Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:32

Jess_Ashlinn we hebben een paddock paradise dus ze kiezen zelf. Staan nu binnen aan het hooi, maar ook vaak genoeg dat ze buiten staan met dit weer. Gok dat de tinker dadelijk wel naar de weide sjokt.

Afbeelding

Marjo tof die wadi en vooral dat ie zn werk doet! Altijd fijn om te zien dat wanneer je investeringen doet het ook werkt.
Laatst bijgewerkt door Jinte op 03-10-21 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:35

@jinte: dat ziet er super uit.
@belker: leuk dier; bont met wildkleur??
@Robijntjah: dat is een flinke maat

Hier zijn de grootste plassen voorlopig weer voor 90% weg en ook het mestwateroverloopputje leeggeschept. Vanmiddag nog een keer dezelfde aktie denk ik :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:37

Wat een leuke Belker, het is jullie zo gegund.
Fijn dat alles droog blijft nu Jinte
Jess, succes met verhuizen, een hoop paardenburen zo te zien

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:38

Jess_Ashlinn schreef:
Wat een leuke pony Belker :D

Hoe doen jullie het allemaal? Paarden 24/7 nog buiten of in de nacht binnen? Wij gaan ze in de nacht binnenzetten.

24/7 buiten, met de stallen open, een afdak en veel bomen rondom en kunnen binnen en buiten wanneer ze willen

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-21 11:40

Jess. Als jij dezelfde veengrond als ik heb ga je met dat oppervlakte 24/7 buiten niet redden. Of het moet daar allemaal gedraineerd zijn en hoger liggen of ontveent

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:42

Dank ne LN.

Hier 24/7 buiten met schuilstal, bomen en schuur. Ze staan nu op de wei. Straks hooinet in schuilstal en hooiruif vullen en dan mogen ze kiezen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:43

Jess_Ashlinn schreef:
Wat een leuke pony Belker :D

Hoe doen jullie het allemaal? Paarden 24/7 nog buiten of in de nacht binnen? Wij gaan ze in de nacht binnenzetten.

S nachts binnen, jaarrond... in de zomer wel pas om 2200 of 2300 naar binnen toe.

Ukken hebben stal met uitloop voor de nacht

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:47

Belker wat een leuk paardje!

Jinte de droge paden zien er top uit, wat fijn.

Marjo mooi om te zien dat de wadi zijn werk goed doet.

Hier is het ook erg nat en het blijft flink door regenen ;(

Jess, succes met verhuizen, ziet eruit als een fijne plek voor de paarden :)
Ik heb de paarden zo veel mogelijk 24/7 buiten met de stallen open en een afdak, maar als het echt heel nat is buiten zet ik ze wel op stal snachts.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:48

Hier blijft alles buiten, ze hebben zowel in de weides als in de paddock wel een ruime schuilstal. Dus ze kunnen altijd kiezen om droog te liggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:31

Hier blijven ze buiten als het zand droog genoeg is met een droge schuiltent en één stal die open blijft.
Met dit weer gaan ze 's nachts opgesloten op stal.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 12:35

belle_boef schreef:
Jess. Als jij dezelfde veengrond als ik heb ga je met dat oppervlakte 24/7 buiten niet redden. Of het moet daar allemaal gedraineerd zijn en hoger liggen of ontveent

Ga ik wel vanuit. Weet dat een deel goed gedraineerd is. Wil ze sowieso in de nacht binnen hebben ivm wisselende voerbehoeftes.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:13

Ik kom ook gezellig mee lezen en kletsen. Eind oktober krijgen wij de sleutel van onze woonboerderij vlakbij Coevorden, Drenthe. Met een beetje geluk kan ergens in november de hele boel over: 5 mini’s en twee Tinkers (waarvan er eerst nog eentje een aantal maanden naar Frankrijk gaat). Daarnaast moet de rest van de beestenboel (3 varkens, kippen en honden) natuurlijk ook mee.

Met de tijd mee willen wij graag een paddock paradise uit de grond stampen, wat met zo’n 8000m2 voor de paarden wel moet gaan lukken. De paarden staan nu op 1km van huis in het weiland, dus we doen alles al zelf maar het zal toch even omschakelen worden.

Gelukkig een heel topic om terug te lezen dus ik ben benieuwd naar al jullie ervaringen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:24

@danuah: welkom!! Je hoeft je de komende jaren dus niet te vervelen :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:44

Jess, welkom! Wat een leuk plekje! Gefeliciteerd. Wat hoort er allemaal bij jullie? Het middenstuk?

Manzano, welkom terug, en gewoon lekker kalm aan doen.

Robijntja, leuk een groter paard erbij, ben benieuwd wat het wordt/is!

Belker, wat een mooi paardje! Gefeliciteerd. Fijn dat je er zo mee kon rijden, ondanks dat ie net ingereden is. Mooie kleur ook!

Jinte, Fijn dat de track goed blijft met dit weer. En dat het jullie zoveel gaat schelen. :D

Marjo89, de wadi gaat vast zijn werk goed doen.

Dannuah, welkom en gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Wat een weertje hè? Op zich vind ik het zelf nog niet zo erg, ben binnen rustig bezig.
Maar we hebben vanmorgen David en Marloes weggebracht naar de manege, ze hebben spelletjes dag!
Het boogschieten en de huifkar stonden buiten al klaar, hopelijk hebben ze ondanks de regen toch een leuke dag. Over een uurtje halen we ze weer op!

Ik heb op dit moment de paardjes even op stal. Maar normaal gesproken kunnen ze zelf kiezen, de deur naar de binnenbak staat altijd open.
Bliksem zag eruit als een varken, dus ze hebben lekker buiten gestaan. Ik had vandaag het tuig nog even willen passen, daarom op stal gezet, in de hoop dat ie nog een beetje schoon te krijgen is :')
Nadat we straks de kinders opgehaald hebben, gaan we nog even langs epplejack.
David wil al heel graag zijn eigen blauwe dekje. Heeft ook nieuwe rijlaarzen nodig en ik heb nog een bit nodig voor het menhoofdstel.

Dan nog leuk paarden nieuws...
Een tijdje terug waren we op de BBQ bij een bevriende boer. Hij heeft schwarzwalder fuchs merries en 1 daarvan had maart dit jaar een veulen gekregen.
Beide merries zijn intussen weer drachtig voor komend seizoen.
Het hengstveulen wil hij zelf niet houden. We hebben aangegeven, dat wanneer hij hem weg wilde doen, hij eerst aan ons moest denken.
Afgelopen week belde hij op, veulen is afgespeend, naar de keuring geweest en mag weg. Of we nog belang hebben bij het veulen. Dan moesten we maar even een bakkie komen halen.
Dus zo gezegd zo gedaan. Afgelopen vrijdag zijn we geweest en hebben besloten het veulen te kopen. Maar wel onder de voorwaarde dat hij nog een tijdje bij hem kon blijven staan ivm baby.
Dat was goed! En hij wordt deze winter dan ook daar nog gecastreerd.
Zodra we er klaar voor zijn halen we het veulen op.
Dat geeft ons dus nog even rustig de tijd. :D
De papieren had de boer ook een foto van gemaakt en heb gisteren even gegoogled op de vader van het veulen. Rubinrot. Wat een knapperd!

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:59

Watveen ontzettend leuke aankoop ! Gefeliciteerd Chasey *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:22

Wat een leukerd Chassey, gefeliciteerd. Een vriendin van ons heeft ook 2 fuchsen. Leuke dieren. Wat fijn dat je ook de tijd krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:28

Gefeliciteerd chasey. Wat een leukerd ook!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:44

@Belker, mooi ijsje!
Fijn dat het goed voelt. Zijn jullie al zeker van de koop?

@Jolijn, succes met het verdere verloop! Ben benieuwd hoe het afloopt :D

@Chasey, wat een heerlijk koppie! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst <3

Wat een zeikweer vandaag.
Ben rondje wezen wandelen met de ruin, gezien onze les gisteren moest hij toch wel bewegen vandaag maar ik had geen zin om te rijden. Was alsnog tot mn ondergoed verzopen :=
Hier staan de merries nu veel binnen maar ze kunnen kiezen, stal gaat nooit dicht.
De ruin mag niet naar binnen van de merries maar die kan schuilen onder de bomen en ik ga morgen even bellen voor een extra schuilstal.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:00

Zag je er iets aan Karin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:02

Hier 3 schuilplekken waar ze per plek met 3 in passen en 4 paarden :+

Het begon hier net ook flink te gieten, gelukkig nadat we de bak gesleept hadden en lekker een buiten ritje gemaakt hadden.

Ook hier blijft de grond prima :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:11

@Chasey: mooie kleur zo donker met die blonde manen. Mooie regeling ook zo.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:22

Chasey schreef:
Jess, welkom! Wat een leuk plekje! Gefeliciteerd. Wat hoort er allemaal bij jullie? Het middenstuk?

Manzano, welkom terug, en gewoon lekker kalm aan doen.

Robijntja, leuk een groter paard erbij, ben benieuwd wat het wordt/is!

Belker, wat een mooi paardje! Gefeliciteerd. Fijn dat je er zo mee kon rijden, ondanks dat ie net ingereden is. Mooie kleur ook!

Jinte, Fijn dat de track goed blijft met dit weer. En dat het jullie zoveel gaat schelen. :D

Marjo89, de wadi gaat vast zijn werk goed doen.

Dannuah, welkom en gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Wat een weertje hè? Op zich vind ik het zelf nog niet zo erg, ben binnen rustig bezig.
Maar we hebben vanmorgen David en Marloes weggebracht naar de manege, ze hebben spelletjes dag!
Het boogschieten en de huifkar stonden buiten al klaar, hopelijk hebben ze ondanks de regen toch een leuke dag. Over een uurtje halen we ze weer op!

Ik heb op dit moment de paardjes even op stal. Maar normaal gesproken kunnen ze zelf kiezen, de deur naar de binnenbak staat altijd open.
Bliksem zag eruit als een varken, dus ze hebben lekker buiten gestaan. Ik had vandaag het tuig nog even willen passen, daarom op stal gezet, in de hoop dat ie nog een beetje schoon te krijgen is :')
Nadat we straks de kinders opgehaald hebben, gaan we nog even langs epplejack.
David wil al heel graag zijn eigen blauwe dekje. Heeft ook nieuwe rijlaarzen nodig en ik heb nog een bit nodig voor het menhoofdstel.

Dan nog leuk paarden nieuws...
Een tijdje terug waren we op de BBQ bij een bevriende boer. Hij heeft schwarzwalder fuchs merries en 1 daarvan had maart dit jaar een veulen gekregen.
Beide merries zijn intussen weer drachtig voor komend seizoen.
Het hengstveulen wil hij zelf niet houden. We hebben aangegeven, dat wanneer hij hem weg wilde doen, hij eerst aan ons moest denken.
Afgelopen week belde hij op, veulen is afgespeend, naar de keuring geweest en mag weg. Of we nog belang hebben bij het veulen. Dan moesten we maar even een bakkie komen halen.
Dus zo gezegd zo gedaan. Afgelopen vrijdag zijn we geweest en hebben besloten het veulen te kopen. Maar wel onder de voorwaarde dat hij nog een tijdje bij hem kon blijven staan ivm baby.
Dat was goed! En hij wordt deze winter dan ook daar nog gecastreerd.
Zodra we er klaar voor zijn halen we het veulen op.
Dat geeft ons dus nog even rustig de tijd. :D
De papieren had de boer ook een foto van gemaakt en heb gisteren even gegoogled op de vader van het veulen. Rubinrot. Wat een knapperd!

[ [url=m/yjXzCP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7dYwWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje! Inderdaad het middenstuk helemaal :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:27

@Jess_Ashlinn: iig genoeg buren met paarden, altijd handig :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:20

Belker schreef:
Zag je er iets aan Karin?

Neehoor, liep prima.
Hij heeft gisteren goed zn best gedaan dus ik wil hem de dag na de les toch altijd iets laten doen om spierpijn te voorkomen/op te vangen :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 16:22

Chasey die is gaaf!!!
Wat een knapperd!