Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:21

Wauw dat ziet er nogal lomp afgeragt uit Azmay :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:48

Ow, lekker azmay. Hopelijk is het snel allemaal netjes dan maar.

Ik zit nog steeds met een ontsteking rondom een splinter in mn hand, maar zolang het niet erger wordt, laat ik het even zo.

Ik ben dol op onze shet, maar die haalt ook alle vooroordelen weg als je die leert kennen.

Wij poetsen wel voor het rijden, maar vd week reed mijn man dus op die nieuwe voor me en gaf hem steeds een klopje op zijn kont voor beloning. Ik zag op ene gegeven moment echt zoveel handafdrukken, dus zeg; doe maar niet meer. Je krijgt niet al het zand eruit. Ik niet iig.

Ik ben wel het type dat een borstel koopt die van alles beloofd. Zo staat op de ene borstel; wunderborstel en heb van die magic borstels, maar veel beloftes en er gebeurt niet veel.

Mn shetjes is wel echt grijs onder zijn maantop en mn new forest begint nu ook, beiden 21, terwijl die rare merrie van 26 geen grijs haartje bezit. ( maar ook geen hersencel van een 26jarige nog te bekennen bij haar )

Verpakt is hier nog wel veel te koop, maar dat moeten anderen dan maar kopen. Onze hooiboer zegt wel al een tijdje dat hij er bijna doorheen is, maar hij heeft nog steeds.
We verbruiken wel veel meer nu. 1 paard extra, maar verbruiken dubbel zoveel hooi en heb ook echt dubbel zoveel mest. Wat een vreetzak.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:55

Wat een knuppel zeg, die boer pfff.....

Ik ben niet van het poetsen en heb gelukkig pony's met een prachtig velletje.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 17:59

ClauH schreef:
Wat een knuppel zeg, die boer pfff.....

Ik ben niet van het poetsen en heb gelukkig pony's met een prachtig velletje.

ja, zomers hebben ze echt een super dun velletje. Maar met wintervacht niet allemaal meer :)

En die nieuwe heeft een dun velletje, maar komt van onder dekens naar 24/7 buiten. Heeft alleen 's avonds nog een deken op. Ik denk dat hij onwijs veel ligt te rollen.

Maar we mogen niet klagen en onze paarden liggen nooit in mest bijv. Misschien moet ik toch weer eens een nieuwe borstel kopen met lange haren voor het zand.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:01

Ik mag dus niet klagen, Melle heeft het hele jaar door een dun velletje _O-
Rocky en Puck waren ontploft maar Rocky is inmiddels ook weer glad en Puck voor de helft.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:01

Dat was hier ook wat jammer toen de warmbloed erbij kwam. Die at in zijn eentje makkelijk (en het liefst nog meer) dan de twee andere samen :+ . Inmiddels begint het gelukkig iets te stabiliseren nu hij weer beter op gewicht komt en ook een dagdeel de wei op kan.

Jeetje, die haag ziet er wel echt mishandeld uit zeg!!
Wij hebben toevallig vandaag een jong gebruikte benzine heggeschaar Stihl van de dealer op de kop kunnen tikken. Die ga ik morgen even ophalen. Met onze plannen voor heel wat meters meidoorn en wat er nu al is aan overbegroeiing wel een nuttige investering. En Stihl is ook gewoon fijn spul.

Die poetsfoto met dat lange haar is briljant :D Lijkt wel alsof je een stukje geschoren hebt en de rest nog niet haha! Hier doe ik ook eens in de zoveel tijd even een keertje de nieuwe losse troep eruit.

Roodborstjes zijn super schattig <3 Fijn dat ze wel weer terugging op het nest!

Clau, haha briljant zo'n "voor en ja". Duidelijk verschil in elk geval :+ .

Hier stond vanochtend opeens de loonwerker voor de deur. Die zou anderhalve week geleden komen frezen en "alleen nog even zou bellen voor de precieze tijd, kwam helemaal goed!". Niemand op komen dagen... Geen telefoontje. Had er wel mijn hele planning voor omgegooid zodat ik die dag thuis kon blijven en alles voorbereid, dus had er even de smoor in en zelf ook niet meer gebeld. "Ja, hij was mijn nummer vergeten te noteren. Maar ze waren nu in de buurt dus of het nu kon?". Nou ja, mijn initiële irritatie maar opzij gezet want dan was het wel mooi klaar. Was nog even rennen en vliegen om de omheining weg te halen maar het is gelukt. Mooi goedkope oplossing om de komende tijd in elk geval wat te kunnen qua rijden. Tot dusver werkten we op het gras, maar dat is toch snel glad. Nu maar eens zien hoe dit bevalt en dan waarschijnlijk in het najaar (of anders volgend voorjaar) de grond omzetten zodat het zand boven komt.

Heb het nu open staan voor de paarden zodat ze het mooi een beetje aan kunnen lopen. Het is nu natuurlijk nog erg mul. Stukje bij de poort hebben ze nu al wat meer belopen en dat is al goed te doen dus denk dat het wel vrij snel bij trekt.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:53

Ik rij ook op een losgetrokken en gesleept stuk weide. Tot nu toe bevalt het beter dan de weide

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:26

goed de paarden op laten lopen en als je zelf kan slepen is dat ook een optie. Alleen niet met de auto proberen zoals ik deed, die zakte spontaan 30 cm naar beneden

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:48

Lynn :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 20:52

_O-

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:23

Hahaha, ja dat ga ik met mijn caddy ook maar niet proberen :+

Morgen komt schuine overbuurvrouw hem voor me slepen :D Super fijn!
En zag dat er ook weer wat regen aankomt, dat zal ook wel helpen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:46

WoW die heg hierboven!!

Nou hier vallen ook geen afspraken te maken met de loonwerker. Ben een maand geleden langsgeweest om te vragen voor hooi. Hij wist nog wel wat goed (verpakt) hoop. Heb nog wel 5x gebeld en iedere keer “wordt het geregeld”. Vorige week gebeld en opeens had hij 1 pak die ik mocht proberen. Zou hij diezelfde dag nog komen brengen. Nou, inmiddels is het er nog steeds niet. Ben er nu wel klaar mee en heb vandaag een aantal pakken (onverpakt) hooi gekocht. Dit weekend even de kapschuur opruimen en dan moet het passen. Kunnen we mooi vooruit tot de nieuwe lichting.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:05

Ik verwacht dat vandaag of morgen de eerste advertenties voor hooi wel weer zullen gaan verschijnen, en anders verderop in de week. Heel veel hebben hier al gemaaid. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen, al verwacht ik dat die niet veel lager uit gaan komen dan vorig jaar.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:22

JudithO schreef:
Ik verwacht dat vandaag of morgen de eerste advertenties voor hooi wel weer zullen gaan verschijnen, en anders verderop in de week. Heel veel hebben hier al gemaaid. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen, al verwacht ik dat die niet veel lager uit gaan komen dan vorig jaar.

Dat kan, hou er wel rekening mee dat t eerst een aantal weken moet besterven voordat je dit geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:23

Wij hebben nu voor het eerst gemaaid, gaat dit weekend als het goed is de baal in. Echt een mooie opbrengst al :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:40

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:57

Antheman schreef:
JudithO schreef:

Dat kan, hou er wel rekening mee dat t eerst een aantal weken moet besterven voordat je dit geeft.

Ja weet ik, ik geef zelf liever nooit voor de herfst hooi van datzelfde jaar ;)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:12

Ik heb net hooi in Nijkerk gekocht, moet het alleen zelf even halen, hooi van 2018 4,- per baal.... ik haal er 30 / 35 op, want meer passen niet in mijn trailer vrees ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:13

Ik ga nog op jacht naar een hooiadresje.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:23

Wie weet vind je dat via Marketplace van facebook, even zoekwoord Hooi intikken en je afstand op 20 km zetten....
Komt ij mij VEEL meer uit dan marktplaats

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:24

Thanks voor de tip! Eerst nog even de sleutel krijgen!

Nog 16 nachten :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:25

spannend hoor ;) tikje jaloers, zou ook graag landelijk willen wonen, nu moet ik het doen met mijn huurstuk, ook leuk, maar toch iets minder....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:28

xJitskee schreef:
Wij hebben nu voor het eerst gemaaid, gaat dit weekend als het goed is de baal in. Echt een mooie opbrengst al :)

Hoop dat het bij jullie droog blijft, ze verwachten regen morgen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 12:34

Mer1980 schreef:
Wie weet vind je dat via Marketplace van facebook, even zoekwoord Hooi intikken en je afstand op 20 km zetten....
Komt ij mij VEEL meer uit dan marktplaats

Super grappig, als ik op die manier zoek krijg ik echt maar 2 resultaten :') Ligt misschien ook wel aan de regio. Maar moet zeggen dat veel boeren hier het hooi al op hebben. Of ze proberen eerste snede van 2019 al te slijten :P Maar goed, ik voer dat ook liever pas als het een maand of 2-3 gelegen heeft.

Mijn merrie heeft sinds een tijdje jeuk. Dacht eerst wormen, toen zomereczeem. Het hooi wat we hebben is niet goed. Heb nu echt een heel slecht pak en nu heeft ze extra veel jeuk. Denk dat het hooi wat we nu (nog) hebben echt te rijk is voor haar -O- Kan niet wachten tot de laatste 3 balen op zijn en er nieuw hooi bezorgd wordt. :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 14:17

Ow, nijkerk is voor ons niet ver en 4 euro is niet duur. Wij krijgen er maar 27 in een 2 paards, maar is wel een oldtimer. Misschien als ze veel hebben met een bus ervoor, kunnen we het dubbele halen. Ik ga ook eens op mp kijken, lang niet gedaan.....

Ik denk dat ze hier ook gaan proberen nieuw er tussendoor te gooien straks, maar wil dat echt niet voeren.

Iemand ervaring met compostwormen?? Onze bak is echt snel vol en het legen is erg duur. We kunnen zelf niks met de compost, maar het zou wel schelen zei iemand laatst tegen ons qua volume.
Je kan ze bestellen, 500gr zie ik va 11 euro.......
Vermenigvuldigen wormen zich dan nog? Dat straks je hele bak een wormen feest is of valt dat mee??