Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:48

Ja echt wel!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:06

Shirley schreef:
Lekker, Claudia, vasthouden dat gevoel *\o/*

Ga ik helemaal in mee *\o/* <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 16:01

Nikass schreef:
Ik kom heel even binnen vallen als t mag :o Ik volg dit topic af en toe een beetje maar het loopt al zo lang en het gaat zo snel, kom er niet echt in.

Maar wou toch even reageren op [***] (Hoe gaat het? :) ); Wij hebben sinds mei dit jaar de paarden aan huis en na op dat moment de belangrijkste investeringen te hebben gedaan (oa wei opnieuw omheind en rijbak/paddock aanleggen) is het nu elke maand bekijken wat er moet financieel (hoefsmid/da/hooi/vitamines etc) en wat er dan evt nog kan (wensenlijstje is te lang om hier neer te zetten) en daarvan dan nog wat het meeste prioriteit heeft.
Uiteindelijk zullen we goedkoper uit zijn dan met alle paarden in pension in de randstad, maar voor nu is het nog wel een beetje overzicht zien te krijgen van het financiële plaatje.

Hey! Hier alles prima. Met jou dus ook als ik het zo lees?
Ik denk dat je mijn berichten verkeerd begrepen hebt. Ik heb mijn paarden al bijna 2 jaar aan huis..... En dat gaat financieel perfect. Ik doelde op een emigratie project naar bijv Frankrijk zoals Lizy en Palousaboy. Qua werk en inkomen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:34

@lynn: agossie wat een knappe pup heb je. veel plezier ermee

@kvulden: dat heb je goed bedacht met die baal. ben benieuwd hoe hij er van de week bij staat

@ohjajoh: ojee dat gaat pijn doen. wel knap een salto met een fiets haha

@spatter haha die met die emmers. knap aangeleerd

@fabster: balen dat je tegenslagen te voorduren hebt. soms heb je van die dagen |o

hier verder geen nieuws. zijn nog druk met verhuizen enzo

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:53

Ik had t laatst toch over mijn pechvogel Belg, die altijd wat heeft.... Nou, we bebben weer wat hoor. Zie ik ineens een druppel bloed op de drinkbak liggen. Kom net terug van een (vreselijk hectische) rit met Caj, dus ik alle paarden controleren. Ik zag niks. Dus gewoon paarden op de wei, de boel schoonmaken en paarden weer van de wei af. Zie ik ineens Beau uit zijn oog bloeden :\ . Nou was het meeste al weg en ik zag geen beschadiging aan zijn oogbol. Dus hij zal wel een strootje in zijn oog hebben gekregen. Straks nog even checken en de DA even bellen. Het is ook wel een oliebol hoor.... :roll:

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:36

Arme Belg! Het zit hem echt nooit een keer mee :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:45

Zit 'm vast in de naam, heb ook zo'n brokkenpilootje die zo heet -O-

Beterschap!
Hopelijk was het inderdaad maar een schrammetje...ogen zijn zo kwetsbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:26

hoest afgelopen met zijn oog Fabster? :(:)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:27

Even snel tussen door
Vandaag van markt thuis gekomen met twee toppertjes.

Twee haflinger veulens, hengstjes :)

Fabster hoe is het met het oog?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:57

[***]: ik weet dat je de paarden al een tijdje aan huis hebt :) maar wellicht heb ik jou bericht niet helemaal in de juiste context gelezen omdat ik niet alle berichten in het topic gelezen heb. Excuses!

Ja op zich gaat het hier goed al is het wat anders gelopen dan gedacht (gezondheid). De paarden hebben daar echter geen weet van en vermaken zich prima ;)

Heb je nog meegekregen dat de prachtige stal waar ik stond volledig is afgebroken en er nu nieuwe huizen staan? ;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:04

Ik heb het oog schoongemaakt en het is een beschadiging op zijn onderste oograndje. Dus niet het oog zelf, gelukkig. Dus het zal wel los lopen, denk ik. Ik wacht t even af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:06

Nikass schreef:
[***]: ik weet dat je de paarden al een tijdje aan huis hebt :) maar wellicht heb ik jou bericht niet helemaal in de juiste context gelezen omdat ik niet alle berichten in het topic gelezen heb. Excuses!

Ja op zich gaat het hier goed al is het wat anders gelopen dan gedacht (gezondheid). De paarden hebben daar echter geen weet van en vermaken zich prima ;)

Heb je nog meegekregen dat de prachtige stal waar ik stond volledig is afgebroken en er nu nieuwe huizen staan? ;(

:D Geeft niks hoor.
Ja dat van die nieuwe huizen weet ik. Zonde!

Balen dat de gezondheid niet goed is. Ik stuur je wel even pb, anders gaan we zo offtopic.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:29

fabster gelukkig maar, dan geneest het waarschijnlijk snel :j

Vanacht flinke regen buien dus ik was benieuwd hoe de rijbak gebleven was, nou geen enkele plas *\o/*
Heeft het open werken dus echt zin gehad.

Wel grappig, Blue vindt hem nu te zwaar maar Nina vindt hem juist geweldig en gaat in volle galop schuin door de bocht en Tika rolt nu om de haverklap in het losse zand.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:58

Geluk gehad met het oog dus. Kan me voorstellen dat dat wel even spannend was.

Merrie vandaag afgezet op stal omdat de hoefsmid kwam, maar toch maar ineens beslist om haar daar te laten, nu dat het al zo vroeg donker is komt van rijden niet veel in huis.

@Lynn, leuke pup!!

Ik ben aan het rondkijken voor 2 kittens. Honden binnen met dit weer is echt geen optie, plus dat het ook niet te doen is met de temperatuurverschil van binnen en buiten. Dus wat geweld in huis deze winter zou ik wel fijn vinden. Later mogen ze dan ook naar buiten toe.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:53

Gelukkig dat t meevalt met t oog! Pechvogel

Kittens! ! I love kittens( maar ik heb een zelf opgelegd verbod op meer dieren nu. Pup is het laatste. Ben blij als ik weet een hond heb. Geeft ook een veilig gevoel snachts.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:01

kirr Ik heb nog een paar prachtige kittens maar je zit wat ver weg .

Gisteren is de mooiste kitten die ik ooit heb gehad , weg gegaan, was best even slikken want we hadden haar ook best zelf graag gehouden maar ik weet dat ze hier gejat worden.
Ze zijn veels te lief en tam hier en de mooiste worden gewoon van het erf gevist .
We missen nooit een zwarte maar wel altijd een witte, lapjeskat of rode, rar ra.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:06

Afstand is eenmalig. Mijn hond hasl ik ook op in Amsterdam en paard komt uit Gent. Al het goede komt van ver.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:33

Ben nu wat aan het rondhoren bij asielen en opvangcentra in de buurt. Ik vind het fijn dat ze dan al helemaal in orde zijn. Maar is nog niet zo makkelijk. Overal eerst 5bladen vragen invullen en dan weer dagen niks horen.
Blijkbaar zit er bij mij op de baan een dierenbescherming. Daar ga ik 1 van de dagen eens passeren.
Anders wil ik misschien wel op jouw aanbod in gaan Spatter. Maar is inderdaad wel een heel stukje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:53

Is maar één keer!
En wat je van ver haalt...

Bij Spatter zijn ze in elk geval gezond EN ze kunnen in emmers staan, altijd een pluspunt _O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:25

Shirley schreef:
Is maar één keer!

Bij Spatter zijn ze in elk geval gezond EN ze kunnen in emmers staan, altijd een pluspunt _O-

Kat in de emmer lijkt me beter dan kat in de zak :D

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:27

haha heerlijk bij spatter kunnen ze in de emmer staan :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:33

HAHAHA _O- :))

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:41

_O-

Kittens zijn voor mij heel lang geleden.

Deze oude man heb ik bijna 19 jaar geleden meegenomen uit India. 3 wkn oud, was hij. Doof geboren, maar een hele goede kippenslachter :D . Toen de buren begonnen te klagen, dat er geen kip meer over bleef, moest hij verhuizen. Maar inmiddels is hij weer terug. Het is nu een binnenkat en de steun en toeverlaat vanmijn dochter. En ik hou hem tussen de middag gezelschap. Hij houdt nl niet van andere huisdieren, dus hij woont op de bovenverdieping. En de hele dag alleen zitten is ook zielig. Dus tussen de middag ligt hij heerlijk bij mij op schoot.... :o

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:02

Shirley schreef:
Is maar één keer!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:04

Aaaa fabster wat een leukerd, hoor je vaak dat witte dieren doof zijn. ook blauwe ogen zo te zien?

Hier een van 15, een smal tijgertje met lapjeskleuren door elkaar die ook boven woont., Eigenlijk is dit gezinskat, is erg gesteld op haar rust, verder nog een dikke tijger van 11 met maar 3 poten, en dan de 2 verwilderde opvangers op stal van ik meen rond de 5 jaar, een dikke tijger ex kater en een smal tijger dametje.

benieuwd wat voor kittens er gaan komen Kirr

wat een belabberd weer, regent het bij jullie ook zo?