Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:19

Ik probeer meestal zo consequent te zijn om een overall over mijn nette kleren aan te doen, maar daar ben ik vaak te lui voor......

Tja, ik heb ook katten en woon aan een drukke weg, maar ik kies ervoor om ze toch buiten te laten, daar zijn op Bokt hele heftige discussies over te vinden :D . Natuurlijk zou ik het vreselijk vinden als er eentje onder een auto komt, maar dat is een bewust risico dat ik neem. Binnenhouden is voor mij geen optie. En daarbij ben ik heel blij met die dikke witte (minipanda) want in de zomer vangt hij soms wel 5 muizen op een dag *\o/* . Dus ik zou me niet al te schuldig voelen Roosyes :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:20

Haha, ik ken DD , haha, en dan jullie verhalen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:21

Ma Flodder ben ik dus! :Y) ik heb dus toen ik nog werkte het grootste gedeelte van mijn goede goed vermoerd, door ermee hele dagen op stal te lopen en te klussen en te verven. Nu heb ik nog maar een paar normale setjes, voor als ik echt de deur eens uit moet, maar die heb ik geloof ik al maanden niet aangehad. Ik sta echt met oude zooi aan en kaplaarzen en bij wijze van het shag aan den lip uit te mesten. Presteer het zelfs om zo naar de winkels te vliegen, voor een boodschap.

Wat wel een keer heel leuk was: ik stond in de rij van de kassa en afkeurende blikken overal, zegt er 1 badaap van 18 ineens , dat hij het wel leuk vond: je kan aan die dame tenminste zien dat ze hard werkt. <3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:23

Ja ik moet zeggen dat je wel ook went aan de kou.. aan 9 graden wen ik nooit.. maar savonds staat ie op 17 en daar ben ik aan gewend.. lekker met dekentje op de bank..
Vind t nu bij andere mensen vaak warm haha en als ik een aantal dagen ergens anders geweest ben moet k thuis weer wennen :+

Hier katten ook buiten.. lekker muizen vangen

Owja als ik soms besef hoe k naar de winkel ga.. in mn oude kapotte spijkerbroek en mn wandelschoenen eronder en n slobbert :x

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:23

Cowgirl83 schreef:
Doen jullie altijd slechte kleren aan om de paarden te gaan verzorgen? Ik ben daar vaak te lui voor, gisterenavond stond ik zo stallen te mesten in een korte jeansrok, een panty en dan rubberen laarzen, vriendlief vond het hilarisch :)

Als ik aan het werk moet niet. Dan ga ik vlug voor het werk voeren en weer weg.

Als ik vrij ben vaak wel oude kleding.
Had een nieuwe jas voor bij de paarden gekocht. Dat voelt raat. Nieuwe jas aan naar de paarden. Mag gewoon vies worden. .klopt niet hihi

Onze katten ook buiten. Dat is dan het risico wat je neemt..dat er wat gebeuren kan.

Onze kleine rooie is ook helemaal fan vd hond. Die laat de hond niet met rust!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:26

spatter schreef:
Haha, ik ken DD , haha, en dan jullie verhalen _O-

En dan nog met 6 kilo minder sinds ik met pensioen ben (en veel minder snoep :D )

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:30

Ik heb nog maar 1 goede broek en een paar leuke shirtjes/truitjes.... De rest is "huiskleding", die mag vies worden, naar beest ruiken etc... Het enige is idd, dat ik rustig in die kleding in de supermarkt sta (tja, ik ben een beetje geurendoof geworden als het om beestengeurtjes gaat :') )

Hier 1 kat die buiten mag komen (breekt de boel af als hij binnen moet blijven), de rest (4 stuks) komt niet los buiten. Ik heb Maine Coons.. voor ons huis langs is een 80km weg, achter ons huis een 100km weg. Mijn witte kater (die dus wel buiten mag) heeft als favo muizenjachtplek de berm van de 100km weg (rijden ze 120).. Ik houd dus regelmatig mijn hart vast, maar ja, het gaat al ruim 5 jaar goed (even afkloppen)
De katten liggen trouwens gezellig bij elkaar en bij de honden (ik zeg ook altijd dat Maine Coons halve honden zijn :') )
(ik heb trouwens nog een jong katertje die nog een huisje zoekt)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:31

Kirr, wat een mooie foto trouwens. Dit weer is echt zo vies maar levert af en toe erg mooie plaatjes op! Softshell is idd ideaal met dit weer., Ik heb ook altijd mijn softshelljas aan als ik met de schapen aan de gang ga. Nu alleen nog een oplossing vinden voor broeken, want spijkerbroek uit en vuile broek aan zie ik niet zo zitten. Misschien toch maar een overall kopen. :o

Manlief is inmiddels ook serieuzer aan het nadenken over paardjes. Hij heeft mij gewoon de vrije teugel gegeven wat betreft de knollen. :D Dus daar gaat hopelijk binnenkort wel wat serieus afgesproken worden (uiteraard ook allemaal onder voorbehoud dat het huis doorgaat). Maar hij heeft zelf besloten toch liever een regulier rijpaard te willen. Dus zijn we rustig aan op zoek naar wat leuks voor hem. Moeilijk. Knollen heb ik inmiddels wel zo mijn adresjes voor, maar gewone rijpaarden? Ik vind het zo eng om zomaar ergens een paard te kopen en dan dadelijk meteen beest te zitten met gebreken of een rotkarakter of wat dan ook. Vind het erg eng om een goed adresje te vinden. Aan de andere kant vind ik het ook heel raar dat ik nu in een keer zo wantrouwig wordt terwijl het met de knollen gewoon meteen goed zat. >;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:37

Hier loop ik ook 360 dagen per jaar in oude kleren, de rest zijn feestdagen ;)
Het heeft ook niet echt zin om wat schoons aan te trekken. En als het wel moet, doe ik het op het laatste moment.

De katten liggen nu het kouder is wel graag binnen, in de zomer zie ik ze alleen als ik aan het voeren ben.

De vorst is hier na 3 nachten ook weer even over gelukkig. Komende week is het overdag weer rond de 11 graden en volgens de voorspelling volop zon.
Wel begint het water hier weer steeds meer te lopen gelukkig. Was al bang dat er geen water meer zou komen ;)
Tot nu toe hebben m'n greppels ook wat nut gelukkig. De wei is op sommige plekken echt een stuk droger, maar dat kan dus ook aan het gebrek aan water van het afgelopen jaar liggen. Dat zal dus nog een jaar afwachten zijn ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:41

Onze katten bende ongeveer :o
Bartje, Bartolomeus, Joepie,Blacky , poesje die verhuist is,Poka, Pim,Schadow, Sofietje, Tijgertje, Uiltje, Jolientje,Bunny en Junior.
Afbeelding

Joepie, Bartolomeus, Junior, Schadow,Bartje en Uiltje,Blacky, Sofietje,Poka,Jolientje en Bieke en dat koppie helemaal onderin zal Jasmine zijn.

Afbeelding

en Minoesje, een nakomertje, die geef ik al weken koffiemelk bij en zit ook regelmatig binnen.
Afbeelding

Afbeelding

AbbyBlues

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:43

o das wel een heel klein frummelke! Mooie bende :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:49

Praatjes voor tien :D
Ze is een kind van Bunny , een behoorlijk schuwe poes die we ooit hebben opgevangen.
Haar kinderen zijn in de regel ook schuw ook al pak ik ze regelmatig op als ze pas geboren zijn.
Deze kleine meid trok zich niets aan van moe en kwam vrij rap aanzetten, waardoor moe er vrij snel genoeg van had en de kleine teveel aan haar lot overliet.
Het is natuurlijk ook best koud in de schuur dus lekker warm op de arm beviel haar wel.

Ach, ik vind het wel gezellig en ze spelen heel veel met elkaar.
Eten staat er altijd genoeg.
Binnenkort zijn er weer een paar de klos, mogen ze bij de DA wat achterlaten.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:22

Oh die laatste foto. <3

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:25

Wat een gezellige boel Spatter! Ahhh wat een dotje op die laatste foto! Goed dat je er wel een paar een bezoekje aan de dierenarts laat brengen +:)+

Die van ons komen ook gewoon buiten, maar zijn 's nachts standaard binnen. Anders kan ik niet slapen :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:07

Haha wat een bende katten :D leuk!

Ik ga heel vaak in m'n nette werkkleren (vaak op m'n hakken van 10 cm, ai). Ik verlies anders teveel tijd, zeker nu het vroeg donker is, dus ga voor of rechtstreeks na het werk naar de paarden.

Gisteren was een thuiswerkdag en toen ben 'k in m'n pyjama gegaan :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:08

Toen ik de paarden nog niet aan huis had, kleden ik me om op het werk op de wc .

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:12

Zo dat zijn er veel. Wat een leuke foto van de katten.

Ik probeer altijd met oud goed naar de paarden te gaan. Bij nattig weer trek ik een regenbroek over mijn kleding en nu het kouder is heb ik nog een oude skibroek liggen. 1 keer in de week even uitwassen anders gaan alsnog mijn kleren stinken. Als ik echt weg moet dan kleed ik me na dat ik bij de paarden ben geweest om.

De zon schijn hier heerlijk. Ik ga lekker naar buiten. Kijken of ik de laatste klusjes aan de trailer kan doen. Er moet nog een andere auto komen met trekhaak. Mijn andere hebben we in het voorjaar verkocht. En onze hebben nu geen trekhaak. Misschien word er nog eentje ondergezet, maar denk dat er in januari een andere auto gaat komen incl trekhaak.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:28

Hihi...een hele bult katten :D

Uhm...qua kleding.Momenteel doe ik 's morgens een werkbroek aan,fleece trui,blouse...thermoblouse en een bodywarmer.Ik ben dan ook hooi/stro netten aan het vullen en dat gaat overal aanplakken.

De rest lig ik meestal in een joggingbroek omdat dit prettiger ligt,als ik dat even snel bijde jongens moet wezen doe ik even een regenjas over aan.

Nette kleding heb ik nog wel wat in de kast liggen,moest vaak net gekleed gaan als ik als passagier reisde.Nu zijn er echt maar sporadisch gelegenheden waar ik mij netjes voor kleed. :+ Ben al blij als ik de deur uit kan...
Laatste keer was een etentje met mijn vriend(voor het eerst in 2 jaar) omdat we 11jaar samen zijn.Kon ik eindelijk mijn nieuwe knie-laarzen eens aan met mini-rok :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:10

Cowgirl83 schreef:
Doen jullie altijd slechte kleren aan om de paarden te gaan verzorgen? Ik ben daar vaak te lui voor, gisterenavond stond ik zo stallen te mesten in een korte jeansrok, een panty en dan rubberen laarzen, vriendlief vond het hilarisch :)

Ik doe altijd oude kleren aan :j Ik zit me regelmatig in de auto in vreemde bochten te wringen om een goede spijkerbroek uit en oude spijkerbroek aan te trekken.
M'n gewone kleren wil ik graag nog even goed houden; ik hou niet zo van winkelen :+
Ik had ooit een tijdelijk baantje, moest daar om 8 uur zijn, maar mijn pony (toen bij een vriendin in de achtertuin) moest 's ochtends ook medicatie hebben. Dus dan deed ik een joggingbroek over m'n goede spijkerbroek, oude schoenen en oude jas aan. Pony voeren, medicatie geven en dan op m'n werk aangekomen goede schoenen aan en joggingbroek uit.

Leuk clubje katten, Spatter!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:30

Voor de mensen met een eigen binnenbak,
Hoe groot hebben jullie hem, en hoe hebben jullie hem gebouwd. En verdere info is ook welkom.

Voor de mensen zonder eigen binnenbak,
Wat is jullie maximale afstand te paard om in een binnenbak te kunnen rijden?

Het huis waar wij over ongeveer 2 jaar gaan wonen staat op 3,5 km van een binnenbak.
Is dit te doen te paard, om een uur te gaan rijden? En hoe lang doe je er dan over?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:38

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je perse in een binnenbak willen trainen? Om te kunnen trainen als het buiten te smerig weer is, oké. Maar als je dan een half uur moet rijden om er te komen ben je net zo doorweekt. Toch?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:38

Ik denk niet dat hier veel mensen met eigen binnenbak zijn...

Als ik 1 moest hebben dan moet die minstens 25x50 zijn, liever 30x60.

Ik ga met de trailer naar de binnenbak. Maar als je paard het gewend is lijkt me 3,5km geen probleem.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:40

Hier was het even druk, dus minder tijd gehad om bij te lezen.

Paarden terasje is leuk zeg, slim idee ook!
En die carport vind ik ook wel wat :)

Gezellige kattenbende zo! :D Schoonouders wonen ook aan een 80 km-weg, en daar wordt er ook nog wel eens eentje dood gereden helaas. Nu hebben ze er 3 en die blijven wel meer achter het huis, dus hopelijk houden ze dat nu vol :))

Over nette kleren gesproken... Ik voer 's ochtends de paarden en hoef dan niet de wei in (kan het over het hek in de hooibak gooien. Trek wel altijd van die outdoor laarzen aan, maar ga meestal wel in mijn 'nette' kleren. Als ik bij het station ben trek ik dan mijn goede schoenen aan. Vandaag ging ik echter niet met de trein, en reed met de auto naar de universiteit. Eenmaal daar wilde ik andere schoenen aantrekken... Vergeten! |o
Nu loop ik dus heerlijk op mijn (overigens heerlijk zittende) outdoor laarzen rond, heel charmant!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:44

AbbyBlues schreef:
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je perse in een binnenbak willen trainen? Om te kunnen trainen als het buiten te smerig weer is, oké. Maar als je dan een half uur moet rijden om er te komen ben je net zo doorweekt. Toch?

Ik was eigenlijk benieuwd hoelang je er dan over doet.

Als het inderdaad een half uur is, is het niet te doen nee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:44

De km naar de hei doe ik 10 minuten in stap over, dus reken maar uit :)