Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessa schreef:Wij willen ook in het voorjaar de paddock flink aan gaan pakken.
Inmiddels wel een bod gedaan op een lading gruproosters (genoeg voor 20 x 16 meter). Maar nog niks gehoord.
Met betegelen ben ik zo bang dat de tegels uiteindelijk in de modder verdwijnen of gaan zwerven.
Ivm kosten willen we toch zelf doen.
beatje schreef:Rocamor schreef:Ik had een plek gevonden, maar dat was 25 km de verkeerde kant op (ik werk 135 km van huis) en lagen niet op de route. Ik had (behalve die afstand) een fijn gevoel bij die stal, sloot het best aan bij mijn wensen voor de paarden. Maar toen we na veel wikken en wegen toch besloten daar naartoe te gaan, hadden ze geen ruimte meer voor 2 paarden. Hoe erg balen dan ook, dan was dat niet mijn stekkie denk ik maar.
Zaterdag ben ik op een leuke andere stal geweest. 9 nieuwe ruime boxen (4*3.5 geloof ik). Goede bak, fijne fasciliteiten. Zomer's 24/7 op het land, in de winter 6 - 7 uur op paddock met onbeperkt hooi. Mijn Eigen beesten in een Eigen paddock, op wei in groepje van 3 of 4, zodat er geen beesten alleen staan als eimand gaat rijden. Wellicht is er aan die 6-7 uur paddock in de winter wat te doen als ik zelf binnen zou zetten, maar dat moet ik nog vragen. Stal is 10 minuten fietsen. Nadeel hiervan is, dat de prijs wat hoog was (hoger dan ingecalculeerd). Over dat stalgeld zal vast niet te overleggen zijn, die paddock misschien wel. Ik moet hoe dan ook concessies doen.
Rock heeft een ongeluk gehad op 1ste kerstdag, dus mijn paarden staan nu in de nachten toch maar vast op stal met onbeperkt hooi/voordroog en overdag in de (natte) paddock. Gelukkig niet meer de paddock waar ze tot halverwege de pijp in de zompige natte klei staan, maar ook deze is nat (natte hoefjes dus). Maar deze muts wil dat ze droog moeten kunnen liggen in de nacht en evt schuilen met deze aanhoudende regen. Vandaar dat ze nu in de nacht maar alvast binnenstaan....
Ik had ook altijd meerdere paarden en kreeg op de 2e altijd korting.Veel stallen hebben juist graag eigenaren met meer dan één paard ,hebben ze minder volk over de vloer was altijd de uitleg.De eerste stalling waar ik stond bood het zelf aan en de 2e heb ik gewoon weg brutaal gevraagd of ik voor de 2e korting kreeg.Nee heb je ,ja kan je krijgen.
maartje_h schreef:Ze kunnen idd ook op het verharde staan Charlotte maar op de een of andere manier staan ze liever met natte pootjes. ..
Gossie bij jou idd ook zo'n natte bende...
Leg je die steenschotten dan zo in de wei biancatjee? Of eerst stukje afgraven?