Arabesk schreef:Ik vind het toch heel wat anders, als een paard wel 24.7 buitenstaat, maar niet op gras, bijvoorbeeld een grote paddock of HITactiefstal. Dan kan je best zonder weide. Heel veel paarden kunnen ook gewoon niet tegen het rijke (koeien)gras, en is het ook vaak beter om ze niet op grasweides te zetten.
Dat ben ik inderdaad met je eens. En een paard wat de hele dag buiten komt in een paddock of een HITactiefstal krijgt in mijn ogen ook voldoende afleiding en wordt paardwaardig gehouden. Mits hij/zij ook nog contact kan maken met soortgenoten.
En natuurlijk zijn daar ook weer uitzonderingen op. Bij ons op stal staat een paard wat eigenlijk als de dood is voor andere paarden en daardoor van zich afslaat. Zij heeft het veel meer naar haar zin wanneer ze in haar eentje in een weilandje staat met een draadje tussen haar en haar soortgenoten.
@Lovely, dat ben ik dus niet met je eens. Ik sluit me aan bij VeerenAshley in deze!
@Sportpaarden...tja ik heb ook een duur paard aangeschaft. Niet omdat ik perse met haar aan de wedstrijden wilde, maar gewoon omdat ik als een blok voor haar viel en ik in de luxe omstandigeheden was dat ik het kon betalen.
Toen ze bij mij thuis kwam is ze in de wei gegaan bij mijn Shetlander (waar ze niks van moest hebben) en na 3 dagen achter een draadje gestaan te hebben is ze in de kudde gegaan. Waar ze nog altijd met erg veel plezier staat.
Sportpaard of niet,een paard is een paard met dito behoefte, waar wij mensen maar al te makkelijk aan voorbij gaan!
@Ninx ja ik werd geattendeerd op dit topic en zag toen dat jij het geplaatst had
. Heb de paardjes vanmorgen lekker zien staan genieten van het zonnetje. En daarstraks weer. Ze hebben het wel naar hun zin
.