Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:41

Ik zadel nu ook gewoon in de paddock op. Maar toen ik laatst Vi haar hoofdstel om deed beet Dailey mijn teugels kapot :') . En toen ik Dailey aan het opzadelen was wilde de jaarling wel even testen of zo'n zadel ook eetbaar is. Dus vind straks een plekje buiten de paddock wel zo prettig.

Die warmte is echt bizar ja! Ik wilde bij Vi haar deken ook af doen, maar toen ik ook maar probeerde de eerste buiksingel los te maken draafde ze er heel hard vandoor met een flink pissig hoofd :') . Ok then, keep your blanket :') .

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:53

Hier vinden ze het gras ook echt niet meer zo lekker nee :n Elevada die vermoord me tegenwoordig bijna als ik hooi kom brengen alsof ze de hele dag verder niks te eten krijgt 8)7

Hahaha Marlies, dan niet inderdaad

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:55

Hier begint het nu ook pittig te waaien en ik heb de indruk dat de temperatuur al iets aan het dalen is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:55

"Keep your blanket" _O- Ik kan in zulke gevallen echt moeilijk m'n kalmte bewaren :') Ik wil iets doen voor je eigen bestwil ja! Let me!!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:56

Het waait hier ook behoorlijk ja.
Ik laat mijn ritje maar zitten :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:57

Hier ook flinke woei en ik stapte vanmorgen voor het eerst in 8 weken weer op mn ruin. Even stuiteren maar verder braaf gelukkig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:57

Ik moet tegenwoordig op letten met Boon vermanend toe te spreken want Peps heeft het daar nogal moeilijk mee :D

Ik ga met deze windkracht ook niet het bos in, veel te link met al die takken die los komen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:47

Mijn paard wilde ook liever hooi, terwijl de kleintjes wel de hele dag gras staan te vreten :+
Dacht al dat het aan m'n paard lag hahah!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:06

Ik denk dat als ik de wei open zou laten dat ze er na het hooi wel in verder gaat hoor :)
Die vreetzak stopt gewoon niet met eten als ze de kans krijgt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:30

Hoi, zou ik me hier ook mogen melden? :) Ik heb samen met mijn mams negen paarden (we zijn beter in fokken dan in verkopen...) aan huis staan waarvan er twee van mij zijn. We doen alles zoveel mogelijk 50/50 en zeker nu ik volledig thuiswerk vind ik het heerlijk dat ik overal met m'n neus bovenop kan zitten haha.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:38

Welkom Laurie! :D Klinkt goed: 9 paarden en fokken <3

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:51

Welkom Laurie!

Mooie poetsplaatsen allemaal! Leuk om te zien en inspiratie op te doen.

De paarden gaan hier donderdag ook van het gras af helaas maar ze zijn er in de middag ook echt wel klaar mee.

Onze hypotheek is in ieder geval rond! Wij kunnen aftellen. Stap 1 is realiseren van een inloopstal en omheining hier en daar fixen. Er staat een overkapping van ongeveer 85m2 die we willen ombouwen tot inoopstal maar die moet dan opgehoogd en verstevigd worden en nieuwe dakplaten erop.

Hoe hebben jullie in (inloop)stallen gerealiseerd? Zelf gebouwd, laten bouwen, prefab?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:53

DubbelFun schreef:
Ik denk dat als ik de wei open zou laten dat ze er na het hooi wel in verder gaat hoor :)
Die vreetzak stopt gewoon niet met eten als ze de kans krijgt.

Zo gaat het hier ook, vooral gras eten ze echt als machientjes door.

_Tarzan schreef:
Dit is mijn poetsplaats :Y) (pony stond toen voor het eerst vast dus die wilde weglopen haha!)

Hij is zoooo schattig! Dat koppie <3

_Lorette_ schreef:
Ik had ze gisteravond al uitgekleed. Mijn ruin heeft het snel warm. Moest zelf ook even wennen!

Voor mijn gevoel is het ook veel langer warm dit jaar dan andere jaren? Normaal heb ik mijn oudje allang een regendeken op, maar nu staat ze overdag nog steeds bloot en ‘s nachts alleen onder de recuptex.

Ik bind de mini’s aan de mestcontainer vast, daar zitten ringen aan om hem mee te tillen die ook perfect zijn om pony’s van 90 cm aan te binden :+
De grote zadel en poets ik in de stal en die staat op commando ‘stay’ braaf stil. Ook buiten de stal trouwens, echt heel fijn. Bij ons was de overweging tussen poetsplek in het gangpad of stallen een stuk groter, dus dat was een no brainer voor mij.

Laurie schreef:
Hoi, zou ik me hier ook mogen melden? :) Ik heb samen met mijn mams negen paarden (we zijn beter in fokken dan in verkopen...) aan huis staan waarvan er twee van mij zijn. We doen alles zoveel mogelijk 50/50 en zeker nu ik volledig thuiswerk vind ik het heerlijk dat ik overal met m'n neus bovenop kan zitten haha.

Welkom Laurie! Gezellig :D

biancaaaa schreef:
Onze hypotheek is in ieder geval rond! Wij kunnen aftellen. Stap 1 is realiseren van een inloopstal en omheining hier en daar fixen. Er staat een overkapping van ongeveer 85m2 die we willen ombouwen tot inoopstal maar die moet dan opgehoogd en verstevigd worden en nieuwe dakplaten erop.

Gefeliciteerd met jullie hypotheek! Super fijn!
Qua stal geen tips, ik heb binnen boxen, maar afhankelijk van waar je zit is DS afrasteringen in slagharen een hele fijne partij om hout, hekken e.d. van af te nemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:02

@laurie: welkom :)

Het hier hier qua regen nu even los, gratis ramen wassen momenteel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:05

Gefeliciteerd Bianca en welkom Laurie :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 15:07

Hier willen ze toch echt elke dag nog op het gras. Maar deels zal ook routine nog zijn. Maar ze gaan wel gelijk naar de nieuwe strook gras.

Welkom Laurie. 9 paarden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:08

DaisyDarling schreef:
Voor mijn gevoel is het ook veel langer warm dit jaar dan andere jaren? Normaal heb ik mijn oudje allang een regendeken op, maar nu staat ze overdag nog steeds bloot en ‘s nachts alleen onder de recuptex.

We hebben wel vaker zo'n opleving gehad, volgens mij. De cross is hier vaak in oktober en we hebben eind oktober al drie keer op rij práchtig weer gehad. Tot ruim 25 graden zelfs. Vorig jaar was het weer wat koeler en mistig.

Precies 6 jaar geleden was het in november nog veel mooier en warmer. Ik kreeg een FB herinnering.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:10

Welkom Laurie!

Bianca fijn alles rond! Wij hebben de stallen zelf gebouwd met steenschotten en staal. Maar ik heb een heel handige schoonfamilie die dat allemaal voor me gedaan heeft :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:10

Als je zegt dat het hoogzomer was geloofde ik het ook. Ook nog geen winterhaartje op het paard te zien :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:15

Jij hebt altijd van die mooie foto's lorette <3

Ik krijg van t weekend een logeer overnacht paard. Haha. Oud fjordje van verderop die bij mij in de stal mag slapen. Hebben mijn jongens een paar nachten geen schuilstal, maar als het goed is wordt het weer droog.

Ooit...

Gefeliciteerd met gefikste hypotheek <3
Vorig jaar rond deze tijd zaten wij in die spanning. Lijkt al zo lang geleden

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:22

Hee Laurie! Welkom! :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:23

November!? Dat zie je niet aan de foto af inderdaad Lorette, wat een heerlijke foto :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:36

Toen was Frum nog een jonkie van 1.60 m. <3

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:22

Hier willen de paarden ‘s avonds niet naar binnen want ze staan nog op een wei met behoorlijk gras.
Heel onkarakteristiek voor mijn grote.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:39

Dankjulliewel! Er zijn wel drie pensionado's bij dus dat scheelt al iets :o De oudste is inmiddels 27 en die is ook hier geboren, heel leuk en bijzonder!

Wat fijn dat de hypotheek rond is biancaaaa, gefeliciteerd!

Echt een heerlijke foto Lorette <3 Jullie zijn zo'n mooie combinatie ook!

Wat lief dat de fjord bij jou mag logeren Akshay, dat wordt vast heel erg gewaardeerd!