Dan heb ik ze dus niet nodig, hahaha.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hiphorse schreef:2 maand terug had ik bielzen nodig![]()
Nu niet meer
Ik heb nog 6 pakjes gerstestro over, de verwende ponys hier weigeren stro te etenalleen goed om je behoefte op te doen vinden ze
Iemand een tip hoe ik ze toch overtuig?
Ze zijn wel echt te dik dus wel beter om stro en hooi te mengen dan onbeperkt hooi
Ir111 schreef:Volgende vraag: onze paarden krijgen t gras niet op. Het is behoorlijk lang nu (>30cm). Zou ik hier schapen voor kunnen inzetten? Zo ja, die moet ik dan 'lenen'. Waar moet ik dan op letten? Heeft iemand hier ideeen over / ervaring mee?
Ir111 schreef:Ik bedoelde meer, waar moet ik op letten? Bv ontworming, maar zijn er nog andere dingen bij schapen die belangrijk zijn om te weten? Dat ik geen gedoe later heb van een besmetting van mijn weide of paarden.
MZorro schreef:Ir111 schreef:Volgende vraag: onze paarden krijgen t gras niet op. Het is behoorlijk lang nu (>30cm). Zou ik hier schapen voor kunnen inzetten? Zo ja, die moet ik dan 'lenen'. Waar moet ik dan op letten? Heeft iemand hier ideeen over / ervaring mee?
Geen idee wat betreft schapen. Ik weet alleen dat Horse & Habitat in haar PRO cursus van alles en nog wat verteld over schapen en er een module over heeft. Misschien is dat interessant?
Ik heb ook boompjes geplant![]()
De eerste op de track. En na heel veel lezen en uitzoeken zag ik ook niet helemaal meer hoe en wat dus op een gegeven moment begonnen. En zullen zien wat het gaat doen!
Er staat wilg, berk en haagbeuk. Vind het zo leuk!
Voorbereiden
[ [url=m/j2nvll.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tussendoor. Eindelijk kan ik ook romantische sfeer foto's door de struiken heen maken![]()
[ [url=m/ZKAKvd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rijtje. Niet allemaal even recht, maar hé, over een paar jaar zie je er niks meer van hoop ik![]()
[ [url=m/fRrlBM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helemaal happy. Paarden eten nu een ander deel van waar de planten moeten komen kaal, dus daar binnenkort ook weer wat plantjes voor kopen.
Malenka schreef:Ik vind het echt zo ontzettend leuk om te zien dat steeds meer mensen veel aanplanten rondom track, paddock en weide.![]()
Mijn partner liet me gisteren een video zien van februari 2021... er stond echt nog bijna niks. Alleen een paar 'stokjes' aan plantgoed. En als je dan nu kijkt.Diezelfde stokjes zijn nu al echt een haag van 1,2 en bomen van 4 meter hoog.
superpony schreef:Maar ik vind het wel spannend, daarom heb ik zelf geen schapen genomen. Wilde er 2 overnemen, maar vind ze zo kwetsbaar. En ik heb gebrek aan kennis over schapen, net als kippen, dus dan durf ik niet. Varkens dan weer wel genomen en durfde ik wel aan, maar die kende ik een beetje en zijn ook niet heel moeilijk.
Ir111 schreef:Ja, terugsnoeien! Moet je alleen even kijken wat het beste moment is! Ik merk ook dat de soort het beter doet dan de ander (zoals Superpony ook schrijft). Maar dat is ook prima, als iets niet werkt dan plant ik dat verder niet meer aan. Tip van onze bomenman; Berk is niet handig om aan te planten (hierin de buurt tenminste). Met de huidige zomers is het te warm en droog en is de sterfte hoog.
Ik ga niet vlechten maar maak m weer zoals de andere takkenril, zo'n 40cm breed en dan de takken er in storten. Dat is veel minder werk en kun je makkelijker aanvullen. Zo blijft het mooi. Ben wel geïnteresseerd in nog een wilgenadresje! We hebben nu een deal met iemand om de hoek maar dat is niet genoeg om de hele nieuwe takkenril mee te vullen.
Schaapjes mag écht nog niet!Maarrrr, na de verbouwing van schuur nummer 2 ga ik een schapenoffensief inzetten. Dan kunnen we daar namelijk een mooi plekje voor ze maken waar ze lekker droog kunnen staan en waar hun voer etc kan staan. Rustig inmasseren. en dan ineens een verrassingsmove maken. Zo is onze hond er ook gekomen vorig jaar...
Ethelate schreef:En dan ineens op zijn verjaardag staan er een paar schaapjes met een strik om hun nek "kijk, dit zijn Bier, Hummer en Mancave" (of wat er ook op zijn verlanglijstje stond)