Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek
Blogger

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:52

Leuk die naamplaatjes! En dat stalletje ook <3

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:55

Och wat een schattig naamplaatje!
Wel bagger dat de jaarwisseling zo verliep! Maar belangrijkste is dat het al met al goed is gekomen!

En die jongens met hun vuurwerk... Pfffffff, daar gaat mijn bloed echt van koken

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:56

Wow die vos lijkt best op Prim :+
Die is vanmiddag al opgehaald, stuk sneller dan ik dacht dus maar eens met de buren gaan praten over een weidemaatje :=
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:57

Wat een gaaf naambordje en een leuk verblijf zo Utopia, doet me aan Pipo stijl denken ;-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:51

Wat een schattig plekje Utopia <3

miepmier26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:25

Allemaal de beste wensen! Ik plaats niet zoveel maar lees wel mee. Een tijdje geleden de beslissing genomen om er een nieuw paard bij te kopen. En deze week is ze gekomen *\o/* . Wanneer hebben jullie je nieuwe paarden bij de groep gezet?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:55

miepmier26 schreef:
Allemaal de beste wensen! Ik plaats niet zoveel maar lees wel mee. Een tijdje geleden de beslissing genomen om er een nieuw paard bij te kopen. En deze week is ze gekomen *\o/* . Wanneer hebben jullie je nieuwe paarden bij de groep gezet?

Ik direct, maar dat was niet meteen mn eigen keuze, shettemans bleef maar onder de draad gaan die ik in het midden van de paddock had gezet, toen de draad op 1m gezet zodat hij ook weer makkelijk terug naar de andere kant kon mocht mn haf wat te enthousiast spelen met hem. Ging eigenlijk snel prima. Met paarden van gelijke hoogte zou ik wachten tot het over de draad goed gaat en bij voorkeur eerst op de wei samen zodat ze nog wat afgeleid zijn door het gras.
Doen wat zelf goed voelt zou ik zeggen.

Dat stalletje van die 2 kleintjes is wel echt te schattig daarom <3 wil ik ook :j

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:28

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:32

Mijn 2 grote heb ik meteen bij elkaar gezet, maar die kende elkaar van een paar maanden terug al en ze waren toen beide nieuw op het erf. De pony heb ik apart gezet achter een draad waar alleen zij onderdoor kon, zodat ze contact kon zoeken als ze wilde en kon vluchten voor de heks :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:26

De beste wensen allemaal!
Hier 3 paarden super rustig, de 4e helaas niet. Die stond zielig in de stal te schuilen. Toen bedacht ze opeens dat het toch wel beter was om naar de rest te gaan en rende zo door alle draden heen {:)-:( Daarna was het meteen weer rustig maar toch zonde dat ik nu al meer dan een uur nodig heb gehad om het te herstellen :+

Hier staan de paarden wel vaak in de rijbak maar je ziet precies waar ze het stuk in en uit lopen. Dat slijt helemaal uit en er is inmiddels een kuil van zeker 30-40 cm diepte. Wij hebben gewoon zand gekeerd, dus geen ramp, maar zou zeker de paarden niet via de rijbak de stal in laten als je je bak echt netjes wil houden.

Oei Utopia, jullie hadden een vervelendere jaarswisseling! Balen dat ze dan zo in paniek raken hé! Maar dat naambordje is wel te schattig en wat een heerlijke foto's van jullie oudejaarsrit!

Wij hebben alle paarden meteen bij elkaar gezet. 1 dag "mot" gehad, mag eigenlijk geen naam hebben. Maar gelukkig alles goed gegaan. Zou het zo weer doen :')

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:54

Azmay schreef:
YoniB schreef:
Hoi! Ik lees al een tijdje mee, mijn droom is om uiteindelijk paarden aan huis te houden. Dat is voorlopig nog niet aan de orde dus het bleef bij meelezen. Nu zie ik echter dat het over stalling (en een huis) bij Geldrop gaat? Daar woon ik, dus wie weet kan ik je helpen met wat tips. Waar ben je naar op zoek? Als je er niks aan hebt gewoon zeggen hoor!

Ik moet haar vooral veel buiten hebben en ik kan de verzorging niet helemaal zelf.
Huis zoeken we ook nog, maar deze moet eerst nog verkocht :Y)

Mmmm er komen regelmatig mooie paddockparadise achtige plekjes op marktplaats tussen Eindhoven en Geldrop in. Nu al een paar keer gezien. Maar met niet alles zelf doen ga ik even van volpension uit, en dan kom je hier volgens mij toch uit op de 2 die ook via internet te vinden zijn, Stal Cartonia en Manege Meulendijks. Ik durf bij beiden niet te zeggen hoeveel ze buiten komen, al heeft Meulendijks véél weiland (maar geen idee of de pensionpaarden ook op de grote stukken komen of dat dat alleen de manegepaard en -pony's zijn. Ik sta zelf volpension met elke dag buiten, maar in Veldhoven, plmin 25 rijden. Dus dat valt af dan voor jou.

Maar jij hebt de paarden waar je nu woont dus aan huis? Kunnen we geen huizenruil doen ;-)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:04

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:07

Nee, wel aan gedacht destijds maar uiteindelijk gekozen om buiten hooi te voeren

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 22:30

Vandaag een partij rubber matten gescoord bij de buurman. Die komen vast wel weer een keer van pas

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:34

Lisan89 schreef:
Wat een fantastisch stalletje hebben Kevin en Kaatje.

Iemand ervaring met dit type hooiruif in een stal?
https://www.cavalo.nl/verticale-hooirui ... rluik.html
https://www.cavalo.nl/growi-hooiruif-lento.html

Toevallig even van deze site, maar heb ze ook al bij stallenbouwers gezien en ben benieuwd naar ervaringen!

Die bovenste hebben ze op de stal waar ik sinds kort werk. Zowel met voerluik als op jouw foto, als zonder voerluik (dus gewoon deze maar zonder deurtje erin). Ik vind het mooie dingen, rommel eromheen valt mee, past echt goed veel hooi in. Ik vind het deurtje niet heel veel toevoegen, want als je verder naar boven vult valt het er toch uit als je hem echt goed wil vullen (ik ben ook wel echt klein, misschien is dat de reden haha). Ik vind van bovenaf vullen dus makkelijker, met een krukje. Ik zou hooi zelf los voeren maar als je toch een net of ruif wil, zou ik zelf zeker voor zoiets gaan!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 22:41

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:53

Nordic <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kreeg net een update vanuit NY met een video van Nordic! Zo leuk... niet te geloven dat hij alweer bijna 2 is! :o

Nu even bijlezen...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 23:21

Hij is knap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:32

Wat een knapperd!

Hier met Natasja en mijn paarden naar buiten geweest, wat deden ze het goed <3

Verder een eind gekomen in de keuken, morgen weer verder!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:38

2 alweer :wow:
Hij ziet er super knap uit Libera.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:40

belle_boef schreef:
Wat doet die onderste uiteindelijk met het gebit? Dat zou ik me wel afvragen

Ohja, sowieso met gat als we dat doen, ook ivm natuurlijke eethouding. Had niet gezien dat de onderste geen gat had maar die zijn er wel!

Thanks voor je reactie Yoni!

En Liberia, hij is <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:44

Libera <3

Robijn en Natasja lekker samen gereden!

Ik lig nog in bed, heb over 1,5 uur les met Jonique dus zal zo maar eens in actie komen. Zal morgen wel tegen vallen als de wekker weer om 6.15 gaat :=

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:59

Een vriendin heeft de ruif met het gat. En er zelf nog een net Maas 4x 4 daar onderin gehangen (niet vast maar onderste stuk zoals hooinet, dus met eten kan dat wat naar buiten getrokken worden zodat ze ook bij het achterste hooi kunnen als bijna op is. Dat werkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:06

Hooiruif ziet er mooi uit, maar ik heb er geen ervaring mee.

Oh wauw, die Nordic is echt prachtig <3 <3 <3

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:37

Nordic <3