Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:59

@kirr: jij zoekt in een segment van de markt waar er niet zoveel van zijn... net als ik maar dan anders :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:01

Nog zo'n grote kirr? ;)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:11

Ben er nog niet helemaal uit. Ben volop bezig met rondkijken en proefritjes.
Ben toch een beetje bang voor het parkeren (bij klanten bv) met een Amerikaan..

Markt is idd moeilijk, kijk sowieso al in het buitenland. Wat zoek jij DD?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:24

Wat ik een tijd gezocht heb, heb ik ondertussen gevonden :)
Liefst had ik glas rondom gehad ivm makkelijk parkeren, maar het went vast wel :)
Een Piaggio Porter waar lekker veel troep in kan :P)
Afbeelding

en gepimpt ziet ie er zo uit :+
Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen zit er ook nog een knalgele stuurhoes in
Afbeelding

Hij is zo 'groot' dat ie waarschijnlijk bij Kirr in de achterbak kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:28

_O- _O- _O- Gaaf DD, zo'n 'gepimpte' steegracer :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:31

LOL een steegracer... die houden we er in :) Je kunt hem idd vrijwel overal kwijt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:37

Ik had vroeger een weekendbaantje en dan kwam mijn baas mij altijd ophalen in een soortgelijk busje. Hij had het altijd over de "Steegracer".

Zijn ooit een keer na het werk met z'n allen in de kroeg beland, toen zijn vrouw boos belde dat hij naar huis moest komen..... Idee van baas: "jongens help effe om die steegracer op zijn kant te leggen, dan kan ik niet meer naar huis!", zo gezegd, zo gedaan, 5 stoere mannen naar buiten, aan één kant van de steegracer hangen en plof, steegracer op zijn zij op de parkeerplaats _O- _O- _O- .

Je begrijpt dat hij wel iets had uit te leggen thuis..... Zodra ik zo'n auto zie, schiet heel vaak die dag weer in mijn gedachte.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:38

Haha DD die is cool. Wat zoek je nu kirr? Geen amerikaan?

Hier veranderd er niet veel in de winter. Ik heb voor nu nog voldoende gras tot dec/jan denk ik. Dan gaan er slowfeeders bij in de wei.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:47

@[***]: degene die ik eerder heb gehad had een extra hoog dak en als het waaide moest je donders uitkijken vooral in de bochten :D ze gaan idd zo om :)
Ik heb het zelfs een keer gehad dat het gesneeuwd had en er langs de weg een richel was gereden van weggeduwde sneeuw... toen kwam ik de oprit niet af :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:56

Ha, ha, die had mijn baas ook, vrij hoog ding inderdaad. Weet niet meer welk merk het was. Ik denk aan een Hyunday ofzo....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:58

Leuk ding DD, vooral die gele stuurhoes :+

Ik zoek een auto die toch nog heel erg fijn voor een 2 paards trailer hangt en hoog rijcomfort heeft, automaat en laag in taksen, vrij recent model met niet teveel km's.
Zit dus een beetje in dubio over Amerikaan. Die voldoet aan alle eisen, maar toch groot om hem te parkeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:02

Mijn eerdere was een Suzuki Carrie High Roof
http://mjs.home.xs4all.nl/damas-big.jpg in het baby blauw :)
Gewoon stom dat ik die heb weggedaan toen, maar toen was de noodzaak om veel te vervoeren er niet zo.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:19

Wat een schattige auto Dubbeldun!

Ik rij zelf met een Fiatje 500 :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:23

[***] schreef:
Ik had vroeger een weekendbaantje en dan kwam mijn baas mij altijd ophalen in een soortgelijk busje. Hij had het altijd over de "Steegracer".

Zijn ooit een keer na het werk met z'n allen in de kroeg beland, toen zijn vrouw boos belde dat hij naar huis moest komen..... Idee van baas: "jongens help effe om die steegracer op zijn kant te leggen, dan kan ik niet meer naar huis!", zo gezegd, zo gedaan, 5 stoere mannen naar buiten, aan één kant van de steegracer hangen en plof, steegracer op zijn zij op de parkeerplaats _O- _O- _O- .

Je begrijpt dat hij wel iets had uit te leggen thuis..... Zodra ik zo'n auto zie, schiet heel vaak die dag weer in mijn gedachte.

:') :')

Da's niet echt bij de deur dan Kirr :P

Tinky: of rubber matten in de stal? Ken er ook wel die zand doen, ligt ook wel lekker zacht maar daar plassen ze ook gemakkelijk in.

Ik ben blij, de loonwerker is onze wei toch nog komen afrijden. Ik wou voor de winter echt alle onkruid eraf, ligt het er netjes bij. Maar door die zondvloed van de laatste dagen was het even twijfel of hij erop kon (heel smal toegangswegje, is al sowieso tricky, en dan nog kleigrond). Maar het kon dus nog net want gisterenavond lag de verrassing op mij te wachten: netjes afgereden wei *D

Onze paarden op kleigrond staan nog gewoon op de wei, het opgehoogde stuk. Dat kan het water tot nu toe nog goed aan, nog geen modder, al begint de bovenlaag wel wat zacht te worden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:31

Toyota Landcruiser een idee kirr? Of maakt dat qua lengte voor parkeren niet zoveel uit?
Naast amerikanen ben ik zelf dol op jappen namelijk :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:20

Doe dan meteen een Jeep, of een Hummer :D

Overigens kan het handig zijn om eens te berekenen hoeveel kilometers je werkelijk rijdt met de paarden. Het kán voordeliger zijn om een vrachtwagentje te kopen met een 'normale' auto erbij.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:47

Toyota landcruiser is mooi en kwalitatief zeker goed, maar hoge taksen... Of je moet maar 2 zitplaatsen nemen. Maar ik heb toch meer zitplaatsen nodig.
Met Jeep ben ik al gaan testrijden, dus die staat nog op het lijstje.

Naast een gooseneck en een gewone trailer er nog een vrachtwagen bij gaat hem niet worden. Plus een auto kan op de zaak, een paardenvrachtwagen krijg ik niet uitgelegd. :+
En ik heb ook nog geen C rijbewijs (iets met tijd enzo).

Hoevaak mijn auto voor de trailer zal moeten zal enkel de tijd uitwijzen. Zal er vanaf hangen hoevaak de vriend weg is en ik dus alleen op pad moet. Ik ben toch een keer of 4 per week onderweg met paard, soms is dat 10km van de deur of soms zijn dat er 250km..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:57

Zit idd over rubber matten te denken...zand moet ik niet in de stal...veeg mij een ongeluk om het eruit te houden :P
Tip van DD zat ik ook over te denken maar niet eenvoudog aan te komen en erg prijzig.Het is eigenlijk ook maar voor een korte periode,ze liggen toch altijd in het zand.

DD...jij hebt een veredelde vrachtzak (vrachtzak=rugzak) :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:11

Tinky, ik heb sinds een kleine 2 maanden rubber matten in de stal en vind dit helemaal geweldig. Ik kan je het echt aanbevelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:31

Ik heb in de stallen ook gewone rubber matten, maar ik merk toch dat als ze daar veel op liggen dat ze kale plekken op de hakken/ellebogen krijgen. Met de HIT-matras hebben ze daar geen last van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:43

Kirr als je niet de bergen in hoeft zweer ik bij een bus :j

Ik heb nu een Ford Transit en die trekt de 2paards trailer met gemak en in de bus kan alle zooi.
Heb een dubbel cabine maar wil dat er nu uithalen zodat ik er een camper van kan maken of in ieder geval een slaapplek heb.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:48

DubbelDun schreef:
Ik heb in de stallen ook gewone rubber matten, maar ik merk toch dat als ze daar veel op liggen dat ze kale plekken op de hakken/ellebogen krijgen. Met de HIT-matras hebben ze daar geen last van.

Ik heb geen idee of de grote er al effectief op gelegen hebben. De shetlander heb ik al eens kunnen betrappen. Ik vind ze gewoon erg fijn voor de voeten en gewrichten om op te staan, veel minder stof en op deze manier kan ik mijn stallen veel schoner houden en sneller uitmesten.
Voordien was het echt een rotbodem met die treinbilzen die niet helemaal gelijk lagen :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:50

Wat versta je onder Vaak DD?

Gaat hier eigenlijk maar om een paar dagen...voor de winter mik ik er sowieso wat stro op.
Had ook even naar koe softbed gekeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:51

ik heb ook die vochtdoorlatende rubber matten bij grote in haar stal. Ideaal! Vooral omdat zij nu wel lekker gaat liggen in haar stal, omdat het een zachte bodem is en uitmesten is ook al zo relaxed ermee. Ben druk aan het sparen voor kleine haar box, want die staat nog steeds op zaagsel en kost me gewoon 50 euro in de maand, vind het niet grappig meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:56

Het is heel gek hoor, maar het lijkt voor die paarden of in ieder geval mijn paarden helemaal niks die rubber matten :o .

Ik heb ze in de winter lekker op een heel dikke laag vlas en daar kiep nog stro overheen....... Geen idee wat het kost, maar ze liggen er zo heerlijk in te pitten, lompe lolly heeft het stro op zijn kop.

Waarschijnlijk is het ook weer anders omdat jullie het over schuilstallen hebben en ik over boxen.