Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:16

Oh die voor foto.. die trailer kon iig een likje verf gebruiken :+ En meer dus.

Shirley, wat balen zeg! Breng je 'm dan naar een garage?

Sure_lee

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:21

Ze testen hem zeker wel. Ik ben er zelf afgelopen week ook heen gereden om hem te testen. Toen was alles goed. Heb echt veel rondjes gereden en op verschillende manieren en snelheden gereden en geremd. Maar toen we hem dus ophaalden was het probleem weer terug. Er hebben nu 3 verschillende bedrijven naar gekeken en er is vanalles vervangen maar zij weten het nu ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:24

Zo jullie gaan hard! Inderdaad een mooi projectje kvulden. Veel succes.

Schuilstal is bij ons helaas heel erg lastig ivm de gemeente. Dus vooralsnog gaan ze in de winter 's nachts op stal, maar het liefst zou ik een hele grote inloop/schuilstal hebben. Nou ja, je moet iets te dromen overhouden toch?

Bij ons vannacht 4 mm regen. Volgens de voorspelling komt er straks nog een hele plens water, maar vooralsnog is het zonnig, fris en staat er een pittig windje. Zo nog maar even op buienradar kijken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:26

Oh echt een gedoe dus. Remt ie dan niet meer goed of zo?

Ik las net over hooi, meteen mijn hooiboerman gebeld, we zijn er bijna doorheen en met dit weer gaat het wat harder dan anders. Ik denk dat ie vanavond of morgen 40 of 50 baaltjes komt brengen. :j

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:27

Enge gedachte Sure_lee.... Vind het al een gedoe met een goed werkende trailer. Het is zowiezo al "eng" met een levend iets achter je. Hoorde laatst nog was een vrouw bij iemand achterop geklapt omdat hij stil stond en die dame haar telefoon aan het opnemen was. Krijg dan meteen de kriebels.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:29

Ja joh echt een drama... Hij geeft vaak een klap met remmen. Lijkt net of er iemand achterop je klapt... En laten we het er dus maar niet over hebben wat de paarden voelen als die er in staan..
In november hebben we hem voor de eerste keer weggebracht... Toen dus voor een keuring en nakijken van de remmen. Toen dachten we nog dat het een kwestie van afstellen was..... Not

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:30

Inderdaad heel vervelend Sure_lee. Sinds ik mijn paarden aan huis heb ga ik overigens nog maar heel weinig met de trailer op pad. Voorheen was dat bijna 4x per week het geval.....

Nu woon ik op 300 mtr van de rijvereniging dus te voet gaat perfect.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:32

Is het niet de koppeling Sure_lee?

Jadybabe

Geven hier weer toto het eind van de week zat neerslag aan. Zo jammer, gisteren het circus maar weer verhuisd naar stal/ paddock.
I.p.v. dat ze braaf staan te grazen op die natte wei, nee, er moet gehold en gespeeld worden...zucht, slidings van een paar meter, daar werd onze weiboer niet vrolijk van. Land daar naast staan er 4, niets te zien, nog steeds nette wei.

kristelhans

En die hooitrein. :') Gezellie!

Ik heb gisteren twee van die natural feeding bakken gescoord via een kennis. :) Zijn van die hoekbakken voor op stal, kan 15 kilo hooi in, zijn van kunststof en er zitten 2 bakjes voor brokken en een liksteen in maar ik ga ze voor buiten gebruiken. Er zitten gaatjes in de bodem zodat water weg kan en het smeren met hooi is dan verleden tijd hoop ik! :) Deze:
http://www.infohorse.com/propaneltop.jpg

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:34

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:35

Ziet er handig uit kristel!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:39

Hooitrein :D al moet ik wel bekennen dat ik niet tegen die rommel kan :=

Wat een drama Sure_lee

Wat een grappige bakken Kristel,kon ik nog niet.

Hier zijn de jongens vrij rustig eigenlijk,geen slidings...zelfs niet na paddock-arrest.Ze wachten totdat de boden weer goed is denk ik :P Op het gras wordt al helemaal niet gerend,nou ja...hooguit tot de plek waar het hoge gras staat :P

Hier waait ook pittig,niet blij mee.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:41

Hier altijd slidings op nat gras. Verder nooit. :')

Ik had die bakken op Horse Event gezien toevallig en ik stond erbij te kijken maar vond ze veel te duur. Gisteren op mijn Facebook tijdlijn opeens iemand die die bakken (iets kleiner en goedkoper dus) nieuw 'over' had. Volgende week haal ik ze op! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:44

Dat ziet er goed uit kristelhans! Mooie bakken.

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:11

Die bakken zijn leuk! Nu wil ik ze ook.. Hebben ze ook een naam?

Joyce b dat is een goede tip! Flinke overstek + deuren aan meerdere kanten. Even kijken wat ik daarmee kan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:28

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:29

Oh ja, er staat een stukje over slowfeeding wat voor mijn fjorden niet op gaat.. die hebben gen stop knop. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:06

Mooie bakken, maar ik vind ze wat 'eng' klein. Een paard moet echt zijn hele hoofd er in steken en voor op stal is dat prima, maar buiten waar er meer rondlopen zou het bij mij niets zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:15

DubbelDun schreef:
Mooie bakken, maar ik vind ze wat 'eng' klein. Een paard moet echt zijn hele hoofd er in steken en voor op stal is dat prima, maar buiten waar er meer rondlopen zou het bij mij niets zijn.

Dat ben ik wel met je eens DD. Voor mijn 2 mannen zou het wel even "zeuren" worden als ze met zijn tweetjes hun koppies erin doen. Merrie eet sowieso altijd alleen, dus dat zou wel gaan. Voor in de stal is het wel wat, maar ik denk dat ze er ook van alles uittrekken en het dan alsnog door de stal slepen, zit ik mij nu te bedenken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:16

Ze krijgen allebei een eigen bak. :) Samen eten doen ze nooit, mag niet van mijn ruin. :+ Nu hebben ze speciekuipen maar wat een zooi wordt dat met nat weer. :') Als ik ze heb zal ik wel even goede foto's maken, die foto van internet kan ook net een ander formaat zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:20

kristelhans schreef:
Ze krijgen allebei een eigen bak. :) Samen eten doen ze nooit, mag niet van mijn ruin. :+ Nu hebben ze speciekuipen maar wat een zooi wordt dat met nat weer. :') Als ik ze heb zal ik wel even goede foto's maken, die foto van internet kan ook net een ander formaat zijn. :)

Hi, hi, bij mogen de jongens niet bij mijn merrie eten.....

Maar de jongens gaan wel met zijn tweetjes in zo'n bak, dat weet ik zeker. En paardruin heeft nogal een grote kop, dus dat wordt een boeltje.

Speciekuipen werkt inderdaad niet. Ik heb tractor banden met slowfeeder netten erin.

Dat werkt goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:21

Speciekuipen zijn ook veel te laag :) Leuk om water in te doen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:26

Het gaat meestal 'redelijk netjes' met de kuipen (ahum), water heb ik er ook in inderdaad maar banden en netten wil ik niet, ik rijd ook regelmatig daar dus deze hoekdingen leken me ideaal! Mooi tegen een paal aan in de hoek of een stukje ingraven misschien, even zien als we ze hebben. Ik denk dat het er alleen maar mooier/strakker/netter van wordt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:29

Maar een hoekbak is toch ook heel makkelijk zelf te maken met 3 palen en een paar stukken hout (plaat of planken) ??
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 15-09-15 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt