Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kyramerelin schreef:Hoii, ik kan niet kiezen tussen deze 4 stallen! Ik wil graag een stal waar ik gewoon recreatie kan rijden en niet TE veel reistijd mag hebben.
1- 20 minuutjes fietsen, inclusief hooi,stro, naar de wei brengen, gebruik maken van de binnen en buiten bak en uitmesten. €250,-
2- 10 minuutjes fietsen, je kan kiezen volpension of half pension.
Volpension houd in:
Hooi en stro, binnen en buiten zetten, uitmesten, voeren en gebruik van paddock, wasplaats en binnen en buiten bak. €240,-
Half pension houd in:
Hooi, voeren en gebruik van paddock, binnen en buiten bak en wasplaats. Exclusief stro. €162,-
3- bij een boer in de buurt ongeveer 7 minuutjes fietsen. Zelf uit uitmesten. Inclusief hooi en stro maar staat het meest op de wei. Ook kan ik gebruik maken van de buitenbak. En de paarden hebben een schuilstal in de wei. (Prijs geen idee)
4- half uur of iets meer fietsen. Hooi en stro, verlichte buitenbak, weidegang en uitmesten. €135.-
Welke kan ik het beste kiezen? En als jullie de 2e zeggen, moet ik dan volpension of half pension kiezen?
Amira_ schreef:kyramerelin schreef:Hoii, ik kan niet kiezen tussen deze 4 stallen! Ik wil graag een stal waar ik gewoon recreatie kan rijden en niet TE veel reistijd mag hebben.
1- 20 minuutjes fietsen, inclusief hooi,stro, naar de wei brengen, gebruik maken van de binnen en buiten bak en uitmesten. €250,-
Volpension houd in:
Hooi en stro, binnen en buiten zetten, uitmesten, voeren en gebruik van paddock, wasplaats en binnen en buiten bak. €240,-
Half pension houd in:
Hooi, voeren en gebruik van paddock, binnen en buiten bak en wasplaats. Exclusief stro. €162,-
3- bij een boer in de buurt ongeveer 7 minuutjes fietsen. Zelf uit uitmesten. Inclusief hooi en stro maar staat het meest op de wei. Ook kan ik gebruik maken van de buitenbak. En de paarden hebben een schuilstal in de wei. (Prijs geen idee)
4- half uur of iets meer fietsen. Hooi en stro, verlichte buitenbak, weidegang en uitmesten. €135.-
Welke kan ik het beste kiezen? En als jullie de 2e zeggen, moet ik dan volpension of half pension kiezen?
Ik zou dan kiezen voor 3. Lekker veel buiten, dichtbij en een bak. Wel beetje afhankelijk van de prijs dan natuurlijk.
M_nouska schreef:Hoe lang staan ze bij stal 1 en stal 2 buiten?
Hoe is het hooi bij stal 1 en stal 2?
Wat doe je graag, springen, dressuur, buitenritje en op welke stal kan dat het beste?
Christadk schreef:Ik zou zeggen stal 2. Je paard heeft daar vrije bewegingsruimte en onbeperkt hooi dus dan hoef je ook niet dagelijks te komen. Al vraag ik me af waarom je dan een eigen paard zou kopen..
kyramerelin schreef:Hoii, ik kan niet kiezen tussen deze 4 stallen! Ik wil graag een stal waar ik gewoon recreatie kan rijden en niet TE veel reistijd mag hebben.
Volpension houd in:
Half pension houd in:
Majabeestje schreef:Ik heb nog geen pony maar wil eerst een stalling voordat ik eentje aanschaf, wordt waarschijnlijk niet eerder dan het voorjaar/zomer maar ben al wel langs verschillende stallingen geweest en ik kom er maar niet uit..Heb er nu 3 op mijn lijstje staan. Wie helpt me mee beslissen?
![]()
Stalling 1:
- pension
- op 2 minuten afstand dus kan elke dag (meerdere keren) heen
- volpension, zij doen alles
- winter: 9.30u naar buiten op kleine stukjes weiland, 16.30u weer naar binnen
overdag 1 a 2x hooi in het weiland
- zomer: 9.30 naar buiten op iets groter stuk weiland, 18u weer naar binnen
- stallen zijn niet open aan de voorkant, paarden kunnen niet 'neuzen'
- beperkte uitrijmogelijkheden
- goed berijdbare buitenbak
- 150,- inclusief hooi, brok
Stalling 2:
- pension
- op 15 a 20 minuten afstand, kan niet elke dag heen (ivm gezin, bedrijf en benzinekosten lopen aardig
op)
- volpension, zij doen alles
- winter: inloopstallen (grote schuur met paddock eraan vast) in kudde van ongeveer 10 paarden
onbeperkt hooi
- zomer: inloopstallen, paddock en aangrenzend weiland wordt opengezet
- beperkte uitrijmogelijkheden
- binnenbak, 2 binnenbakken voor longeren/grondwerk, buitenbak, buitenlongeercirkel, spingmateriaal
kantine
- 150,- inclusief hooi
Stalling 3:
- manege/pension
- op 15 a 20 minuten afstand, kan dus niet elke dag heen
- 24/7 weiland (ook winter) in kudde van 10 paarden, beperkte schuilmogelijkheden (wel struiken/bomen), stuk verhoogd wat met langdurig regen aardig droog blijft
- onbeperkt hooi op weiland
- ligt aan bos, prachtige uitrijmogelijkheden
- 2x per week gratis meedoen in de groepslessen
- gratis meerijden met de bosritten die ze (bijna dagelijks) organiseren
- meedoen met georganiseerde activiteiten van de manege
- binnenbak, buitenbak, stapmolen, longeercirkel, springweide, 'professionele' kantine
- 110,- inclusief hooi
Ben benieuwd!