Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:49

AH, Abby ... Dat is een tegenvaller... Niet bekend in jouw regio.
Leuke foto's

Waarom gooi je dat hooi niet gewoon los op de grond... Je maakt twee hopen, desnoods drie...klaar is keesie.

Niks van aantrekken tis niet allemaal in 1 jaar tijd gebeurd... Daar heb ik 43 jaar over gedaan.... :=

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:11

Afbeelding

Afbeelding

zoefie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:12

I did it echt tig keer geprobeerd om foto's te plaatsen and finally de aanhouder wint

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:15

Ik mis nu de applaus-smiley :Y)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:16

Afbeelding
Jajaja, ik heb het nu echt onder de knie. Mijn fjordenmonster in antidazenverpakking *\o/* *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:17

zoefie schreef:
I did it echt tig keer geprobeerd om foto's te plaatsen and finally de aanhouder wint

Yeeeeujjjjj...gelukt!!!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:19

Die ziet er wel goed ruim uit. Ik zoek nog een nieuwe vliegenrijdeken. Degene die ik nu heb trekt naar achteren; er zit geen borstsluiting op, alleen een sluiting voor het zadel en dan een halsstuk eraan. Vorig jaar heb ik voor allebei nieuwe vliegendekens gekocht voor in de wei; dit jaar de rijverpakking maar eens aanschaffen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:26

Goed hé! Onvoostelbaar trots op mezelf
Hilary klopt is ook een fijne uitrijdeken. Ik heb voor mijn ruin de weidevariant en die is ook fijn. Ik moet alleen de klittenband altijd goed sluiten anders beschadigd de stof

Anke, hoe bevalt het? Is het nog goed gekomen met de stroom? Ik heb sls het goed is nog zo'n testapparaatje liggen (en ook nog wat reservespul) mocht dat nodig zijn. Wil ook wel ff gaan kijken morgen mocht dit nodig zijn. (met mijn beperkte stroominzicht)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:29

Afbeelding
De weidevariant (nu ik eindelijk foto's kan plaatsen zullen jullie het merken ook)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:33

Gaaf zoefie!
Hier veel wind en dus nog geen vlieg gezien.

Kunnen ze er nog bij als de bak way leger is zo Anke?

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:42

Azmay ik gebruik de deken alleen tegen de dazen, dus op dit moment gebruik ik ze ook niet. Er zitten (godzijdank) nog geen dazen daar is het te koud voor. (Ieder nadeel heb zijn voordeel hé).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:43

Mss moet ik ook eens aan een uitrij vliegendeken. Kan ik gewoon het bos in. Of moeten de dazen dan mij hebben? Moet ik ook een vliegendeken aan <<)

Vandaag les gehad. Ging niet zo slecht. En weer wat tips mee genomen.

En een geluiddicht oornetje gevonden. Zou dat wat voor Caj zijn?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:45

Hier gelukkig ook nog geen dazen gezien :)

Vandaag de zadelpasservice op bezoek gehad en dit is het resultaat:

Afbeelding

Vind het echt heel klein zo op m'n knul := haha
Ik vond dit wel de beste optie uit de zadels denk ik.

Wil ook nog een dazendeken met uitsparing maar kan het niet vinden 225.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:48

Fabster, het is het proberen waard hé. Het zal wel niet helemaal geluiddicht zijn toch? Anders lijkt mij net dat je dan harder schrikt ergens van aangezien je het niet aan hoorde komen. Maar geluiddempend is misschien wel goed.

Fabster, misschien is een burka dan nog wat voor jou wat witte strepen er op en je hebt je privédazendeken (of verklap ik nu een "gat-in -de-markt" plan

Selka lijkt inderdaad erg mini dat zadel ik heb mijn vliegendeken van kramer geloof ik (de goedkope variant) want er is ook een duren van bucas buzz of meen ik

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:52

Selka, does this saddle make my butt look big?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:54

Hier zo'n zebra uitrijdeken van Bucas heb een gevoelige merrie; gelukkig op de wei niet nodig.

Mooie foto's Zoefie van je knappe paardjes.

Ik ga niks opsommen qua letsels als jullie het niet erg vinden.

Heb niet echt verstand m.b.t. het passen van zadels.

Hoop dat ik niks of niemand vergeten ben.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:00

Hë, een Ghost ook, Selka? Ik ben fan!

Ik neem ook aan dat het netje niet geluiddicht is. Had nog een netje gevonden:
http://www.davewilsonharness.com/liquid ... 1563-p.asp

Wordt je paard rustig van, zéggen ze.... <<) Maar ik ben wanhopig, dus probeer alles... :D

Een zebra-burka. Mss zit er geld in... :=

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:08

Hoopjes hooi werkt niet omdat ze dan a) alles in een keer opvreten en dan uitbreken op zoek naar gras en b) is de wei een blubzooi dus wordt het hooi nat en vies en laten ze de helft liggen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:08

zoefie, zal eens kijken bij kramer bedankt!
Hilary, hahaha := := perfect verwoord!!
Fabster, ja jij bent fan?? Heb nog nooit boomloos gereden maar het concept spreekt me ontzettend aan :) hoe vind jij de drukverdeling?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:13

Wat zoek je precies en waarvoor, Fabster?

Ik weet dat Rsmbo ook verschillende spullen met ionen heeft; ben ik ook wel benieuwd naar, had net een deken voor paard en ook wat spilletjes voor mezelf willen kopen, voor het ongeluk. Ook in Engeland.
Zulke oornetjes ben ik nog niet tegen gekomen, misschien kun je eens informeren in een topic voor mensen in de rensport voor ervaringen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:16

Ik heb geen dikke kont, dus dat deel
Kan ik niet voor je beantwoorden :D .

Drukverdeling op mijn merrie is goed. En ik zit daar echt als een havik bovenop. Ik heb met haar al heel wat zadels afgewerkt, allemaal dramatisch met drukplekken en kreupelheden. Met boom en boomloos trouwens. De Ghost gaat dus goed. Heb haar iedere 2 maanden door de osteopaat laten nakijken op haar rug of het allemaal nog goed gaat. Dikke duim!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:19

Hoe kun je drukplekjes herkennen dan? Mijn merrie heeft een witte plek op haar schoft die denk ik van een slecht zittend zadel komt. Dat wil ik graag voorkomen. Maar hoe ben je dat voor? Het zadel dat ik nu heb (barefoot) ligt in mijn ogen perfect. Maar heb er weinig verstand van.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:19

@ Abbey; wij hebben een Hayshelter op de wei staan, is een investering, maar ik vind het echt geweldig fijn, hebben er ook een terras onder gemaakt. Ik heb er geen net meer om, maar dat kan wel (gaan dus hele grote balen in).

In de stallen heb ik Haybars; ook super.
Scheelt ook allemaal een hoop werk, extra gedaan voor als we ouder zouden worden, nu dus al nodig, hebben iemand voor 5 dagen per week, maar fijn dat het zo minder arbeidsintensief is.
Nu staan ze hier heel veel buiten, verder vlas, paddockmatten etc., heel verschil met hoe we begonnen zijn, hahaha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:20

avaluna schreef:
Wat zoek je precies en waarvoor, Fabster?

Ik weet dat Rsmbo ook verschillende spullen met ionen heeft; ben ik ook wel benieuwd naar, had net een deken voor paard en ook wat spilletjes voor mezelf willen kopen, voor het ongeluk. Ook in Engeland.
Zulke oornetjes ben ik nog niet tegen gekomen, misschien kun je eens informeren in een topic voor mensen in de rensport voor ervaringen?

Mijn paard is alleen op buitenrit bijna niet te doen. Schrikt echt overal van en schiet constant opzij. Ben altijd weer blij als ik heel thuis kom :+ Werk aan haar dieet, maar hoop de ritten wat relaxter te maken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 22:22

Herkennen kan best lastig zijn, zeker als ze niet zweten (dan kun je zien of ze gelijkmatig zweten of dat er ergens een droge plek ontstaat). Ik heb ooit met een (niet goed gekalibreerde) drukmat gereden. Dan krijg je op zich wel een goed beeld. Andere optie is een PLIP (Port Lewis Impression Pad), een soort gelpad waarvan de gel verplaatsbaar is; een drukplek zie je goed omdat de gel daar is weggeduwd.