Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 22:56

DubbelFun schreef:
Tót je eens kontrole op je erf krijgt :)
Hetzelfde geldt voor ongeregistreerde paarden en dieren die een oormerk in moeten...
Het kan járen goed gaan, maar áls het verkeerd gaat is het zondegeld.

Volgens BR zou het droog moeten zijn, maar er valt hier toch echt een miezertje.

Kan het bij rdw niet direct terugvinden, heb het indertijd bij verzekering nagevraagd, maar ook overwater verzekeraar geeft op de site aan dat kentekenregistratie niet nodig is als je niet op de openbare weg komt. Ga er vanuit dat t goed is. Zie op rdw ook alleen staan dat er op de openbare weg gecontroleerd wordt.

manzano

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 23:10

De registratie is tegenwoordig ook heel gedoe omdat het via keuring bij RDW moet. Zou er zeker niet aan beginnen als je de weg niet op gaat.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 08:23

Pfffff wat een regen, bij jullie ook? Heeft de hele nacht echt heel hard gewaaid en geregend. Arme paarden :brr:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:18

Ja. Halve nacht heb ik wakker gelegen door de wind en regen. En ook nat zag ik net.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:24

Hier hetzelfde. En voor zaterdag staat er nog een 20mm voorspelt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:15

Hier is het alweer even droog. Gisteravond wel heel veel wind en water. Nu valt het wel weer mee. Maar alles was nog nat en is dus ook nog steeds nat...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:17

Ik kwam buiten en zag een dikke donkere wolk hangen, dus Jasmijn haar deken maar op gedaan, nu schijnt de zon. Dus die wolk was aan het wegtrekken :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:18

Hopelijk scheelt het in het vuurwerk zaterdag als het zo'n rotweer is. :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:24

Denk het niet. Mensen zijn veel te blij dat ze weer 'los' kunnen. ik hoorde vanochtend zelfs iemand op de radio zeggen dat is meteen voor volgens jaar vuurwerk gekocht had omdat hij verwachtte dat er een landelijk verbod zou komen en hij niet naar het buitenland wilde rijden |o

Nog een leuk feitje van vanochtend... toen ik Jasmijn haar deken aandeed stond ze tegen de wand waar ik de dekens-in-gebruik altijd ophang.
Dus toen ik de buiksingels vast deed had ik er blijkbaar eentje te pakken van een heel andere deken die toevallig ook daar hing. Sta je toch stom te kijken... gelukkig was paard(je) braaf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:28

Hahahaha oeps!

Hier gisteren geen paard gezien. Vanmiddag mooi een ritje maken denk ik.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:29

Wel bijgelezen maar erg druk geweest. Kerst was druk en late avonden, dinsdag naar Belgie geweest en veulen van vriendin opgehaald en gisteren op kantoor gewerkt en dat kostte al mijn energie.
Nu even tot maandag weinig te doen.
Morgen indoor crosstraining.

Oeps DF, fijn dat Jasmijn rustig bleef.

Ik las mee over trekkers, bedankt voor de informatie.

Hier ook regen….. paddock wel nog goed.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:34

Belker idd ff rust pakken dan!
DF _O-
Ik heb alleen wat wind gehoord en verder door alles heen geslapen :+ paddock is mooi droog hier. Wilde gisteren bak slepen maar kreeg de trekker niet aan haha iets met gebruiksaanwijzing en gare accu. Hij hangt nu weer aan de lader en ga zo ff rondje bellen voor een accu. Want elke keer gedoe met starten is zo irritant! (Trekker start je met de versnellingspook)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 10:37

DubbelFun schreef:
Denk het niet. Mensen zijn veel te blij dat ze weer 'los' kunnen. ik hoorde vanochtend zelfs iemand op de radio zeggen dat is meteen voor volgens jaar vuurwerk gekocht had omdat hij verwachtte dat er een landelijk verbod zou komen en hij niet naar het buitenland wilde rijden |o

Nog een leuk feitje van vanochtend... toen ik Jasmijn haar deken aandeed stond ze tegen de wand waar ik de dekens-in-gebruik altijd ophang.
Dus toen ik de buiksingels vast deed had ik er blijkbaar eentje te pakken van een heel andere deken die toevallig ook daar hing. Sta je toch stom te kijken... gelukkig was paard(je) braaf :)

:=
Klopt. Hoorde ook dat in de voorverkoop al 2x meer is verkocht dan in 2019. Inhaalslag. Beetje jammer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 11:14

Ik hoop dat ze het dit jaar letter en figuurlijk verknallen want dan komt de politiebond er tegen.
En ja dan zullen we vast nog wel jaren overlast hebben maar ik denk wel dat het dan langzaamaan minder gaat worden.

Haha bijna fout DF
Ik had pas ook zo'n domme actie.
Ryan heeft een hele poos een deken gehad met achter alleen zo'n koord, dus geen bilriemen.
Hij heeft nu dus een deken met bilriemen, ja je raad het al.
Schuif de deken dus naar achter zodat het koord onder de staart zakt... sta ik daar met 2 bilkoorden bij de koten.
Maar gelukkig geeft hij daar ook niets op de lieverd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:10

Ik vind zo'n staartriem altijd zo smerig worden, dus bij de enkele deken die dat nog heeft gebruik ik hem alleen als het hard waait :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:13

Valt mee vind ik.
Heb bij de merrie ook nog de staartriem vind het zelf wel fijner dan de bilriemen.
En voor ruintje dezelfde deken in bestelling staan dus die krijgt ook weer de staartriem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:16

Ik heb blijkbaar vieze schijterds :D

Hier gaat het er weer lekker op, nog net niet horizontaal, maar verre van vertikaal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:22

De mestkar eens leeggegooid ook al was die nog niet vol en gevuld met rommel. gebroken weide paal, rotte springbalk, kapotte stoeptegels, zwembadzeil wat er nog steeds ligt ( koop wel een nieuwe volgende zomer) eens een rondje gelopen om het huis en de kar is al bijna vol. Opgeruimd het nieuwe jaar in

Dekens, dat vind ik een nadeel aan de amigo, geen lieskoorden alleen bij de staart. Die is lal vrij snel kapot gegaan bij de ring en als het hard waait wil die dus wel wat omhoog komen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 12:46

Ik vind staartkoorden juist ideaal en qua viezigheid wel meevallen. Ik vind die lieskoorden ook niet fijn als ze vol onder de blubber zitten van een sprintje op de wei.
Hier gewoon aan het werk dus er gebeurd weinig bijzonders bij de paarden. Wel 2 januari goed beginnen met les en later in de week met de ander les en dan meteen ook zadelcontrole van ze beiden. Kunnen we het nieuwe jaar goed in dan.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:05

Bij ons in de buurt was het altijd relatief rustig met vuurwerk. gisteravond werd er wel wat geknald in de buurt. Ik ben benieuwd hoe de pony's reageren. Mijn ouwetje was altijd best ok, wel alert, maar geen gek gedrag. Bennie heb ik geen herinnering van afgelopen oud&nieuw, dus die zal ook wel ok zijn geweest. Vera is er natuurlijk net nieuw dus geen idee hoe die reageert. En nu zonder mijn ouwe merrie kan het zomaar anders zijn.

Vera heeft ook een deken op met dit weer.
ML was vanochtend vergeten de staldeur van Bennie open te doen. Vera's deur was wel open, dus die was al lekker in de bak aan het scharrelen, uit het zicht van Bennie. Dus die stond te roepen en te roepen. Arme pony.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:20

Tja kan edn keer gebeuren GD.
Hier Johnny toch een deken opgedaan vanwege de knie die steeds op slot springt. Dat is met deken op een stuk minder.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:25

Ik vind die staartkoorden ook veel fijner. Bij mijn rambo zit er een plastic laag aan de buitenkant, dan worden ze ook niet vies.
Mijn Arabiertje kon juist de clipjes van die bilkoorden helemaal vol krijgen met mest. Heel vies altijd.

Nu heb ik de club zonder deken staan, de volwassenen werken momenteel niet hard genoeg om te scheren en de jonkies lopen sowieso zonder als ze weersomstandigheden een beetje normaal zijn.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:40

mooney schreef:
Ik vind die staartkoorden ook veel fijner. Bij mijn rambo zit er een plastic laag aan de buitenkant, dan worden ze ook niet vies.

In navolging hierop heb ik bij de Hornbach een stuk dunne slang gehaald en als ik nu een nieuwe deken heb, haal ik het touwtje door de slang, op maat snijden / knippen, klein karabijnhaakje eraan en klaar is Klara. Makkelijk open / dicht te doen zonder elke keer de staart dubbel te hoeven vouwen en het slangetje is makkelijk schoon te poetsen als er mest op zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:47

Heb ik een keer gedaan met een stukje tuinslang, maar daar kroop de mest onder en ook de muscetons zaten onder.
Hier wordt het weer knap donker...maat de mest ligt weer in de mestput (waar het nu meer soep-met-ballen is) :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:50

Tuinslang is te ruim inderdaad, ik heb iets met een kleinere diameter.