Deze maand zijn we namelijk druk bezig om mijn eigen stukje weiland in orde te maken om straks bewoond te worden door mijn lieve Hjala.
Het weiland ligt 1 boerderij en weiland naast de boerderij waar ik woonruimte huur. Heerlijk dichtbij dus!
Het is een langgerekt stuk land waarbij het achterste gedeelte iets hoger ligt.
Hier maak ik een paddock waar een schuilkeet in komt te staan.

Deze keet (woondoos) is een halve geïsoleerde zeecontainer wat voorheen als kantoor is gebruikt.
Het raam wordt nog vervangen en we moeten nog een deur maken, maar vandaag is hij in ieder geval in de groene verf gegaan.
Er komen matten in te liggen en er komen tochtflappen voor de deuropening. (Waarvan ik hoop dat ze er door past

Uiteraard zijn de ramen waar ze straks bijkan beveiligd met een balk.

Er komt een afdakje aan de voorkant met als ondergrond matten, zodat de ingang naar de woondoos begaanbaar blijft.
Aan de achterkant van de keet komt een afdak naar het opslag/schuilhokje van de buurvrouw en ook daar komen matten in en maken we de achterkant dicht zodat ik een mooi hok heb om wat hooi/stro en m'n kasten met spullen in op te slaan.
Ik vind het allemaal maar wat spannend aangezien ik het vanaf dan volledig zelf moet doen, maar we gaan het zien of het lukt. Ik doe nu ook al vrij veel zelf, maar straks moet ik het alleen gaan fixen.
Bak om in te rijden is kort bij en het bos nog steeds om de hoek. Het enige grote nadeel is dat er geen stroom is en ik dus echt nog aan het puzzelen ben hoe ik het straks met verlichting ga regelen.
Lamp met zonnepaneeltje is er al en ik heb nog wel andere ideeën, maar misschien heeft 1 van jullie daar nog wel tips voor.
Iemand misschien nog goede tips voor een weide indeling?
Ik dacht misschien in 3 stukken verdelen met een looppad langs de bomen (dat is het hoogste stuk) en dan iedere keer een landje open doen ofZo?
Daarnaast komt Hjala natuurlijk niet alleen te staan. Er komt een leenfjordje bij te staan.
Ik heb ook al gedacht om een Shetlander aan te schaffen ivm goedkopere voerkosten, maar daar komen natuurlijk de rest van de onderhoudskosten bij en die heb ik met een leenfjordje dan weer niet.
Keuzes zijn soms zo moeilijk.
Morgen eerst maar eens naar horse event met het gele paardenbeest!