Show de huisvesting van je paard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:15

Gini schreef:
Wat een mooie plekjes komen er voorbij. Ik krijg zeker inspiratie voor als ik ooit, later, misschien, hopelijk ook paardjes aan huis kan houden. :D
Binky, heb je ook foto's van de verdere uitloop?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9564_n.jpg
Zoals beloofd Gini ;) Niet groots maar we redden het er best mee zo voor de wintermaanden.

xlisza

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:08

Mensen hebben inderdaad echt mooie optrekjes voor hun paardjes!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 15:53

binky schreef:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9564_n.jpg
Zoals beloofd Gini ;) Niet groots maar we redden het er best mee zo voor de wintermaanden.

Hee, bedankt nog voor die foto. Dat valt toch heel hard mee. Ik denk dat veel paardjes van zo een winterverblijf alleen maar kunnen dromen. Je hebt het daar prima voor elkaar en laat je niets anders wijsmaken. ;)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:11

Leuke stallen en weien allemaal!
Vind die van MarijeR zo leuk! :)

Waar mijn paard staat:
Afbeelding
Stal van buiten.

Afbeelding
In de stal. Zijn hier 12 boxen van 3x3

Afbeelding
Hier 1 box

Afbeelding
Buitenbak.

Afbeelding
2 weilanden. Ze lopen allebei helemaal naar achteren en daar gaan ze nog de hoek rechts om en zit ook nog een stuk achter.
Links zie je een gedeelte groen, dat is het weiland waar hondenschool in wordt gedaan, en zo nu en dan een shetlander in gejaagd wordt.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:16

Mooie stallen Sanne!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:17

Lisa er zijn 3 stallen vrij *hint hint* :P :=

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 21:26

@Sanne, sta nu perfect en niet duur haha;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:58

Afbeelding[/quote]
Afbeelding

dit is mijn stal, zitten 3 stallen in van 3x3

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:00

Sanne: Die stal ken ik, ben er pas geweest met de open dag. Lekker kleinschalig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:03

frouwke echt prachtig zo, zo wil ik het ook :j
onze oude stal zit vol houtworm dus we moeten toch een keer vernieuwen :+

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:12

mooi vrouwke, ook mooi hekwerk op de 1e foto !:D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:14

dank je wel

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:00

vrouwke schreef:
dank je wel

Echt mooi,op je eerste foto heeft het doorgangs hekje een sluiting die ik zoek,waar heb jij die vandaan als ik vragen mag?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:30

binky schreef:
vrouwke schreef:
dank je wel

Echt mooi,op je eerste foto heeft het doorgangs hekje een sluiting die ik zoek,waar heb jij die vandaan als ik vragen mag?

Die zat bij het hek, via internet tegen gekomen. Wat een fabriek die verkocht die.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 17:31

wauw dat hekwerk wat chique!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:01

maringe schreef:
Sanne: Die stal ken ik, ben er pas geweest met de open dag. Lekker kleinschalig.

Dan zou je mij vast wel hebben gezien! :P Ik zat foto's te maken buiten, bij de biggetjes

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:21

Mooi hekwerk, maar vreten ze het niet aan? :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:34

Lante schreef:
Mooi hekwerk, maar vreten ze het niet aan? :)

Volgens mij gaan paarden pas het hekwerk aanvreten uit verveling of iets te kort aan/in het voedsel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:39

Dan zullen mijn paarden zich wel enorm vervelen of tekort komen... Dank je voor dit antwoord. :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:41

Die van mij kauwt ook graag op hout. Is niks geks, aangezien een paard in het wild ook gewoon hout, bast/schors eet. Het kan wel zijn dat een paard het doet uit verveling of een tekort aan ruwvoer.

Die van mij knaagt af en toe ook als een bever, alhoewel die gewoon altijd ruwvoer heeft tot haar beschikking. Daarom geef ik af en toe ook eetbaar hout als voederverrijking in de paddock. Scheelt weer voor de omheining :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:44

Hier knagen ze ook aan hout terwijl ze buiten in een wei vol gras staan. Vooral als ze naar binnen willen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:46

MarijeR schreef:
Wat een leuk topic!
Heb hier ook eens wat foto's gemaakt want we hebben niet echt een standaard stal. Ten eerste is de boerderij een "oudje" uit 1830 en nadat we eerst grote paarden en pony's hadden, is het de laatste paar jaar steeds meer aangepast aan onze mini fokkerij.
Dat vraagt wat aanpassingen...

De stalletjes, aan de ene kant zelf gebouwd van hout:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
http://i137.photobucket.com/albums/q235 ... 220e8b.jpg
Qua afmetingen allemaal verschillend omdat we rekening moesten houden met het bestaande gebint.
Niets is recht in deze schuur dus probeer dan maar wat te bouwen :P
Een aantal stallen hebben wel ruimte tot contact onderling, een aantal stallen ook bewust niet. We hebben hier vaak wisselende paarden op stal, ook verschillende dekhengsten en dit geeft de meeste rust.

De stallen van de grote paarden vroeger zijn nu voor de merries met veulens en sommige stallen zijn opgedeeld (4x5,5m is wat overdreven groot voor een mini van 85cm).
Er hangen wat kabels, voornamelijk voor onze webcams die ieder jaar in het veulenseizoen online te volgen zijn :)
[ Afbeelding ]
De deuren hebben we speciaal laten maken nadat ik dit in Amerika heb gezien. Voor de mini's ideaal omdat ze zo veel kunnen zien.
Aan de andere kant van de schuur hebben we nog 3 van dit soort stallen die opgedeeld worden voor in totaal 6 boxen.
Op de achtergrond is nog de loopstal van 4x12m te zien. Hier gaan vaak de afgespeende veulens in of de fokmerries tot ze door hun hormoontjes beter eigen stallen kunnen krijgen.

De oude wasplaats en opvoelbox heeft als nieuwe bestemming mijn mini wasplaats met solarium en de ruimte daar achter hebben we met een lage wand afgezet en is tackroom geworden en opslag voor het voer.
[ Afbeelding ]
Hier zijn we nog mee bezig dus het is nog niet helemaal netjes.
Eerst stond alles in een grote stal maar die wil ik nu voor de mini's gaan gebruiken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ook buiten is er een hoop aangepast. De 20x40m rijbak is omgebouwd tot 20x30m paddock met schuilstal en een 10x10m roundpen. In het laatste stuk van 10x10m is de stapmolen geplaatst.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Roundpen:
http://i137.photobucket.com/albums/q235 ... a9e9a8.jpg

Daar achter zijn nog 3 paddocks van 12x35m.
[ Afbeelding ]
http://i137.photobucket.com/albums/q235 ... ea089f.jpg
Daar moeten nog schuilstallen in komen.

Daarnaast hebben we nog 5ha weiland. Meeste is onderverdeeld in stukken van 0,5-1ha:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ook hier moeten tzt nog schuilstallen komen.
We zitten op zandgrond dus het hele jaar weidegang. Op het moment heb ik nog teveel weiland, of zoals ik het zelf zie, te weinig paardjes om het op te laten eten. Dus we wisselen af met beweiden en ruwvoerwinning.

_/-\o_

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:02

takkie_muis schreef:
MarijeR schreef:
Wat een leuk topic!
Heb hier ook eens wat foto's gemaakt want we hebben niet echt een standaard stal. Ten eerste is de boerderij een "oudje" uit 1830 en nadat we eerst grote paarden en pony's hadden, is het de laatste paar jaar steeds meer aangepast aan onze mini fokkerij.
Dat vraagt wat aanpassingen...

De stalletjes, aan de ene kant zelf gebouwd van hout:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
http://i137.photobucket.com/albums/q235 ... 220e8b.jpg
Qua afmetingen allemaal verschillend omdat we rekening moesten houden met het bestaande gebint.
Niets is recht in deze schuur dus probeer dan maar wat te bouwen :P
Een aantal stallen hebben wel ruimte tot contact onderling, een aantal stallen ook bewust niet. We hebben hier vaak wisselende paarden op stal, ook verschillende dekhengsten en dit geeft de meeste rust.

De stallen van de grote paarden vroeger zijn nu voor de merries met veulens en sommige stallen zijn opgedeeld (4x5,5m is wat overdreven groot voor een mini van 85cm).
Er hangen wat kabels, voornamelijk voor onze webcams die ieder jaar in het veulenseizoen online te volgen zijn :)
[ Afbeelding ]
De deuren hebben we speciaal laten maken nadat ik dit in Amerika heb gezien. Voor de mini's ideaal omdat ze zo veel kunnen zien.
Aan de andere kant van de schuur hebben we nog 3 van dit soort stallen die opgedeeld worden voor in totaal 6 boxen.
Op de achtergrond is nog de loopstal van 4x12m te zien. Hier gaan vaak de afgespeende veulens in of de fokmerries tot ze door hun hormoontjes beter eigen stallen kunnen krijgen.

De oude wasplaats en opvoelbox heeft als nieuwe bestemming mijn mini wasplaats met solarium en de ruimte daar achter hebben we met een lage wand afgezet en is tackroom geworden en opslag voor het voer.
[ Afbeelding ]
Hier zijn we nog mee bezig dus het is nog niet helemaal netjes.
Eerst stond alles in een grote stal maar die wil ik nu voor de mini's gaan gebruiken.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ook buiten is er een hoop aangepast. De 20x40m rijbak is omgebouwd tot 20x30m paddock met schuilstal en een 10x10m roundpen. In het laatste stuk van 10x10m is de stapmolen geplaatst.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Roundpen:
http://i137.photobucket.com/albums/q235 ... a9e9a8.jpg

Daar achter zijn nog 3 paddocks van 12x35m.
[ Afbeelding ]
http://i137.photobucket.com/albums/q235 ... ea089f.jpg
Daar moeten nog schuilstallen in komen.

Daarnaast hebben we nog 5ha weiland. Meeste is onderverdeeld in stukken van 0,5-1ha:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ook hier moeten tzt nog schuilstallen komen.
We zitten op zandgrond dus het hele jaar weidegang. Op het moment heb ik nog teveel weiland, of zoals ik het zelf zie, te weinig paardjes om het op te laten eten. Dus we wisselen af met beweiden en ruwvoerwinning.

_/-\o_

Jeejtje ! ja wat een mooie stallen ! _/-\o_

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:24

De mijne vreten ook aan hout, terwijl ze onbeperkt ruwvoer hebben en zelfs als ze zomers met z'n allen in de wei staan. Het is inderdaad natuurlijk gedrag, vandaar mijn vraag ook. Ik vind het een prachtig hek, maar het zou bij mij niet praktisch zijn.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:25

wat een leuke stallen allemaal!!