neile schreef:Lynn_Nikita, hoe oud is je paard? Het is nu herfst, het kan ook wel zijn effect hebben... Maar snap dat je wel wat gefrustreerd bent.
8, nu 4 jaar ohz. Hij heeft dit eigenlijk altijd wel gehad, in elk seizoen.
Ik heb de rijbak aan een bospad sinds 1,5 jaar en vanaf die tijd is het wel erger geworden met het schrikken en wegschieten. Er komen vaker fietsen/ wandelaars langs en hij is ontzettend op zijn hoede en schiet er bij die hoeken vaak vandoor. Meestal gebruik ik dan maar de helft van de bak. Maar het rare is dat ik best 2 weken ontspannen door de bak heenkom, ook in die "enge"hoek en dan ineens weer een aantal keren niet, dan weer wel etc.
Met wind weet ik dat die schrikkeriger is, maar vaak is er ook voor mij geen verklaring voor. Ik heb 2 keer per eek les en 1 keer rijdt mijn instructrice hem ook, bij haar reageert hij hetzelfde
Hij is echt de rust zelve gelukkig! Als de kleintjes eruit waren geweest denk ik dat er een ravage was ontstaan, die lopen graag alles omver

Maar wie weet.. nu alles op hem afgestemd en dus begonnen met serieus trainen... misschien kan 't ooit weer voorzichtig...
Zien er altijd zo comfortabel uit! Maar puntje bij paaltje vind ik dat ik die 150,- dan beter ergens anders aan uit kan geven en doe ik gewoon een dubbel paar sokken aan in m'n Nikes
,maar je kunt er door modder en plassen mee lopen
Ik vond dat ook heel veel geld, maar was het eeuwig schoenen gewissel echt beu en natte of koude tenen ook. Ondertussen gaan ze dan toch hun 2de of 3de jaar in en het staat ook op oefenterrein of tijdens hondenwandeling etc een stuk netter als rubber laarzen. Als deze op zijn koop ik meteen nieuwe. Alvast een persoonlijk
geschenk ideetje 
zat er ook niet altijd met evenveel plezier op, want hij ging zo hoog dat er soms echt wel een halve meter lucht tussen mij en paard was. Hij sprong gelukkig wel altijd recht omhoog en recht naar voren, dus ik landde eigenlijk altijd terug in het zadel
kan je nog iets met desensibiliseren misschien?
Ik vond z'n techniek ook altijd wel verbazend