Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:08

Afbeelding
<3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 15:45

Mooie foto kir!

Hier regent het nu helaas..

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:01

Kirrr schreef:
[ [url=m/F5LSYq.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Buddy <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:04

Kun je het perceel niet kwasie blank zetten, daar gaan ze volgens mij wel van kapot }:)

kirr +:)+

SarahJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:34

Dag allen,

Ik botste al Googlend op dit onderwerp en val even met de deur in huis.
Ik heb net mijn eerste paard gekocht. Over 2 weken komt ze aan huis te staan.
Nu heb ik 2 weken geleden mijn weide late klepelen en vraag ik me af hoe lang het duurt voor ik hier een paard mag opzetten - dit met het oog op het voorkomen van koliek bij het eten van gehakseld/geklepeld gras.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:38

Waarom gras er niet af laten halen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 17:40

Lynn_Nikita schreef:
Ik kan wel weer janken. mijn grond is verdeeld in 3 stukken weiland. 2 daarvan zijn 3 jaar geleden opnieuw ingezaaid vanwege engerlingen (larven die alle wortels opvreyen) en vogels die als kapot gemaakt hebben.
Dat stuk is dit jaar alweet ingezaaid vanwege t onkruid dat vrij spel kreeg door de hitte in 2015. Dat is redelijk gegroeid alleen nog niet dichtgegroeid en laat ik in het voorjaar spuiten ivm onkruid.
Het 3e stuk begon ook erg dor te worden en ik ben er nu door gelopen en al mijn gras is kapot en kun je zo eruit trekken. Het heeft geen wortels meer en ik zag weer van die gore engerlingen.

Ik blijf bezig zo. Het bijna jaarlijks in- of doorzaaien kost een godsvermogen en weet even niet meer wat ik doe met dat stuk. Er staat alleen nog onkruid en verder dood gras en kale plekken.
Zo laten en deze winter kapot laten lopen en in voorjaar zaaien of proberen of het nu nog lukt?
En heb ik nu elke 3 jaar dir beesten teug? Bestrijden mag in nl niet

Even informeren bij een loonwerker, wellicht om laten ploegen en een jaar een gewas erop zetten? Of hier even informeren...

http://www.biocontrole.nl/index.php/bio ... oneel.html

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:48

Vandaag weer contact gehad met de hooi leverancier en zij hebben het topic opgelost! Zij wisten het ook niet zeker.. bedankte me voor het doorsturen van de foto's en hebben onderzoek op internet erna gedaan, nagevraagd bij hun leverancier.. het was mogelijk jkk, maar kon ook een ander kruiskruid zijn.. iig is het super opgelost.. ik heb het pak kunnen ruilen en ze hebben me een extra groot nieuw pak gegeven inclusief heel veel excuses.. ach voor hun is het uiteraard net zo vervelend als voor mij.. gelukkig dat ik het zag.. en fijn dat ik een goede leverancier heb die het gewoon oplost :D

Voor de paarden overigens meteen liver comp van phytonics besteld om de lever te ondersteunen voor de zekerheid.. en dan komt het vast goed

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:20

horsies fijn dat ze het zo netjes hebben opgelost +:)+

Vandaag is hier weer de kraan geweest.
De vorige eigenaren hebben werkelijk van alles onder de grond gestopt in het bos.
Er zaten nog wat enorme boomstronken die hij de vorige keer nog niet er uit gehaald had dus dat was de bedoeling, dat er ook nog tig ijzerwerk, hele wasmachine en enorme berg plastic uit de grond kwam , was minder.
Ik vrees dat ik het hele bos zal moeten afgraven als ik werkelijk alles er uit wil halen maar dan gaan ook alle bomen er aan en dat is nu ook weer niet de bedoeling .
We laten het nu zoals het is en ruimen alles op wat er uit het gat gekomen is.
Berg puin, berg plastic, berg oud ijzer en een enorme berg planken, houtdelen en boomstronken, verder alles wat nog los in het gat ligt of uitsteekt aan de rand en dan wordt het toch de randen netjes afwerken.
Gelukkig is er maar 1 stukje waar de rommel door loopt in de grond , de rest is nu vrij van vuil.
Wat een varkens waren de vorige eigenaren, gat is nu 2.5m diep en ik denk 10m lang en dan nog 5/6 breed.
Wordt wel een gave waterhindernis :):)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:57

Pardon, Spatter >;)

Maar erg is dat, hè?
Denk ook weleens op een vuilnisbelt te wonen, zoveel rotzooi als er hier destijds lag en nu nog steeds bij stukjes en beetjes (letterlijk!) uit de grond komt :n

Mooi opgelost, horses!
Je moet wel van je eten op aan kunnen, hoor :j

Verder zag ik Buddy bij Kirr, super!
Hij wordt goed geaccepteerd zo te zien?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:35

Dat is zeker een hoop troep spatter.
Wat dat betreft ben ik blij dat je hier bijna niet de grond in komt. Maar daar hebben ze uiteraard wat op bedacht, ze storten het gewoon zo en laten het overgroeien met bramenstruik enzo. Dan is het daarna weer en probleem voor de volgende.

Oh en alles dat kan branden dat gaat natuurlijk eerst op de brandstapel. Maar vaak is dat maar weinig hout en een hoop andere bende.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:58

Bedankt iedereen voor een heerlijk weekend! Bij thuiskomst de wei maar direct weer een andere indeling gegeven. Houdt je van de straat, paarden aan huis^^

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:01

Mooie foto's <3

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:08

Fijn dat het weekend zo geslaagd was!
en die vosbonte is echt heel gaaf! <3

troep in de grond.. vertel mij wat.. toen mijn vriend hier kwam wonen met zijn ex hebben ze geloof ik 4 kub aan rotzooi uit/van de grond gehaald.. en nu ligt er nog best wel wat :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 22:42

Een wasmachine?! :wow:
Wij vinden vooral stenen, stukjes glas en grootmoeders aardewerk. Inmiddels kunnen we een muurtje bouwen en hebben we een servies bij elkaar gespaard.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 23:07

Hilary schreef:
Een wasmachine?! :wow:
Wij vinden vooral stenen, stukjes glas en grootmoeders aardewerk. Inmiddels kunnen we een muurtje bouwen en hebben we een servies bij elkaar gespaard.

Dat vind ik ook regelmatig, ja. En ook een x een stuk wervelkolom van best een groot dier... >;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:39

Haha, hier ook al enorm veel troep overal vandaan gehaald (foto's kan je wel vinden in topic in m'n onderschrift). Zwaarste werk was toch het opgraven van mega-kasseien, zaten er toch een 100-tal in de grond begraven.

Oh dan vergeet 'k nog de twee eggen, zat er één ook helemaal in de grond begraven, enkel de punten staken er nog uit, lekker gevaarlijk...

Mooie foto's van de tinker!

Wij waren ook begonnen al de hout rommel netjes in stukken te zagen voor de kachel, maar er was gewoon zo veel. Een deel is naar het containerpark en een deel is op de brandstapel beland :P

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:10

PaulineH, wat een mooie foto's!

Welke aso's flikkeren er nou vanalles in de grond, dat snap ik niet. Omdat afvoeren geld kost natuurlijk...
Maarja, een oudijzerboer komt maar al te graag wasmachines en ijzer ophalen, dus waaorm in de grond?? Varkens inderdaad... bah.

Maarja hier ligt ook een hoop zooi, helaas nog geen schat gevonden ofzo :')

edit. Fabster, weet je zeker dat het van een dier was? :+ :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:13

Getverderrie, Evelien :oo

En nee...die pot met goud hebben wij ook nog niet aangetroffen helaas -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:01

Haha Chasey! Ik heb m bewaard, dus ik kan m nog laten testen :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:13

Doen! :D

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:59

Hier ook al van alles in de grond gevonden zoals tapijten, fiets, autobanden en een,oud brommertje. En rommel rommel en nog eens rommel.

Wij beginnen aan de,laatste fase van onze veranderingwerken. Eindelijk. We gaan twee stallen bouwen. Voor een apony en een d pony. We gaan,beginnen met een stal van drie op,drie. Voorlopig kunnen ze daar met twee in schuilen. En daarna maken we nog een apart stalletje voor de apony. Ga zo blij zijn dat het af is. Na een extra groot stuk te betegelen, grachten graven, drainnage leggen, slijk en modder op gekuist en alles afgegraven te hebben, stallen verhoogd, mesthopen weggedaan, draden vervangen. Stallen geschilderd, kapotte steunbalken vernieuwd Ga ik zo blij zijn dat het laatste jobke klaar gaat zijn. Elke vrij moment hard gewerkt aan de wei in de hoop dat we deze winter goed en droog zitten. En geen,modder enzo meer. Hopen dat ik dit weekend overleef met het stalgeraamte te zetten en niet teveel op mijn vingers slaap met de hamer. Ik ben niet zo handig met hout, nagels en hamer

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 11:32

echt belachelijk als mensen dingen verstoppen in de grond.
zitten zelf met 2 hopen aarde met gemetselde stenen en boomstronken wat afgevoerd moet worden. ook heel irritant

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:00

Leuk hè, een oud huis kopen van een boer? Die gasten gooien niets weg dus je wordt nog jaren verrast.

Voor iedereen die niet is meegeweesd naar Drenthe; heel dom het was fantastisch! Jullie hebben wat gemist.

Beetje jammer alleen dat bij thuiskomst mijn ruin, die ook erg boos was dat ik zomaar 2 dagen weggeweest was, een schiefel heeft opgelopen. Het is al heel hard en hij kreupeld er niet op dus ik kijk het nog maar even aan. Zit wel op een rotplek qua pezen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 14:02

Dat is balen, Nathalie! Zo n weekend weg geeft ook verrassingen -O- .

Het was inderdaad heel leuk in Drenthe. Kan niet anders zeggen :)