Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:18

DubbelFun schreef:
Hoe zijn jullie paarden met gevoezel aan de edele delen ??
Mijn huidige merrie en oudje waren super makkelijk, maar een merrie die ik eerder heb gehad sloeg het licht uit je ogen. Een ruin is dus nieuw voor me :)

Die van mij vinden het allebei geen probleem en schachten dan ook gewoon uit de viezerikken }:0

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:47

@belker: waar is de ingang nu en is het huis straks ook nog voor dubbele bewoning bedoeld ??

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:58

DubbelFun schreef:
Hoe zijn jullie paarden met gevoezel aan de edele delen ??
Mijn huidige merrie en oudje waren super makkelijk, maar een merrie die ik eerder heb gehad sloeg het licht uit je ogen. Een ruin is dus nieuw voor me :)

Mijn merrie doet meestal lelijker dan mijn ruin. Die krijgt zo’n friemellipje als ik in of aan de koker peuter. Als ie uitschacht, probeer ik af te wisselen wat ik doe; bonen uitduwen vindt ie minder leuk, dus dat doe ik niet elke keer (hij krijgt wel altijd koekjes als ik klaar ben). Ik probeer zoveel mogelijk eraf te blijven, maar als ik te lang wacht, krijgt ie grijze plakkerige vlekken op de binnenkant van z’n achterbenen (door het liggen). Dan maak ik wat uitgebreider schoon, tussendoor probeer ik dan zo min mogelijk te peuteren.

Mijn merrie geeft een window van 5-10 seconden voordat ze boos wordt, tenzij ze hengstig is. Overigens is haar boos doen nou ook weer niet zó bedreigend, dus soms mopper ik gewoon terug en maak tegelijk het schoonmaken af. Dat laat ze dan ook wel gewoon toe.

Beiden vinden ze het trouwens heerlijk om rond hun navel gekrabd te worden, dus dat doe ik tussendoor als beloning, haha.

@greendragon: drie plafonds? Drie?!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:02

Mijn merries mag ik gewoon aanzitten, mijn ruin vindt het niet fijn maar is wel heel schoon, dus daar blijf ik vanaf.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:26

Wat een mooie projecten komen hier voorbij! Volgens mij zijn er hier maar weinig die in een huis wonen dat gelijk klaar was bij aankoop.

Hier staan er ook nog pittige verbouwingen in de planning, maar ik doe dat ook wel graag. Ons vorige huis hebben we 10 jaar verbouwd en toen het klaar was ging het bord in de tuin. Hier mogen we weer helemaal opnieuw beginnen :D.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:28

Wij nu ook Al 2 keer. Net klaar met verbouwen en kwamen wij iets nieuws tegen en kwam er een bord in de tuin. Ik word nu met 2 kinderen waarvan 1 met een beperking te oud voor die verbouw onzin dus denk dat als het nu klaar is, ik ook echt klaar ben met opnieuw beginnen in een huis. (Misschien als ik alles kon uitbesteden maar helaas was daar nu nooit het budget voor)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:31

DubbelFun schreef:
@belker: waar is de ingang nu en is het huis straks ook nog voor dubbele bewoning bedoeld ??

Officieel achteraan, maar het zijn allemaal keukendeuren, er is geen echte voordeur. :+

Hier hebben we ook 2 of 3 plafonds en ook nog ijzeren electriciteitsbuizen..... Dat is weg als we het oude huis gedaan hebben.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:35

Ons huis was redelijk af. We hebben binnen eigenlijk alleen de schrootjes weggewerkt en verder heel erg veel buiten gedaan.

Nu staat project paddock op de planning. Vanavond weer zitten prutsen in paint, wat een drama dat programma :+ ben er nog niet over uit hoe ik de paden en de heggetjes wil en wat ik dan verder nog wil enzo. Lastig allemaal pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:36

Herkenbaar Belker, hier was het huis opgedeeld in 3 gammele appartementen.

Bij ons beginnen ze over 3 weken aan het dak :D

Daarna weer stap voor stap buiten verder en sparen voor een badkamer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:41

Het dak hebben we 3 jaar geleden gedaan, kozijnen elk jaar wat en dan nu de gang aanleggen en badkamer vernieuwen. In het voorjaar wil ik een pad om de wei maken, zodat de paarden rond kunnen lopen. Nu even rustig aan doen met de uitgaven. Verder wil ik nog zelf een hooiruif maken, zodat ik niet steeds hooinetten hoef te vullen. Hooiruif met draadstaalmatten met gaas 5x5.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:44

Wat een klussen hebben jullie!

Mijn ruin is een schatje en ik heb er met een gebroken rug nog op m'n billen achter gezeten om zijn wond schoon te spoelen en te verbinden, zonder hulp. Ik was zo mobiel als een versleten 100-jarige en hij hield perfect rekening met mij. Echt heel lief dus, zolang ik maar niet aan z'n gereedschap kom. Ik zag dit jaar voor het eerst een klein velletje en trok die eraf toen ik de kans kreeg, maar daarmee heb ik zijn vertrouwen beschaamd. :7

De merries hier komen altijd achteruit gewaggeld, omdat ik aan de achterbenen en uier moet friemelen. Vreselijk onhandig als ik even mest uit de stal probeer te halen, maar in andere gevallen praktisch. De fokmerrie heeft ook zonder veulen veel uier en we moeten het heel regelmatig schoon boenen tussen de spenen, omdat ze daar steeds vuil heeft verzameld.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 02-11-20 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:16

Prachtig die vetbouwplannen, projecten en foto's <3

Huis opknap plannen hier (nog) niet. Maar wel nog bestemmingswijzigings maatregelen boven ons hoofd. 300m2 klinkers en fundering eruit voor tuin creatie, rondom beukenhaag.. moet 3 december klaar zijn.. loonwerker liet afweten dus ik ben benieuwd of ie over 2 wk braaf present is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 23:25

_Lorette_ schreef:
...De fokmerrie heeft ook zonder veulen veel uier en we moeten het heel regelmatig schoon boenen tussen de spenen, omdat ze daar vuil verzameld.
Klinkt als mijn merrie... je kent dan ook vast die blik wel van de iets gestrekte scheve hals en dat onderlipje wat niet stil kan staan :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:47

Gaaf om alle verbouwingsplannen te zien en te lezen. Nu ellende als je er middenin zit maar als straks klaar is echt genieten.

Jakkes DD, doet me denken aan de ruin die hier staat. Die laat hem s ochtends vaak hangen als ik aan het voeren/mesten ben. Echt goor, lijkt wel bladerdeeg. Eigenaresse mag er niet echt aan komen. Wel goed hoor dat Peppie het toe liet, flink opgeknapt zo te horen :-)
Ik ben blij dat ik merries heb, die vinden het ok als ik check en schoonmaak.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 08:50

Frisheid vanmorgen. Blije bokkende Tinker over de track

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:05

Hier ook een droge paddock, zon, geen wind dus blije paardjes. Maar meer dan een schamel drafje naar het hooi kon er niet af :)

@rover: bladerdeeg is idd wel een aardige verwoording ...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:13

Inderdaad superleuk om te zien!!
Wij moeten het huis ook nog updaten, ook al wonen we er nu prima in :P Ergens kijk ik er naar uit en ergens ben ik blij als het ooit achter de rug is :') Maar eerst de paardjes :D

Moet zeggen.. ik heb alleen maar ruinen of hengsten, maar heb nog nooit schoongemaakt... of een vieze piel gezien :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:14

Ik heb mijn ene merrie al ruim 14 jaar en nog nooit wat hoeven schoonmaken :=

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:17

We zijn duidelijk niet alleen met onze verbouwing hahah :D
Hier nu aan het afwachten op afronding van de eerste fase (dak vervangen op het huis). Als het goed is komt de aannemer het begin volgende week afmaken (maar is ook al weer twee keer verzet, dus het blijft altijd maar weer afwachten :') ). Daarna nog zo'n 10 jaar verbouwing te gaan gok ik :') (mede omdat er straks toch echt eerst weer gespaard zal moeten gaan worden).

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:20

Heeft iemand de tip voor diarree uit wintervacht wassen? Heb een shet met clostridium en salmonella. Begin dit jaar ook al clostridium en hoe? Geen idee. Nu dus weer echt spuit diarree gehad, is nu weer beter maar krijg het met gewoon warm water en zeep er niet uit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:22

Scheren is dan de beste optie. Daarna is het ook veel makkelijker schoon te houden.
Als de haren weer schoon zijn smeerde ik het ook altijd goed in met Cowboy Magic Detangler & Shine. Dan hecht een nieuwe lading ook minder makkelijk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:37

Ik kon net geheel veilig hooi voeren, blijkbaar is het gras op de grote weide nog wel lekker :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:51

Ik heb net eerst het kaartje van Ede maar even bekeken om te zien waar ik nog veilig op de hei kan rijden zonder een lading kalk in mijn nek te krijgen :)
Nu lopen ze alleen 2 dagen achter vanwege de wind, dus is de vraag beginnen ze nu met dag 3 of gewoon met dag 1 ???

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:16

Ben ik ook weer lekker op tijd met een reactie op de Esdoorn. Volgens mij was er nog niet gelinkt naar de post op Facebook van Equitom toch? Vond ik super handig: Afbeelding

Wij hebben paardklaaropleverstress op het moment. De lijst met wat er nog moet gebeuren voor de 14e is lang. En het was f*cking nat bij ons. Of is. We hebben het verragd met het aanleggen van de waterafvoer (deze control freak heeft te weinig doorgedramd (want soms moet je een stapje terug doen voor de lieve vrede) en denkt nu alleen maar ‘told you so’ wat een gruwelijke ellende -:(-. Voor mij dus een legitieme reden om toch weer terug te gaan naar standje controle :roll: ))

Anyways ik begin klusmoe te worden merk ik. Maar naast mijn (letterlijke) sh*tklus (koeienpoep van rubber matten afspuiten), hebben we mooie bestrating bij en in de stallen nu. Oh ja en tijdelijke boxdeuren (want het hout van onze voorkeur was niet op tijd klaar).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stal wordt uiterlijk 13 november :Y) afgetimmerd. (Echt ook he? 13 november. Zucht.)

Komend weekend gaan we hydraulisch palen rammen. Bijna 400 stuks. Dussss.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 12:25

mooie stal hee!!! Wauw!

en nat.. ik zal eens kijken op mijn telefoon of ik de fotos erop krijg.. Ik heb staan janken gisteravond.. :o kwam er met de kruiwagen niet door, en ik vond het sneu, en en en (ze kunnen droog staan en liggen, zandbak was niet blubberig etc, maar toch he.. controlfreak :j )

Afbeelding
Kruisland aan zee |(

Afbeelding

T is nu gelukkig alweer een heel eind weggetrokken, maar ik zie hier nog geen graafmachine en trekker doorheen komen zonder mij aan het huilen te maken..