Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:48

neile schreef:
Lynn_Nikita, hoe oud is je paard? Het is nu herfst, het kan ook wel zijn effect hebben... Maar snap dat je wel wat gefrustreerd bent.

8, nu 4 jaar ohz. Hij heeft dit eigenlijk altijd wel gehad, in elk seizoen.
Ik heb de rijbak aan een bospad sinds 1,5 jaar en vanaf die tijd is het wel erger geworden met het schrikken en wegschieten. Er komen vaker fietsen/ wandelaars langs en hij is ontzettend op zijn hoede en schiet er bij die hoeken vaak vandoor. Meestal gebruik ik dan maar de helft van de bak. Maar het rare is dat ik best 2 weken ontspannen door de bak heenkom, ook in die "enge"hoek en dan ineens weer een aantal keren niet, dan weer wel etc.
Met wind weet ik dat die schrikkeriger is, maar vaak is er ook voor mij geen verklaring voor. Ik heb 2 keer per eek les en 1 keer rijdt mijn instructrice hem ook, bij haar reageert hij hetzelfde

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:50

welke winter rijlaarzen hebben jullie?
Ik wil nieuwe, maar welke?

_Tarzan

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:58

DF, gelukkig was het alleen mijn grote ruin die los stond dus niks kapot/omgelopen en hij stond te chillen voor de stal :') Hij is echt de rust zelve gelukkig! Als de kleintjes eruit waren geweest denk ik dat er een ravage was ontstaan, die lopen graag alles omver _O-

Mooie foto inderdaad Utopia! :wow:
Vervelend zeg Lynn Nikita, ook vervelend dat je het niet echt kunt linken met iets!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:24

Hmmm, lastig Lynn_Nikita. Dat wordt er elke keer weer doorheen bijten en kijken of het op termijn toch beter wordt. Snap dat je daardoor wat gefrustreerd raakt wel..

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:12

@Lynn_Nikita: Om die reden heb ik mijn ruin verkocht. Was ook altijd van het wegschieten. Mijn filmpjes voor de verkoop duurden steeds max 20 seconden omdat hij daartussen steeds wegstoof.
Ondanks dat hij ook heel aanhankelijk kon zijn ben ik opgelucht dat hij weg is, ik keek er eigenlijk steeds tegenop om met hem aan de slag te gaan en geniet nu voor de volle 100% van mijn merrie die wel haar hoofd bij de les kan houden. Ik had hem veel eerder moeten verkopen als ik er nu zo aan denk.
Niet dat verkopen altijd de oplossing is hoor, maar bij mij was het wel een hele wijze les. Ik koop geen oversensibel en spooky paard meer in de hoop dat je dat er uit kunt rijden. Na 2 jaar was mijn geduld echt wel op. Jammer want aan talent ontbrak het hem niet, aan zijn karakter daarintegen.

Qua winterlaarzen heb ik Greenfield outdoor laarzen waarmee ik stallen mest en buitenritten maak.
En gewone leren rijlaarzen voor de lessen. Die greenfields zijn echt geweldig. Blijven waterdicht en ik heb er geen koude tenen in ondanks ik daar heel gevoelig aan ben.

Utopia: Wat een knappe fries heb jij. Dressuur misstaat jullie absoluut niet :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:25

Paardrijden moet je met plezier doen en als je je er langere tijd aan gaat lopen ergeren of er tegen op ziet er iets mee te gaan doen moet je de knoop door hakken en afscheid nemen.
Ondanks dat we allemaal denken het beste voor onze paarden te hebben kunnen ze ergens anders ook heel goed gelukkig zijn.

Ondanks dat het heerlijk weer is om te gaan rijden heb ik eerst maar het blad onder de appelboom opgeruimd. Doordat daar de cavia's lopen en de boel dus omheind is met smal gaas kan het blad niet weg en gaat liggen rotten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 13:34

Lijkt me ontzettend lastig als je daar tegenaan loopt inderdaad... Hele moeilijke keuze die je dan moet maken..

En thanks!! :D
Normaal waren we meer van dit:

Afbeelding

Afbeelding

Maar dat durf ik met z'n artrose in het spronggewricht toch ook eigenlijk niet meer aan.... :(:) -O- Maar wie weet.. nu alles op hem afgestemd en dus begonnen met serieus trainen... misschien kan 't ooit weer voorzichtig...

Ik zou inderdaad ook eigenlijk echt graag winterlaarzen willen :+: Zien er altijd zo comfortabel uit! Maar puntje bij paaltje vind ik dat ik die 150,- dan beter ergens anders aan uit kan geven en doe ik gewoon een dubbel paar sokken aan in m'n Nikes _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:08

Wow, die bovenste... zonder zadel :wow:
Bij die onderste stond ook iemand heel enthousiast mee te doen :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:15

Utopia; Correctie 180 :$ ,maar je kunt er door modder en plassen mee lopen :)) Ik vond dat ook heel veel geld, maar was het eeuwig schoenen gewissel echt beu en natte of koude tenen ook. Ondertussen gaan ze dan toch hun 2de of 3de jaar in en het staat ook op oefenterrein of tijdens hondenwandeling etc een stuk netter als rubber laarzen. Als deze op zijn koop ik meteen nieuwe. Alvast een persoonlijk {:) geschenk ideetje :D

Pfff die Fries van jou springt beter als mijn spring gefokte merrie. Jammer dat hij artrose heeft -O-
Ik ging er van uit dat bijna alle friezen oncomfortabel zaten door een ritje die ik als kind op eentje had gemaakt. Dat is dus niet het geval ?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:19

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:24

Ik heb Zooboots. Aanraders, kan je warmere zooltjes in doen en kan je eventueel ook met schapenvacht vanbinnen kopen. Ze zijn wel prijzig. Zijn bewerkt leer en écht waterdicht (ik kan er mee door een poel zonder natte voeten te krijgen).

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:03

utopia, leuke plaatjes, ziet er goed uit :j

lynn_nikita, mijn vorige paard had 'buien' buiten, dan ging de knop om en kon hij alleen nog maar stuiteren en overdwars lopen en met 4 poten de lucht in springen. Is nooit over gegaan := zat er ook niet altijd met evenveel plezier op, want hij ging zo hoog dat er soms echt wel een halve meter lucht tussen mij en paard was. Hij sprong gelukkig wel altijd recht omhoog en recht naar voren, dus ik landde eigenlijk altijd terug in het zadel := maargoed, die schrok niet, die was 'gewoon' vrolijk :+ kan je nog iets met desensibiliseren misschien?

qua winterlaarzen, ik heb bont gevoerde schoenen met vrij dikke kentaur chaps swinters, zit heerlijk *D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:48

DubbelFun schreef:
Wow, die bovenste... zonder zadel :wow:
Bij die onderste stond ook iemand heel enthousiast mee te doen :D

Hahaha ja dat is m'n cross-instructeur _O- Ik moet de hindernis altijd meer aanvallen van 'm :') Denk dat ie dat hier ook weer zei haha :D Werkt wel! :') :D

Betadine := Nog duurder hihi en ik dacht al een ruime schatting te maken :') Natte en koude tenen zijn wel ruk ja...
Haha :P Ik vond z'n techniek ook altijd wel verbazend :P Maar heel erg balen ja, want dit vindt hij dus zelf ook zó enorm leuk om te doen.. en hier nu in 't bos kom ik zo vaak van die hekjes en boomstronken tegen... -O- Moet echt m'n best doen om 'm dan bij me te houden...
Tamme zit echt goddelijk :') Maar wat ik zei: ik voel me bij hem ook echt een legopoppetje die je in z'n paard klikt :') En op Dije (m'n andere Fries) moest ik ook gewoon héél erg wennen... die loopt toch een stuk meer 'Fries' dan Tamme denk ik.. Tamme krabbelt wel een beetje.... :D Je mag altijd komen testen natuurlijk, als je in de buurt bent :P Want iemand die een negatieve associatie heeft met een Fries, kan natuurlijk niet :P

Oh! Da's een betere prijs Marlies!! :D En thanks :D

Dankje Jade :D

Misschien toch maar 's naar kijken... inderdaad leuk {:) -cadeautje :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:53

Ik heb vroeger op de manege ook op Friezen gereden; eentje zat zálig, die kon ik echt een uur doorzitten, de ander was een ramp, die had geen ingebouwde vering blijkbaar en bonkte bij elke stap.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:28

MarliesR schreef:
Stoere foto's Utopia!

Ik heb laatst deze laarsjes gekocht via de Decathlon, €12,99 :D
https://www.decathlon.nl/p/warme-waterd ... 98&c=GRIJS

Ben er tot dusver echt enorm tevreden over, maar het is even zien natuurlijk hoe ze het over langere tijd houden.

Zolang je er geen tak in steekt, gaan ze heel lang mee. Mijne gaan nu het 4e jaar in. Ik heb 2 paar, omdat ik het eerste paar dus lek geprikt heb :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:10

MarliesR schreef:
Stoere foto's Utopia!

Ben er tot dusver echt enorm tevreden over, maar het is even zien natuurlijk hoe ze het over langere tijd houden.

Ik heb deze ook heel lang gehad. Zeker voor de prijs vond ik ze top. Na een aantal jaar begon het rubber wat broos te worden, maar ik mishandelde ze ook nogal :+

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:48

Verrassend dat die laarsjes van Decathlon zo lang mee gaan, best handig. Hoe vallen ze qua maat?

Stoer Utopia!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:43

Prairy schreef:
MarliesR schreef:
Stoere foto's Utopia!

Zolang je er geen tak in steekt, gaan ze heel lang mee. Mijne gaan nu het 4e jaar in. Ik heb 2 paar, omdat ik het eerste paar dus lek geprikt heb :')

:') _O- :(:)

Mooi plaatje van Tamme!
Hoe heet jouw buuf?

Een instructrice vinden waarmee je een klik hebt en op 1 lijn zit is ook niet makkelijk!
Bij mij was de 3e keer raak en tot op heden ben ik tevreden. Ze is wel pas 19 dus dat was voor mij wel wennen :D (ik voel me oud met 30 _O- )
Morgen weer aan de bak! Ga voorlopig 2x per week lessen.
Overigens is het bij ons ook alleen nog maar basis hoor: aan het been, tempo houden en buiging.
Alsof hij net een week zadelmak is _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:12

rover_ schreef:
Verrassend dat die laarsjes van Decathlon zo lang mee gaan, best handig. Hoe vallen ze qua maat?

Stoer Utopia!

Ik heb normaal maat 40 en van deze laarsjes heb ik maat 40/41, passen prima. Ze lopen wel nog wat uit. Dag in dag uit de hele dag erop lopen zijn ze niet heel geschikt voor maar voor een paar uur is het prima. Ik krijg er wel zweetvoeten in.

Mijn man heeft ze ook gehad, die loopt er echt teveel op en krijgt dan dus niet genoeg steun, zodat hij op een gegeven moment zeg maar naast zijn schoenen loopt :P

Utopia, vette springfoto's! Ik moest wel erg lachen om je rouwdouwen en debielen uitleg :')
Laatst bijgewerkt door Prairy op 04-11-20 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:16

Bij mij overleeft geen enkel paar lekkere outdoorlaarzen het langer dan een half winterseizoen. Daarom ben ik nu maar voor de HKM Davos gegaan. Koop ik wel een paar extra als ze slecht worden... Héérlijk warme voeten en hoewel ik er geen vertrouwen in had, zijn ze echt goed waterdicht. Ik denk niet dat ze heel lang meegaan, maar ze kosten minder dan de laarzen die ik anders kocht en dan maakt het me ook wat minder uit. Die van de Decathlon kosten helemaal niks!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:23

Goeie tip die decathlon laarzen.
Mijn goeie wandelschoenen zijn naar de maan en ik moet nieuwe. Maar wel zorgen dat ik voor poep ruim werk wat anders heb.
Draag met rijden eigenlijk altijd mijn wandelschoenen :o

Afbeelding
Hier zijn er twee bijzonder content met dit weer <3

Afbeelding
Fluffy

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:42

Ik rij ook met wandelschoenen (en doe er ook alles op stal mee), heb van die korfjes op mijn stijgbeugels gezet voor wat meer veiligheid. Ik heb Grisport Sherpa, meestal koop ik ze in de aanbieding bij de Welkoop of online (bijv. bij Obelink).
Voor die ene keer dat ik niet met mijn schoenen de track op durf heb ik een setje gewone laarzen en een winterlaars-achtig iets, allebei gekocht bij Van Cranenbroek, ik dacht dat ze met een jaartje wel versleten zouden zijn, maar als je ze zo weinig gebruikt... :')

Stevige hindernissen hierboven! Ben ik niet geschikt voor. En mijn paard ook niet, haha. Mijn merrie (Welshje) vindt hindernissen fantastisch, maar met haar 25 doen we zulke wilde dingen maar niet meer. Af en toe als we in het bos een boomstammetje tegenkomen, nemen we die samen in een truttig drafje, of ik stap er overheen en zij springt er overheen alsof het een hindernis is van een meter :=

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:53

Tukkie doen :D
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:15

Heerlijke foto’s weer hierboven en wauw Utopia, gaaf hoor! Mijn paard heeft ook artrose in z’n voorbenen/kogel en mag van de DA absoluut niet meer springen helaas, hij vond het altijd geweldig en ondanks dat ik 7 kleuren scheet, ik ook :D

Voor wie hele warme winter Rijlaarzen zoekt, ik heb een paar in maat 39 te koop omdat ik ze niet meer gebruik. Warme voeten zijn verzekerd met die laarzen en zijn nog als nieuw :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:24

Ik had Cavallo Polar II rijlaarzen, maar ik rijd liever met mijn Petries, dus in de winter is het gewoon even kou lijden... De laatste jaren zijn de winters toch meer nat dan koud.