Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:30

Och, och, och, wat ga ik morgen in de kreukels liggen zeg...

Ging vandaag voor het eerst ik op de fiets met Roana een rondjes buiten doen, terwijl een vriendinnetje van mij meeging op Morena. Ging echt helemaal super, niks aan de hand, allebei hartstikke braaf, totdat ik bij mijzelf bedacht dat ik wel even een paar foto's van vriendin op Morena kon maken, met paard en fiets ook nog eens in mijn handen...

Roana is zon gezellige... met haar kop veel te dicht bij je in de buurt, jullie snappen mij wel en die kwam dus knel met halster in de rem van fiets. Terwijl ik in andere hand vriendin haar phone had en dus niet snel genoeg haar halster los kreeg. Het ging in slomotion, maar Roana besloot wel dat ze niet meer vast wou zitten aan mijn fiets dus die gooide haar hoofd omhoog; ik schijn serieus (volgens vriendin igg) een heuse salto te hebben gemaakt met fiets en al (klopt ook wel want lag met gezicht de andere kant op en nog steeds 1 been onder fiets). Vette schaafwond op mijn linkerschouder en die hele linkerkant doet verrot zeer nu. Maar had gewoon nog alles vast, paard en al terwijl ik op mijn platte rug de andere kant op lag... :j

Roana stond erbij en keek ernaar... _O- En ben op de fiets gestapt met scheef stuur en al en het rondje verder afgemaakt. Blijkt de phone een filmpje te hebben gemaakt; je ziet niks hoor, maar hoort mij wel 100x auw zeggen in een minuut tijd... _O- :(:)

Zoals een andere vriendin gelijk zei; "je bent geen 16 meer tenslotte", nou zo voelt het idd nu ook. :# Zal morgen wel alle kleuren van de regenboog zijn vermoed ik.
Stupid me... 8)7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:32

Dat wordt morgen ochtend warm douchen om de spieren te ontvouwen. En veel arnica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:36

Kan je dat op een schaafwond smeren Lizy? Geloof dat ik het douchen al geen grapje ga vinden op die schaafwond, die is niet klein namelijk...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:41

Haha geeft niet hoor ab, er zijn meer mensen die zich weleens afvragen waar wij het van doen. Maar meestal krijg ik dan een pb ofzo.

Maar zoals Lisette al zei moeten we eens alles op een rijtje zetten en de beste opties kiezen. Van daar uit kunnen we dan weer wat uitbreiden waar mogelijk.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:54

Sterkte ohjajoh! Morgen lekker in het zonnetje je spieren laten ontspannen. Wel brave paarden trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:08

Ja heel braaf, echt waar hoor.

Het bizarre was trouwens nog, dat ik het die ochtend met diezelfde vriendin in de auto er nog over had, dat ik in die 10 jaar Lona en MiniMe, niet 1 litteken aan ze had overgehouden, zei letterlijk: "ze zijn veel te lief voor mij geweest al die jaren, niet 1 "oorlogswond" aan ze overgehouden"...

En prompt lig met die nieuwe tijdelijke languit op straat door eigen schuld notabene...
Zouden ze mij gehoord hebben daarboven? :7

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:22

Yep :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 19:55

ohjajoh6 schreef:
Kan je dat op een schaafwond smeren Lizy? Geloof dat ik het douchen al geen grapje ga vinden op die schaafwond, die is niet klein namelijk...

Nee arnica is echt voor blauwe plekken etc. Heb je nog honingzalf in huis? Dan zou ik dat lekker op de schaafwond smeren en verder met rust laten. Douchen is inderdaad even doorbijten maar zal je spieren wel goed doen. Evt schaafwond eerst goed schoonmaken, droogdeppen, insmeren met de honingzalf en daarna pas douchen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:01

auwwww Ojajoh doe je voorzichtig!!
Honingzalf is fijn spul idd

Lizy en Janine (?) hoe is het met jullie ukkies?

Mijn planning liep anders ging snel nog inkopen doen bij mijn favo winkel Craenenbroek en helaas erna ivm een verjaardag geen tijd om te rijden. Morgen ga ik aantal uurtjes naar buiten, alleen komt er zo van het dressuur werk weinig terrecht

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:02

Sorry, maar ik moest toch ook even lachen, hoor Claudia :o
Zie dat dan helemaal voor me!
Sterk paard trouwens, is het nog goed afgelopen...voor hetzelfde geld gaat 'ie er vandoor met fiets en al :oo

Zou de schaafwond ook droog proberen te houden.
Heb je geen electrische deken om op te liggen of om je heen te slaan?

Sterkte :*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:02

Lynn, gefeliciteerd met je pup!
Wat een leukerd <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:05

Shirley schreef:
Lynn, gefeliciteerd met je pup!
Wat een leukerd <3

Dankje, ik moet nog een week wachten en dat duurt nu al veeeel te lang. Voel mij als een kindje wat op zijn verjaardagscadeutje moet wachten.
Zijn hoekje met voerbak en deken is al klaar, mijn man zijn gokautomaat ( wat moet je drmee??? ) heb ik verhuisd naar de garage ( ben ik ook van dat lelijke ding in de keuken af)
Alles nieuw gekocht aangezien dit beestje met 5 mnd al stuk groter is dan mijn vorige hond en nog flink gaat groeien

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:07

Kan ik me voorstellen! :))

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:26

Lief dat je er naar vraagt lyn. Isabelle doet het super en groeit als kool.

Ik kom er net achter dat muizen in mijn keukenkastjes hebben gezeten en zijn begonnen aan mijn pak havermout. Mijn planning van morgen is dus de deur uit. Morgen ga ik alle kastjes leeghalen en soppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:28

Troost jullie, heb er zelf ook smakelijk om kunnen lachen en zwaar verbaasd, dat Roana, mij met fiets en al zo om kon gooien met alleen haar hoofd, ik ben toch geen kleintje...

Moet mij gewoon wat meer naar mijn leeftijd gedragen en het Phone gedoe aan de jonkies overlaten...

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:28

Auw Claudia. Moet zeer gedaan hebben. Verzorg je maar goed. Wel Super brave paarden zo te horen. En tja zo te horen nooit te oud om te leren turnen E. De meeste beginnen dan wel niet ineens met salto's hihi.

Vandaag hard gewerkt. Geraamte van de stal staat. En,heb nog al mijn vingers. Nergens op mijn of iemand anders zijn vingers geslagen enzo. Maar zo blij met de voorbereidingen. Stal wordt vier op drie. Voor een a pony en d pony als schuilstal.

[/[img]
Afbeelding

[/[img]
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:32

Pfff turnen... kraters slaan kan ik wel als de beste trouwens.

Is mooi geworden Natasja! :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:34

Ieuw muizen !!! Ik haat muizen, succes Liz en Palousa

Geraamte ziet er al goed uit, wat komt ertegenaan?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:49

Over wat er tegen komt daar zijn we nog even,over in discussie. Hout wordt veel te duur. Hout is echt heel duur op de moment. Dus of wel sandwich panelen of hoe je dat noemt of geïsoleerde golfplaten en dan mooi afwerken aan de zijkant of gewone golfplaten. We zijn er nog niet uit. Dus tips of ervaringen van eigen stallen mag altijd.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 20:56

Oehh een film over een zwart paard op tv :P en het erge is nog dat er verder echt niks is.

Muizen tja dat krijg je richting de winter he, komt weer een valletje ergens

Bij kennissen kan ik toevallig nog wat boomstammen uit het bos trekken voor wat bouw hout. Wat normale dennen voor wat planken en douglas voor wat balken. Moeten het alleen nog naar de zagerij brengen om te laten zagen :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:12

Haha Claudia! Wat een toestand. Mag jij pijnstillers slikken? Zo ja, dan zou ik daar vast aan beginnen. :D

Vandaag had ik les op het crossterrein. Sjaak kon vandaag niet mee en in Caj had ik geen zin op dat terrein. Dus had mijn Belg meegenomen. Zijn knie gaat alweer veel beter en op dat terrein kon hij wat balkjes, klimmetjes en de waterbak doen. Goed voor de spieren aan de achterkant. En die mogen nu wel weer een beetje getraind worden. Past dus goed in zijn revalidatie. Hij vond t zo leuk! En ik dus ook. Ik heb het niet te wild gemaakt. We willen het niet meteen overdrijven. Maar ik vond het leuk om weer eens echt met hem bezig te zijn. Ik wou dat ik wat meer tijd en energie had. Altijd als ik lekker met 1 van de pasrden bezig ben geweest, denk ik; moet ik vaker doen. Maar ja....

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:15

llora schreef:
Over wat er tegen komt daar zijn we nog even,over in discussie. Hout wordt veel te duur. Hout is echt heel duur op de moment. Dus of wel sandwich panelen of hoe je dat noemt of geïsoleerde golfplaten en dan mooi afwerken aan de zijkant of gewone golfplaten. We zijn er nog niet uit. Dus tips of ervaringen van eigen stallen mag altijd.

ik had damwandplaten tot mijn paard daar doorheen ging met een been na een trap. Nu heb ik de binnenkant verstevigd met dik watervast multiplex hout tot op een metertje hoog.
Vermoed dat je dat bedoeld met golfplaten??

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 21:43

Dat komt bekend voor fab, wij zeggen ook elke keer dat we gewoon meer met de paarden moeten doen.

Laatst had ik dan dat paard om door te rijden, dan zit ik er om de dag op en is het ook wel weer leuk, maar dat is dan in een bak en dat maakt het weer meteen minder leuk ;) ik ga liever door het bos.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 22:06

:= ohjajoh, je vertelt het veel te grappig :(:) Ik zou wel alles wat zeer zou kunnen gaan doen insmeren met arnica (maar niet de schaafwond dus). En verder vooral goeie vriendjes blijven met de warme douche :j

Ilora, tijdelijk schuttingdelen tegen de schuilstal?

Wij hebben vandaag de paddock wat verder winterklaar gemaakt en een rondje stroomcontrole gedaan. Paar stukken wei afkoppelen scheelde toch wel flink in voltage, dus voordat dat volgend jaar weer aangekoppeld wordt moet er eerst gesnoeid worden (de beruchte braamstruiken). We hebben drie hooibakken naar de paddock verhuisd en in twee een extra hooinet vastgemaakt; een door de helft geknipt aanhangernet van Action. Dan het gewone hooinet eronder, zodat ze een dubbel net hebben. Ze hoeven op zich niet langzamer te eten, maar wel minder knoeien :+

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 09:41

Denk dat het zo'n damwandplaten zijn dat ik bedoel. We willen,iets er tegen dat er toch voor een,lange tijd tegen kan. Wel een goede tip om langs binnen toch iets van,houten wand te voorzien. Ik ga blij zijn als het af is. Dit is het laatste grote werk voor de winter. Juist nog nieuwe draad voorzien op de paddock. En dan zijn we klaar.