Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:32

Die vriend is een topper! Toch te gek voor woorden dat het zo moet!
Ai Noordje begrijp je helemaal 12 jaar is een hele leeftijd. Maar je wil er toch alles aan doen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 02:22

Vervelend Noordje :(:)

Topvriend Utopia!

Mooi stukje Coby!

@ClauH, Jay is zo leuk! Ik wil hem wel in bruikleen nemen van je :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:03

Claudia dat klinkt inderdaad niet als een nee haha!
Ik wil er graag een veulen of jaarling bij tzt. Heb gezegd dat ik dat wil als Cheetah er niet meer is, maar dat kan zo nog 10 jaar duren en dan weet ik niet of ik nog wel een jonkie wil :o dus stiekem wel aan het oriënteren vast. Had een heel.leuke gezien maar mijn budget is nu maar Jonique gegaan dus het geld is op :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:56

Zit nu stiekem toch wel te kriebelen voor het veulentje van mijn schoonmoeder, laatste veulen van de merrie en gaat zo te zien een knap ding worden maar moeder is hoogstwaarschijnlijk wel drager van pssm en heeft cpl. Beter van niet dus :o

Ben er nu eventjes niet mee bezig, we vonden Poes net dood in de bijkeuken. Beest is veel te jong gegaan, is begin dit jaar 3 geworden Y;(

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:57

Hè bah. Sterkte azmay... :(

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:59

Ahh nee Azmay..... Geen idee wat er gebeurd is?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:01

wat een hoop zieke en overleden honden en katten dit jaar hier. Sterkte Azamy

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:02

ClauH schreef:
Ahh nee Azmay..... Geen idee wat er gebeurd is?

Alles zat onder het slijm dus ze is niet vredig gegaan helaas. Ergens vind ik het heel naar dat ze nu toevallig niet naar de woonkamer kon maar aan de andere kant kon ik dat ook niet weten natuurlijk. Wist niet eens dat ze buiten was maar normaal slaapt ze dan lekker op het hooi.
Denk vergiftigd door een rat of aangereden en door interne bloedingen gegaan, ze was al helemaal stijf en leek verder in takt maar je weet het nooit. -O-

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:12

Ah bah Azmay, sterkte :(:)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:23

Sterkte Azmay Y;(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:40

Aaah wat sneu Azmay :(
Ik ben sinds vorige week een kat kwijt.
2e keer dat we terug komen van vakantie en er een kat weg is.
Ik heb er 4 maar dit was de leukste en liefste.
Echt mijn vriendinnetje |(

Karin, Melle is dan sws al veel te groot voor jou, die is 1.70m
Ik wil zelf ook geen grote meer.
Zo rond de 1.50m is prima.

Een veulen heb ik ook aan zitten denken.
Toevallig staat er hier in de buurt een onwijs leuke haflinger jaarling hengst te koop.
Moet echt op mn handen gaan zitten om geen berichtje te sturen.
Maar ik wil eigenlijk gewoon een suffe goed gereden brave sul.
Qua budget is zo'n jaarling natuurlijk veeel goedkoper, maar ik moet toch van man de stal eerst netjes maken dus kan ik nog even doorsparen voor een wat oudere.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:23

Misschien komt de kat nog terug Claudia. Altijd naar als je niet weet waar ze zijn.

Wij zijn een weekendje weg geweest en hadden een goede dierenoppas. De verzorgmeisjes en hun moeder hebben alle dieren verzorgd. En zijn zelfs lekker met hond en ponies naar het bos geweest. Toch fijn als je van die brave dieren hebt die je kan toevertrouwen aan andere mensen. En andersom natuurlijk. Aardige mensen die je kan toevertrouwen aan je dieren :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:23

Ahh Azmay wat rot zeg... ook naar om hem op zo'n manier te vinden dat je weet dat ie niet vredig is gegaan -O- Sterkte.. :(:)

Noordje ook sterkte... :(:)

ClaudiaHS, wat rot dat ie weg is! -O- En wat gek dat dat steeds gebeurt als jullie met vakantie zijn..

Leuk om te horen dat jullie mijn vriend allemaal zo lief vinden :+: Ik ook haha.. heb het ook echt met hem getroffen. Voor ie mij kende had ie niets met paarden, in het begin van onze relatie heeft ie vooral geholpen met klusjes op stal: hij vindt klussen heel leuk. Maar hij ging steeds meer paardgerelateerde dingen doen, wilde helpen opzadelen enzo, ging met de fiets mee op buitenrit. Tot ie ineens zei zelf ook te willen leren rijden, en zelfs ook zelf een eigen paard wil over een tijdje! :):) Hij rijdt nu vooral met m'n oude Splashy en op Jay. Beide geen makkelijke paarden en hij heeft er ook al bij beide paarden naast gelegen haha, maar over 2 weken hebben we een weekendje weg gepland... mét de paarden!! :oo <3 Mijn droom.... :+:
Zo heeft hij zaterdag voor het eerst gesprongen met Splash! :):) Zijn uiteraard begonnen met een balkje op de grond, steeds ietsje hoger en deze hindernis heeft hij maar 1x gesprongen, toen vond ie zichzelf heel stoer en wassie klaar :')

Afbeelding

En voor moederdag lekker op het strand geluncht <3

Afbeelding

Jullie nog iets gedaan?! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:40

Wat is Kevin toch leuk Natas, die moet je houden. Ben heel benieuwd naar hem over 3 weken!

Sterkte met het verlies van Poes Azmay.

Noordje met het afscheid nemen van de hond :(:)

Hier weer even afwezig geweest, gedoe met de verzekering van de tegenpartij van de aanrijding en een uitvaart gehad weer dit weekend. Wel een hele mooie overigens, echt een inspiratie.
Daarna naar een feestje geweest waarvoor vriendlief als verrassing kaartjes had geregeld omdat de laatste weken wat meh waren <3

Nog 18 nachtjes slapen en dan krijgen wij de sleutel :D
Deze week naar de notaris voor testamenten rondom bonusdochter, zijn ex, mijn ouders etc en dan is dat ook weer geregeld.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:45

xXutopiaXx schreef:
Jullie nog iets gedaan?! :)

Jazeker!

Ik was op ponykamp <3
Ik kreeg weer nieuwe input om verder te gaan met mijn kleine fjord. Ook was mijn shet mee, die deed heerlijk grondwerk.
Ook nog tijd voor een buitenritje, we gingen wildplukken en daarmee koken en ik heb nog 2 paarden bekapt.

Straks mijn bestelauto ophalen 8-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:45

Ben begonnen aan het onkruid trekken in de wei maar is onbegonnen werk eigenlijk, herderstasje vind ik niet zo heel erg en boterbloem valt ook wel mee maar heb nu ook barbarakruid en kan niet vinden of dat giftig is? Paarden eten er angstvallig omheen, dus dat vind ik niet zo'n best teken.

De meidoorn moet ook, kreeg gisteren van de boer te horen dat hij een brief van de gemeente heeft gekregen en dat hij zelf geen tijd heeft. Vorig jaar is afgesproken dat hij het samen met mijn man zou doen maar hij zou zeggen wanneer en dat is nooit gebeurd en nu gooit hij het eigenlijk gewoon op ons bord door middel van een appje, nog niets terug gestuurd want weet gewoon niet wat ik hier mee moet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:47

meidoorn koesteren! Herderstasje kun je zelf ook eten. Barbara kruid is ook eetbaar, maar niet zo heel lekker.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:51

Antheman schreef:
meidoorn koesteren! Herderstasje kun je zelf ook eten. Barbara kruid is ook eetbaar, maar niet zo heel lekker.

De meidoorn blijft zeker staan, maar is inmiddels 3 meter breed dus moet zeer nodig gesnoeid. Is alleen bijna 50 meter dus dat ga ik niet eventjes doen met de knippert ook :+
Fijn dat het barbarakruid hooguit vervelend is, voor de bijtjes wel fijn spul las ik.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:24

Robijntjah schreef:
Wat is Kevin toch leuk Natas, die moet je houden. Ben heel benieuwd naar hem over 3 weken!

Hier weer even afwezig geweest, gedoe met de verzekering van de tegenpartij van de aanrijding en een uitvaart gehad weer dit weekend. Wel een hele mooie overigens, echt een inspiratie.
Daarna naar een feestje geweest waarvoor vriendlief als verrassing kaartjes had geregeld omdat de laatste weken wat meh waren <3

Nog 18 nachtjes slapen en dan krijgen wij de sleutel :D
Deze week naar de notaris voor testamenten rondom bonusdochter, zijn ex, mijn ouders etc en dan is dat ook weer geregeld.

Jaaa :+: Ik ga hem ook zeker houden <3
Hmm... lekkere dagen dus weer achter de rug.. :(:) Wel fijn feestje <3

Leuk Antheman, ponykamp :+: Dat vond ik vroeger altijd zo fantastisch!! Je hebt leuke dingen gedaan!!

Ik moet me echt in gaan lezen in planten enz. die in/om de wei kunnen groeien...
Waarom moet je meidoorn koesteren?! :? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:31

Als je dat inlezen nou even voor 1 juni doet kun je mij dat weer leren _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:44

Hahaha _O- Als ik de tijd kan vinden, is dat uiteraard geen probleem! :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:47

Noordje, sterkte! Het blijft altijd heel moeilijk.

Azmay, jij ook sterkte. Onwijs rot om je poes zo te vinden.

ClaudiaHS, hopelijk komt die poes weer terug. En inderdaad geen nee. Is de Jay niks voor jou?? Ik ben bevooroordeeld, maar vind quarters wel heerlijke paarden.

Antheman, leuk pony kamp! Ben vroeger ook 5 jaar achter elkaar geweest met de manege. Alleen maar leuke herinneringen aan.

Utopia, leuke foto's.

Gister hebben ML en ik op moeder en zoon een bosritje gemaakt. Merrie is nu 26, maar man o man. Ze is vanwege die nieuwe nog steeds vreselijk hengstig en dat was eerste helft wel te merken. Maar mn man kent haar zo goed en maakt er geen probleem van.
Rustig aan gedaan, want laatste tijd niet gek veel in bos gereden, maar wat kan ze lopen.....

Straks ga ik met zoonlief lunchen. Hij moest gister werken en ik vind moederdag niet zo belangrijk. Hij moet altijd lief zijn :) Maar goed, het wordt zo opgedrongen dat mn kind zich anders wel rot voelt en hij wil samen ergens lunchen.

Ik zou ook mn kennis over planten en bomen sterk moeten verbeteren...Ben er zo slecht in.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:53

Leuk dat je een lekker bosritje hebt kunnen maken <3 En toch lief dat ie je mee wil nemen lunchen.. fijn dat jullie nu nog bij 'm in de buurt zitten hiervoor :+:

Amy111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:16

Haha is moederdag nou een verplichting of toch een mooi moment om onuitgesproken dankbaarheid te tonen? Bij mij een beetje van beide, heb d'r gisteren uit eten meegenomen. :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:20

Noordje sterkte met de hond..

Azmay sterkte dat is rot je poes zo verliezen.

Claudia jullie ook een poes kwijt, wij zijn onze kat vandaag ook al een week een van onze katten kwijt.... Vorige week voor het eerst naar buiten na het verhuizen en hij is dus niet meer terug gekomen.
Hopelijk hangt hij nog ergens in de buurt rond en vind hij de weg naar huis terug.

Utopia fijn zo'n vriend die je met de paarden helpt!

Robijn spannend, het is dus bijna zover!

Hier zijn ze lekker met de bak bezig, ik heb net de doorgang richting de "paddock" vrijgemaakt want daar moeten nog even twee gaten met grond gevuld worden. En ook de plaatsen voor de palen aangegeven, die moet ik nog even ophalen ook vanmiddag of morgen.