Hier heb ik nu echt een zwembad in de wei. Nu droog maar wel nog een stevige wind. Hopelijk blaast het de boel een beetje droog.
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 21-02-22 09:24
Oef, normaal zijn ze redelijk positief met voorspellen van de hoeveelheid sneeuw (vaak valt er uiteindelijk minder). Deze keer helaas toch niet...
Er zou ik totaal zo'n 40cm vallen (dus tot en met vannacht, stopt niet met sneeuwen tot 2 uur vannacht), maar er ligt nu al 20/30cm.
Ik heb de paarden nu nog binnen staan... Zet ze dadelijk wel even buiten, maar wordt maar kort denk ik. Dierenarts komt straks ook de veulens enten. Ene veulentje reageerde erg heftig vorige enting, dus ben bang dat als ze straks helemaal koud en nat zijn, hij er nog meer last van gaat krijgen? Of zou dat wel mee vallen?
Ik reed net naar kantoor en er staat meer water dan ik ooit heb gezien. Delen van het industrieterrein zijn ondergelopen, op de snelweg stond het op stukken bijna tot aan het asfalt en er waren weilanden onherkenbaar geworden waar ik nooit plassen op had gezien tot vandaag.
Oeps Belle Boef, jij hebt je survival wel weer gehad
Die sneeuw ziet er wel prachtig uit. Maar, geloof niet dat ik zou willen ruilen
Hier ook een weiland dat deels blank staat. Paddock is gelukkig plasvrij, rijbak ook. Maar even losgooien zit er niet in, zolang de schade niet opgelost is.
Het heeft ontzettend ingeregend in de stal. Net 3 kruiwagens drijfnatte bodembedekking eruit gehaald. Hopelijk droogt de vloer ff aan voordat ik opnieuw opstrooi.
Oh en in de bijkeuken ontdekte ik lekkage in de muur, ontstaat door het afdakje bij de buitendeur.
En de schuurdeur is zo hard dichtgewaaid dat er stenen af zijn en de deur niet meer op slot kan.
En nu zijn er wegwerkzaamheden voor de deur, die ik na een nacht slecht slapen door de storm, totaal niet kan waarderen .
Zo, nu ben ik uitgezeurd over t weer en de schade voor vandaag
Hier is het ook echt vreselijk nat, maar inderdaad ook op plekken (buiten ons erf) waar normaal nooit water staat. Wat een ellende dit... zo is paarden houden even helemaal niet leuk.
Quir mijn hemel wat een sneeuw... hopelijk is er niet nog heel veel meer gevallen
Ik heb gisteravond en vannacht mijn jassen gewassen en gedroogd. Waterkolom 10.000 was niet voldoende voor de regen van gisteren. Alles was nat geworden en hing te druipen in huis. Had overal water en moddervegen tegen de muur en op de vloer. Toen was ik er klaar mee... Ben in mijn hemd verder gaan werken buiten. Ik ben een koukleum, maar ik was zó ontzettend boos en chagrijnig, dat het me allemaal niets meer deed. Mijn vriend is gevlucht, want die wilde niet meer met mij dealen. Het voelde gewoon zo stom allemaal. Alles waaide stuk. Sneller dan ik het kon repareren of vastzetten. Alles stond onder water en er liepen stroompjes vanaf de weg naar de stal, waar ik er maar met moeite voor kon zorgen dat er alleen water de zadelkamer in liep en niet bij de paarden in de stallen. Wat een ellende. Ik vind het zo ook niet leuk om paarden te houden.
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 21-02-22 10:07
Zo te lezen hebben wij nog weer mazzel met het water. Paarden staan ook alweer een uurtje buiten grasjes te kanen. Kijken wat het vanmiddag weer gaat doen want geloof dat het dan weer kon stormen, toch?
Die sneeuw... das veel. Nee wil niet ruilen. Want als dat dooit is het ook erg nat.
Hier flinke plassen en de paarden staan in de tent te eten, meer 'droog' is e ook niet. De pomp staat al aan, maar een nieuwe bui zit e al aan te komen.
@loretta: hou vol, ooit gaat het over @quir: sneeuw is mooi, maar wat mij betreft duidelijk een gevalletje nimby Vwb het veulen zou je eens om een andere entstof kunnen vragen. Hier had ik er ook eentje die kon niet tegen de stof die altijd gegeven werd, maar reageerde beter op een ander middel.
Jeetje wat een hoop water en overlast bij sommigen. Hopelijk is alles weer snel voorbij en krijgen we weer wat normaler weer.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-22 10:25
Lynn_Nikita schreef:
MarjanB schreef:
Bij equitom opereren ze alles.. soms vraag ik me af waar het einde zit qua wat nog “humaan” is..
Eens.
Hier al twee paarden op de operatietafel gehad bij Equitom.
De eerste had de scherpe onderkant van een prikpaal recht in zijn buik gekregen, we weten nog steeds niet hoe.. was ook een enorm lastige operatie en Tom gaf direct bij binnenkomst al aan dat de prognose zeer slecht was. Hij wou hem wel open maken om te kijken hoe het ervoor stond, maar bij te erge schade, de operatie niet verder zetten. Paard is volledig opgeknapt en alweer vijf jaar volledig onder zadel.
Mijn andere paard, mijn ijslandse dame, helaas op de operatietafel laten inslapen. Ze belden heel eerlijk op dat het wat hen betrof niet dierwaardig was verder te gaan met de operatie. Ze had koliek maar tijdens de operatie bleek haar darm verlamd door kapotte zenuwen, dit was niet te herstellen.
Om maar te zeggen: ze gaan bij Equitom ver (heel ver...) maar tegelijk zijn ze ook eerlijk. Als het niet dierwaardig is adviseren ze inslapen.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-22 10:30
Die sneeuw ben ik toch wel jaloers op hoor heb dat echt gemist dit jaar! Maar nu mag de lente wel komen!
Hier is ook alles vreselijk nat. Heeft gisteren de godganse dag geregend. Gelukkig geen extra bomen omgegaan.
@Lorette nog efkes, het is biiiijna lente! Maar heel herkenbaar gevoel hoor.
@boemel: ingeregend in de stal, ook dik balen!
@belle boef: pffff bij jou ook geen gebrek aan water
Dierenarts is hier net weg, alles is weer ingeënt en Guffý is klaar voor haar eerste wedstrijdje 2 april
Ze vond de dierenarts wel niet zo'n topidee, ik zei nog: ja, ze is een beetje meer onzeker dan haar zusje, dus we gaan het rustig aanpakken. De naald erin en ze schrok zich echt wild, mega snurk en met vier benen tegelijk de lucht in toen moest de enting zelf nog, nou, dat vond ze echt geen goed plan. Twee x kaarsrecht omhoog gesteigerd Na wat kalmerende woordjes gelukkig alles terug in orde. Dat heeft ze alvast niet van haar moeder
MarloesHJ
Geplaatst: 21-02-22 10:37
Het is hier nat, maar ik heb het wel eens natter gezien. Maar goed, ze staan buiten en nu schijnt de zon nog in elk geval, al zou het straks wel weer gaan regenen. Geloof wel dat de ergste wind voorbij is. Vannacht hier trouwens ook nog flinke onweer geweest.
KittyDylan
Geplaatst: 21-02-22 10:45
Zo he, dat is veel sneeuw!
Flink water overal. Hier stond de paddock ook goed blank, normaal vrij droog. Toch maar binnen laten staan. Niet fijn om ze zo nat te laten staan. Arme kat zat vanmorgen ver weg verstopt, flink geschrokken van de onweer denk ik. Heeft erg vervelend gedaan vannacht.
Vanmorgen op naar werk, lag er een boom onder aan onze straat, weer omdraaien
Hier regent het nog steeds en vanmiddag wéér wind zeggen ze. Ben er zo klaar mee. Zag weer lint wapperen langs de wei, maar dat maak ik morgen wel. Blijf bezig
De eerste plas was net leeg en de stallen half gedaan toen de volgende bui zich aankondigde... en die is nog steeds bezig. Dus ik heb de boel maar even on hold gezet en ben binnen koffie gaan drinken... de plas loopt niet weg en de kruiwagen met ook niet.
Hier ook alles natter dan ik in de 12 jaar dat ik hier woon gezien heb.. het is gewoon teveel achter elkaar aan. Ik vermoed dat als we het een aantal dagen droog hebben (de vraag is alleen wanneer dat gaat worden... ) het nog best snel weer verdwijnt. Ik hoop het tenminste, want mijn mestbult moet hoognodig weggereden en dat kan alleen als het land waar het overheen gaat droog genoeg is...
Nu zo maar even ruzie maken met mijn oude merrie Die zal absoluut niet naar buiten willen en ik wil dat ze haar benen even gaat strekken en dan kan ik makkelijker uitmesten
Hier zou het rond half 12 weer even droog zijn en dan gaat het weer door...
Toen ik aan het uitmesten was kwam Boon even de tent uit gelopen om op een droog stukje te gaan mesten om vervolgens weer in draf de tent in te schieten
zo net een rat gevangen zo groot als een klein konijntje...
Flew
Geplaatst: 21-02-22 12:05
Gatver wat een weer zeg. Onze stal mist dus een stuk dak en een stuk zijwand, dus helaas staan de paarden niet helemaal droog, omdat de regen nu naar binnen kan waaien. Gelukkig hebben ze goede dekens op. Ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over hoe goed mijn paddock zich gehouden heeft onder alle regen. Tuurlijk staan er plassen en is alles een beetje mushy, maar het staat niet blank. De wei overigens wel, maar dat is niets nieuws. Er moet alleen niet veel water meer bijkomen, want één van onze sloten staat op overstromen en dat is de sloot naast de zadelkamer.
Gisteren hadden wij achterin nog mooie droge stukken maar daar komen ze nu bijna niet omdat wij echt alleen op de schuilstallen voeren die we godzijdank meerdere hebben. Ze kunnen allemaal met droge pootjes staan maar van plek naar plek lopen voor is een drama. Maar goed, het is wat het is. Ik vrees dat de sloten het hier ook niet gaan houden maar die liggen niet aan ons land.
Onze plannen om het voor helemaal aan te pakken krijgen steeds meer concrete vorm en er gaan in april 2 paarden vertrekken waar we er voorlopig ook geen voor terug nemen om de boel stevig onder handen te gaan nemen.