Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:25

Jongens ik verheug me op de equibedding testen, Corona doet dit met me :’). Heeft iemand een foto hoe zo’n bed eruit ziet? Heb ze nu op zaagsel. Stinkt als de nete en kost veel. Man van equibedding is trouwens enorm vriendelijk. Gevraagd of hij als hij in de buurt was misschien een proefpakket af wilde leveren. Dit was helemaal geen probleem. Super fijn! En snel reactie

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:30

Heb je al op de facebook pagina gekeken van Equibedding (iets in de trant van Gebruikers van Equibedding) daar staan wel foto's op van stallen met equibedding op de grond. Ik heb nu geen foto bij de hand van mijn stal. Misschien iemand anders wel :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:37

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:37

Horseloverl schreef:
Jongens ik verheug me op de equibedding testen, Corona doet dit met me :’). Heeft iemand een foto hoe zo’n bed eruit ziet? Heb ze nu op zaagsel. Stinkt als de nete en kost veel. Man van equibedding is trouwens enorm vriendelijk. Gevraagd of hij als hij in de buurt was misschien een proefpakket af wilde leveren. Dit was helemaal geen probleem. Super fijn! En snel reactie

Hoeveel wil je er hebben? :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We begonnen met 6 zakken (de 6e 'bult' ligt net buiten beeld in de hoek) voor een stal van 3,5 x 3,5 m.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:45

_Lorette_ schreef:
Horseloverl schreef:

Hoeveel wil je er hebben? :P

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

We begonnen met 6 zakken (de 6e 'bult' ligt net buiten beeld in de hoek) voor een stal van 3,5 x 3,5 m.

Ohh je bent de held van de dag. Ik kan echt niet wachten en ik lach mezelf keihard uit hahah

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:49

Arme dode diertjes :(:) maar helaas hoort het bij het leven.

Hier druk werkweekend gehad, ben kapot. Lig op de bank geploft haha.

Morgen les met de ruin :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:05

Hier is vandaag de nieuwe er bij gekomen. Gaat heel goed, maar hij vindt het echt niet tof als die van mij een beetje uit beeld dreigen te gaan, dus morgen met de eigenaresse samen ze bij elkaar zetten. Als mijn merries nog te veel lopen te bitchen, zet ik de ruinen even samen, maar denk dat het wel goed gaat komen

Al die dode diertjes... hier een kat die echt heel veel vangt. Gelukkig neemt hij ze niet mee naar binnen

Equibedding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:05

Horseloverl schreef:

Zorg maar dat je box leeg is, gaan we samen even instrooien

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:15

Horseloverl schreef:
Ohh je bent de held van de dag. Ik kan echt niet wachten en ik lach mezelf keihard uit hahah

Hahaha, ik snap je helemaal :') Maar dat komt misschien ook, omdat ik heel erg uitkijk naar het überhaupt weer hebben van stallen _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:45

Die liggen er lekker bij, vooral de bovenste :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:50

Wat een heerlijke slapende paarden in de stallen.

Ik ging net de heren binnenhalen en kon ze zo snel niet vinden, alleen twee stipjes die echt niet groot genoeg waren voor de twee. Lagen ze beiden prinsheerlijk te relaxen. Ik heb ze al lange tijd niet meer zien liggen in de wei. Doen ze ook niet zomers bij mij. Alleen in de herfst/winter.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:03

Ik reageer niet vaak hier, lees vooral mee. Maar wil even onze laatste creatie met jullie delen.

Wij hebben onze voerklikos vandaag omgebouwd van dit, wat niet werkt

Afbeelding

Naar dit

Afbeelding
Afbeelding

Op dit moment enkel boven vast, indien noodzakelijk maken we het onder ook nog vast, hoop dat dit wel goed werkt.
Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 22:05

Afbeelding
Hier liggen ze altijd zo.. opvallend want de Fjord is hoogste in pikorde. Toch ligt hij op de matten..

Equibedding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:10

Maartje1990 schreef:
Ik reageer niet vaak hier, lees vooral mee. Maar wil even onze laatste creatie met jullie delen.

[ [url=m/poB3b5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit

[ [url=m/NkpYwI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KPfoZR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op dit moment enkel boven vast, indien noodzakelijk maken we het onder ook nog vast, hoop dat dit wel goed werkt.
[ [url=m/y20tft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb daar ook wel eens aan zitten denken, maar is een kleiner gat niet beter en dan zonder net?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:27

Oh jongens... ik kom er niet uit.. PLEH! :D
We komen steeds dichterbij het daadwerkelijk op gaan bouwen van de stallen, en zo ook de poetsplaatsen.. nu heb ik 4 palen en 2 schotten laten maken, die hebben we al. Er komen twee poetsplaatsen. Als je er voor staat zit links de muur naar de zadelkamer, dan 2 losse aanbindpalen, een tussenschot, weer 2 lossen aanbindpalen en nog weer een schot, want daarnaast is een grote lege ruimte. Maar... op wat voor afstand zet ik alles van elkaar?!! Het idee is dat ik tussen de paal en het tussenschot door kan lopen, met bijv. m'n zadel, zodat ik niet steeds onder het halstertouw door hoef te bukken :=

Dit idee:

Afbeelding

Alleen zijn mijn palen hoger (2m.) en heb ik een hoge en lage aanbindring per paal..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 23:54

Ik heb ook bewust een ruimte naast de palen om zelf nog langs te kunnen als ik niet onder de touwen door wil kruipen. Maar bij ons is de poetsplaats een multifunctionele ruimte in het formaat van een stal (3,5 x 3,5 m), dus ik vrees dat ik niet echt kan helpen met de afstanden...

Afbeelding

Afbeelding

Er ligt overigens op het hele gedeelte waar paard staat rubber op de grond, alleen nog niet toen ik de foto maakte.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 00:10

Equibedding schreef:
Maartje1990 schreef:

[ [url=m/poB3b5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar dit

[ [url=m/NkpYwI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KPfoZR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y20tft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb daar ook wel eens aan zitten denken, maar is een kleiner gat niet beter en dan zonder net?

Ik wil juist een slowfeeder dis dat net is wel cruciaal :+ en met kleiner gat blijft het hooi vast hangen plus vind ik niet zo'n prettig idee.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:22

Dat wou ik eigenlijk ook doen met mijn poetsplaats, maar die is 3M breed, en ik was bang dat de ruimte tussen de palen te smal zou zijn voor paard met zadel, of de ruimte naast de palen voor mij met zadel. Uiteindelijk heb ik het niet aangedurfd en heb ik ringen in de muur gemaakt. Ik ben op mijn pension stal gaan kijken wat voor afmetingen zij hadden voor de poetsplaats en bij de smid gedubbelcheckt dat hij voldoende werkruimte zou hebben

Maartje, wat werkte er niet aan t eerste model?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:40

Jade schreef:
Dat wou ik eigenlijk ook doen met mijn poetsplaats, maar die is 3M breed, en ik was bang dat de ruimte tussen de palen te smal zou zijn voor paard met zadel, of de ruimte naast de palen voor mij met zadel. Uiteindelijk heb ik het niet aangedurfd en heb ik ringen in de muur gemaakt. Ik ben op mijn pension stal gaan kijken wat voor afmetingen zij hadden voor de poetsplaats en bij de smid gedubbelcheckt dat hij voldoende werkruimte zou hebben

Maartje, wat werkte er niet aan t eerste model?

Ondanks een schuine plank bleef het hooi vast hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:00

Heel mooi zo'n poetsplaats zeg. Wij gaan onze waarschijnlijk uitbreiden naar een mooie houten aanbindpaal <3

Maar eerst ons dak vervangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:07

Mijn 'poetsplaats' is het voorportaal naar de paddock en nog geen 2 mtr breed, staat in het midden de aanbindpaal. Als ik opzadel moet paard naar links met de kont zodat ik er door kan met westernzadel en als ik met hoeven doen er langs moet dan gaat de kont weer opzij :D

Het is het stukje waar de houten paal staat :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:09

Schattig plekje ook.

Even mijn poetsplaats zoeken hoe ie nu is. Afbeelding
Afbeelding

Let niet op de rommel _O-

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:22

Super leuk om zo bij iedereen een kijkje te nemen. Hier voorlopig nog geen poetsplaats oid.

Ik heb wel vijf kuub zand laten komen omdat ik ze een fijne ligplek wilde geven. Dus die ga ik deze week de paddock in kruien. Gisteren zijn de eerste twaalf kruiwagens er in gegaan en vanmorgen zat Roos heerlijk onder het zand. <3

We krijgen een zandstrandje... Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:23

Hier zijn ze idd dol op het gele zand. Als er straks meer gekeerd is krijg ik ze daar nooit meer vanaf denk ik _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:27

MOOI DEKJUHHHH!! :D _/-\o_ :P

Wij hebben ze nu gewoon aan een ring in de muur staan.. werkt ook wel prima! Maar voor binnen wil ik het toch 'perfect' :') Nu we toch letterlijk alles vanaf de grond aan het opbouwen zijn..

Prachtig ook bij jullie Lorette! Ik kwam jouw eerste foto tegen op Google toen ik ging zoeken voor inspiratie :P Erg mooie ruimte! +:)+

En jouw plekje vind ik juist ook heel gezellig inderdaad DF! :D Nu mogen ze bij mij ook kontje draaien :P

Ohhh supermooi plaatje Malenka!!! _/-\o_ En wat heerlijk dat ze gelijk op het zand is gaan liggen <3
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 02-11-20 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt