Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@Pmarena: je hebt zoveel soorten grindtegels dat ook daar verschil in kan zitten.
Als je de goedkoopste berggrind hebt (kiezels ingebed in beton). Dan kan ik me heel goed indenken dat die glad worden. Terwijl grindtegels van split veel ruwer zijn, maar áls ze daarop onderuit gaan dan heb je ook meteen een mega-schuurwond.
Persoonlijk houdt ik het dus liever op de onderkant
Olster4ever schreef:http://i31.tinypic.com/2wnpm52.jpg
zo zou ik het willen voor mijn verzorg paard:D
alleen of haar baasje het wilt inelkaar zetten en betalen is de vraag;)
Dinopino schreef:oeps pas op met een waterslang wij hebben diverse waterpartijen gehad. die slang knapt altijd wel ergens.
Hier in duitsland hebben veel mensen automatische rolluiken voor de ramen. Die gaan op ingestelde tijden automatisch naar beneden of naar boven. Is dat misschien iets. Voor automatische drinkbak zou ik het dan ook gelijk zo diep graven en een vorstbestendige drinkbak nemen. De paarden drinken liefst met hun neus in het water, dus er moet al iets in zitten, daarom hebben wij voor zo"n vlotterdrinkbak gekozen. Het voordeel is dat er ook geen vuil onder de lepel kan gaan zitten.
DubbelDun schreef:@Pmarena: ik zou het niet aandurven met een gewone tuinslang. De kans dat de boel knapt/losschiet is veel groter en dan heb je een waterballet. Dan kun je beter investeren in de bedoelde zwarte kunststofslang en dan op min. 60 cm ingraven.
Voor mij is een langwerpige bak handiger omdat ik dan de cementbak niet onder de omheining hoef door te trekken als ik ze van grasland verplaats. Een langwerpige bak kunnen ze van beide kanten uit drinken.
joyce B schreef:Vergeet bij je huis geen afsluitnippel (Ballofix) te plaatsen. Dan kun je bij werkzaamheden/breuk oid in huis snel het water afsluiten. Overigens is het plaatsen van tussen-afsluiters ook handig als je een deel van het water buiten af wilt sluiten en niet helemaal zonder wilt zitten.Vorstbestendige waterbak en slang via de grond staan gepland voor wanneer we de stal gaan vervangen. Dan moet daar ook water heen vanuit huis en kunnen we het vanuit de stal weer doortrekken naar de paddock.