Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:49

@laurie: mooie leeftijd :)

Hier wil de bolle maar wat graag naar binnen, want regen heeft ze een flinke hekel aan.
Het liefst zou ik de staldeur open laten, maar dat durf ik met die kleine zeker 's nachts nog niet aan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:51

Laurie schreef:
Wat lief dat de fjord bij jou mag logeren Akshay, dat wordt vast heel erg gewaardeerd!

Half jaar terug heeft ze hier al eens een nacht gestaan. Toen was ze ontsnapt, baasje en pony woonden toen nog aan de andere kant van het dorp maar mevrouw was gaan kuieren.
En bij mij gebracht want "jij hebt ook zo'n kleur paard toch" :Y)

Dag later bleek dat ze schuin tegenover ons kwamen wonen.

De mannen zullen het wel weer erg opwindend vinden, zo'n lekkere merrie in hun stal.
Ik vind het wel leuk, als ik zo van dienst kan zijn, wie weet wanneer ik eens omhoog zit. Mekaar zo veel als mogelijk proberen te helpen. (En stiekem vind ik de fjordendame leuk <3 had haar toen ze vondeling was in gedachten al geadopteerd als niemand zich zou melden :') )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:57

Een goede buur is nooit weg, zeker niet als je beide paarden hebt :)
En Fjorden hebben hier ook een warm plekje. Al was het alleen maar omdat ik er op heb leren rijden :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:59

Ik vergeet helemaal 'Welkom, Laurie' te zeggen! :o Ik had je merrie al wel eens voorbij zien komen in het dressuurfokkerij topic. Het is echt een pláátje en je pony net zo.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:29

_Lorette_ schreef:
Toen was Frum nog een jonkie van 1.60 m. <3

En hoe is hij nu dan? Knappe Frum :knuffel:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:42

Goede buren zijn heel belangrijk!

Hier had iemand besloten dat het helemaal niet nodig was om apart te staan van de nieuwe... We wilden ze wel gaan samenzetten vandaag, maar net voor we afgesproken hadden belt mijn man me: "Heb jij de paarden bij elkaar gezet?" uuuh.... nee? Dus hup naar buiten gesneld. Mijn pony had ook meteen de track omgelopen en stond daar lekker te grazen :+
Er werd even 2x gemept, daarna was het rustig. Ze hebben nu ook alle weides open, dus ze staan op zo'n 2 ha met z'n 4tjes, kunnen ze even de balans opmaken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:53

Die zijn elkaar eerder 'kwijt dan rijk'... :)

Ik heb de bonte maar een deken met hele hals aan gedaan en een plas leeg geschept.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:59

meestal ben ik ze kwijt :+ :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:32

Welkom nieuwelingen
Gefeliciteerd Bianca met de hypotheek

Ik heb steigerbuis van 3 meter als vastzet en zadelplek onder een afdak

Afbeelding

Hier iets van te zien achter zijn billen.

Wij zijn begonnen met de badkamer, deze komt in van oorsprong de keuken maar ook die hebben ze 30 jaar geleden al verplaatst naar de ruimter erachter en nu was heen kantoor volgens de verkopers ( al was het meer een doorloop/ verlengde van de gang geworden
De dekvloer ging eruit maar er bleek dus geen beton onder te liggen alleen zand. Nu dus dieper uitgraven, dan ook maar meteen isoleren, beton storten, afdekvloer erop, allemaal weer extra werk en onkosten helaas. 9 dec zou de tegelzetter komen maar er is nog heel veel werk aan dus ik ben benieuwd. Geel is nu een deur en die gaat dicht, er wordt een muurtje geplaatst in de "keuken" wat dan inloopdouche wordt. Rood was een deur en die is al dichtgemetseld
Afbeelding

Als de badkamer klaar is kan de huidige badkamer weg en komt in die ruimte de keuken en de huidige keuken wordt bijkeuken en dan zijn wij klaar *\o/*
Badkamer moet dit jaar klaar zijn en dan weer verder sparen om de keuken te kunnen realiseren
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 02-11-20 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:39

Mooi afdakje zo en sterkte met de badkamer :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:07

Welkom Laurie!

Mooi afdakje zo Lynn. Sterkte met de tegenvallers :(:)

Hier zullen ze binnen 1 week ook beginnen op zolder verwacht ik. Hopelijk over een maand de badkamer klaar boven en dan lekker in bad *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:09

Die tegenvallers zijn herkenbaar !aurie.

Hier een kleine impressie waar wij mee bezig zijn:

Het huis is ongeveer 30 meter lang en er is geen gang. Je gaat dus kamer door kamer door kamer. Verder hebben we alles in 2-voud, nu makkelijk met verbouwen, maar zonde van de ruimte.
We gaan nu een gang aanleggen, nieuwe grote badkamer aanleggen en onze slaapkamer iets verkleinen, door de aanleg van de gang.

We begonnen met wegslopen van de binnenkant.
Dit is de derde ruimte. Dit was een douche/toilet met erachter een inpandige slaapkamer
Afbeelding

Links hiervan is onze slaapkamer. De tweede kamer voor de slaapkamer zit “de schuur”, oftewel onze woonkamer en keuken.
De slaapkamer, deels gestript. In de rechterhoek komt de doorgang/ gang.

Afbeelding

Na het strippen bleek hoe slecht de wand was, je keek via de kieren naar buiten. Dit deel is dus volledig vernieuwd, geisoleerd en gelijk met zwart douglas staand bekleed. Volgend jaar willen we de hele buitenkant op deze manier gaan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Niet alleen de muur, ook de vloer is verrot.
Rechtsonder zie je de nieuwe doorgang van de gang.
Afbeelding

Oude situatie, nieuwe situatie
Afbeelding

En oude situatie, nieuwe situatie bij de volgende ruimte
Afbeelding

Het skelet voor de wand staat, de deur hangt en de gang in zijn geheel
Afbeelding

Vandaag heeft Hielke de steenwol ertussen gepropt.
Dus dit is de laatste stand van zaken.
Afbeelding

En komende week gaan we weer verder.........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:26

@belker: flink voortgang geboekt, al kan ik me een huis zonder gang eigenlijk niet voorstellen pof hoe het was en hoe het wordt. Een tekening is dan wel handig voor het idee :)

Net een onverwacht mogelijk maar vies klusje begonnen... nadat ik Peppy zijn ogen had gedaan (terwijl hij de bak met brokken de volle aandacht gaf :D ) en ik even onder zijn buik aan het kriebelen was, begon hij uit te schachten en dat zag er niet fris uit 8-)
Dus ik heb heel voorzichtig gevoeld en er zaten ook rond de koker aardig wat klonten. Heel voorzichtig ben ik wat gaan peuteren en uiteindelijk blijkt ie een roze piep te hebben ipv een zwarte.
Toen was de brok op en deden de achterbeentjes het weer :)
Ik denk dat nog lang niet alles er af en uit is, maar volgens mij moet ie nu al een stuk lekkerder plassen :D

Daarna heb ik even mijn handen in de Dettol citroen gehangen :x

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:30

Het zit bij jullie wel echt tegen je Lynn... :(:)

Flink project ook Belker!
Ik had zo’n enorm opknap huis wel heel leuk gevonden, maar als ik zie hoe veel werk er aan ons ‘bijna af’ huis zit, mis ik het niet zo hard geloof ik :+

Haha DF klinkt lekker :') Gaat wel de goede kant op met die kleine hè!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:38

Eigenlijk is een eigen huis nooit af... tegen de tijd dat het af is ben je weer aan een update toe :)

@maartje: geef mij maar merries, dat is toch een iets minder vies klusje en zeker bij Boon kan ik er ook een stuk makkelijker bij (en vindt ze het ook niet erg als ik het doe).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:43

Mij ook hoor, maar dat is meer een karakter ding haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:43

Hoe zijn jullie paarden met gevoezel aan de edele delen ??
Mijn huidige merrie en oudje waren super makkelijk, maar een merrie die ik eerder heb gehad sloeg het licht uit je ogen. Een ruin is dus nieuw voor me :)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:44

Oh leuk, jullie zijn ook lekker aan het verbouwen!

Ik zit er ook middenin. En zo herkenbaar. je rolt van het een in het ander, want 'als je toch bezig bent'..... pfff ben een beetje bang voor de eindrekening, maar goed, dan is het ook wel helemaal perfect, denken we dan.

Wij hebben net de woonkamer vergroot door een hal, een toilet en minibadkamer er bij te trekken. Hierin is ook álles gestript en opnieuw opgebouwd; vloerisolatie, vloerverwarming, binnenmuren en plafond geïsoleerd, nieuwe elektriciteit, tig stopcontacten, nieuwe kozijnen, triple glas en een nieuwe keuken... We wachten nog op de deur en de gordijnen, maar verder is alles nu weer ingericht en bruikbaar. Heerlijke ruimte geworden! Twee maanden over gedaan.

Dus toen kon de volgende fase beginnen; de oude keuken eruit; Die is nu dus helemaal gestript, oude tegelvloer en vloerverwarming eruit, muren gestript (bye bye schrootjes!), plafond weg ( alle drie! ) , en als we toch bezig zijn de trap ook maar aangepakt (was totaal niet de planning, maar ja) . Het was één grote stofbende in huis, verschrikkelijk!

Maar we zijn weer in de opbouwfase! Hier maken we een bijkeuken.. Er komt hier een nieuwe hal (lekker ruim), nieuw toiletruimte, een inbouwkast voor de schoonmaakspullen, en ruimte voor een kleine spoelbak met verlichting ( hoef ik geen konijn of kip meer te wassen in de keuken) en ook hier weer vloerverwarming en isolatie rondom... Ben zo benieuwd hoe dit gaat worden, maar ik vind het nu al prachtig qua indeling. Dat heeft ook wat hoofdbrekens gekost.
Moet alleen straks de trap zelf nog opnieuw bekleden..

En toen de aannemer er toch was hebben ze gelijk de trap bij de voordeur vervangen ( die viel van ellende uit elkaar), komt er nog een goede buitenkraan en worden de grote schuurdeuren even aangepakt, zodat ze weer goed hangen en normaal dicht kunnen... en zo nog wat andere dingetjes...

Hopelijk nog een week of drie, vier en dan is dat ook klaar...
Het heeft wel wat gezelligs, al dat manvolk over de vloer; bij ons geen eenzame opsluiting hoor.. genoeg aanspraak bij de koffieautomaat thuis :)

ik hoop nog wel een extra voordeel te behalen: onze poes was altijd doodsbank voor vuurwerk en ander lawaai, maar dat zal nu wel over zijn; wat een lawaai heeft ze doorstaan met al die vloeren en muren uitbreken (ook leuk tijdens een videocall met leveranciers in Israel)...
Die schrikt nu nergens meer van, denk ik...

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:49

DF, dat gaat wel vooruit met Peppy. Dat je daar aan mag zitten, terwijl hij staat te eten...

Ik had ook geen ervaring met ruinen, met merries ben je wat sneller klaar tussen die tepels.. Maar mijn shet kan heerlijk languit liggen in de bak en dan kan ik ook even 'lekker' peuteren. oef wat een lucht. handschoenen zijn dan geen overbodige luxe... Als hij staat, en de boel laat hangen, hoef ik er niet aan te zitten, dan is het heel snel weer verdwenen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:54

Hij is zo op zijn brokken gefocust dat je dan een hoop mag. Dat is ook de enige keer dat je iets met hem kunt doen zonder de stress. Zonder brokken krijg ik nog niet eens een halster om :)
Nu stond ie dus gewoon los in de stal...ik ben er nog steeds verbaasd over... het voelde een beetje of ik een mandarijntje aan het pellen was (pardonner le mot ). Ik hoop dat iedereen gegeten heeft :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 20:55

Jeetje wat een enorme klussen in huis.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:00

Ook lekker bezig Greendragon. Sterkte nog even.

Plattegrond van ons huis. Vanaf links gezien zijn we nu met slaapkamer, douche en slaapkamer erachter bezig.
Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:04

Gave projecten komen er voorbij! Ben benieuwd naar de resultaten. Wel balen van de tegenslag :( wij gaan over een aantal jaar verbouwen, als buiten voor de paarden alles klaar is... En zolang de 40 jaar oude keuken het gaat volhouden.

Mijn ruin is een "shower" die schacht te pas en te onpas uit (voorheen zelfs bij het afgroeten van een proef), dus ik kan telkens "iets doen" maar zal niet zijn hobby worden. Kan er niet uitgebreid aanzitten. Maar probeer er ook niet teveel aan te doen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:05

Bijzonder huis Belker!
Is toch super onpraktisch zou je denken, hoe verzinnen mensen het.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:16

Het huis was geschikt voor dubbele bewoning.