Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 15:43

Lynn was het geloof ik. Ik weet dat ze in de bollenwereld inderdaad het land onder water zetten om de beestjes te doden. Ze leggen een randje zand of wat golfplaat eromheen en dan vol laten lopen. Lijkt me de goedkoopste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 16:08

Hier ook een vuilnisbelt in devgrond. Gewoon hele zakken huisvuil in de grond gespit. En uiteraard ook heeeeeeel veel puin, glas, ijzer, fietsen, kabel, emmers, schrikdraadresten enz enz. Heel wat kosten gehad om het op te ruimen.

Leuke foto's van jullie weekend!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:30

kvulden schreef:
Lynn was het geloof ik. Ik weet dat ze in de bollenwereld inderdaad het land onder water zetten om de beestjes te doden. Ze leggen een randje zand of wat golfplaat eromheen en dan vol laten lopen. Lijkt me de goedkoopste oplossing.

thx voor de tip
probleem is dat ik wel een put heb maar die werkt op een benzine pomp, voor ik die 7000m2 blank heb staan kost mij dat een vermogen ben ik bang, grond loopt ook erg af en is mega droge zandgrond, ook een nadeel waardoor ik geen fijne volle wei krijg. Elke zomer gaat wel deel kapot en groeit het onkruid sneller dan het gras. ik zal eens kijken of ik het via een put van 1 van de boeren om mij heen misschien geregeld ga krijgen
ik wil gewoon verhuizen!!! Paarden achterom, dan heb ik ook stroom en kan ik zoveel makkelijker alles onderhouden. Vorige week hadden wij kijkers die erg positief ware, maar na aantal dagen belden ze toch af ivm de tuin van de buurman . Wij hebben geen schutting aan 1 kant daar woont een man van bijna 90 die deze zomer ziek is geweest waardoor zijn moestuin iets minder netjes uitziet dan zou mogen. Ons boeit het niet, mag gewoon schutting geplaatst worden (alleen vinden wij dat onnodig, privacy genoeg, meneer is nooit in de tuin)
makelaar gezegd dat schutting geen probleem is, vriendelijke man, maar de kijkers waren bang op een vervelende buurman ( wonen nu pas 3 mnd in hun huidige huis en hebben al met 2 buren buren ruzie)
Dat begrijp ik juist niet, geen schutting lijkt mij juist teken van prettig buren contact, met een muur van 3 meter zou ik mij juist zorgen maken
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-10-16 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:31

Ik weet nog wel een leuk huis wat in de verkoop komt :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:34

Sure_lee schreef:

Ik ook, alleen moet dat van ons eerst weg zijn voor wijk kunnen kopen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 18:42

@sure_lee: :(:)
@lynn: frusterend, zowel van jullie huis als van de wei! Mollen vreten die beestjes ook, maar dan heb je weer een ander probleem :') Zou idd eens informeren bij de loonwerker, zoals tinky ook al zei.
@spatter: die vorige eigenaren waren wel een stelletje mafketels of niet? Als ik je verhalen soms zo hoor :=

Tja, het weekendje. Ik was stiekum best een beetje jaloers hoor dames! Het zag er super leuk en gezellig uit :j
Maar goed, ik had een 12-urige klusdag hier bij huis, je kunt niet alles hebben he? *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:29

Sure_lee schreef:

???? Heb ik weer eens iets gemist?

Lynn jammer dat de potentiële kopers afhaakten.... Ik ga duimen voor nieuwe kopers!

Is mij laatst met het weer (regen) ook gelukt *\o/*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:31

Oh ja....je hebt niks gemist maar ik had het wel in het weekendje weg topic gezet maar niet hier... maar mijn man en ik gaan scheiden....
Daarom komt ons huis te koop.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:33

Sure lee, geen leuke melding, sterkte ook met al het geregel ed

sorry ik begreep ook nie dat je jouw huis bedoelde, rot voor je! Kun je wel de paarden aanhouden?

Ik wil echter in 5 km max om onze woonplaats blijven ivm school van zoontje, fijn huis komt wss in verkoop, zou net aan haalbaar zijn ( of net niet en dat is dan helemaal balen) huizen waar wij interesse in hadden zijn helaas verkocht.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 12-10-16 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:33

Sure_lee schreef:
Oh ja....je hebt niks gemist maar ik had het wel in het weekendje weg topic gezet maar niet hier... maar mijn man en ik gaan scheiden....
Daarom komt ons huis te koop.

Oh bah, jullie ook al?! Abby toch ook?

Hè wat vervelend allemaal. Veel sterkte :(:)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:38

Bedankt!

Ik weet nog niet of ik de paarden kan aanhouden. 1 of 2 vast wel. Maar alle 4 weet ik niet.

Oh ja als je in 5km van je huidige woonplaats wilt blijven dan is de keuze wel beperkt. Succes.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:40

Weekend zag er idd gezellig uit op de foto's

Mensen scheiden, niet leuk, maar soms loopt het zoals het loopt en gaat het niet langer samen.

Hier niet zo veel te melden verder, heb weer eens de hoeven van 1 van onze paarden een beetje opgelapt vanmiddag. Waren wat stukjes vanaf gebroken dus weer een beetje recht gemaakt, dan ziet het er minder dramatisch uit ;)
Maar z'n hoeven waren kanon hard dus was blij met m'n stevige tang.
Al heb ik met de tang ook moeite om door de hoeven van ons trekpaard te komen, dat is echt beton. En dan helpt het ook niet echt dat ze een slecht evenwicht heeft :P

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:43

Sterkte sure-lee! Hoop dat je alles goed geregeld krijgt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 19:51

Nathalie, mijn ruin had ook een schiefel dit voorjaar. Buitenkant rechtervoorbeen, bovenkant pijpbeen. Ik ben voor de zekerheid naar de DAP gegaan voor foto's, maar qua pezen zat 't precies goed. Ik ben gaan smeren met omnigel (Phytonics) en hij heeft een tijdje Traumeel en Puur Bot gekregen. Schiefeltje is nu zo goed als weg.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:09

Dat klinkt veelbelovend Hilary! Was het al hard toen je begon met smeren of was het toen nog echt een zwelling?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:41

Dat is inderdaad een goeie tip! Een vriendin van mij heeft t bij haar paard ook op 2 voorbenen, nadat hij was gestruikeld. Is al wat maanden geleden, maar als je dan nog kan smeren en druppelen, kan ze dat mss nog proberen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:04

Het was al wel hard toen ik begon met smeren, maar er zat nog zwelling omheen. Die was eigenlijk al vrij snel minder. Op de foto's kon je nog een hele lichte reactie zien, maar mijn DA vond het heel erg meevallen. Gelukkig is hij ook zo nuchter dat hij dan zegt "inspuiten is onzin. Wil je nog een scan?" Dus ik "heeft dat zin?" Hij: "nou, tja, ik zou het niet doen, maar je moet het zelf weten." Oké, doei dan :)

Advies was vier weken beweging op het harde vermijden en de training met de helft terugschroeven (dus van 20 km naar 10 km ritten); na vier weken weer opbouwen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:41

Thanx! Er zit geen zwelling meer om heen. Zaterdag komt de hoefsmid, zal nog even met hem overleggen. Volgens mijn instructrice was het al te hard maar die heeft natuurlijk ook geen rontgenogen. Smid ook niet trouwens. Mocht er enige twijfel zijn kan hij volgende week gescand.
Overigens heeft twix als veulen ook een schiefel opgelopen waar niets aan gedaan is en die is er gewoon mee goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:41

Ik heb ook meerdere paarden met flinke schiefels goedgekeurd zien worden. Volgens mij heeft mijn jonkie een heel kleintje en die heeft de da bij de keuring niet eens benoemd.

Vandaag pulp gegeven. Ze halen er alle drie hun neus voor op :? :? :? . Ik ga het nog eens proberen :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:52

Wij doen de vitaminebrokjes erdoorheen. Een beetje muesli oid wil ook helpen. Gewoon kaal is het niet echt lekker :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:37

Hilary schreef:
Wij doen de vitaminebrokjes erdoorheen. Een beetje muesli oid wil ook helpen. Gewoon kaal is het niet echt lekker :+

Vertel dat die snotaap van mij, die breekt het hek nog net niet af voor haar pulp :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 19:29

Hilary schreef:

Ga ik morgen proberen.

Maar het jonkie lust ook geen slobber..... Of ze "snapt" slobber niet. Dus als het een beetje nat of zacht is schrikt ze :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:27

Hier ook gewoon pulp. Die veelvraten eten alles!

Na heel veel afscheid dit jaar komt er ook een nieuwe pup in ons huis.
Dit is joy

Afbeelding

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:28

Wat een schatje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:29

Was ik met Roana ook bang voor [***]: die trok haar neus op voor slobber!! Zelfs met appel en wortelstukjes er doorheen. Maar gelukkig gaat de seniores priores er elke dag alle 6 scheppen erin. Wel rustig opgebouwd, maar had echt niet geweten waar ik die op een veilige manier ivm ZE anders spekjes mee had kunnen geven...

Wat een droppie! <3