DubbelDun schreef:E Nou vind ik dat met de Veluwe als 'achtertuin' niet zo erg
Dat is wel een hele grote straf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Michelleee schreef:Santos_05 schreef:
Uitgraven en afvoeren van 800 m² koffering op min 30 cm diepte.
Leveren en plaatsen van 800 m² gronddoek.
Leveren en plaatsen van 20 L/M dreneerdarm dia 100 uitmontend in de beek.
Leveren en open niveleren van 160 m³ (240 ton)gemalen steengruis 0/40.
Lazergestuurd niveleren van de aangevoerde steengruis + wellen.
Leveren van 80 m³ (120 ton) grof scheldenzand .
Lazergestuurd niveleren van 120 ton grof scheldezand op 10 cm dikte op het steengruis.
Klinkt dit een beetje logisch???
_PatriciaH schreef:Ja het was goed bedoelt, het is allemaal nieuw voor hem en hij dacht de grond wel zo open/los te kunnen trekken dat het water meer zou zakken maar ik kon wel janken... Ik heb lang genoeg op pension gestaan dat ik hier en daar wel wat weet en mee heb gekregen maar voor hem allemaal nieuw. Het is niet anders ben al zo blij dat hij voor mijn paarden wilde gaan verhuizen! Het is wat meer opgedroogd nu maar morgen gaat het helaas weer regenen. Ik had gehoopt dat de paarden er meer door heen zouden lopen zodat het wat losser zou komen maar dat doen ze mooi niet. Geultjes zijn al gegraven...
Santos_05 schreef:Wat is de ondergrond (zand, (zee)klei, leem)??
Het lijkt een beetje op de opbouw van onze bak (drainage, 10 cm gebroken mengpuin, 10cm stierenzand, 5 cm plaatzand en daar bovenop allweathersnippers)
Wat voor Mu (korrelgrootte) heeft dat grove scheldezand? Ik zou heel erg oppassen met grof zand. Wij hadden in eerste instantie stierenzand erin en dat was geen succes. Het was erg zwaar en je bleef sproeien. wij hebben het zand toen laten testen en gemengd met 5 cm fijn zand (plaatzand). Nu is het een superbodem. zand voor de paardenbak moet een korrelgrootte van 180 tot 220 mu hebben.
ik zou dat gronddoek weglaten. Heb ik slechte ervaringen mee. Het komt vaak naar boven.
DubbelDun schreef:_Michelleee schreef:Leveren van 80 m³ (120 ton) grof scheldenzand .
Lazergestuurd niveleren van 120 ton grof scheldezand op 10 cm dikte op het steengruis.[/i][/b]
Klinkt dit een beetje logisch???
Moet er tussen het steengruis en het schelpenzand ook niet een doek zitten ??
Als ze nu een sprintje trekken komt al je steengruis naar boven .