Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:59

belle_boef schreef:
Iemand hier die een paarden woonhuis in Drenthe leuk zou vinden? Dan heb ik een linkje in pb

Misschien Superpony?

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 13:37

Noordje, wat rot van je hond. Sterkte!

belle_boef, in principe staan we overal voor open.

Thanx ClaudiaHS

Utopia, heel rot, maar ik zou toch vertrekken. Misschien welke op de wei kunnen voorlopig ergens op de wei en Jay op een stal met paddocks en hooi. Misschien heb je straks dan ook wat minder zorgen en je handen vrij als je gaat verhuizen.

Mijn man is nu weer 27 baaltjes hooi halen. Dat past in onze trailer. We hebben nog 10 baaltjes, maar is niet genoeg voor nog een week.
Wij betalen dus inmiddels 5,80 omdat hij voor particulieren de grote pakken opnieuw heeft verpakt in kleine pakjes.

Grote pakken kunnen we niet verplaatsen en verpakt is echt geen optie.

Wij hebben vroeger wel 200 pakjes op pallets gezet met zeil erover en bleef goed. Nu hebben we het ook op pallets staan onder een afdak en hebben zelf zeil ervoor gespannen.

Zo ene transportband is wel super handig als je veel op een zolder opslaat. Maar misschien een heftruck ook??
Het blijft zwaar werk.
We hebben weleens gezamenlijk ergens uitgeladen waar de vrachtwagen met aanhanger zo de stal in reed. Eerste balen gaan dan makkelijk, maar het wordt steeds zwaarder. Ik vind het hooi overal nog niet eens zo erg, maar inderdaad de stof in je neus en keel wel.

Ons hooi is nu ook stoffiger dan eerst, maar niet heel erg zoals echt oud oud stoffig. En we maken het al even nat wat echt veel scheelt.
Ze eten het alleen sneller en daar baal ik dan weer wel van.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:23

JudithO schreef:
Waren maar 15 baaltjes hoor, maar wel voor maar €2 per stuk. Baaltjes zijn gewoon nog prima.

Nou vooruit maar dan :+ :')

Superpony, in elk geval fijn dat hij het dan wil ompakken! Met het extra werk erbij etc. vind ik de prijs dan nog redelijk meevallen. Iets van een simpele overdekking met pallets en zijl zat ik ook nog wel aan te denken als extra optie voor erbij.

Zit te denken om ook genoeg pallets bij te kopen voor op de hooizolder. Kan er toch extra lucht onderdoor en denk dat dat wel helpt om het hooi beter te houden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 17:26

Ik ga het nu ook niet redden met mijn eigen hooi. Even overwegen of we er een groot of een aantal kleine pakken bij halen. Ligt er een beetje aan wanneer het gras er eindelijk af kan...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:15

belle_boef schreef:
Iemand hier die een paarden woonhuis in Drenthe leuk zou vinden? Dan heb ik een linkje in pb

Ja graag!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:50

Binnenkort ben ik zelf verantwoordelijk voor ons hooi dus dan kan ik niet meer op iemand anders zeuren :+

Pallets kunnen wel helpen maar dan moet je idd wel de ramen of luiken open zetten anders komt er alsnog geen lucht bij.
De eerste paar weken is lucht het belangrijkste tegen broei, daarna is het vooral om het eventuele vocht af te voeren zodat je hooi minder snel of uiteraard het liefste niet gaat schimmelen

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:02

palousa_boy schreef:
Binnenkort ben ik zelf verantwoordelijk voor ons hooi dus dan kan ik niet meer op iemand anders zeuren :+

Pallets kunnen wel helpen maar dan moet je idd wel de ramen of luiken open zetten anders komt er alsnog geen lucht bij.
De eerste paar weken is lucht het belangrijkste tegen broei, daarna is het vooral om het eventuele vocht af te voeren zodat je hooi minder snel of uiteraard het liefste niet gaat schimmelen

Haha heeft zo zijn voor- en nadelen :D Wel meer werk, maar ook alles in eigen hand...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 21:54

Jeetje Utopia, snap dat je daar moedeloos van wordt.

Naar een ander plekje gaan geen optie?

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:04

Gatver Utopia snap dat je hier helemaal klaar mee bent.
Ons projectje is af voor twee poons mooi genoeg :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:06

Mooi hoor Coby +:)+

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 22:49

Hallo dames,

Ik kom even binnen vallen en zou graag met jullie mee gaan kletsen.

We hebben voorheen ook onze pony's aan huis gehad. Bij het ene huis met een grote zandpaddock en inloopstal (shet en ijslander) en bij huidige woning hadden we stukje weiland, betegelde paddock en 2 inloopstalletjes (2shetten).

Volgende maand gaan we eindelijk over naar onze nieuwe woning. Hier hebben we 1,2 hectare grond, bak en stallen. In eerste instantie met de 2 shetten maar er komt ook nog een rijpony bij.

Graag wil ik er een paddock Paradise van gaan maken maar dat zal ter zijner tijd zijn. Nu eerst moeten we beginnen met klussen in het huis en een tijdelijke afrastering voor de shetten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 23:03

Dank allemaal, dat jullie zo meeleven :) Fijn gevoel is dat.
M'n vriend is naar de welkoop geweest en heeft zelf nieuw draad, nieuwe isolatoren en een eigen stroomapparaat gekocht. We hebben al de boer z'n draad losgekoppeld van de paddock en hebben hem zelf omheind met 2 lagen draad en dus zelf voorzien van stroom. Jay heeft z'n eerste tikken al gehad, dus was duidelijk dat ie 0 respect had voor het stroom van de boer.. even zielig :(:) Maar hij staat nu al 2 dagen uren buiten!! :):) We hebben voor in z'n stal ook een net opgehangen, maken z'n stoffige hooi nat en hopen zo dat ie minder hooi door z'n stal heen loopt (de grootste ergernis van de boer: "daar werk ik niet heel de zomer voor".). Dus hij kan nu veilig overdag naar buiten, heeft zowel binnen als buiten de hele tijd toegang tot zoveel mogelijk stofvrij onverpakt hooi :D Die andere 2 kunnen dag en nacht naar buiten als het straks 's nachts een klein beetje warmer wil zijn, en die kleine staat al 24/7 buiten :P Dus ik denk, als ie niet iets anders vindt om over te zeiken, dat we het nog wel net die paar maandjes zo vol kunnen houden...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo blij met m'n lieve vriendje, die gewoon eerder weg is gegaan van z'n werk om dit voor Jay te regelen :+:

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:15

Prachtig geworden Coby!

Welkom Adawi.

Wat lief van je vriend Utopia, ziet er goed uit. Fijn als je het zo uit kunt zingen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 09:35

Utopia, fijne vriend heb je! Niet meer laten gaan zou ik zeggen ;)

Coby, mooi geworden :j

En welkom adawi!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:12

Adawi, welkom. heb je in 1e mond gekocht?? Wij hebben in 2e mond gewoond :) Altijd zo leuk als je de plaats voluit spreekt en niemand een idee heeft......

Utopia, dat is fijn! Hoe reageerde de boer hierop? Hopelijk duurt het niet lang meer. Mijn ervaring is dat als ze eenmaal gaan zoeken en problemen maken, alles een probleem is. En altijd ten koste van de dieren.

Wij zijn gister met de nieuwe naar het bos geweest en die deed alsof hij het elke dag doet. Alleen boomstronken zijn eng, maar ja.........die kom je tegen in het bos. En een plas, maar dat went allemaal wel.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:42

Dankjewel. Nee 1e mond wonen we nu, wat we verkocht hebben. We gaan naar Sellingen.
Haha heel herkenbaar. "Waar?!"

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:07

Adawi schreef:
Dankjewel. Nee 1e mond wonen we nu, wat we verkocht hebben. We gaan naar Sellingen.
Haha heel herkenbaar. "Waar?!"

Oke, dat is mooi! Kan je beter uitrijden dan va 1e Mond :)

Toen we naar 2e Mond verhuisden was het wel leuk dat ik nog ouderwets wijzigingen per telefoon ging doorgeven..........
Terwijl er echt ergere namen in de omgeving zijn, hahahah

Sellingen hebben we wel gekeken, maar momenteel is het echt lastig. Fijn dat je iets moois gevonden hebt.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:42

Mooi zeg Coby!

En Jay ook weer lekker buiten. Fijn dat je vriend zo meedenkt en doet :)

Hier gaat het niet goed met onze hond. Je ziet dat ie er klaar mee is. Probeert steeds en bos in te gaan en gewoon te vertrekken. Morgen maar DA bellen ;( ;(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:48

Noordje, wat is er mis met hem? sterkte!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:52

Sterkte noordje :(:)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:31

Hè bah noordje, sterkte!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:15

Utopia, wat fijn zo'n vriend. Zou die van mij nooit doen, die heeft ook niks met paarden en bemoeid zich dan ook niet met de omheining.
Al heeft hij laatst wel een keer alle draden van de stroomklok netjes weggewerkt :') .

Noordje van sneu van de hond, is hij ziek of oud?

Heb vandaag ook voor het eerst gezien dat Melle een klap stroom kreeg :')
Ik zag dat hij onder het draad door stond te snoepen.
Ineens schrikt hij, tegelijkertijd liet hij van schrik een dikke scheet en draafde heel beledigd naar voren toe _O-
Was echt heel grappig.

Ik heb van de week besloten dat ik toch op zoek ga naar een superbrave pony voor mezelf, ik mis het buiten rijden gigantisch.
Man wil geen paard/pony er bij, maar toen ik het van de week voorstelde zei hij van: eerst de stal en bestrating klaar en dan kijken we wel verder *\o/*
Da's geen nee dus :o

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:36

Dank jullie .
Afgelopen dinsdag zagen we aan hem dat ie niet zichzelf was. Eenmaal buiten (lopen ze gewoon los) waren we hem ineens kwijt. Hij was dus het bos ingegaan en hij reageerde niet op ons.
Gelukkig kwam ie uiteindelijk wel terug.
Hij stond ook met een bolle rug,wilde niet eten,niet drinken en lag maar opm z'n matras met af en toe wat gekreun.
Naar DA geweest 's middags ,die dacht dat ie erg veel pijn had vanwege z'n rug (spondylose al een aantal jaar) en heeft toen extra medicijnen naast metacam voorgeschreven.
De volgende dag dus begonnen en hij ging weer drinken en eten. Hij ging ook weer mee op kleine wandelingetjes (hebben een doggyride,dus daar ging ie in mee) Maar vandaag was het weer mis. Weer niet eten en drinken en wilde dus iedere x als we hem buiten lieten naar het bos.
Hij had wel snoepjes gegeten,maar later vandaag er weer uitgegooid.
We denken nu zelf dat die medicijnen die we erbij hebben gekregen niet helemaal goed voor hem zijn.
Vind het zo naar hem zo te zien. Hij is 12 jaar en tuurlijk weten we dat ie een oudje is,maar toch....

Die Melle :)
Nog geen echte nee dus ;)
Hier ook man die er niet zoveel mee heeft. Is alleen maar lastig. Komt ook niets meer bij zegt ie. Maar dit is wel mijn hobby, ik vraag hem toch ook niet te stoppen met z'n hobby?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:51

He wat naar van je hond noordje.

Mijn man wil tzt een veulentje. En hij wil leren rijden want samen rijden lijkt hem wel leuk. Ik heb echt een gouden kerel wat dat aan gaat

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:59

Bah Noordje dat klinkt niet goed ;(

Top van je vriend Utopia +:)+

Dat klinkt inderdaad niet als een nee ClaudiaHS :D

Vriendlief en ik delen onze hobby, dat is echt fijn. Hij is alleen niet van het rijden jammer genoeg, want dan hadden we Jay kunnen houden. Ik vind het echt te veel, 2 paarden om te rijden....
Ik doe het wel braaf maar er blijft geen tijd meer over voor wat anders.

Tot nu toe alleen geadverteerd op bokt markt en Facebook. Veel heen en weer gemaild met mensen maar nog geen kijkers. Binnenkort toch ook maar op marktplaats zetten.

Wel een productief weekend gehad, tandarts is geweest, alle 3 bekapt, aanhanger met rotzooi weg gebracht, 3e wei gereed gemaakt en alle 3 gereden. Trots op ons :+

Edit : nee. Natuurlijk heb ik de shet niet gereden. Arm beest. Ze is gewoon gelongeerd _O-

Ik ga slapen, welterusten :Y)