Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:13

Ik heb een egel vermoord. ;(

Wilde de oude baaltjes hooi opruimen en zag er een dood egeltje tussen liggen. Die is blijkbaar in die oude stal/opslagruimte gekropen toen ik daar nog wel eens kwam en de deur open stond. Maar ik kwam er vervolgens een maand niet meer ivm nieuwe foliebalen. Zó zielig en onnodig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:23

_Lorette_ schreef:
Ik heb een egel vermoord. ;(

Wilde de oude baaltjes hooi opruimen en zag er een dood egeltje tussen liggen. Die is blijkbaar in die oude stal/opslagruimte gekropen toen ik daar nog wel eens kwam en de deur open stond. Maar ik kwam er vervolgens een maand niet meer ivm nieuwe foliebalen. Zó zielig en onnodig.

:knuffel:

als het je een troost kan zijn, er woedt een 'mysterieuze' ziekte onder egels het afgelopen jaar (echt heel veel sterfte), dus kan ook een ziek beestje geweest zijn dat weggekropen is op een plekje om te sterven.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:26

Solleke_Noah schreef:
:knuffel:

als het je een troost kan zijn, er woedt een 'mysterieuze' ziekte onder egels het afgelopen jaar (echt heel veel sterfte), dus kan ook een ziek beestje geweest zijn dat weggekropen is op een plekje om te sterven.

Onee, echt? ik ben 'mijn' twee huisegels ook al een poosje kwijt. Ik hoopte eigenlijk dat ze al in winterslaap zouden liggen ergens.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:35

Sneu van het egeltje, maar wat Solleke zegt...
Wij wonen hier al haast 30 jaar en ik heb hier nog nooit een egel gezien.

@tarzan: ik vind het altijd knap dat mensen zo makkelijk op een paard klimmen/zitten/rijden zonder zadel. Buiten mijn (overmoedige) jeugdjaren heb ik het 1x op mijn oudje gedaan toen ik aan het wandelen was. Bij het ene houten paaltje er op gestapt en er bij het volgende weer af... niet mijn ding; te glad, te wiebelig, geen houvast en absoluut niet moedig meer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:49

Ik deed vroeger niet liever dan zonder zadel rondrijden.

Tot ik op die manier mijn heup brak :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:52

Dat bedoel ik.... dat wilde ik maar liever voorkomen (op mijn leeftijd helemaal :) )

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:53

Ik zit er liever met barebackpad op, zit een stuk fijner, ook voor paard

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:56

Ik heb toch ook wel graag beugels :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:05

Ik houuuuuuuuu van zonder zadel rijden <3 Maar wel op m'n vertrouwde tank van een Fries :+: Maar dan doe ik ook alles, galop, springen, steigeren <3 Ik voel me op Tamme altijd als een legopoppetje die je ín z'n paard klikt :') Met Jay en Splash doe ik 't ook wel 's, maar dan is 't meer luiheid _O- Vind het ook zó heerlijk om er in stal gewoon ff zonder zadel op te gaan zitten <3 En dan genieten van alle relaxte paarden geluiden om je heen, en dan dat close contact <3 Love it! :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:13

Ik ben ook niet zo van het zonder zadel rijden. Mijn paarden lenen zich daar niet echt voor en ik denk dat zij mijn puntbillen ook niet zo tof vinden. Wel zou ik graag nog eens een goede barebackpad aanschaffen, voor stapritjes zonder zadel.
Laatst bijgewerkt door Flew op 01-11-20 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:17

Ik reed vroeger altijd zonder zadel :')

Hier zat ik er ook maar gewoon 1 minuut op, gewoon stilstaand (en 1 rondje van de zaak omdat m’n paard opeens ging stappen _O- )

Maar ik vind het heerlijk hoor, gewoon even lekker alleen zitten en genieten van een paard onder je billen Haha! (Met elk ander paard zou ik dat ook niet zo 123 doen := )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:31

Rondje van de zaak :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:34

Ik heb ook niets met zonder zadel rijden. En tölt zonder zadel wordt helemaal ingewikkeld, heb ik wel eens gedaan maar met zadel gaat het allemaal een stuk soepeler.

Ik zeg altijd zadels zijn niet voor niets ontworpen :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:36

Ik heb vorig jaar in 1 week tijd 2 egels dood gereden. Per ongeluk uiteraard. Ik had tegenliggers dus kon niet uitwijken naar de andere baan en keihard remmen ging ook niet wegens auto's achter mij. Ik ben er echt niet goed van geweest.

Zonder zadel vind ik doodeng, maar ik heb wel een hele fijne barebackpad.. voor als ik eens een dappere dag heb :').

Utopia, hahaha als een lego poppetje, dat moet fantastisch fijn zijn. Ik voel me meer als een houten blok op een lego blokje. Geen grip of balans.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:39

Ik denk dat ik 'the best of both worlds' heb; een zadel wat zit als een bbp (zo zacht), met steun van beugels én een knop om je aan vast te houden :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:15

Och balen van het egeltje.
Wij hadden vorige week 2 intacte konijntjes die op twee verschillende plekken dood lagen..

Zonder zadel.. ik hou ervan, maar ik kan eigenlijk op het moment niet echt rijden.. mijn lijf is zo verkrampt en verdraaid vastgezet op het moment dat ik als de dood ben mijn oudje een blessure aan te doen.
Gisteren 45 minuten ademhalingsoefeningen gedaan op een rijsimulator in stilstand (joker). En ik verga van de spierpijn vandaag O:) :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:43

Ik had laatst een intacte dode haas in de stal. Mijn jonkie jaagt graag, dus mogelijk was het raak.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:06

Ik had afgelopen week 20 dode muizen, maar dat kwam doordat ik sinds 1 week 6 muizenklemmen per dag heb staan. Mijn half jaar voorraad aan vlas is helemaal kapot gevreten door de muizen :-(.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:11

Wat een dode dieren allemaal ;(
Vanmorgen hier een platgereden eekhoorn voor de deur, wordt je ook niet vrolijk van!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:20

Zonder zadel kan echt heerlijk zijn. Zeker als het al weer wat kouder is. :o Met Nilay heb ik hele bosritten zonder zadel gedaan. Alle gangen. Heerlijk! Hopelijk volgend jaar weer... Nu raakt Roos nog teveel in de stress als ik met Nilay weg ga. Binnenkort wil ik wel ons eerste ritje sinds maanden gaan maken. Maar dan maar wel het zadel er op. Na maanden niet rijden in een nieuwe omgeving zonder zadel op pad gaat mij toch ook te ver.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:46

Dode eekhoorn is idd wel sneu. Hier lag vorig jaar een half aangevreten dode kat?? in de tuin. En er heeft ook wel eens een hert en een zwijn naast de weg gelegen.

@dais: als je het legen van al die vallen zat bent moet je eens een emmer-konstructie proberen. Hier op zolder vangen we daar aardig wat muizen mee als de weer kouder gaat worden.

Wat is het vies benauwd buiten :oo , volgens mij had ik zo mijn vestje uit kunnen doen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:53

Zielig al die dode dieren, eekhoorn extra sneu.

Hoe werkt dat met die emmer DD?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:17

Moet je even op youtube zoeken met bucket mouse trap... er zijn een heleboel modellen/variaties maar het komt er op neer dat je een emmer neemt, daar via een stukje draad/breinaald een rolletje vrij laat bewegen. Op die rol doe je iets lekkers (pindakaas) en om het de muis niet te moeilijk te maken een latje tegen de emmer aan om hem omhoog te laten klauteren. In de emmer doe je een laagje water.
's Ochtens hoef je dan alleen de emmer in de wc leeg te gooien, of ergens anders bijv. in de tuin oid :)

Geen gepiel met muizenvallen waar ze bloederig in klem zitten (en als ze bloed ruiken komen ze niet meer in die val).

https://www.youtube.com/watch?v=1PLO3a9QQQI

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:51

Handig, bedankt voor de link. Als je een grote emmer neemt, werkt het dan ook voor ratten? (Een kennis heeft hier momenteel flink last van)...

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:03

sneu die dode diertjes. Ik kan er ook zo slecht tegen als ze dood op de weg liggen... Behalve als het een rat is, gek he?
Ik was dit weekend druk met de tuin opruimen. Tamme kastanjes zijn heerlijk om op te eten, maar die stekeldingen zijn jakkes. Dus die druk aan het opharken, komt er doodleuk een klein egeltje langs de border aangewandeld... Superleuk! Ik hoop dat ie snel een veilig plekje vindt om te slapen ergens in onze tuin en volgend jaar een maatje vindt...

Vorig jaar hadden we een muizenplaag in het gazon, echt tientallen vallen gezet met een emmer er over heen (zodat er niets anders bij kan).. elke dag weer... pff het hele gazon was en is een grote gatenkaas. tientallen muizen gevangen. Wel sneu hoor, maar dan zijn het er echt te veel. Dit jaar geen overlast gehad, gek genoeg..

Was vandaag hier ook warm, soms een buitje, soms een windvlaag, maar toch wel zin in de komende week waarin weer zon is beloofd. Paarden kunnen nog het land op elke dag, maar het wordt wel drassig dus paar dagen droog zou mooi zijn...

Vandaag twee hoefjes van mijn merrie bijgevijld, daarna had ze er genoeg van en dat werkt ze echt niet meer mee.. Ik realiseerde me dat ze eigenlijk al een paar weken niet meer kreupel lijkt te lopen, yeah! Dat de grond niet meer zo hard is in het land zal ook wel meehelpen, maar toch...

jaren geleden heb ik wel eens een barebackpad gekocht, leek me ook wel lekker voor rustige stapritjes, maar daar ben ik snel van terug gekomen. Stond een paar weken later weer op marktplaats. Met een hoge schoft was het al uitkijken zeg maar, maar opstappen was een ramp; merrie vond het verschrikkelijk en zodra ze door had dat ik van plan was er op te klimmen, werd ze me toch een partij boos! Met een boomzadel geen probleem...
Lijkt me wel super om gewoon zo op je paard te kunnen klimmen, toch een groot teken van onderling vertrouwen vind ik dat..