Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:29

Hahahaha PS. Die moet ik meer van de zadelmaker, HEUL vervelend _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:30

Nou, da's echt superrot.... :(:) :') Ze liggen echt fijn hè!! :+:

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:34

Dit is mijn poetsplekje (en super chagrijnige merrie :+ )
Afbeelding
Een balkje tussen 2 palen. We kunnen er allemaal aan alle kanten omheen. De paarden ook (das echt minder handig dus :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:42

Heel fijn!

Ook mooi Maartje. Wij gaan dus inderdaad ook een balk maken, echt zo'n grote mooie. Maar iets met veel plannen en te weinig tijd :+

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:44

Hier toevallig van het weekend ook twee wat langere palen meegenomen om een simpele aanbindbalk te maken :D . Moet ook nog even kijken hoe ik het precies ga doen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:46

Superleuk om te zien allemaal :D

Ik zit nu te denken om de poetsplaats in z'n geheel (van schot tot schot) 3m. breed te maken.. en dan de palen 1.75m. van elkaar af te zetten.... Dan houd ik een ruime 60cm over om mijzelf tussendoor te wringen... 1.75m. is voor een paard wel voldoende breed om tussendoor te lopen toch? Een normale deuropening is 1.20m....

Dit soort dingen blijf ik tegenaan lopen.. zó lastig, als je ineens alle mogelijkheden hebt, om dan een juiste beslissing te maken :') Ik probeer alles te overwegen en echt de beste keuze te maken, maar dan kan ik mijzelf soms een breuk denken aan alle mogelijke opties _O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:56

xXutopiaXx schreef:

Ik zit nu te denken om de poetsplaats in z'n geheel (van schot tot schot) 3m. breed te maken.. en dan de palen 1.75m. van elkaar af te zetten.... Dan houd ik een ruime 60cm over om mijzelf tussendoor te wringen... 1.75m. is voor een paard wel voldoende breed om tussendoor te lopen toch? Een normale deuropening is 1.20m....

Dit soort dingen blijf ik tegenaan lopen.. zó lastig, als je ineens alle mogelijkheden hebt, om dan een juiste beslissing te maken :') Ik probeer alles te overwegen en echt de beste keuze te maken, maar dan kan ik mijzelf soms een breuk denken aan alle mogelijke opties _O-

Dit soort dingen zou ik dan gewoon even uitmeten en uitzetten met prikpaaltjes en cord/touw/strotouwtjes. Dan kan je het testen met een daadwerkelijk paard en met zadel erlangs lopen etc. In jouw geval kan je er zelfs nog hindernismateriaal voor gebruiken om het uit te zetten. Zet je het langs een buitenmuur. Stukje doek/deken over de hindernis voor een wat meer 'solide' look :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:05

Onze balk is meer het 'oh wacht, we hebben dit nog liggen' principe :')

Dit weekeind deed onze grondboor het ineens niet meer... slangetje van de benzinetoevoer stuk :\ dus die gaat manlief nu maken en dan kunnen we de extra voerplekken maken. Hoe ontzettend afhankelijk je dan van zo'n ding wordt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:06

Dat hebben wij met de kettingzaag _O-

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:28

Ik heb geen poetsplaats. Mijn paarden staan gewoon los met een plukje hooi in de paddock als ik ze opzadel. Gaat prima, dus ik heb ook niet echt een reden om een speciale plek daarvoor in te richten.

Wat is het ineens warm he! Ik heb de paarden vannacht maar zonder deken laten staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:32

Hier heeft de bonte nog wel een 'schil*' op om schoner te blijven (*200 grams waar de binnenvoering uit is) en ik heb in een t-shirt vestje lopen uit mesten.
Het is een vreemde gewaarwoording, maar liever dit dan een pak sneeuw :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:34

Ik had ze gisteravond al uitgekleed. Mijn ruin heeft het snel warm. Moest zelf ook even wennen!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:37

Wat een mooie voorzieningen allemaal!
Hier komt nog eens een aanbindbalk, ooit. Maar nu zet ik ze los naast de hooiruif of bij de pickup waar ik mijn spullen dan over hang. Haha.

Kapotte materialen nooit fijn, altijd beter wel als er iemand in huis is die het ook weer vlot kan repareren ;)

Mijn twee pluizen vonden de regen vanochtend ook minder erg leek het. Beetje afkoeling :Y)

Hoop dat het gauw stopt zodat het nog wat kan drogen..

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:41

Hier ook veel moeite met ruimtes/maten inschatten en het voorstellen.
Ik zet vaak ook alles even uit met prikpaaltjes/strotouwtjes e.d.
Dan kan ik het beter ervaren :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:42

xXutopiaXx schreef:

Als je wilt kan ik wel eens opmeten hoe ver ik mijn palen uit elkaar heb staan. Ik heb twee palen staan met daarnaast een doorgang nog tussen de muur en paal waar ik tussendoor kan. Ik heb er geen foto's van denk ik. Maar paardlief kan makkelijk tussen de palen door (en mijn IJslander kan er tussen draaien maar die draait met een ongelooflijk kleine draaicirkel)
Ik heb palen die zo'n 1.80 minimaal hoog zijn met ook twee punten om ze aan te kunnen maken. Ik heb vier aanbindlijnen hangen, de hoge twee gebruik ik voor mijn warmbloed, de lage twee voor mijn IJslander. De hoge kan ik daar ook wel voor gebruiken maar dan kan hij zijn hoofd niet echt meer bewegen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:58

Oh wauw, da's echt een supergoed idee om het met m'n hindernissen uit te zetten :') Zo slim haha
Wij hebben gisteren in de woonkamer een rolmaat uitgelegd op 3m. :') Maar daar kon ik me inderdaad niet zoveel bij voorstellen haha

Als je dat zou willen doen Marloes, graag! En ben ook heel benieuwd naar een foto :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:01

Iets afzetten met schilderstape is ook een handige optie.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:03

Ja, we hebben ook al met stoepkrijt op de grond getekend toen we de stallen gingen bedenken :')

Tis trouwens inderdaad echt ineens heel warm! :oo 20 graden!! :oo

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:05

Hoi allemaal!

Tijd geleden gereageerd, het ging toen zo snel dat het voor mij niet bij te houden is. Ik lees wel regelmatig even mee. Ik ben inmiddels in de wei van mijn ouders in September getrouwd met mijn man, dat was echt fantastisch.
Hier zijn we momenteel ook druk met een hoop vernieuwing en verbetering van ons plekje, vind het heerlijk zo lekker bezig te zijn rondom de stallen en weide. Daardoor wel minder tijd om met alle paarden te werken en ook is mijn bijrijder net gestopt vanwege haar opleiding, dus dat is jammer, maar dat komt wel weer :)

We hebben momenteel twee kleine kuddes ipv 1 grote omdat de jongste merrie helaas niet goed gaat met de merrie van mijn vader, maar de twee kuddes gaan perfect zo. Daardoor moesten we de paddock herindelen en dat is nu nog wat provisorisch, maar staat bovenaan het lijstje om de hekwerken daar weer mooi te maken. De rechter paddock krijgt een nieuw hekwerk en poorten. Ook krijgt de ene schuilstal een upgrade, die wordt iets vergroot met een nieuw afdak en krijgt een nieuwe uitgang.
De grootste wei krijgt een nieuwe omheining, daar zijn we helaas echt al maanden mee bezig maar het bedrijf dat dit levert is ontiegelijk traag. Zo ook de longeercirkel die al heel lang in de planning ligt, dit bedrijf levert de planken maar het duurt allemaal zo lang.

Als dat allemaal geregeld is wil ik kijken naar paddock verrijking als meer snack en voerplekken. Het hooi blijft wel op 1 plek omdat we dat deel bestraat hebben en verderop is meer modder, dat is niet te doen met voeren.
Het liefst zou ik ook een nieuwe stal bouwen maar dat is nu vanwege de kosten nog even uitgesteld.

Onze paarden poepen en plassen dus bijna alleen maar in de schuilstal, baal daar wel van want zo ontnemen ze zichzelf een droge ligplaats. We hebben nu even stro omdat we balen over hadden van de bruiloft, maar gaan daarna terug op zaagsel. Is dat equibedding ook geschikt voor enorme viespeuken? Het zaagsel werk ik dagelijks bij namelijk en dan blijft het redelijk fris maar er gaan een hoop balen doorheen zo...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:07

xXutopiaXx schreef:
Oh wauw, da's echt een supergoed idee om het met m'n hindernissen uit te zetten :') Zo slim haha
Wij hebben gisteren in de woonkamer een rolmaat uitgelegd op 3m. :') Maar daar kon ik me inderdaad niet zoveel bij voorstellen haha

Als je dat zou willen doen Marloes, graag! En ben ook heel benieuwd naar een foto :D

Ik zal er proberen om vanavond er aan te denken. Ik ga dan toch rijden (als de wind geen te gekke dingen gaat doen en ik veilig met de trailer weg kan :D ). Anders wordt het later deze week.

Zal dan wel foto's maken met beide paarden op de poetsplaats erbij. Is het goed als ik ze dan even via pb op insta stuur? Want de boktupload en ik zijn geen vriendjes :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:09

MarloesHJ schreef:
xXutopiaXx schreef:

Ik zal er proberen om vanavond er aan te denken. Ik ga dan toch rijden (als de wind geen te gekke dingen gaat doen en ik veilig met de trailer weg kan :D ). Anders wordt het later deze week.

Zal dan wel foto's maken met beide paarden op de poetsplaats erbij. Is het goed als ik ze dan even via pb op insta stuur? Want de boktupload en ik zijn geen vriendjes :+

Tuurlijk! :D Ben al helemaal gelukkig dat je dat wilt doen :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:27

Wij hebben ook niet echt een poetsplaats, wel een vaste plek aan het hek in de paddock waar ik borstel en opzadel.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:27

Afbeelding
Dit is mijn poetsplaats :Y) (pony stond toen voor het eerst vast dus die wilde weglopen haha!)

We willen de stal en het schuurtje opknappen en dan wil ik ringen naast de staldeur zodat ik onder het afdak kan staan met ze! Voor nu doen we het met de omheining of gewoon los met een bak hooi voor de neus :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:34

Ik heb pas een poetsplek sinds we Jonique hebben en de kinderen er dus bij staan. Ik deed het voorheen ook in de stal maar dat vond ik niet veilig :=

Het is inderdaad bizar warm, wat een ontzettend gek weer!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:40

Ik dacht na het schoonmaken van Peps zijn ogen 'ik laat ze nog even op de wei'. Dus hek open, paarden blij de wei op. Ik dacht ik zal de hooibakken alvast vullen voor straks... het hooi zat er nog niet in of er stond al een bonte neus naast me. Het hooi is duidelijk meer in trek dan het gras :D