Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boemel schreef:Had je verwacht dat Roos zo sensibel zou zijn? Wanneer verwacht je dat ze thuis komt?
Ben benieuwd hoe ze het gaat doen als ze thuis is.
Wel fijn van de wintec!
Nilay heeft goed geholpen![]()
Ooh help wat een regen weer. Paddock en wei zijn echt heel nat. Denk dat ze vandaag maar een dagje op de paddock blijven. Vanavond heb ik grondwerkles met Mir.
Eerste 2 weken prednison zitten erop. Nu 1 tabletje minder.
Ze is beduidend liever aan het worden![]()
Er is hier iets vreemds en ik weet even de oorzaak en oplossing niet.
De paarden hebben hier nooit zand gegeten tot nu.
Mir stond 2,5 week op de door de kliniek aanbevolen muesli. Ik zet haar in de wei en in plaats van te grazen, groef ze een gat en begon zand te likken.
Helemaal niet blij mee natuurlijk en direct begonnen met bijvoeren van zeewier en silicium. En de muesli de schuld gegeven.
Diekke echter stond gewoon op de balancer (Marstall Force) met wat muesli en kreeg al silicium ivm haar pees.
En zij begon gisteren ook zand te eten toen ik haar in de wei zette.
Ik snap echt niet waarom. Hooi is gelijk gebleven en beschikbaar, veel gras in de wei, mineralenblok aanwezig, voeding lijkt goed, ze staan er beide glanzend bij. Wat gaat er mis?
Het lijkt wel alsof ze de aarde (leemgrond) in de wei ontzettend lekker vinden. In de paddock eten ze geen zand.
Ze zijn wel beide recent ontwormd. Iemand anders nog een idee?
MaritB schreef:Lol, met dit regenachtige weer hoef je je dus niet te vervelenOeps ik liep 15 pagina's achter..
Malenka schreef:Boemel, ik heb dat hier ook wel eens gehad met een bepaald stukje klei. Geen idee waar het aan lag maar het ging ook vanzelf weer over.
En nee, ik had niet verwacht dat ze zo enorm sensibel zou zijn. Ik denk niet dat ik haar dan gekocht had. Het kost echt heeel erg veel geduld allemaal en het is constant hyper alert zijn. Ergens is het ook wel een opluchting dat het echt niet aan mij ligt dat de stapjes vooruit zo traag gaan. Ik baal wel extra dat ik geen ruimte heb om in te trainen thuis. Juist met zo'n paard is een voorspelbare veilige ruimte heel fijn. En ik kan alleen maar de openbare ruimte in. Ik denk wel nog steeds dat ze met de juiste aanpak en tijd een ontzettend fijn rijpaard zal worden. Ze is enorm intelligent en heeft een goed lijf. En ik ben echt nog steeds verliefd op dat dier. Ik hoop dat we onze weg samen gaan vinden.
[ [url=m/ZL6KF4.jpg]Afbeelding[/url] ]