Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:13

Hahahaha truttt ik schrok ik denk wat zeg jij nou!!! :') :')

ik ganiet onnodig geld uitgeven, dan verzamel ik het liever!
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 01-08-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

kamsel

Re: Wat kost een paard nu daadwerkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:14

Toch was dat ook het idee van ts....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:21

Poiuytrewq schreef:
Wauw wat geven sommige van jullie achterlijk veel geld uit zeg.
ben voor 100euro stalling en 10à20 euro aan extra voer per maand klaar.

De hoeven van mijn paard slijten prachtig mooi recht af en hoeft zeer zelden gedaan te worden. Anders kost het ook maar 25 euro.
Jaarlijks krijgt ze een enting en de tandarts kost gemiddeld ook 70 per jaar.
thats it. Ze is nog nooit ziek geweest in de 7 jaar dat ik haar heb, op een ontstoke oogje na. Weinig da kosten zijn ook fijn.

veel spullen heb ik niet, maar ik heb wel goede spullen. Iets vervangen hoeft bijna nooit.

Allemaal leuk en aardig, maar dat hangt maar net af van wat je doelstellingen zijn.

stalling 100 euro is neem ik aan stal/weiland + hooguit een kleine flutrijbaan met slechte bodem
(ik heb een 20 x 60 baan met fatsoenlijke bodem en overdekt in de winter ivm doortrainen),
bijna geen/extra voer erin (dus niet volop zwaar in training), geen ijzers nodig voor wedstrijden op nat gras, geen spullen om goed mee voor de dag te komen op wedstrijden,
geen startgeld, vervoer/trailer en dure lessen van een prof en geen supplementen nodig....tja dat scheelt een hoop ;)

Daarnaast werk ik fulltime en heb een druk leven, dus volpension stalling is dan ook wenselijk...

Wedstrijd rijden rijden kost nu eenmaal veel geld...natuurlijk scheelt dat met een recreatief beestje in de wei :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:40

Klopt allemaal!
De bak is goed genoeg maar ik rijd liever in het bos.
twee schuilstallen op een betonplaten paddock met een weiland eraan vast, 20x40 rijbaan, hooi en stro wat ik wil, evt aa de overkant een 20x80 rijbak waar je mag rijden tegen een kleine vergoeding.
Dat scheelt idd heel veel. Maar ik vind zelf wedstrijden grote onzin en ik heb meer plezier in het buitenrijden en af en toe wat oefeningen bijhouden in de bak.
ieder zijn ding haha. Zo zie je maar wat het kan verschillen! Ik vind het het heerlijk bij de boer in de achtertuin hoor :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:23

Listiglistje, dat is niet helemaal waar.. :n Voor lage prijs kun je nog heeeeeel veel hebben, ligt ook aan de omgeving.

Ik betaal 125 euro voor 24/7 weiland met hooi/kuil en water, waarbij ik gebruik kan maken van de 2 binnenbakken (waarvan 1 heel grote om te mennen), 2 buitenbakken, een wasplaats met warm/koud water en ik heb 2 kasten en ook nog een stapmolen.
Hoefsmid wordt in de meeste gevallen geregeld als je je naam op t bord schrijft.
En mooi bos in de buurt en een meer om lekker in te zwemmen. Locatie is ideaal! Ver van de grote weg, maar zeer zeker niet afgelegen.

Hoefsmid heeft toevallig gister beetje bijgevijld, want meer is niet nodig. (10 euro)
Tandarts is geweest voor een check-up (15 euro)
Dierenarts komt in november een keer (20 euro)

Over het algemeen ben ik 'alleen maar' €125 lichter per maand voor mijn paard..

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:25

_Nancy schreef:
Listiglistje, dat is niet helemaal waar.. :n Voor lage prijs kun je nog heeeeeel veel hebben, ligt ook aan de omgeving.

Ik betaal 125 euro voor 24/7 weiland met hooi/kuil en water, waarbij ik gebruik kan maken van de 2 binnenbakken (waarvan 1 heel grote om te mennen), 2 buitenbakken, een wasplaats met warm/koud water en ik heb 2 kasten en ook nog een stapmolen.
Hoefsmid wordt in de meeste gevallen geregeld als je je naam op t bord schrijft.
En mooi bos in de buurt en een meer om lekker in te zwemmen. Locatie is ideaal! Ver van de grote weg, maar zeer zeker niet afgelegen.

Hoefsmid heeft toevallig gister beetje bijgevijld, want meer is niet nodig. (10 euro)

Ik ben jaloers. Welke omgeving is dit?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:28

Xjosee schreef:
_Nancy schreef:

Ik ben jaloers. Welke omgeving is dit?

Noord-Brabant, omgeving Uden :j :)
Ja, ik heb het zeker niet verkeerd daar.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:41

Ja ligt er ook aan waar je woont. Ik woon in de randstad maar als je naar de andere kant van het land gaat heb je voor mijn prijs alle luxe van de wereld.

hier ben je gemiddeld 200-250 euro kwijt voor een stal waar je paard met een beetje geluk overdag buiten komt, incl ruwvoer en biks, 'prima' buiten bak 20x40 misschien een maatje groter. Bij de een krijg je bodembedekking en bij de ander niet
Voor een beetje 'luxe' dressuurstal (voor de ruiter dan) ben je hier 350/400/500 euro kwijt. Afhankelijk van wat je erbij wil.
Ik vind dat echt van de zotte maar er zijn genoeg mensen die zo intensief van alles gebruik maken en het geld met liefde uitpoepen ervoor

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:54

_Nancy schreef:

Maar dan heb je geen stal met goed krachtvoer.... + ik wil mijn paard niet 24/7 buiten.
Het is wel een sportpaard, dus het management moet daar mi ook naar zijn.

Zoals gezegd ieder zijn wensen, maar wil je veel zal dat geld kosten :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:06

Ik vind de opmerking van Poiuytrewq wat betreft 'luxe' stal wel leuk, het is luxe voor de ruiter maar meestal niet voor het paard. Ik ben super blij met mijn goedkope plekje bij een boer waar mijn paard de hele dag buiten kan staan met vriendinnetjes en beschikking heeft over een hele grote schuilstal, dat vind ik pas echt luxe voor het paard. Er is ook een bak aanwezig, maar ik rij toch altijd in het bos (train voor endurance). Sportpaarden kunnen ook 24/7 buiten en hebben niet per se kilo's krachtvoer nodig :) De startkaart en inschrijfgeld voor elke wedstrijd maakt het duur als je 'een wedstrijdpaard' hebt, de stalling staat daar voor mij los van.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:31

Ik hou het maar niet meer bij.
Heb de 1ste maanden wel een impressie gekregen vd kosten.
Steek nu verder de kop in het zand.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:01

Mei
Stalgeld: € 165
Muesli: € 14
Epplejeck: € 138,71 (geen idee wat ik gekocht heb haha)
Totaal: € 317,71

Juni
Totaal: € 165

Juli
Paaltjes en Draad: € 29,95
Hulsebos zadelmakerij: € 40
Hoefsmid: € 30
Totaal: € 264,95

Het valt me de afgelopen 3 maanden wel mee. Maar de grote aankoop komt nog in Augustus of September, een op maat gemaakt zadel :'). Voor mij en paardlief erg fijn, voor mijn portemonnee iets minder :P.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:16

Juli
hoefsmid €160,00
da rekening 28,00 (chippen) Da was in het dorp ik had haar met toeval getroffen. Ze heeft geen voorrijdkosten gerekend

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:54

Hoe komt jouw hoefsmid zo duur? Is dat 160 voor rondom?!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:56

Dat zal voor alledrie zijn.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:32

Aha, geen idee dat ze er 3 heeft, kan ik namelijk niet uit de post opmaken

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:36

Batlow schreef:

1x rondom en 1x achter therapeutisch beslag.
€160,00 is dus voor twee paarden.

Ik heb er idd drie lopen, de shet doe ik meestal zelf.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 13:41

hotchocolat schreef:
Batlow schreef:

1x rondom en 1x achter therapeutisch beslag.
€160,00 is dus voor twee paarden.

Ik heb er idd drie lopen, de shet doe ik meestal zelf.

Aha, zo kom je er wel snel aan zeg... Moet dat vaak verwisseld worden?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 16:21

Juli:
Stalgeld: € 240,00
Les: € 40,00
Hoefsmid: € 40,00 (alleen bekappen)
Ducttape: € 7,95
Wormkuur: € 10,00
Totaal: € 337,95

Mijn paard staat op een pensionstal 24/7 buiten in groepsverband met onbeperkt ruwvoer en water en schuilstal. Voor 200 euro per maand mag je dan ook gebruik maken van de 20x60 buitenbak, longeercirkel, overdekte poetsplaats met warm en koud water, kantine, wc, zadelkast en goede uitrijdmogelijkheden. Voor 40 euro per maand extra, wat ik dus doe, mag je ook gebruik maken van de 20x40 binnenbak. Die mag je uiteraard niet elke maand 'aan' of 'uit' zetten, in principe kies je dat dus permanent.

Verder heb ik een dure, maar goede hoefsmid.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 00:04

@Batlow, ik heb geen idee, dit was de eerste keer. Het gaat om een tweejarige goed aan de maat welke slap is. Het knie gewricht schiet eruit. Daarom die ijzers. aan de buitenkant zit er een extra stuk opgelast wat alles moet ondersteunen.

Ik voer nu ook een spier ondersteunend middel bij en wat voor de pezen en gewichten (sinds deze week). en ik zie wel al verbetering. Verder gaat ze twee x per week mee als handpaard, bergtraining. Ik hoop dat het bij 1 x beslag kan blijven.

De rekening deze maand wordt ook duurder. ik moet er nog een van de da krijgen en dan de poedertjes en nog een ronde osteopaat.
Verder nog een paspoort met bijbehorend dna onderzoek. hooi heb ik ook nog niet gehad, daar zal ik deze maand ook nog achteraan gaan.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 07:39

Maandoverzicht juli van mij :-)
Stalling: 220

Ja, ikke,... Ik ben een hele slechte voor de economie :-).

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:11

Wauw hotchocolat, dure periode!! Hoop uiteraard dat alles goed komt met je paard!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:05

Ik ben net teug van mijn werk en het hooi ligt in de schuur.
Nu alleen deze week nog betalen, €440,00
Dit is wel voor drie pony's 2x een E en een shet en een heel jaar
Ik had wel al twee balen (totaal 10), ik kom dan gemiddeld per maand op €46,00 voor alle drie

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 10:18

Voor juli had ik alleen stalling van 150 en hoefsmid van 25. Had ook nog een les maar dat pakket heb ik al maanden terug betaalt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:19

Jaloers op een dergelijke hoeveelheid hooi voor een jaar. We hebben nu 200 balen liggen, daar komen nog 200 balen bij om het jaar rond te halen. Dan zitten we op 1600€ voor 1 groot paard (1.80m) en 2 minishetten alleen al aan hooi.