitje gelijk bestrooid met lavameel. Kan dat er aankomende week mooi in regenen. Toch fijn als alles er weer een beetje strak bij ligt :j
Afbeelding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:23

Mooie uitbreiding daihyo.

Misschien niet helemaal de goede plek, maar ik heb een vraag over verlichting. Onze buren kijken gedeeltelijk uit op onze ‘rij’paddock. Ik zou daar graag wat meer verlichting willen, maar heb weinig zin in gedoe met vergunningen en wil ook geen overlast bezorgen. Heeft iemand hier wel eens geëxperimenteerd met verlichting die lager bij de grond is, zoals je wel eens bij tuinpaden ziet?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 23:53

Ik heb wel eens gezien dat er op een stal verlichting in de omheining was verwerkt. Dat scheen naar de grond en aan de bovenkant en zijkanten zat er een soort omgekeerde goot omheen gebouwd. Dat gaf wel met name licht op de hoefslag en een paar meter er naast. Midden in de bak heb je er weinig aan. Maar je keek er absoluut niet in.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:22

Jade schreef:
Mooie uitbreiding daihyo.

Misschien niet helemaal de goede plek, maar ik heb een vraag over verlichting. Onze buren kijken gedeeltelijk uit op onze ‘rij’paddock. Ik zou daar graag wat meer verlichting willen, maar heb weinig zin in gedoe met vergunningen en wil ook geen overlast bezorgen. Heeft iemand hier wel eens geëxperimenteerd met verlichting die lager bij de grond is, zoals je wel eens bij tuinpaden ziet?

Misschien vinden je buren het helemaal niet erg als je verlichting plaatst? Heb je dat al eens besproken?
Is je bak zichtbaar vanaf de weg? Vanwege je zorgen over vergunning.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:31

Ik zit met dezelfde vraag Jade. Hier ook geen bakverlichting (nog), geen buren maar wil liever niet volle bak het bos in schijnen ivm dieren en verstoring daarvan. Ik zat te denken aan iets van een lichtsnoer/ledstrips onder de onderste ligger van de omheining. Dat dan alleen de hoefslag verlicht is zou niet uitmaken, meer dan waar het hek staat zou ik opzich niet hoeven te zien voor basis rijden.. maar moet natuurlijk wel iets van licht geven en prettig zijn voor de paarden om bij te lopen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:45

Blue_flower schreef:
Misschien vinden je buren het helemaal niet erg als je verlichting plaatst? Heb je dat al eens besproken?
Is je bak zichtbaar vanaf de weg? Vanwege je zorgen over vergunning.

Nee, niet besproken, dat hoeft ook niet, want nog los van vergunningen zou ik het zelf niet prettig vinden om licht te hebben wat savonds naar binnen schijnt, dus dat wil ik voor hen ook niet. Vind het ook niet prettig om zo’n bak licht te maken als t niet nodig is.

Ik ben vooral benieuwd of men er ervaring mee heeft en/of er een speciale reden is waarom lager bij de grond licht over het algemeen niet gedaan wordt.

Xladyx, dank voor de ervaring, geen last van schaduwen dus ofzo? Vooral bereik van de lamp?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:48

Deels niet aan gedacht vermoed ik, maar ook zorgen over verblinden paard?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:51

Zag op Insta laatst tip van led strips langs de bakrand. Wel goed op letten qua hoogte ophangen dat het ook comfortabel is voor de paarden.
Hier wel een lichtmast die de hele bak verlicht en 1 bij de longeercirkel. In begin zetten we die wel eens aan als mensen kwamen kijken die de tuin nog niet gezien hadden, onze buren aan 1 zijde waren er ook net komen wonen en telkens blij als onze lampen aangingen, liepen zij ook meteen een rondje :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:20

Geen ervaring hier Jade, juist ook op zoek naar ervaringen. Hebben hier wel een boom van +-8m naast de rijbaan en aan de andere kant een gebouw met nok van ong 3,5 meter dus lampen ophangen zou wel kunnen zonder mast, maar als led strips/snoer ook succesvol zou zijn lijkt me dat mooier en fijner :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 22:38

Heeft iemand hier een voerplek van een trekkerband gemaakt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 22:54

Volgestampt met zand, tegels er bovenop en onder de rand vast wel. Handig voor brokjes, etc. Ook stel kleinere banden gebruikt zo, was mooi rondje brokjes zoeken en beide kregen redelijk evenveel.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:39

Ik had er vorig jaar 1.
In de band 4 bevestigingen gemaakt om het net aan vast te klikken.
4 rubberen tegels er onder.
Heb nu genoeg andere voerplekken en vond het lastig om het net er in en uit te halen.

Wil hem nu of gaan ingraven als schuurpaal of zand er in en dan kunnen ze er op staan.