Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:20

Abby auw.

beukenhaag is momenteel een hype, idd daar heb je heel laat het blad van.

zo nu effe paardenzeik van me af badderen, vieze zeiklucht alles stinkt terwijl ik meerdere keren per dag schoonmaak misschien maar weer eens een zak van dat spul kopen wat zo lekker ruikt kan alleen niet meer op de naam komen

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:23

Paarden nu twee weken aan huis en valt niet tegen, eindelijk is het beton er voor de stal :)
Ik las iets over vingers en paarden, kan ik ook over mee praten helaas.
En kramer ik hou van die winkel, is ook de enige winkel waarvan mijn haflinger winterdekens past

Gisteren paarden geplaagd met 2 hooinetten van beide 3x3 maaswijdte maar daar waren ze toch niet zo blij mee :o

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 10:30

AB, auw, beterschap!

Lees nog steeds trouw mee maar het is nu te lekker weer om veel achter de laptop te zitten. :+ Dan maar tijdens werk. :') :x

Wij hebben onze weide volledig met groenwal omheind, supermooi, veel vogels en lekker beschut. Eens per jaar met de bosmaaier wat snoeien in de buurt van de linten en klaar. :j

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:11

Balen ab, en ook net banketstaaf.
En toch goed dat je naar de ha bent geweest.
Ik heb ook eens langer rondgelopen met een dikke vinger. Na een week of 8 eens naar de ha gegaan want hij bleef dik. Die verklaarde me voor gek en stuurde me naar het ziekenhuis voor een foto, waar uiteraard niets meer op te zien was ;)
Dus nu loop ik met een kromme vinger rond.
(Paard schoot weg en het touwtje dat draaide om m'n vinger heen dus die kreeg een flinke ruk. Die avond was hij helemaal zwart :+ maar uiteraard niet naar de ha)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:23

palousa_boy schreef:
Balen ab, en ook net banketstaaf.
En toch goed dat je naar de ha bent geweest.
Ik heb ook eens langer rondgelopen met een dikke vinger. Na een week of 8 eens naar de ha gegaan want hij bleef dik. Die verklaarde me voor gek en stuurde me naar het ziekenhuis voor een foto, waar uiteraard niets meer op te zien was ;)
Dus nu loop ik met een kromme vinger rond.
(Paard schoot weg en het touwtje dat draaide om m'n vinger heen dus die kreeg een flinke ruk. Die avond was hij helemaal zwart :+ maar uiteraard niet naar de ha)

Auw muts.
Ik heb gelukkig een lieve man die me gewoon inde auto zet. :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:40

Haha ken er nog eentje, ik die laatst ook gewoon door bleef lopen, was mijn teen gebroken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:44

Heel even tussendoor iets heel anders: ergens op bokt schijnt iemand te zitten die hoefschoenen komt passen aan huis. Weet iemand wie? Ruin heeft me toch iets te korte hoeven en die steentjes en boomwortels in het bos liggen voor hem altijd in de weg (struikelen, er bovenop gaan staan en dan een pas hinkelen).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:50

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:06

Ik meen dat het Delphi was, maar weet haar precieze boktnaam niet meer. Er is een hoefschoenentopic..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:06

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:08

Gevonden : Delphi2

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:14

Citaat:
pffffieuw. leuk hoor een kinderfeestje. Blij dat het voorbij is
herkenbaar :D fijn dat het zo goed gegaan is

Citaat:
Hoe doen jullie dat met al die verschillende quotes in een bericht? Ik kan ze maar uit 1 tegelijk halen!
goed hé ;) , ik heb gewoon een 2e venster geopend (heeft me maar 8 jaar bokt gekost voordat ik er achter kwam :D )

Citaat:
Daar komt de lente!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* JAAAAAAAAAA!!!

Citaat:
behalve bij mijn draver dan.. maar die is altijd laat..
mijn halve draver is ook altijd heeel laat (dacht dat het aan zijn leeftijd lag) en mijn fjord verhaart al zeker 2 maanden (en dat duurt ook nog wel even want die zit superdik in de vacht)

Ik heb een merrie en een ruin samen staan. Volgens mij heeft de ruin het nog nooit in zijn hoofd gehaald om op de merrie te springen (en geloof me.....hij haalt heel wat in zijn hoofd :+ )

Hier ook met de furminator, echt een superding, bij mijn fjord lijkt het wel of ik hem aan het scheren ben :+

hij reed te hard dus dat redde ik net niet ;( why why why, er zitten verdorie toch remmen op zo'n tractor zou je denken

Citaat:
Net de hap gebeld en ze willen me toch ff zien. Daar gaat m'n avond. ;(
ohw, dat klinkt niet goed :(:) Helaas. Via de hap naar de ehbo. Mooi doormidden. ;(
Ohw, dat helemaal niet goed, sterkte

Citaat:
Over 2 wkn pas naar de fysio, zucht....
hu, wat laat, kun je niet bij een andere terecht?

Citaat:
Als ze hangen houd niks ze tegen
mijn ruin doet het ook wel eens, ik heb nu een extra stukje tussen het touw en het halster dat sneller loslaat. Voelt veel prettiger

Citaat:
Ligt mijn zadel zo goed?
hij lijkt toch echt wel te ver naar voren te liggen edit, zie dat er al een mogelijke oplossing gevonden is.

Citaat:
En kramer ik hou van die wink
me to! heb hier net de 1e bestelling binnen (er moet er nog eentje komen :o , tja ik vond mezelf zoooo zielig :+

Citaat:
Gevonden : Delphi2]
mooi, die ga ik dan ook eens benaderen.

Zo, bijgelezen!
Laatst bijgewerkt door zoefie op 11-03-16 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:17

DubbelDun schreef:

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:36

Ik heb ook een vraagje?

Ik zit te zoeken naar een bontje/zadel onderlegger voor onder mijn zadel, maar ik heb hier geen ervaring mee eigenlijk, maar ze lijken allemaal zo klein?
Het is toch het beste voor de drukverdeling en de ligging van het zadel als het bont er aan de voor en achterkant uit piept zeg maar? Dus niet dat het zadel daar juist op steunt?
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat uitleg geven? Voordat ik straks een te groot of te klein bontje koop?

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:38

Hilary schreef:
DubbelDun schreef:

_/-\o_

Ze is bij mij geweest voor schoenen voor mijn Quarter. Ze neemt verschillende soorten mee om te passen. Aardige dame
Laatst bijgewerkt door Jadybabe op 11-03-16 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:38

ohjajoh6 schreef:
Ik heb ook een vraagje?

Ik zit te zoeken naar een bontje/zadel onderlegger voor onder mijn zadel, maar ik heb hier geen ervaring mee eigenlijk, maar ze lijken allemaal zo klein?
Het is toch het beste voor de drukverdeling en de ligging van het zadel als het bont er aan de voor en achterkant uit piept zeg maar? Dus niet dat het zadel daar juist op steunt?
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij wat uitleg geven? Voordat ik straks een te groot of te klein bontje koop?

Waarom wil je een bontje? Als je zadel zonder goed past gaat het zadel te krap worden namelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:44

De bedoeling dat een bontje uitsteekt is dat het zadel niet op evt stiknaden komt te liggen. Díe kunnen nl drukkingen geven. Voor de drukverdeling hoef je geen bontje te nemen, daar zijn wel betere dingen voor te vinden. Voor een goede vochtopname zijn ze wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:51

Zoals wat DD? mag ook via pb hoor.

Ik wil idd iets voor betere drukverdeling.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:52

ohjajoh6 schreef:
Zoals wat DD? mag ook via pb hoor.

Ik wil idd iets voor betere drukverdeling.

Let echt op dat het je zadel smaller maakt, eigenlijk zou je dan een zadelpasser erbij moeten halen om te kijken of het zadel nog past met bontje erbij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:57

Zou dan eerder kijken voor een gel pad dd

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:59

Je hebt dekjes met inlages. Maar die zijn wel breed, dus kan je zadel ineens gaan knellen. Net als van die western onderleggers (zo n dek). Maar die zijn ook breed. Maar als je iets boomloos hebt, maakt dat niet zoveel uit. Die veert wel mee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:00

Bij een engels zadel heb je de kussens om te zorgen voor een goede drukverdeling. Het dekje dient dan alleen om het leer onder het zadel niet door zweet te laten aantasten.
Als je dán een dekje nodig hebt om je zadel beter passend te maken dan past je zadel dus gewoon niet goed genoeg.

Heb je een westernzadel dan heb je idd een goede dempende pad nodig, maar ook hier geldt dat een zadel ook zonder pad goed moet liggen en dan dus de druk goed verdeelt.
Maar als het niet 100% goed ligt kun je tijdelijk met een pad wel iets doen.
Bij een te breed zadel heb je een build-up pad nodig. Voor een zadel wat bridged (holle rug) een swayback pad). Is je paard up-hill of juist down-hill gebouwd dan heb je een riserpad nodig.

Persoonlijk ben ik voorstander van een viltpad van 100% woolfelt. Die heb je in verschillende diktes, maar té dik kan ook verkeerd uitpakken.
Verder heb je veel verschillende pad's om een zadel beter te laten passen, maar dan moet je situatie kennen om daar iets zinnigs over te zeggen. Én het moeten tijdelijke maatregelen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:10

Ik heb een dressuurzadel, euroriding. Ligt idd gewoon nog goed, geen drukplekken niks hoor, maar paard word door het niet meer trainen wel steeds schever.
En even heel simpel; Zoals de meesten van jullie weten, ben ik ziek en heb ik heb de financiële middelen niet meer, om het zadel steeds weer passend te laten maken, dus ik hoopte idd om het misschien tijdelijk, toch net even wat perfecter te laten liggen door iets extra's eronder? En dat mijn dekje er niet steeds onder glijd? Of denk ik nu heel dom?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:11

En gewoon een ouderwetse verhuisdeken? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 13:14

huh? :o?