Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:34

Veel geluk met jullie nieuwe pupje :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:45

Oeh, schattig!

Ik bedoelde meer dat ikzelf bietenpulp niet echt lekker vind. Beetje karton-achtig :+

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:05

Ach wat een leuke puppie!
Afgelopen zaterdag is de tandarts geweest voor de ponys, echter was er aan kleintje zoveel werk dat ik op advies van hem naar de kliniek moest en hetbknder een roesje moest doen. Dus zo gezegd zo gedaan. Ze hebben 3 kwartier staan veilen elektrisch, pfff echt veel te lange tanden en kiezen. Hij kon zijn hooi ook niet weg krijgen, maakte proppen en stikte er dan in. Gister is hij gedaan, maar nu merk ik datbhijnzijn vitamine korrel echt een mini handje niet weg krijgt. Hopelijk is het spierpijn en trekt het binnen nu en 2 dagen weg. Zo niet eet hij nog rotter als ervoor.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:19

Hilary schreef:
Oeh, schattig!

Ik bedoelde meer dat ikzelf bietenpulp niet echt lekker vind. Beetje karton-achtig :+

Je kan ook ontbijten met brood :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:31

Lynn_Nikita schreef:

:)*

We kregen ooit een hoop proefzakjes Speedibeet; zaten toen bij allerlei tijdschriften en wij kregen ze van allerlei mensen. Dus in een grote bak gedaan, water erbij en wachten. We waren vooral benieuwd hoeveel water er nodig was (meer dan op de verpakking stond iig). En toen was ik wel benieuwd hoe het smaakt :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:34

Hilary schreef:
Lynn_Nikita schreef:

:)*

We kregen ooit een hoop proefzakjes Speedibeet; zaten toen bij allerlei tijdschriften en wij kregen ze van allerlei mensen. Dus in een grote bak gedaan, water erbij en wachten. We waren vooral benieuwd hoeveel water er nodig was (meer dan op de verpakking stond iig). En toen was ik wel benieuwd hoe het smaakt :+

En wanneer at je karton ter vergelijking? :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:39

In de kleuterklas :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:44

Haha

Mijn paarden zijn gek op pulp. De shetlander krijgt het elke dag. Nu word het tijd dat ze dikker wordt.

We zitten nu al een hele tijd op echt continu hooi. Dus tijd voor een test. Als het werkt hoef ik maar 1* in de 2 weken hooi te voeren. De baal staat op de trekkerband. Daar zit ook het net aan vast.
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:54

Ik ben benieuwd, kvulden! Normaal vind ik het altijd een beetje eng om een hele baal met plastic en inpak-netje en al zo neer te zetten, maar hier zit nog een slowfeeder omheen, dus de kans dat er paarden met hun benen ergens in blijven hangen is niet zo groot. Vind het wel goed bedacht!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:02

Ik heb het plastic er omheen gelaten omdat het zo buiten staat. Als dit werkt dan denk ik dat er een dakje boven komt en kan het plastic er helemaal af.

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:08

kvulden,ik ben ook erg benieuwd.
Lijkt mij als het hooi minder word erg lastig (dat ze op het net gaan staan),maar ik hoop dat je ons op de hoogte houd.
Het zou een geniale oplossing zijn.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:09

Maar als je dan een dakje hebt, kun je het net ophangen aan het dakje. Dan vouwt het niet in elkaar. Ik denk dat het kan werken :j

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:20

Ik kan nu aan de bovenkant van de baal de baal steeds spannen. Hoe dat gaat als hij bijna leeg is weet ik niet. Dan kan hij er ook wel af denk ik. En inderdaad aan het dakje, als die er komt kan ik hem ophangen. Dus daar kan ik nu nog even een tijdje over na denken. ;-)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:07

Wat een leuke pup Lynn <3 ... wat voor merk??

Hier vreten ze alles wat ik in de bak gooi...Bietenpulp voer ik niet meer maar dat kregen ze vroeger altijd, vraten ze ook zonder dat er iets doorzat :+

Hapje wat ze nu krijgen vinden ze ook echt heerlijk...likken nog net de bodem niet uit de bak :Y)

Mensen... ik vind het koud :brr: gister het zeil maar weer laten zakken van de overkapping zodat ze uit de wind konden staan.

Ik las iets over puin in de grond...gelukkig hier alleen een enkele steen,stukje glas of stuk boomwortel. Is altijd bouwland geweest dus nooit puin gestort. Je hoort het heel veel dat er grof vuil uit de grond komt, echt schandalig... :n

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:19

merk hond, model herder mix

Nog een weekje wachten. Hij komt uit buitenland, niet mijn eerste keuze maar wij wilden graag herder of mix herder. Hele jonge pup wilde ik niet en voor een herplaatsers had ik gekeken oa via asiel en fb maar alles herder achtigs had iets, viel uit naar honden, kon niet met katten of niet met kinderen. Laat mij die nu net hebben dan is het wel handig als die ze niet opvreet :D . ook wilde mijn man er nu nog geen en heb ik mijn zoektocht gestaakt. Ik kwam via een kennis op fb bij deze uit en was verliefd op zijn omschrijving en foto. Hij zit nu in het buitenland bij iemand thuis al van vanaf 10 weken en is nu 5 mnd, met andere honden katten eenden konijnen etc en komt volgende week in Nl aan en komt hij meteen bij ons wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:41

Gave hond!!!!! Wij willen in de toekomst ook graag weer een hond. Nu nog even niet.

Vandaag weer pulp gegeven met een handje muesli. Dat ging iets beter.....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:42

Leuk zeg! Spannend en hij ziet er mooi uit. Jij zoekt op dezelfde dingen als ik, blijkbaar :D .

Vandaag weer een nieuw stuk ruiterroute gaan onderzoeken met mijn honden (en zonder paard). Was verder dan ik dacht: 10 km gewandeld. De honden (zijn al bejaard) en ik waren kapot := . Maar er is een ruiterroute de kant op die ik wou. Volgende week eens te paard proberen. Dan is het rondje ongeveer 25 km. Het uiteindelijke doelmis via een ander bos terug en dat is dan ruim 35 km. Ben benieuwd. Krentebolletjes mee maar :o .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:45

Zocht er iemand nog een goede shetlandpony? Kom er net een tegen op FB... lijkt mij een superding :)

Citaat:
Marjolein van den Berg‎ aan Marktplaats Voor Shetlanders En American Mini Horse
20 uur ·
Wij bieden onze lieve shet merrie te koop. Ze is 8 jaar en net even boven de meter.
Een echte kinderpony die overal al mee naar toe is geweest, zelfs naar het strand!

We zoeken een liefdevol nieuw huisje voor haar, ook geschikt voor de allerkleinste ruiter!

Voor meer informatie kunt u contact opnemen

Vraagprijs €400,-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:48

35 km is een mooi rondje :P

Zag nog een pup voorbij komen, leuk.
Hier komt er ook nog geen hond bij, hebben er nu 3 lopen (dat waren er 5) en er moet er dan iig weer een weg zijn, misschien wel 2.

Hier weer even een paar uur bramenstruik te lijf gegaan met de bosmaaier. Kunnen het afgezette stuk op de grote wei bijna weer iets groter maken. Niet dat de paarden veel hebben aan dat stuk door alle bramenstruik en meidoorn enzo maar toch :P
Ooit is de rest ook kort, nu loopt er gewoon een pad van 2 meter breed doorheen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 09:25

Heerlijk zo'n groot bos rondje Fabster.
Palousa gatver bramen. Groeit overal doorheen.

Zo eens planning van de dag maken. Moet / wil nog eeen hoop doen incl in de bak rijden. Zou zo droog zijn denk dat ik daar dan mee ga beginnen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 10:02

Ja bramen is geen fijn spul. Maar die wei heeft lang leeg gestaan en er is dus niets aan onderhoud gedaan.

Nu probeer ik eerst alles vrij te maken waar ik het draad wil hebben en de rest daar binnen heeft minder haast :D
Het worden sowieso 2 stukken wei.

Planning vandaag? Eerst m'n ontbijt maar opeten ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:07

Hier behoorljk geregend vannacht, dus lekker zwaar met mesten. Mujn armen vallen eraf -O- . Straks naar les. We gaan naar de crossbaan. Heb ik niet zoveel mee, dus neem ik mijn Belg mee. Kunnen we een beetje rommelen tussen de hindernissen en kan ie weer een x mee. Vondt hij ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:57

palousa_boy schreef:
Ja bramen is geen fijn spul. Maar die wei heeft lang leeg gestaan en er is dus niets aan onderhoud gedaan.

Nu probeer ik eerst alles vrij te maken waar ik het draad wil hebben en de rest daar binnen heeft minder haast :D

Wij zijn bijna van onze bramen verlost. Als er nu eentje de kop steekt roeien we hem meteen met wortel en tak uit.

Ik heb ook weer eens in je andere topic gekeken (ik heb niet alle pagina's gelezen :o ) en eerlijk gezegd vraag ik mij (heel brutaal) af, waar jullie van leven? Ik kan me voorstellen dat het leven een stuk goedkoper is in Frankrijk en dat je mogelijk heel wat gespaard hebt, maar dat raakt toch een keer op?
Wij proberen ook zoveel mogelijk zelf te doen, maar ik vind alles nogal duur...... Dus soms moeten we gewoon weer even wachten tot het salaris is gestort.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 17:26

Kan het kwaad als de paarden walnoten en het blad eten?
Diva heeft besloten dat Walnoten lekker crunchy zijn en lekkerder dan stro, ik probeer nu te rapen maar dat lukt niet snel genoeg :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:15

[***] schreef:
palousa_boy schreef:

Wij zijn bijna van onze bramen verlost. Als er nu eentje de kop steekt roeien we hem meteen met wortel en tak uit.

Ik heb ook weer eens in je andere topic gekeken (ik heb niet alle pagina's gelezen :o ) en eerlijk gezegd vraag ik mij (heel brutaal) af, waar jullie van leven? Ik kan me voorstellen dat het leven een stuk goedkoper is in Frankrijk en dat je mogelijk heel wat gespaard hebt, maar dat raakt toch een keer op?
Wij proberen ook zoveel mogelijk zelf te doen, maar ik vind alles nogal duur...... Dus soms moeten we gewoon weer even wachten tot het salaris is gestort.

Wij leefden van het salaris wat ik in Nederland nog kreeg. Nu leven we tijdelijk van het geld dat de verkoop van mijn bedrijf heedt opgeleverd. We zijn nu druk aan het uitzoeken wat we hier willen gaan doen om een inkomen te genereren. Het is dus echt wel de bedoeling dat we uiterlijk volgend jaar ook hier gewoon een vast inkomen hebben waar we van kunnen leven.
Overigens is het leven hier duurder qua boodschappen etc. dus ook hier is het zaak zo goedkoop mogelijk te leven.
Het houden van onze paarden is wel een stuk goedkoper. 4 paarden op eigen land is hier op jaarbasis goedkoper dan mijn ene paard op pension in Nederland als ik alle kosten meereken. Dat zal wel weer iets oplopen als ik zelf weer ga lessen maar dan moet ik eerst mijn paard weer oppakken en instructie vinden die me aanstaat.