Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:48

Jee, ik aso: Hoi Laurie, welkom :-). Wat voor type paarden hebben jullie? Heerlijk zoveel land!

Moest ff nadenken, maar onze stal staat met de rug naar het westen. Opening is dus naar oosten. En regen en wind komt meestal vanuit het zuidwesten (of zeg ik nu iets heel geks?).

Ik ben me aan het oriënteren of het iets voor ons is, maar zijn hier nog noordelijke bokkers die planten zouden willen bestellen via Heg & Landschap?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:50

Ln: als je mij het adres pb't wil ik er wel een briefje in de bus doen met je naam en tel nr?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:53

Olympia96 schreef:
Moest ff nadenken, maar onze stal staat met de rug naar het westen. Opening is dus naar oosten. En regen en wind komt meestal vanuit het zuidwesten (of zeg ik nu iets heel geks?).

nope.. Naar mijn idee zeg je niks geks :)

wij hebben één monster van een windhoos/minitornadotje gehad hier tijdje terug. Toen kwam de wind pál uit oost. Was echt ontzettend doodeng }:0
Maar verder komt het rotweer en het water meestal vanuit ZW (storm ook meest uit ZW)

Het is hier overigens verder prima te doen hoor! Alleen zetten we de stal dicht als het risico op wegwaaiend dak te groot is. Wind kan er dan wel in maar niet meer uit. Inregenen valt heel erg mee omdat het maar een deuropening is.
Kan me voorstellen als je stal 4m breed is en je hebt 2,5 m opening dat je dan wel véél water binnen kunt krijgen.

Die boom is wel balen ja.. Denk dat we inderdaad brief zouden posten maar intussen zouden proberen zelf die boom om te krijgen. Mits veilig, mogelijk en zonder schade aan eigen en andermans eigendom verder te regelen.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:35

20 ha, das ruim zat zeg maar :). Hier al genoeg werk aan de 6000 m2 in totaal...

Oh er komen een paar mooie dagen aan, zonnig, droog en een klein beetje wind, wel iets frisser, maar niet te koud.. Kunnen we zo de winter door aub?

Mijn aannemer heeft noodgedwongen paar dagen pauze opgenomen. Wachten op een raamkozijn en de electricien.... stom, ik.. wil.. graag...dooooor... Nou, het is wel even weer rustig in huis en ik kan weer gewoon in de ochtend in mijn badjas in huis lopen, ware het niet dat ik nog geen gordijnen in de woonkamer heb.....

Hebben jullie je kippen ook opgehokt/afgeschermd? Die van mij zitten weer in de overdekte ren, Ze hebben niets te klagen hoor, maar dat doen ze toch.. Vanaf maart liepen ze namelijk elke dag de hele dag in de hele tuin, omdat we 100% thuiswerken nu. Lekker 1000 m2 met struiken en leuke plekjes om te scharrelen. Maar we zitten dichtbij Utrecht en Altforst dus nu moeten ze weer binnen blijven... Waren ze niet mee eens. Ze hebben nog wel een lange uitloop hoor, maar die vinden ze gewoon niet zo leuk...

Hier de staldeuren op het noorden. Staat wel een grote schuur naast, die vangt groot deel van de wind en regen op. Maar heel zelden dat we de bovendeuren dicht moeten doen, gelukkig. Mijn merrie vind dat helemaal niets... Vooral niet als het hard regent op het dak. Dat zijn alleen metalen dakpanplaten, dus het klinkt altijd harder dan het is... Ooit als ik de loterij win, vervang ik die ook door mooie stallen, maar dat gaat nooit gebeuren denk ik. En het heeft ook wel wat; van die bij elkaar geknutselde paardenstallen met scrapwood enzo...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:42

Robijntjah schreef:
Ln: als je mij het adres pb't wil ik er wel een briefje in de bus doen met je naam en tel nr?

Wat lief, je hebt pb :knuffel:

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:23

Lynn_Nikita schreef:
Laatst viel al een boom om terwijl ik aan het rijden was, vond mijn paard niet leuk. Nu staat er weer een boom op kiepen, hangt nu net vast in een boom van de buurman en blijkt volgens de gemeente dat dit deel bossen prive is van iemand uit Eindhoven, geen tel. of emaiadres bekend. Stel dat ik nu een boom op mijn omheining krijg ( wat gaat gebeuren als die echt omvalt) moet mijn verzekering dan uitzoeken bij wie die moet zijn of hoe kom ik erachter wie het is. ik heb nu alleen een adres maar ik vind nergens een telefoonnummer. Is helaas een uur rijden voor mij anders ging ik er eens naartoe

Als je een adres hebt, kun je dan niet gewoon een brief sturen? Postnl bezorgt die nog gewoon hoor :P

Bij mij grenzend aan mijn bos / oprijlaan is ook een stuk bos waar niks aan gedaan wordt. Toen de bomenman bij mij aan de slag ging, heb ik hem mooi wat bomen die op half 11 stonden laten toppen. Spul mooi laten liggen voor de beestjes, probleem opgelost. Niks van gehoord ook. Mijn buren weten wel van wie het stuk grond is en we zouden het graag samen kopen maar hij wil nog niet verkopen. Maar als er wel een keer een boom op mijn hek valt, gaat hij de keuze krijgen. Of fatsoenlijk onderhoud, of verkopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:35

Op ons vorige adres grensde onze wei aan gemeente grond. Bomen die omvielen moesten op onze kosten verwijderd worden en de schade aan de omheining ook!!!
Echt van de zotte.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:51

Prairy schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Laatst viel al een boom om terwijl ik aan het rijden was, vond mijn paard niet leuk. Nu staat er weer een boom op kiepen, hangt nu net vast in een boom van de buurman en blijkt volgens de gemeente dat dit deel bossen prive is van iemand uit Eindhoven, geen tel. of emaiadres bekend. Stel dat ik nu een boom op mijn omheining krijg ( wat gaat gebeuren als die echt omvalt) moet mijn verzekering dan uitzoeken bij wie die moet zijn of hoe kom ik erachter wie het is. ik heb nu alleen een adres maar ik vind nergens een telefoonnummer. Is helaas een uur rijden voor mij anders ging ik er eens naartoe

Als je een adres hebt, kun je dan niet gewoon een brief sturen? Postnl bezorgt die nog gewoon hoor :P

Bij mij grenzend aan mijn bos / oprijlaan is ook een stuk bos waar niks aan gedaan wordt. Toen de bomenman bij mij aan de slag ging, heb ik hem mooi wat bomen die op half 11 stonden laten toppen. Spul mooi laten liggen voor de beestjes, probleem opgelost. Niks van gehoord ook. Mijn buren weten wel van wie het stuk grond is en we zouden het graag samen kopen maar hij wil nog niet verkopen. Maar als er wel een keer een boom op mijn hek valt, gaat hij de keuze krijgen. Of fatsoenlijk onderhoud, of verkopen.

ja brief sturen is inderdaad de enige optie die ik nu heb ( of iemand die het afgeeft) maar rijg ik dan een reactie?
Maar het waaide vandaag weer hard, ik ben bang dat die boom eerder omligt dan dat ik reactie krijg. Ik hoop toch dat diegene echt daar woont en ook contact opneemt met mij. Dan is een adres in de buurt of email/ telefoonnummer toch fijner

Chasey wat absurd!

Ik heb mij nooit druk gemaakt om bomen, tot ik ze nu ineens om mijn grond heen heb liggen, hoop overlast van 3 kanten en zelf heb ik maar 1 boom

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:00

Wij wonen omringd door “ beschermde” eikenbomen. Iets met rechterlijke uitspraak. 2 zijn er van ons. De rest van de buurbedrijven.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:28

Oké oké oké... even ego-post.. heb zó heerlijk gereden vandaag met m'n lieve Tamme <3 We hebben nooit dressuur gereden, altijd alleen naar buiten en af en toe voor de lol springen/crossen :D Maar nu z'n artrose toch steeds erger wordt, wil ik hem fysiek gewoon zo goed mogelijk onderhouden... dus daar hoort ook training bij! Daarom zijn we laatst begonnen met serieus dressuren :') Op z'n 14e en ik op m'n 30ste _O- Onze buurvrouw rijdt hoog dressuur met haar Friezen, dus dat kwam perfect uit! Laatst onze eerste les bij haar gehad, ons eerste werkpuntje: reactie op been krijgen _O- Dan weten jullie ongeveer ons niveau :') Het voelt voor mij nog enórm zwaar en moet echt hard werken om er íets uit te krijgen, maar als ik dan deze foto terug zie..... <3 wat ben ik dan gek op m'n zwarte blob <3

Afbeelding

Met ons nieuwe dekje <3 :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:57

Gaaf hoor Utopia <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:06

Mooi paard!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:09

Mooie foto van jou en Tamme!

Ik heb vanavond ook even "gereden" 15 minuutjes gestapt op mijn Fjorden beer. Vind het zo moeilijk ervan te genieten terwijl het lichamelijk niet zo lukt.
De kleine Fjölnir vond het machtig mooi en liep er lekker omheen te drentelen <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:46

Mooi hoor!

Lynn Nikita, misschien krijg je geen reactie op je brief, maar je weet ook niet of je reactie zou krijgen op je email ;)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:25

Oeps, ga ik vanmorgen de paarden voeren, staat mijn paard buiten ... Huh?! >;) (Paarden staan snachts op stal met dubbele sluiting boven en onder en slot erop) dus ik keek wel even raar.

Ben ik gewoon vergeten de deur dicht te doen gisteren :') Ben wel eigenlijk benieuwd of hij op de wei gelopen heeft vannacht of niet _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:07

@tarzan: oeps.... hopelijk geen nare reacties op die onverwachte vrijheid.
@xXutopiaXx: mooie foto en je hebt een mooie zit (nou ja 'sta' in dit geval :D ) . Ook fijn zo'n buurvrouw.

Hier was het lekker fris, ik zag de adem van de paarden wasemen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:30

Dankjullie!! :D Haha DF 'sta' :') Dankjewel :D Ben inderdaad ook heel blij met zo'n buurvrouw! Of we uiteindelijk echt op 1 lijn zitten qua rijden, weet ik nog niet := Maar voor nu de basis weer oppakken is superfijn bij haar!

Oh oops Tarzan!! Zulke dingen zou ik dan zo graag via de camera terug willen kijken :P Inderdaad: waar zijn ze allemaal geweest :')

Hier ook heeeeeerlijk weer!! Windstil en een zonnetje, regen wat nog op het dakterras stond was mooi bevroren :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:34

Oh wat tof Natasja, in mijn hoofd reed jij echter behoorlijk dressuur _O-

Hier was het vanochtend ook zo fijn. Na anderhalve week thuis hangen eindelijk weer naar het werk toe.
Echt behoorlijk ziek geweest.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:36

Iemand die hoog dressuur rijdt is zeer serieus bezig en kan wel eens vergeten dat het doel van henzelf niet het doel van een ander is ;)
Communicatie is dan heel belangrijk om een goede verstandhouding in stand te houden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:44

Thanks Jolijn haha... heb dan wel een stok in m'n reet en zit/sta/loop altijd rechtop _O- Maar ik reed eigenlijk altijd buiten of 'rouwdouwen' _O- Wel jaaaaaaaaren op de manege les gehad, maar daar kreeg ik altijd de debielen onder m'n kont, omdat ik "ze weer een beetje normaal kreeg".... :') dus daar was ook weinig mee te dressuren, dat was vooral hopen dat je blijft zitten :')
Blij te horen dat je weer wat fitter wordt!! :+:

Dat is zeker waar inderdaad DF :j Al geeft zij ook kinderen les... dus misschien moet ze mij meer als kind gaan zien dan als een potentiële kandidaat om ooit wedstrijden te gaan rijden :') Bespaard ons allebei een teleurstelling _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 10:46

Wat heb jij lange benen Utopia! Zou fijn zijn als jullie ook met training meer bereiken zeker qua gezondheid
Hoog nivo zegt mij niks meer. had een tijdje geleden een potentiele bijrijder die altijd paarden op hoog nivo uitgebracht had maar zij kwam nog geen normaal rondje door de bak met mijn Spanjaard. Klikte gewoon niet tussen hun.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:14

Olympia96 schreef:
Jee, ik aso: Hoi Laurie, welkom :-). Wat voor type paarden hebben jullie? Heerlijk zoveel land!

Ik ben me aan het oriënteren of het iets voor ons is, maar zijn hier nog noordelijke bokkers die planten zouden willen bestellen via Heg & Landschap?

Dankjewel :) We hebben acht KWPN'ers en een welshje.

Ohh oeps, die hebben zich vast vermaakt Tarzan := Je hebt wel echt een heeeel leuk stel!

Wat fijn dat je zo lekker hebt gereden Utopia, gave foto ook!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:19

Haha ja m'n benen zijn best wel lang inderdaad := Dankjewel, hoop ik ook!! Merk nu al dat ie wat sterker wordt.. of 't is wishful thinking _O-
Dat is ook zo :j Een klik hebben is zó belangrijk!!

Thanks Laurie! :D Welshjes <3 Een van de weinige redenen waarom ik kinderen leuk vind: daar kun je Welshjes voor kopen (want zelf ben ik véél te groot :') ) :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:34

welshes zijn leuk! mijn eerste pony was er 1 en die van mijn zoon ( helaas overleden) ook.

Net voor ik zo moet gaan werken nog even het bos ingegaan, maar hij is zo aan het stuiteren. Gisteren kon mijn les niet doorgaan en heb ik gelongeerd en ook daar was hij alleen maar aan het showen, snuiven, ontspanning ver te zoeken.
Dat is het stomme, de ene keer loopt hij heel fijn, kom ik echt aan dressuur of working equitation toe, de andere keer is het telkens wegschieten en spanning, ondanks dat ik nu 3 keer per week rij, 2 keer per week les heb. Elke zondag ga ik 15 m het bos in met telkens andere vriendinnen. Stom, ik wil gewoon een relaxt buitenrijpaard geen bom. In omgang is die zo relaxt braaf, makkelijk , lief en stabiel maar met rijden is het echt per dag kijken hoe het gaat en ik heb geen idee waarom. Hij staat 24/7 buiten, krijgt nu 1/3e schep mueslie voor sobere rassen onbeperkt hooi en sinds 14 dagen ook een schepje magnesium

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:44

Lynn_Nikita, hoe oud is je paard? Het is nu herfst, het kan ook wel zijn effect hebben... Maar snap dat je wel wat gefrustreerd bent.