Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:00

Onbeperkt gaat bij mij ook al jaren niet meer. Maar stond er 2 jaar geleden, toen ik op de arabieren stal stond er samen met de eigenaresse, hoogst verbaasd over, wat zij er bij die "pony's" van haar in moest gooien om ze op gewicht te houden, dat was gewoon rustig 2x zo veel als wat ik aan grote gaf! En die heeft net als kleine een hooibuik van hier tot tokio...

En voor het vergelijk; met haar paarden werd ook niets gedaan, die stonden heerlijk op de wei, mooi te wezen... ;)

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 13:02

Een hooi buik vind ik niet erg. Een laag spek wel haha

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:02

Hier hebben ze aan het eind van de zomer wel een lekker rond buikje, maar dat gaat er in de loop van de winter meestal wel aardig vanaf.
Aan het einde van de winter zijn ze weer iets schraal maar dat trekt weer bij zodra het gras weer gaat groeien.

Het hooi dat er staat gaat wat harder als het koud is, maar gemiddeld staat een baal een week.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 14:30

Wat kletsen jullie lekker veel! Heb ik wat te lezen in de trein. Zal asap zelf ook weer eens reageren, interessante onderwerpen komen er voorbij.

Zojuist voor het laatst met Bo gereden, morgen vertrekt hij naar zijn nieuwe thuis!

Afbeelding

Nu op weg naar vrienden/oud verzorg adresje. Volgende week pas ik op hun paarden en hond, dus even bijkletsen en precies horen hoe of wat tegenwoordig. Grappig is wel dat ik tegenwoordig ook oppas voor mijn paarden moet zoeken, de eerste keer hier oppassen kon ik enkel dromen van de paarden aan huis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:27

Zo hoort het ook, Palousa Boy; eind van de winter wat schraal, eind van de zomer wat bol. Ik krijg dat hier moeilijk voor elkaar met al die paarden met verschillende behoeften. 2 Makkelijk te dik, 3 makkelijk te dun. Alhoewel 1 van de dunne nu ook een aardige laag heeft, dus die is nu wel op rantsoen. Ik zou de groep dus eigenlijk moeten splitsen. Maar dat wil ik niet. Dus ik behelp me. Met de dikkies maar wat extra aan het werk.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 15:36

Geweldig hoor 2 paspoorten van 2 verschillende instanties. Kunnen of niet lezen of niet schrijven. Allebei de naam van mij fout. En nu kreeg ik net van KWPN een vervangende sticker en die is ook fout. Gaat goed zo.

Heerlijk weer hier. Vanmorgen nog erg koud, maar nu heerlijk. Gisteren laat geworden. We hebben voor mijn zoon een feest gehad met al zijn vrienden. voor zijn 16de. Dus nu lekker even aan het rommelen rond het huis en met de paarden. Vandaag Devita voor het eerst even weer op het gras.Afbeelding

Ik zet net deze foto erin via voeg foto toe. Dan zie je altijd de foto's die je eerder er op hebt gezet. Nu staan er allemaal foto's van anderen????
Lees vanavond de berichten hiervoor even bij. Te mooi weer.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:01

Fijn Caily! Ik hoop dat hij het daar net zo goed gaat krijgen als bij jou. ;)

Kijk! Onze nieuwe 'zadelkamer' is klaar. *-:)
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:07

Lekker ruim!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:30

Hahaha! Heel ruim! Heerlijk, Abby. Lekker is dat, hè, klussen voor je perfecte paleis!

Ga zo op pad met dochter. We zouden samen rijden, maar maak me toch zorgen over mijn oude ruin. Zijn neus helemaal wijd bij het ademen. Mss heeft hij het gewoon warm, maar ik laat m toch maar even staan. Ik ga mee oo de fiets. Neem ik meteen de honden mee. Die hebben er ook veel zin in. Prachtig weer is t!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:34

Heerlijk een zadelkamer. In de mijne hangen 12 zadels. Haha. Dus niet meer zoveel ruimte over.

Dacht dat een plank erlangs snel zou gaan rotten.

Blij dat Roosje nog is. Heeft twee dagen te koop gestaan.

Nou ja met dit weer gaat alles makkelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 16:52

Zo ik zit ook maar even buiten te waken of het wel goed gaat: precies als ik alleen op het terrein ben, staan er ineens 3 jochies van de camping bij mij naar binnen te gluren! Maar dan zijn ze dus al halverwege het terrein, vlakbij de stallen en de stieren van de boer! Schrok me de tandjes en zag de ergste scenario's al voor mij, dus nu maar even buiten wachten tot boer weer terug is.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:00

Heeft iemand hier een idee hoe duur een bodemonderzoek is? En met wat zouden jullie zaaien en vanaf wanneer?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:38

O wauw, 12 zadels? Je hebt toch maar 4 rijpaarden, Anke?

Leuk, jochies en stieren >;) Weten ze in Spanje alles van....

Ritje hedaan met dochter, nu de mestkar nog legen, net ook stalroosters gehaald voor in de strijd tegen de modder, paarden zo nog voeren en mesten en dan..... Lekker onderuit op de bank... :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 17:44

Ik ben ook benieuwd naar bodem onderzoek. Hier weer 2 weilanden vol mos terwijl ik ook kalk erop gooi

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:14

Nieuwe baas voor Bo, mooi!
Mooie zadel kamer.

Schraal de winter uit.
.Was het maar zo haha

Heerlijk van buiten genoten! Gereden
Gewandeld stro gehaald, gespeeld met toetAfbeelding
Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:25

Hoi wij hebben hardhouten planken om de bak, wel behandeld met zwarte teer.

Ja hoor ik ben geweest, vond het best spannend, was de eerste keer!
Afbeelding

Afbeelding

Maar wat hadden een mazzel met het weer, en wat was paardje weer braaf!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:38

Anke schreef:
Wat hebben jullie als bakrand? Dus om te voorkomen dat het zand eruitgaat onderlangs?

steigerhouten planken
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:13

Goed zeg! Lekker op het strand! Het is inderdaad echt superweer!

Ik ga douchen, eten en onderuit. Productieve dag gehad vandaag.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:22

Ze zijn ook niet dun hoor karev ;)
Dit jaar is het ook minder als vorig jaar, toen kon je net wat ribben zien, nu kun je ze voelen. Het is wat minder nat/koud geweest en dat zie je meteen aan de paarden.

Vorig jaar vonden we ze dun (vergeleken met he ze er in nl in de winter bij stonden) maar de veearts die kwam enten die vond ze er super uit zien en was veel schralere paarden tegengekomen.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 19:26

Bij mijn shet kun je ook makkelijk ribben voelen. Zou je niet zeggen als je dr ziet. Schrok ik laatst wel ff van. Dacht dat ze aardig gevuld was..is allemaal haar

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:15

Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ik las stukjes over paarden die veel liggen.
Dat zou een kenmerk van zandkoliek kunnen zijn. Zeker nu het wat warmer wordt en het gras een beetje gaat groeien. Bij mijn paarden is het een slecht teken. -O-

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:52

Monmaster, je ijsje kijkt wel een beetje naar het water van "hee, joh, was da nou?" :D

Wij hebben een lekker rondje bos gewandeld, 8 km totaal. Morgen een rondje rijden, beetje verder dan. Daarna nog even blaadjes/eikeltjes geharkt (waren nog blijven liggen van de herfst) en gelijk wat bramen gesnoeid. Wie die dingen toch ooit heeft uitgevonden... _-:(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:54

hier ook een haflinger kruising die altijd net wat dikker is dan wenselijk. En aan het eind van de zomer tonnetje rond. Laat ik al jaren in de winter interen. Gaat het ene jaar beter dan het andere. Vorig jaar ging ze al dik het voorjaar in dit jaar is ze mn de laatste maand flink afgevallen. Ribben zijn weer goed voelbaar en de kussens zijn van de kont. Helaas is mijn ruin , die wel onder dekens staat, ook zwaar afgevallen. En die komt niet zo makkelijk aan.

Maar ook leuk nieuws! Vanwege mooi weer mochten ze vandaag voor het eerst weer op de wei!!
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:55

Heerlijk hoor als ze er goed tegen kunnen :) Er staat genoeg iig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 20:59

Als ze er goed tegen kunnen inderdaad heel leuk. Met de fructaanindex op een dikke 25 vandaag mochten de onze echt niet. :=