[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:31

Dat kan prima. Afbeelding

Mijn auto is heel klein en ik had honderden planten.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:48

Ligt er denk ik aan wat je besteld en hoe lang/groot je auto is. De meeste bundels kunnen prima achterin.
Dit waren ruim 800 stuks, meeste zijn bundels van 25.
Afbeelding

En dit was 400, meeste had prima achterin gepast alleen die lange wilgen was ik toch wel blij dat ik de trailer bij had.

Afbeelding

En aantal bundels

Afbeelding

Het verschilt per jaar en soort wel hoe groot het geleverd wordt.

Malenka

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:13

Dat het verschil is zeker zo. Maar een stukje korter snoeien of ombuigen kan eigenlijk altijd wel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:20

Ik zie wel dat het per locatie wel echt verschild. Ik kon die dag niet ophalen en een vriendin is gegaan maar er was echt amper wat

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:42

Lynn_Nikita schreef:
Ik zie wel dat het per locatie wel echt verschild. Ik kon die dag niet ophalen en een vriendin is gegaan maar er was echt amper wat

Bedoel jij niet het andere programma van Meerbomen.nu? Daar heb ik die ervaring ook. Maar dit is gewoon een bestelling die je doet. Toch?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:39

Bij heg en landschap bestel je vantevoren en haal je op wat je besteld hebt. Bij meerbomen moet je inderdaad maar net geluk hebben.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 10:30

Ja en het verschil zit dat je bij Heg en Landschap een rekening krijgt en verplichtingen hebt mbt foto’s sturen ;)
Meerbomen.nu is gratis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 13:36

Olympia96 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Bedoel jij niet het andere programma van Meerbomen.nu? Daar heb ik die ervaring ook. Maar dit is gewoon een bestelling die je doet. Toch?

Excuses, die bedoel ik inderdaad
Dat viel echt tegen, ik bestel nu bij een kweker, dan maar duurder. Deze site kende ik niet, hoe werkt die?

edit, al gevonden, ik ga ook bestellen alleen de haagbeuk bij de kweker die wil ik al graag hoger hebben

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 14:35

Ik doe dit jaar niet mee. Heb wel vorig jaar een aantal keer planten besteld via Tuinplant.nl. Dat is ook goed bevallen. Zeker omdat ik elke keer kleine hoeveelheden had.
De framboosjes die ik in november heb gepland komen ineens helemaal tot leven en vol met vruchten :9
Afbeelding

En we hebben de palen opgeruimd. Helaas ijzeren T-post palen te kort, dus gelijk besteld en volgende week gaan we verder. Maar ziet er een stuk netter uit dan een berg palen. En zo kunnen we er weer een stuk bijtrekken van ongeveer 25 meter lang en 6/7 meter breed. En dat ligt hoog. Fijn voor de winter. Straks kunnen ze aan weerskanten van de palen lopen, dus hebben ze meteen beschutting. En als er een paal vervangen moet worden kunnen we daar zo bij. Onderop hebben we de bielzen gelegd tegen het rotten. Zijn niet van ons, maar die wilden ze toch niet verkopen. Wij mochten ze zo gebruiken en een deel hebben ze gebruikt voor de geiten om op te klauteren.
Afbeelding

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:21

Malenka schreef:
Dat kan prima. [ [url=m/8khrc0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah geweldig haha!
Ik denk dat ik wel zo'n 200 planten kan gebruiken, dus dat moet vast goedkomen.

Zijn wel echt kleine plantjes hè? Staan ze er nu mooi bij?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 10:24

Die van mij staan nu 1,5 en 2,5 jaar en sommige zijn echt al hele bomen.er word fit jaar voor het eerst vxn gegeten door de paardjes. Heb ze eerst achter stroom gehad.

Ik had ook maar 2 plantjes die niet waren aangeslagen en ik heb zelf pero geluk nog een berk omgemaaid. Van de 100 plantjes. Ik ben helemaal tevreden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:38

Ze staan er nu twee jaar. De haag is 130cm hoog en de bomen zo'n 4 meter.

Hier links.

Afbeelding

Afbeelding

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 19:57

Misschien een beetje een gekke vraag, maar de restjes oud hooi die hier tussen de pallets vallen in de opslag, die ruim ik op voor de volgende lading komt, en heb ik de laatste paar keer in het bos neergegooid waar de paarden er niet bij kunnen onder het mom ‘verteert vanzelf’. Nu is daar vorige keer eigenlijk prachtig gras gaan groeien :+ dus ik vroeg mij af of er iets op tegen is om het een volgende x gewoon in de wei rond te strooien. Heeft iemand daar ervaring/advies/mening over?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 20:09

Oud hooi, kalk, schapen en uitharken engerlingen (aan de kippen gevoerd) was de manier op de schade te herstellen. En uiteindelijk ook bijna gratis, anders was het aaltjes kopen, graszaad er bij en al die kosten. Nu was mijn grasmat wel zeker deels elk jaar in staat om zaad te maken en dat helpt ook een stuk qua wat er beschikbaar is in de grond. Hooi beschermd de jonge kiemen en voorkomt kale grond die daardoor zonschade oploopt (kost vruchtbaarheid). Leek ook een hoop onkruid te schelen.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:14

Kan je oud hooi ook op de grond leggen bij (snack)hagen zodat er minder onkruid komt?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:15

Ja. Wel dik doen en evt een laag karton eronder.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:16

Het werkt als mulch als de laag dik genoeg is maar het gaat verteren en dan groeit er wat, veelal gras, maar geen garantie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:00

Ik he een kweker gevonden in de buurt ie fijnspar heef maar hij heeft verschillende soorten, blauw groen enz. Hij zei zoek ff uit welke je mag gebruiken bij de paarden maar ik heb geen idee. Jullie?

Ik heb mij ook aangemeld bij landschap en heg, hoor ik een bevestiging te krijgen na het versturen van die formulieren?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 18:17

Ik heb een bevestiging gehad maar duurt wel eventjes hoor.

Ik kijk vaak even bij paard en plant
Daar staat de Picea abies.
Weetniet of he daar iets wijzer van wordt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:06

ja dat is de "ouderwetse" kerstboom ben ik al achter. Ik heb die naam al doorgegeven aan de kweker maar weet niet of er meer soorten kunnen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:50

Ik heb me ook nog niet in sparren verdiept.

Pfff ik ben moe en heb spierpijn... de paarden staan even op stal omdat Roos zich verstapt heeft en Nilay haar niet met rust laat. Dus ik heb alle vrijheid in de paddock. De tegels lagen al klaar... dus... heel veel kilo gelegd vandaag. Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:35

Wauw goed bezig. Ziet er mooi uit. Lekker weer een droog stukje er bij.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:04

Ik zit zelf te denken aan de Douglas spar. Pseudotsuga menziesii.

Voor een stukje beschutting in de winter.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 08:57

Ethelate schreef:
[ [url=m/xCMwuz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5LgWlQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/psi9gf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het verschilt per jaar en soort wel hoe groot het geleverd wordt.

Malenka schreef:
Dat kan prima. [ [url=m/8khrc0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dank voor de foto's van de planten in de auto en de haag! Ik heb 220 planten besteld, waaronder twee soorten meidoorn, haagbeuk, roos en verschillende soorten wilgen. Helemaal leuk! *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:21

Oh fijn die paddock platen!

En leuk weer, al die plantjes. Ik sla dit jaar over. Eerst maar eens kijken wat er gaat uitgroeien na de winter. Dan kan ik volgende winter altijd nog wat planten.

Ik had 2 weken geleden een zaaibed voorbereid. Als proef. Ik had gelezen dat je in september ook al een zaaibed aan kon leggen, zodat de zaden al iets ontkiemen en wortelen en dan sterker worden door de winter heen en vroeger bloeien in het voorjaar. Dus aangelegd, ingezaaid met o.a. goudsbloem en echinacea. En het ontkiemt al. Vooral goudsbloem, die staan vooraan. Maar ook al wat groene sprietjes echinacea. Die staan aan de kant van het prikkeldraad, de goudsbloem vooraan bij het stroomdraad ivm stroomverlies.
Ik nog 4 zaaibedden maken, zodat het gras op die plekken en die zaai ik van het voorjaar in met verschillende bloemen. Ik heb nog een mix liggen voor een bloementuintje, maar ook nog zaad van citroenmelisse, papaver (die moet achteraan zodat ze er niet bij kunnen), verbena, lavendel en goudsbloem. En veel zonnebloemzaad, maar die wil ik juist tussen het gras zaaien als het gemaaid is. Dat komt daar vaak toch wel op.
Leuk!
Afbeelding

En we hebben de palen opgeruimd. Volgens mij had ik dat ook nog niet laten zien (of wel, maar dan ben ik dat vergeten :+, dan sorry voor de herhaling). Helaas waren de ijzeren palen op, dus besteld en aankomend weekend gaan we er weer mee verder. Dan kunnen we de rest van de palen er in gaan leggen en komt het stuk ervoor bij de track. Dan kunnen ze om de wal heen lopen. Ik wil er ook nog voerplaatsen maken, bij voorkeur op de laagste bielzen die uitsteken. Maar het is wel laag. Is hier ook nog iemand die lage hooiplaatsen heeft? Ik vind het een risico met vast komen te zitten. Overigens blijft aan 1 kant het draad staan (zonder stroom), zodat ze niet op de bielzen kunnen lopen. Maar de andere kant is dus open en zou ik graag 2 voerplekken op willen maken aan weerskanten. Maar het moet wel veilig zijn.
Afbeelding