[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:24

Maar echt, hoe krijgen jullie dat spul verdeeld over de track zonder dat de paarden jullie zien? Als ze hier lucht van krijgen, gaan ze me overal achtervolgen }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:25

Ik moet ook regelmatig mijn paarden zoeken dus kan makkelijk ongezien een deel rond komen _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:35

Ergens anders alvast was bezigheidstherapie neerleggen of even een deel van de track afzetten denk ik?
Daar heb ik nog niet over nagedacht eigenlijk. Wel een goeie, want ik heb ook 2 van die schaduwen. Zeker als het om eten gaat _O-

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:33

Tijdens het mesten of als ze net nieuw hooi hebben, dan zijn ze bezig met andere dingen :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:39

Ik krijg dat ook niet gedaan als ze gewoon op de paddock staan. Wat doe je? Wat doe je nu? En wat ga je zo doen? Kan ik helpen? Mag ik dragen? Zal ik nu ook schijten als jij aan het mestruimen bent? Nu dan? Nu dan? Sta ik in je weg?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:41

neile schreef:
Ik krijg dat ook niet gedaan als ze gewoon op de paddock staan. Wat doe je? Wat doe je nu? En wat ga je zo doen? Kan ik helpen? Mag ik dragen? Zal ik nu ook schijten als jij aan het mestruimen bent? Nu dan? Nu dan? Sta ik in je weg?

Dit. Maar dan wel het liefst op de plekken waar je al geweest bent.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:42

Hahaha vooral mijn ruin gaat ook altijd graag precies voor mijn neus mesten terwijl ik aan het uitmesten ben! Sowieso stalken ze me vaak het liefst het hele uitmestrondje, wel zo gezellig :+

Met enige regelmaat zet ik tijdens het uitmesten de hooibakken open zodat ze de restjes goed kunnen opeten terwijl ik aan het uitmesten ben :D Dan ben ik ze even kwijt en kan ik daarna gaan vullen :j

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:47

Zoooooo leuk al die ideeen hier!! Ik heb even een topic aangemaakt voor hersenwerk-ideetjes [OPG] Hersenwerk ideeën gezocht en je foto er in gezet BrittS ;)

Ik zoek echt al jaren naar leuke ideetjes om de winter door te komen met onze merrie. Leuk als jullie daar je ideeën evt ook achterlaten?

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:54

Wauw wat een gave paddock paradises komen er voorbij zeg! <3 Even een vraagje voor de mensen die 8+ paarden hebben staan, hoe doen jullie dat met de mest? Ruimen jullie heel braaf elke dag de mest op of? Persoonlijk zit ik er nou niet echt op te wachten om elke dag van zoveel paarden de mest op te ruimen maar ja om het dan te laten liggen vind ik ook weer niet zo geweldig hier %) Dus nu vroeg ik me af of er nog andere alternatieven zijn om de mest weg te halen. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:06

Ik vind het snel een rommeltje worden als je het laat liggen. Dan lopen ze door de hopen heen en is het helemaal niet meer te ruimen. Beetje modder en het wordt een drap.

Je hebt wel mestruimers die je achter je trekker kan doen of een poepzuiger

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:20

Creatieve ideeën hier <3

Bij vrienden gebruiken ze een mest zuiger. Persoonlijk zou ik me afvragen wat je moet met zoveel paarden, ik heb aan 4 al veel teveel, haha. Als het van meerdere eigenaren is kan toch beurten doen?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:40

Ja dat, als iedere eigenaar iedere dag 1 kruiwagen er uit haalt ben je er al. Met m’n zus samen hebben we er 5, we vervelen ons niet :D maar we weten na al die jaren wel hoeveel ze poepen samen :) we doen het om de dag, gaat altijd goed, misschien omdat onze ouders zeiden dat als we het niet zouden doen ze alle paarden weg zouden doen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:10

Wij hebben 5 paarden hier staan, 2 eigen en 3 pension. We hebben de afspraak met de pension mensen dat ze ook een kruiwagentje uitmesten als ze er zijn. Ik heb eigenlijk zelf maximaal 2 kruiwagens dus dat is te doen.

Hier weer flinke problemen met de nattigheid helaas. De rijbak (omgekeerd) is volledig droog. De track ook zo goed als, paar slechtere plekken. Gelukkig vorig jaar voor de stal een flink stuk bestraat. Maar het paddockje tussen stal en track is echt weer zo slecht... Volgend jaar toch maar eens kijken hoe we dit kunnen verbeteren.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:25

Zidore schreef:
Ja dat, als iedere eigenaar iedere dag 1 kruiwagen er uit haalt ben je er al. Met m’n zus samen hebben we er 5, we vervelen ons niet :D maar we weten na al die jaren wel hoeveel ze poepen samen :) we doen het om de dag, gaat altijd goed, misschien omdat onze ouders zeiden dat als we het niet zouden doen ze alle paarden weg zouden doen..

Zo herkenbaar hahaha. Ik ben op dezelfde manier gedrild door (vooral) mijn moeder (zonder verstand van paarden).

In deze donkere periode halen we de mest sowieso drie keer per week van de track en uit de wei. Dochter van mn man doet het twee keer doordeweeks omdat zij er met daglicht is. En ik doe de weekenden, de schuilstal (elke dag) en de gewone stallen (elke dag).

Met puberdochter hebben we wat functioneringsgesprekjes gevoerd in de afgelopen weken. Dat ging van: hoeveel poept een paard op een dag? Naar: jemig wat poept een paard veel op een dag. Naar: ik heb het gevoel dat ik alleen maar aan het poep ruimen ben (let wel: twee keer per week :+ ).

En dan deed ze het ook nog met de Franse slag, maar toen kwam mijn opvoeding om de hoek kijken (ohhhhh ik lijk echt op mijn moeder hahahaa). Mijn mededeling dat ik in haar verdere carrière die woorden nooit meer wilde horen en dat ik anders naar de manege zou rijden voor een 10-ritten kaart voor haar zónder een eigen paard, dat was voldoende. Hoop ik }:0

Ik vind het belangrijk om alles poepvrij te hebben omdat we buren hebben, tegen de wormen en omdat ik niet wil dat ons dure aangekochte woudzand dicht slibt door de mest. En als je het met regelmaat doet, dan valt het echt wel mee vind ik.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:33

Die lagere voerplek met de pallets er onder was overigens na een ruime dag geen regen ook gewoon wel weer goed. Hoekpunt met alleen een paar kuub zand had een droogdag extra nodig (geen foto meer van gemaakt).

De nattigheid rechts in beeld is geen restant van de regen, maar met dank aan mijn lieve subtiele Fuchs die het vind dat drinkbakken ultiem speelgoed zijn en meerdere keren even volle drinkbak omkeerde :'). Normaal staat die daar ook niet, maar had even wat geschoven met de jonge paarden die ziek waren.
Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:59

Heel erg bedankt van de week voor alle tips wat betreft paddock. Ik heb gesproken met een grondverzetter en die adviseerde dag als ik de gras zeer kort maai en er 15cm M3C zand op zou storten, dit voldoende zou zijn voor nu gezien ik het met maand of 8 opnieuw wil aanleggen en dan ook wil afgraven en draineren. Ze komen waarschijnlijk komende week 25 kuub zand brengen dus dan kan ik daar mee bezig gaan om te verspreiden. Zal wat foto's plaatsen wanneer het gedaan is :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:07

Succes! Hopelijk helpt het :j

Ik heb 2 voerballen besteld. Kunnen ze daar vast mee gaan klooien.

Wij hebben 4 paarden staan en mesten 2x per dag met de voerbeurt. Dan is het 1 kruiwagen. We mesten alleen de track, bak en stal. Weides niet.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:39

Lotte_Wessel schreef:
Heel erg bedankt van de week voor alle tips wat betreft paddock. Ik heb gesproken met een grondverzetter en die adviseerde dag als ik de gras zeer kort maai en er 15cm M3C zand op zou storten, dit voldoende zou zijn voor nu gezien ik het met maand of 8 opnieuw wil aanleggen en dan ook wil afgraven en draineren. Ze komen waarschijnlijk komende week 25 kuub zand brengen dus dan kan ik daar mee bezig gaan om te verspreiden. Zal wat foto's plaatsen wanneer het gedaan is :)

Super joh!

Ga je t niet laten verspreiden? Zo nee, misschien was je t al van plan maar ik zou het op meerdere plekken laten storten (ipv 1 bult). Scheelt veel werk!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:42

Ir111 schreef:
Lotte_Wessel schreef:

Super joh!

Ga je t niet laten verspreiden? Zo nee, misschien was je t al van plan maar ik zou het op meerdere plekken laten storten (ipv 1 bult). Scheelt veel werk!

Ja ik wil het inderdaad op meerdere stukken laten storten, al is het dat ze zeer langzaam vooruit rollen terwijl ze storten zodat het beetje verspreid ligt. Anders ben ik voor de rest van het jaar bezig :') maar heb mijn partner en broertje en zusje enzo die allemaal kunnen helpen. Zo gaan wij kerst spenderen _O-

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:57

Gewoon je paarden er op loslaten, ideaal speelgoed.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:58

tamary schreef:
Gewoon je paarden er op loslaten, ideaal speelgoed.

Haha ja dat is ook een optie! Zie ze verdwijnen in mega zand bulten :') in ieder geval goede entertainment.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:29

Ja daar kunnen die van mij over meepraten, heel leuk speelgoed :D

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:30

Hahaha heel herkenbaar! En verspreiden gaat nog verbazingwekkend snel :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:02

Ik heb nog even gevraagd wat voor granulaat erop is gegaan bij ons. Maar het was iets van medium grof. En dan schoon. Dan zit er alleen steen in en geen glas oid.
De bedoeling was ophogen met 15 cm. Maar op sommige stukken ligt er wel 30 denk ik.

Ik heb vandaag foto's gemaakt van hoe de track nu is.
Kan ze hier wel plaatsen maar ze staan ook in mijn topic.

[ITP] Mijn Haflingers nu meer dan een jaar in het paardenparadijs!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:43

Dat ziet er goed uit Shirley! Toch fijn zo'n mooi breed en droog pad, flink verschil met de stukken naast het pad +:)+